Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mb001 Creative Commons License 2001.03.18 0 0 72
Egy kérdésem lenne, nekem mint nem hozzáértőnek. A Peugeot 205T16 motorja hol volt elhelyezve a kaszniban? Elől, hátul, netán középmotoros volt. És ezekután mennyi köze volt az utcai orrmotoros 205 GTI-hez. Félreértés ne essék nekem teccik a PUG 206 GTI, de szerintem ebből egyetlen csavart nem használtak fel a WRC építéséhez. Ezzel ellentétben a Subaru és különösen a Mitsu már bizonyított N-ben (más nem is rúg labdába a Mitsu mellett)is, ahal eléggé kötöttek az átalakítás lehetőségei. Érdemes emlékezni a fOCUS WRC debütálására. Rögtön az első 2 versenyen igen gyors volt és ígéretes. Ezután kiderült, hogy a vízpumpa nem szabályos módon és nem az eredeti lett beépítve. Gyorsan vissza kellett építeniük a köv. versenyre az eredeti utcai vízpumpát. Ezt csak úgy tudták megoldani, hogy a teljes motort át kellett építeniük. Vagyis azon a WRC motoron semmi nem volt a helyén. Érdemes lenne belenézni egyszer egy SUBARU WRC és egy utcai WRX motorterébe. Meglepő lesz a hasonlatosság.
Előzmény: sansalvador (68)
Ordas Creative Commons License 2001.03.18 0 0 71
san!
Ti tényleg azt hiszitek, hogy mindenki csak azért van a versenypályán, hogy utána jobban el tudja adni az autóit? Szomorú...
Ki az a "Ti"? :)
Azt mondtam, hogy sok alkatrész (akár a motoron belül is) lehet ugyanaz.
Kapasbol a motor anyaga legtobbszor nem ugyanaz. Vagy a karosszeria elemek se, meg csomo minden mas. Azt alairom, hogy egyes erdekes dolgok [ilyen-olyan szelepvezerles] atkerulhetnek.

Az meg igenis kenyelmesebb, ha te nezel utana a dolgoknak, sot nem is vadolhatod a forrast :)

fargo!
Azert a Merci masban is ott van az F1-ben, enmcsak penzben... VAgy jovore, mikor a Ford visszahivj a Jaguart, akkor a Volvoval szall be a cirkuszba?

fargo Creative Commons License 2001.03.18 0 0 70
"Szeretem nézni azokat a szenvedőket, akiknek kedvenc autója sehol sem virit, sehol sem bizonyit,..."

Szerinted egy értelmes ember SZENVED attól, ha a kedvenc márkája nem fut a Forma1-ben vagy rallye-ban?
:-)))

"...hogy nem értitek meg: a rallyautó is autó. Ugyanolyan alkatrészek dolgoznak bennük, mint a sima autókban."

Ez hatalmas tévedés. Szerintem nem találsz egy fél tucat azonos alkatrészt sem egy utcai kocsi és egy WRC között. Legalábbis olyan alkatrészt, ami a teljesítmény szempontjából számít. Lehet, hogy a szélvédô, vagy a fényszóró megegyezik, de pl a futóműalkatrészek, a motor, minden lényeges darab eltér. Módosított, felkönnyített darabok, spéci ötvözetekbôl, teljesen más méretezés szerint.

Én nem mondom, hogy a versenyzés nem számít az utcai autók szempontjából, de ha megjelenik a sportban valami forradalmi újítás, akkor azt csak jónéhány év elteltével, hosszas fejlesztômunka után látható az utcán.

