Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

toji76 Creative Commons License 20 perce 0 0 71422

A teló akkor jó, ha jó mélyen be tudod rugóztatni (ketten hirtelen lenyomjátok ameddig csak lehet), és visszaáll eredeti állapotba, ettől más rugózás nem jó.

 

Magyarul berugózik és visszaáll, és pont ennyi, nem rugózhat 2-t sem, úgy is mondhatnám hogy lemegy - feljön és kész.

 

Remélem érthető lett....

Előzmény: Doro66 (71420)
FeZ_ Creative Commons License 29 órája 0 0 71421

Az általános tapasztalatom az, hogy az utángyártott gátlók gyártmánytól függetlenül elég gyengék a gyáriakhoz képest. Egy példa, ami miatt nagyon idegesített: ha átmentem egy fekvőrendőrön egy picit is nagyobb tempóval mint a vánszorgás, akkor - nem tudom jobban leírni - kirúgtak a kerekei az autónak, mint amikor nem elég a csillapítása egy gátlónak. Ezt a gyári gátlókkal nem csinálta. Felhívtam a Kárászy-nál egy barátomat, mondta, hogy általános megkeresés náluk, hogy tudnak-e erősíteni egy adott gátlón - és mindegyik utángyártott volt. 

Azt sajnos így nem tudom megmondani mennyire kell rugóznia a hátuljának, mert volt többféle torziós rúd mérettel szerelve, nyilván a vékonyabbal/gyengébbel jobban libeg a hátulja. A híd terpesztése önmagában nem kell, hogy gyengítse a torziókat, az idő azonban szokta. ;-) 

Lehet cserélni csak torziós rugót külön is, ha kell, nekem a Partneremben az egyik eltört, és újra cseréltem. Jó, nem egy kacagás a cseréje, de megoldható. 

Előzmény: Doro66 (71420)
Doro66 Creative Commons License 1 napja 0 0 71420

Szia!

Köszönöm szépen a választ!
Van Lexia-ám, így meg tudom nézni.
Amennyiben nincs benne a tempomat opció, akkor elengedem, bonyolultabb dolgokra most nem vállalkoznék.

Volna még egy kérdés, hátha Te tudsz ebben segíteni.
Nemrég kicseréltem a hátsó lengéscsillapítókat (Bilsten), de én gyengének találom. 
A kocsi nagyon könnyen hintáztatható, szinte túl könnyű is és ha elengedem, másodikra, nagy ritkán harmadikra áll meg.
A gátlókat alaposan előkészítettem, nem tűntek rossznak, de már vagy 20 éve annak, hogy utoljára lengéscsillapítót cseréltem, így egyáltalán nem emlékszem, hogy milyen keménynek kellene egyáltalán lennie. 

Teljes összenyomás után viszonylag gyorsan kinyomta magát, ergo jónak ítéltem meg. 
2 éve felújítottam a hátsó hidat Szekszárdon. Sajnos az autó már elég régóta le volt ülve, így arra gondoltam, hogy egy több éves terpesztés talán elgyengítheti a torziós rudakat?
Az a baj, hogy nincs tapasztalatom, hogy mennyire kellene erősnek lennie teleszkópok nélkül a rugózásnak, mert az enyém például nagyon könnyű volt amikor a Te tanácsodra ezt ellenőriztem.
Amennyire visszaemlékszem, minden autó hátulja meglehetősen kemény, elég erősen kell nyomogatni ahhoz, hogy pl hintáztatni lehessen. 
Torzíós rudak cseréjéről nem nagyon találtam leírást, általában meg sem említik a hidak felújításakor.
Nekem azért gyanús, hogy ez is elfáradhat, gyengülhet véleményem szerint. 

Köszönöm előre is, ha tudsz valamilyen szakmai véleményezést adni a leírtak alapján, vagy valaki aki olvassa esetleg és hozzá tud szólni.

