Nem érdekel valakit egy Upa 4 (?) nagyító és egy szárító?
Nagyon bolygatni nem akarom őket mert talán még nem is voltak használva pl a nagyító bőröndjében a szivacs teljesen ép.... igaz sárgul már, a külseje is kiváló állapotban leledzik. :D
Jó tudom nem egy nagy érték de ha kell valakinek gondolom megérhet egy csokit, bár nem tudom postára rá lehet-e bízni...
Sziasztok, keresek LEICA W35 Focomat nagyítógép ügyében segítséget, aki használta, hasznája esetleg van neki ilyen szerkezete, kérem segiítsen nekem, lennének kérdéseim, előre is köszönöm.
Mobil sötétkamra. Fuji Dark Box FDB12. Uj alapotú, nem használt. Filmkazettába töltés, film kicserélése útközben és szabadban is lehetséges. Ezenkívül fényérzékeny fotópapír is tudunk magazinba tölteni. Összecsukva 65X38X 7 cm Súlya kb. 2-3 kg. 3 perc alatt kinyitható.
Közben rég várt dologra is sort kerítettem, pár napja végeztem egy tekercs Ektar elfotózásával, és tegnap előhívtam. Nagyon tetszik az eredmény, nagyon szépek a színek, nagyon kevés, és szép a szemcse, aki azt írta, hogy dia-közeli élményt ad, az nem hazudott, valóban nagyon közelinek érzem. Természetesen azzal a különbséggel, hogy itt azért csak nincsenek "igazi" színek, mert a scanner "csinálja" őket, de a jó öreg Minolta elég jó munkát végez. Ami érdekes, hogy az erős fényben készült képek szerintem "keményebbek", mint a más általam használt filmeknél, de lehet csak be kell lőni jól a scannelés utáni utómunkát. Mert ha tologatom a csúszkákat, akkor látszik, hogy az alapból tök sötétnek tűnő részen is ott van a részlet, csak az alap szintekkel nem látszik jól. Bár eléggé gyanús az is, hogy ez az F75 "munkája is", mert már nem első alkalommal veszem észre, hogy valahogy máshogy számolja az expót mint a F801s amivel rengeteget fotóztam, és főként rengeteget diáztam előzőleg. De az F75-nek van beépített vakuja, és fele tömegű. :-) A következő tekercs Ektar mindenesetre az F801s-be megy. Nagyon tetszik a végeredmény, de mint általában ISO100-on eléggé vadászni kell a fényt ( állványt vinni meg lusta vagyok :-) ). Bespejzolok még pár tekercset ebből is.
Érdekes dolgot tapasztaltam a legutóbbi hívásnál, de sajnos messzemenő következtetést nem lehet levonni belőle, az alább leírtak miatt.
Új hívót kevertem, visszatértem a Tetenal-hoz, már csak azért is, mert Cinestillt nem kaptam sehol.
Ez jópár éve már állt a pincében a hűvösben, persze érintetlen gyári csomagolásban. Viszont ezen sincs gyártási idő általam dekodólható formában ( vettem két új csomagot, és az újakon sincs ), és a Tetenal amúgy sem ad meg semmilyen infót a lejárattal kapcsolatban, csak már bekevert állapotra. Ahogy a leírás is írja, hogy hűvösebb tárolásnál a blix második komponensében kristályosodás lehet, ott volt is egy kicsi, de szépen feloldódott ahogy írták is.
Persze hívtam tesztet, és összevetve az előző ( Cinestill ) hívóban hívott csíkkal, ( ugyanazon filmből vágott darab ) nincs semmi jelentős eltérés, kivéve, hogy tök mások a zöldek. A Tetenal hívóval sötétebb, zöldebbek a levelek, a Cinestillben sokkal nyersebb zöld. Amúgy a többi szín szerintem nagyjából rendben van, de a zöld nagyon eltér. Ami miatt sántít az összehasonlítás, hogy a Cinestill-es csík agitáció nélküli álló hívás volt, míg a Tetenal-os normál. Sajnos nincs már Cinestill hívóm, hogy azzal is hívjak egyet normál módon, de roppant érdekes. Elméletileg pont a sztenderdizált eljárás miatt sem lehetne jelentős eltérés úgy gondolom. Nyilván a nem sztenderd előhívási eljárás miatt lehet más eredmény, ez nem kérdés.
Amúgy ha minden további infó nélkül hasonlítanám össze, akkor a "stand development" eljárással hívott kép jobban tetszik. Ki fogom próbálni a Tetenal-al is az álló hívást.