Én még mindig azt tartom, hogy tesztpályán, laborban jobban lehet fejleszteni, mint versenypályán: egyszerűen több idôd van egyes részletekre koncentrálni, több lehetôséged van "ráközelíteni" egy-egy problémára. Ami meg a nyúzást illeti, azt ugyanúgy elô lehet állítani laborban is, sôt! Gondolj a Forma1-re, amikor ott a 8. körben kiesik valaki, akkor effektíve vége a "tesztelésnek", míg a fejlesztôk addig próbálgatnak, amíg nekik jól esik. Csak arra akarok kilyukadni, hogy egy versenysportban fejlesztô csapatnak sokkal jobban meg van kötve a keze, mint pl. egy fékekre specializálódott cégnek.

Gondolj a Lotusra! Nem igazán versenyeznek, (pedig igen :-) mégis legendásan jó dolgokat fejlesztenek, hosszú évtizedek óta, sorozatban...
Vagy ott van a Mercedes. Szerinted a germánoknak a pénzükön kívül BÁRMI köze van az F1-es kocsikhoz? Más fejleszti a motorokat, más csinál mindent. Meglehet, hozzáférnek a know-how-hoz, de ez nem nagyon mutatkozik a kocsijaikon.

Azon meg, hogy valaki azzal vagizik, hogy neki milyen kafa kocsija van, mert a "kistesó" jól szerepel a rallye-ban, hát ezen csak mosolyogni tudok...

Előzmény: sansalvador (48)
evil1023 Creative Commons License 2001.03.18 0 0 69
Tehát szerinted a Háromkirályok (Audi BMW Mercedes) azért nem indul versenyeken, mert nem tudna összeütni egy ütőképes kocsit, és csak az a márka számít jónak, aki indul versenyeken.
Valamint aki indul a versenyeken, az nem azért öl bele miliárdokat, hogy még több kocsit tudjon eladni és presztizst teremtsen, hanem... Tényleg, miért is?
sansalvador Creative Commons License 2001.03.18 0 0 68
"Te nem akarod megérteni, hogy ha a VW elindul holnap valami versenyen, és ott nyer is, ettől fikarcnyival sem lesz jobb a Golf."

Dehogynem. Ha elindul és sokszor hallunk majd a győzelmeiről, akkor hidd el érdekelni fog a dolog - vajon mit tudnak ezek a németek?:-)))

"Ha pedig azt komolyan irtad, hogy a rallyautókban ugyanolyan alkatrészek dolgoznak, mint a sima autókban, akkor azt még rólad sem hiszem el hogy komolyan gondoltál ilyen hüjeséget"

Azt mondtam, hogy sok alkatrész (akár a motoron belül is) lehet ugyanaz. Persze azzal tisztában vagyok, hogy mennyire másak azok az autók - ez nem is vitás. De például:

"The Xu engine, which was about to be fitted to the Peugeot 305 and Citroen BX, was chosen as the base, and soon the 1,775cc XU8T was born, with a standard output of 200bhp. Had the committee been influenced differently, it might well have been to use a version of the V6 Douvrin engine seen in the Peugeot 604, Renault 30 and Volvo 264."

Nos ez az XU motorblokk-család egészen a 90-es évekig dominált például a Pugnál az utcai autókban. Tehát amire a 205 T16 motorja épült a rallyban, arra épült az utcai is. Persze a rallyban jókora módositásokkal...

Előzmény: evil1023 (66)
sansalvador Creative Commons License 2001.03.18 0 0 67
Igen, ezt sajnos tudom, pedig szerintem sok esetben csak a keresőjét kellenne használni és ezen a fránya neten sokmindent megtalál az ember!:-)))))))))
Előzmény: Boró12 (65)
evil1023 Creative Commons License 2001.03.18 0 0 66
Ebben a topicban aztán szó nem volt fikázásról.
Te nem akarod megérteni, hogy ha a VW elindul holnap valami versenyen, és ott nyer is, ettől fikarcnyival sem lesz jobb a Golf.
Ha pedig azt komolyan irtad, hogy a rallyautókban ugyanolyan alkatrészek dolgoznak, mint a sima autókban, akkor azt még rólad sem hiszem el hogy komolyan gondoltál ilyen hüjeséget, pedig már bizonyítottál 1x-2x! :-)
A BMW szerepelget az F1- ben, most talán jobban is mint a Honda(?) de biztos jobban mint a Niisan vagy a Renault, de eszembe sem jutna emiatt jobbnak tartani a BMW motorokat, ezt csak a fikázás végett említettem, hogy arról itt szó nincs.
Előzmény: sansalvador (63)
Boró12 Creative Commons License 2001.03.18 0 0 65
Kedves sansali!

Jó, hogy leírtad Ordasnak, úgysem kedveli a forrásmunkát. :-))

Boró

sansalvador Creative Commons License 2001.03.18 0 0 64
Még Ordasnak az Audiról:

"It would compete in the Group B rallying category in which the Audi Quattro was such a dominant force, and ultimately against rival cars such as the Lancia Delta S4, MG Metro 6R4, Ford RS 200 and Renault 5 Turbo2.It was to be the first purpose-built rally car, and the design committee had decided upon a four-wheel drive system, with a turbocharged mid-engine of just under 1,800cc, giving an adjusted displacement, after applying the factor of turbocharging, of 2.5litres."

"The earliest Group B WRC was dominated by Lancia 037 (1983 winner) and Audi Quattro Sport (1984 winner), both of them were developed based on the existing road cars, although the Audi received heavy modifications. But the real competition started in late 1984, when Peugeot entered the purposely built 205 Turbo 16, a mid-engined, 4-wheel drive nimble car. It won the title easily from Audi's hands in the next season."

205 T16:

"1985 World Champion: driven by Salonen - eleven races - seven victories
1986 driven by Kankkunen - eleven races - six victories

First in the Paris-Dakar race in 1987 and 1988 long-distance model"

Csak hogy tisztán lássál.

sansalvador Creative Commons License 2001.03.18 0 0 63
Evil, direkt mondtam ilyen egyszerű sallanggal, mert képtelen vagyok felfogni, hogy nem értitek meg: a rallyautó is autó. Ugyanolyan alkatrészek dolgoznak bennük, mint a sima autókban. Egy apró kütyü is jelentheti egy autó végét, leállását. De ha ez konstrukciójában annyira kiforott, hogy az extrém körülmények között is megállja a helyét, akkor az a JÓ alkatrész. De veheted ezt egy komplett motorra is vagy akármire.

Azt hiszem, hogy ennek a vitának nem is az a lényege, hogy sport vagy fejlesztés, hanem hogy erősebb az egyes márkák elleni fikázási kedv, illetve a tehetetlenség, mert az legalább valamit mutatott, ahol a másik nem, illetve, hogy ha nem tudok ellenpéldát hozni, akkor "a homokba dugom a fejemet, de akkor is mondom a magamét akármi lesz és úgysincs igazatok" elv játszik. Én elismerek sok mindent, de ha valami indokulatlanul jónak van tituálva, akkor azt nem veszem be. (Pl. Ha valaki bebizonyitja nekem, hogy a VW a fasza autó, mert az legalább itt-ott nagyon jól szerepel, akkor elismerem - ellenkező esetben nem sokra becsülöm.) Nálam ez egy elv. Kár hogy ezt egyes márkák rajongói nem tudják és nem is akarják elviselni.

Előzmény: evil1023 (60)
antforce Creative Commons License 2001.03.18 0 0 62
de akar a mitsubishi a lancerbol
4wd autoja alig van
turbos se sok
futomu ?? abbol tan valamit
fekek ??? az brembo

itt is elakad az ember
1 tipusa van amit kotelezoen gyart utcara hogy indulhasson versenyen

antforce Creative Commons License 2001.03.18 0 0 61
nu azert vegyuk a subarut. van az sti, azt atepitik ugy 0 kilometeresen es kesz a versenyauto. maris meg a gyari versenytol is messze van.. de a suibaru a 4wdt felhasznalja legalabb.