A tanácsok alapján amúgy készítettem egy szárítót, gyakorlatilag egy PVC cső, amiben alul egy csőventillátor van, alatta egy szűrővel, meg lábakkal, ez fújja a szűrt levegőt felfelé, felette pedig 3D nyomtatott orsó-tartó van, amire két 135-re állított, vagy egy 120-ra állított orsót tudok tenni. Elsőre prímán bevált, minimális por és száradási nyom lett a filmen, tényleg minimális. Lefotózom majd.
Ha viccesnek is tűnik, Amazon és ebay nekem bevált. Igaz más kontinens, így a helyi szabályok keresztbe tehetnek neked. Viszont árban verhetetlen, ha magad keversz. Én akkor mentem bele, amikor akadozott az ellátás. Az ár mellett a másik előny, hogy friss vegyszerem van mindig, nem áll meghatározatlan ideig.
Köszi, Soóséknál vettem egy csomag Ilford filmhívót ( Foma ippeg nem volt ) de hosszabb távon szeretném a régi receptjeimet is használni. Egy amidolos papírhívóval pl. gyönyörű fekete tónusokat lehet elérni, amit semmi mással nem.
Úgy látszik, az otthoni ff. laborálás úri huncutság lett ebben a digitális világban.
Ez azért nem teljesen így van. Ha előhívod a filmet, és a megfelelő ideig tartod az oldatban, akkor az oldat kimerülése is pontosan ugyanúgy történik a jól és a rosszul exponált filmnél. Ugyanis az oldat ugyanúgy hat a nyersanyagra, más kérdés, hogy milyen lesz az előhívott kép. Ugyanúgy előhívódik a jól és rosszul exponált szemcse is, ugyanannyi hatóanyag fogy el. Az emulzióból is kioldódik aminek ki kell oldódni, az előhívás során keletkező anyag is ugyanannyi lesz, a ph. is ugyanúgy változik. Tehát ha darabra meg van adva, hogy hány film az oldat kapacitása, az akkor is annyi, ha minden film a kukában végzi.
Ettől mondjuk némileg eltér a fixír oldat. Ugyanis az nem úgy "merül ki", mint pl. egy hívó, mert a nátrium-tioszulfát nem módosul a fixálás során, csak valami bonyolult úton lehetővé teszi az előhívatlan ezüsthalogenid kioldódását. A fixír akkor válik működésképtelenné, amikor a kioldott ezüstvegyületek elérnek egy adott koncentrációt, és több már nem képes oldatba menni. Ez a nátrium-tioszulfátra vonatkozik. Az ammónium-tioszulfátot nem ismerem, de gondolom, hogy az is pontosan így működik.
,,Azt gyanítom hogy ennek a hívásban lesz az oka."
Hívás közben, 30-60 másodpercenként mozgatni kell a filmet. Forgatni megállítani, finoman emelgetni. Az igazi profi tankokat fejre is lehet állítani, Akkor sem folyik a nyakadba a hívó.
De ez nem feltétlenül kell a munkához egy közönséges patterson tankban is lehet jól hívni. Arra is gondolni kell, hogy ne sok levegőt, buborékot oldjon be a hívó a mozgatás során, mert a levegő is eszi a hívót.
Én úgy gondolom( csak ugatom a szakmát🤪) hogy a nem pontosan exponált filmnél a hívó folyadék másként "merül " ki. Értem ez alatt hogy nem kerül a film minden pontjához "friss " hívó. Mármint hogy a túl, a jó, illetve az alul exponált kockán másképp viselkedik az ott maradt hívó folyadék.
Na ezt nem én találtam ki, pár külföldi oldalt olvasva , több helyen említik ezt. Gondolom ha zóna rendszerrel mérnél fény akkor ez ki küszöbölhető valamilyen szinten( én sose próbáltam így exponálni)
Igen, ez lesz, spirálban fogom szárítani, nincs jobb ötletem. Csinálok egy "szárítógépet", amibe szűrt ( de nem melegített ) levegőt fújok bele felülről. A lemosás, lerázás az megvolt eddig is, de sajnos nem volt elég.
Volt már gépem aminek gond volt a fényzárásával, de ez a jelenség nem olyan. Azt gyanítom hogy ennek a hívásban lesz az oka.
Ha egy fényképezőgépbe fénybeszűrődés történik, arra jellemző, hogy a kockánkénti eloszlása nem egyenletes. Ha ritkábban exponálsz, a fénybeszűrődés jellemző, ha gyorsan egymás után, akkor a fénybeszűrődés domináns.
Ha szárítás közben porosodik a film, szárítsd meg az előhívó spirálban. Többször leírtam már, ioncserélt vizes öblítés, lerázás és megszárad a spirálban is.