de a pug a 607ben vagy a toyota mit hasznal fel a rallybol pl az avensisben ?

mercik mely tipusa hasznal vmit fel az f1bol ?

evil1023 Creative Commons License 2001.03.18 0 0 60
"Motor van benne, amiben a hegerekben dugattyú mozog és robban el a benzin, van hűtése, váltója, kormánya...stb. Sok apró kütyü, ami az utcai autókban is van. Ha egy egyszerű alkatrész ott kibirja, akkor van esélye a polgári életben is. (konstrukció) Nem elég egyértelmű? "
De, azt hiszem most már elég egyértelmű! :-))

antforce Creative Commons License 2001.03.18 0 0 59
de ha adott egy gyar, kifejleszt valamit, annak a mintajara egy masik gyar ugyancsak elkesziti a sajat verziojat, ami lehet hogy jobb, tovabbfejlesztett.. Sot lehet hogy az adott gyar csak x modellben alkalmazza a sportban szerzett tudasat, az ember megis az autogyar egesz palettajaban bizik jobban..
Előzmény: fastcar (56)
sansalvador Creative Commons License 2001.03.18 0 0 58
"A fejlesztést a mérnökök végzik nem a verseny.."

A versenyen pedig kiméletlenül ki lehet próbálni a sport keretei között, más márkákkal egyetemben. Gondolj bele abba, hogy egy autót is a nagy valóságban használsz, ahol megannyi külső behatás éri és befolyásolja az autó és alkatrészeinek működését. Egy autósportban az extrém körülmények mellett, ami a technika teljes kiaknázását jelenti, bejátszik sok-sok külső hatás (pl különböző időjárási körülmények, stb) ahol ez a maximumon teljesitő szerkezet úgymond "valós" és kegyetlen körülményekben bizonyithat illetve kell bizonyitania! Sokszor egy-egy apró alkatrész kiesése jelenti a vereséget, aminek konstrukciójában, ha változtanak, akkor tartósabb, jobb lesz - az utcaiakban is.

Ugyanis tudtommal egy versenyautó is nagyjából azokból az elemekből épül fel mint az utcai, legfeljebb kissé "brutálisabb" formában. Motor van benne, amiben a hegerekben dugattyú mozog és robban el a benzin, van hűtése, váltója, kormánya...stb. Sok apró kütyü, ami az utcai autókban is van. Ha egy egyszerű alkatrész ott kibirja, akkor van esélye a polgári életben is. (konstrukció) Nem elég egyértelmű?

Előzmény: antforce (55)
antforce Creative Commons License 2001.03.18 0 0 57
ezzel egyet kell értenem..
Előzmény: fastcar (56)
fastcar Creative Commons License 2001.03.18 0 0 56
De ilyen esetekben a versenysport felgyorsítja, megöveli a fejlesztéseket.

Nézd meg, hogy amióta összeomlott a Szovjetunió, azóta az amerikai ürprogram is lelassult, a fegyverkezés is nagy innovációs mozgatórugó.

Előzmény: antforce (55)
antforce Creative Commons License 2001.03.18 0 0 55
nem törvényszerűen van köze.. Lehet versenysport nélkül is féket fejleszteni, ill. változó szelepvezérlést is lehet készíteni.. A fejlesztést a mérnökök végzik nem a verseny..
Előzmény: sansalvador (53)
evil1023 Creative Commons License 2001.03.18 0 0 54
Én sem kövezem meg, csak azt mondtam, hogy nincs kapcsolat a verseny, és az utcai autók között, és hogy valóban a reklám, marketing, arculatkialakítás az, amiért versenyeztetnek egy-egy márkát.
sansalvador Creative Commons License 2001.03.18 0 0 53
"Éppen azt magyaráztam, hogy egyik márka esetében sincs kapcsolat az utcai, és a versenyautóik között"

Ekkora baromságot! Szélmalomharc. Elszomoritó. Minden egyes autógyár amely jelen van a versenysportban, mint mondottam már: az EXTRÉM körülmények között próbál(hat) ki egyes technikákat, fejlesztéseket, alkatrészeket. Ebből nagyon is sok marad az utca autójának: motortechnika, futómű, váltó, fékek és egyéb megoldások.
Példa: a Porsche (most hagyjuk, hogy tetszik vagy nem) 70-es évektől keményen jelen volt Le Mans-ban, szerepelt pl Paris-Dakaron, normál rallyban is. Sokszor halljuk pl a fékfejlesztéseit, stb. Szerintetek SEMMILYEN KÖZE SINCS ennek a versenysportban eltöltött időnek az utcai autóiban??? De emlithetném a Hondát is, akinek a Forma-1-ből került az utcai autóiba a változó szelepvezérlés. Folytathatnám...

Miért erőltetitek az abszurd hülyeséget? Ti tényleg azt hiszitek, hogy mindenki csak azért van a versenypályán, hogy utána jobban el tudja adni az autóit? Szomorú...

Boró12 Creative Commons License 2001.03.18 0 0 52
Sziasztok!

Én két fő szempont alapján veszek magamnak autót:

1. Tetszik-e kívül-belül?

2. Megfelel-e a tudása az elvárásaimnak? (ez soha nem teljesül maradéktalanul!)

A versenysportban elért eredmények azonban teljesen hidegen hagynak, ám ennek ellenére nem kövezem meg a gyártókat azért, mert igyekeznek a tapasztalatszerzésen túl a sportban rejlő reklámlehetőségeket is kiaknázni.

Egyszer (még egy turbós Mitsibishi Eclipsem volt) elbeszélgettem az ETC nevű Subaru-szervíz egyik szerelőjével (akkoriban még foglalkoztak mással is). Értetlenkedtem a pasasnak, vajon miért csak turbós Imprezák állnak benn a szerelőcsarnokban, amikor Nyugaton a Subaru elsősorban egy jó minőségű, összekerekes családi autónak, nem pedig aszfaltszaggató versenyautónak minősül? Felhomályosított arról, hogy az Impreza turbo Magyarországon valódi státuszszimbólumnak számít, amelynek a tulajdonosai egymás között valóságos hazudóversenyeket rendeznek arról, kinek milyen tuning van az autójában, no és persze hány tagú a ménes. Ugyanis otthon a Subarut elsősorban a rallyban elért eredményeiről, nem pedig a polgári célra szánt autóikról ismerik. Most őszintén mondjátok meg, ennek ismeretében nem jött be a gyártó számítása? Sokan még az alap Imprezákat is úgy emlegetik ezeken a fórumokon, mint az überelhetetlen csodákat, holott a legtöbben szerintem soha nem ültek még ilyen autóban. A marketing megtette a hatását. :-)

Boró

fastcar Creative Commons License 2001.03.18 0 0 51
Ordi!

2 bajnokságot, de a második inkább az ölébehullt, a Lancia Delta S4 visszahívása révén

Itt a lényeg a B-csoportos rally-autók világáról. Egyébként próbáld ki a Colin McRae 2-ben a 205 T16-ot, nem egyszerü vele úton maradni :))), de a mai WRC-k szinte csak tanuló-autónak tünnek, amivel a pályát lassan bejárják, hogy memorizálják a kanyarokat. :)))

Előzmény: Ordas (34)
antforce Creative Commons License 2001.03.18 0 0 50
na ez az, en sem hiszem hogy sokat felhasznalnak.. Hiszen egy uj autonal a cel a kenyelem, a komfortos futomu, a kenyelmes autozhatosag, nehez belegondolni hogy pl a pug 607 valamit felhasznalt a rally tapasztalatbol, vagyhogy a 600SEL merci a forma 1 bol..
Jo erzes a tulajnak (tulajdonosi onigazolas a helyes kifejezes ra) es jo reklam a cegnek.. De nem tobb..
evil1023 Creative Commons License 2001.03.18 0 0 49
Éppen azt magyaráztam, hogy egyik márka esetében sincs kapcsolat az utcai, és a versenyautóik között. Szerinted mi a közös bennük? Vagy mit használnak fel az utcai autók abból, amit a versenyen elértek? A BMW biztos szerzett tapasztalatot, amit aztán a következő szezonban felhasznált a DTM-es autóiban, de ebből az utcai Hármasok semmit nem profitáltak, mint ahogy jelenleg nem versenyez a BMW, de ettől semmivel sem rosszabbak a mostani Hármasok.
Előzmény: sansalvador (48)
sansalvador Creative Commons License 2001.03.18 0 0 48
Evil!

Miért melyik az az autógyár aki a "csenevész" utcai motorpalettáival áll csatába pl egy rallyban??? Csak egyet mondj! Ha nem tudsz, akkor meg inkább maradj veszteg és ne irj hülyeségeket. Szeretem nézni azokat a szenvedőket, akiknek kedvenc autója sehol sem virit, sehol sem bizonyit, nos ők azok akik előszeretettel dobálóznak a "csak karosszéria hasonlósággal" és a "marketing"-gel. Nem gyenge ez egy kicsit gyerekek?
Egyébként kedves Evil! Pl a kedvenc BMW márkád elég sokat futott a német túrakocsi versenyeken. Gondolod, hogy ott nem szereztek valamilyen tapasztalatot? Mert szerintem igen. Nos tudod ez más márkáknál is igy van. Csak nem kellenne itt csökönyösködni...

Előzmény: evil1023 (45)
antforce Creative Commons License 2001.03.18 0 0 47
"Még Opel Ascona is volt bajnok, akkor most az Ascona 1.6D tulajdonosok szívét büszkeség kell hogy eltöltse? :-)"

:)))))))))

evil1023 Creative Commons License 2001.03.18 0 0 46
A rallysportban nem vagyok képben, de annyit tudok, hogy senki sem 100 évre váltott bérletet a dobogóra. Volt a quattro, aztán jött a 205, jött az integrale, az escort, subaru, mitsubishi, toyota. Valaki mindig letaszította az előzőt a trónról, aztán a következő szezonban őt taszították le. Még Opel Ascona is volt bajnok, akkor most az Ascona 1.6D tulajdonosok szívét büszkeség kell hogy eltöltse? :-)
evil1023 Creative Commons License 2001.03.18 0 0 45
"ha egy autógyár nem kevés pénzt öl bele bizonyos technikai sportokba, hogy egyes modelljeit ott futassa és versenyeztesse "
Ez nem igy van. Nem a PUG 206-ost versenyezteti (vagy integrale, vagy escort vagy bármi) hanem egy versenyautót, ami a karosszéria néhány elemében megegyezik a nevét viselő modellel. Több hasonlóság nincs. Ha tegyük fel a 206 wrc a környékére sem ment volna a rallysportnak, akkor másmilyenek lennének ma az utcai 206-osok? Az meg hogy a versenyautóban kiksérletezett dolgokat kamatoztatják az utcaiakban, na ez a parasztvakítás, nem a 30 év rozsdagarancia! :-)
"Benzines turbós motorokkal pedig szerelték a 406-ost, 605-öst is"
Ahhoz hogy valaki turbót tegyen az autóba nem kell rally!
antforce Creative Commons License 2001.03.18 0 0 44
ordas: nem tudom itt az ablakon zorges volt, meg egy fel oraja, onnan felteteleztem hogy meg mindig vna, mert 20 perce itt zug az egy garazsberlo sportkipuffogos autoja igy nem hallok semmit csak azt mintha a szomszed regi rossz skodaja szenvedne.. :))
Előzmény: Ordas (43)
Ordas Creative Commons License 2001.03.18 0 0 43
Esik az eso? Nebassz...
Előzmény: antforce (42)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!