 

 

Előzmény: FeZ_ (71419)
FeZ_ Creative Commons License 1 napja 0 0 71419

Első körben inkább keress valakit akinek van Lexia-ja és nézzétek meg, hogy a vezérlőkben egyáltalán engedélyezhető-e (van-e olyan opció) a tempomat. Mert ha nem, akkor még bonyolultabb az ügy. Ha engedélyezhető és már úgyis "arra jártok" a diaggal, akár be is kapcsolhatja az ember, akkor nem kell vesződni vele később újból. (figyelem: nem csak egy vezérlőben kell bekapcsolni !!)

 

 

Előzmény: Doro66 (71418)
Doro66 Creative Commons License 1 napja 0 0 71418

Köszi a tanácsot! Megnézem a kábelköteget mindenképpen, de még nem tudom, hogy mit keressek. 

Előzmény: trakee (71416)
Doro66 Creative Commons License 1 napja 0 0 71417

Nem szerettem volna barkácsolni, csak “ilyen” jellegű hozzászólásokat találtam. Körbejárom a kérdést elsőre azután fogok dönteni, hogy beszereljem e egyáltalán.

Előzmény: 5bdc (71415)
trakee Creative Commons License 2 napja 0 0 71416

Ahogy korábban valaki javasolta, meg kell nezni, hogy a vezetékkötegben ott van-e a csatlakozó. 

 

Nekem első szérias van, ráadásul 1,9 td, se BSI, se semmi komoly elektronika, és csak az van bekábelezve, ami gyári felszerelés. Nem volt benn külső hőmérő, hátsó elektromos ablak, de a kábelezés se, mindent ki kellett építeni hozzá. 

Előzmény: Doro66 (71412)
5bdc Creative Commons License 2 napja 0 0 71415

Semmi szín alatt nem javaslom a házi barkácsolást!!

Bízd a dolgot,hozzáértő szakemberre.

 

5bdc

Előzmény: Doro66 (71414)
Doro66 Creative Commons License 2 napja 0 0 71414

Értem. Köszi a gyors reakciót!

Olvastam már plusz vezetékről a motorvezérlébe, stb…Gázpedál is ugyanaz lenne? 

Bölcsőt könnyű leszedni? Jön vele a kormánymű is ? Stabilizátor szilentet cserélnek ma ezért kérdezem, plusz megnézném a váltókart amit a héten említette. Kényelmesebb lenne.

Előzmény: 5bdc (71413)
5bdc Creative Commons License 2 napja 0 0 71413

Elvileg semmi,de valószínűleg a BSI -ben engedélyezni kell.

Ezt a hozzáértők meg tudják mondani.

 

5bdc

Előzmény: Doro66 (71412)
Doro66 Creative Commons License 2 napja 0 0 71412

Kormánykcsolón kívül milyen alkatrészek kellenek hozzá? 

Köszi! 

Előzmény: 5bdc (71409)
toji76 Creative Commons License 3 napja 0 0 71411

3 vagy 4 pólusú bosch van az enyémben ugyanilyen motor, nagyon szereti.

 

HA bosch-t veszel (autó szerelő barátom mondta) csakis azt vedd meg amelyik MADE IN FRANCE, vannak más gyártmány (ország) is, azok nem olyan jók, észrevehető a különbség.

 

Jó még a beru , ngk, más jobb fajták is

Előzmény: Moloch bácsi (71410)
Moloch bácsi Creative Commons License 3 napja 0 0 71410

Sziasztok 

 

Szeretnék új gyertyákat venni az autómba de el vagyok veszve a bőség tengerében. Milyen gyertyát ajánlotok megvételre?

Citroen xsara 1.6 16v 2001-es. 

5bdc Creative Commons License 4 napja 0 0 71409

Mert említetted,hogy szeretnél tempomatot.

 

5bdc

Előzmény: Doro66 (71408)
Doro66 Creative Commons License 4 napja 0 0 71408

Mororos a pillangó szelep. Miért kérdezed? 

 

 

 

FeZ_ : köszi! 

Előzmény: 5bdc (71406)
FeZ_ Creative Commons License 4 napja 0 0 71407

A kormányátvezető másmilyen a multikormányosban. 

Előzmény: Doro66 (71405)
5bdc Creative Commons License 4 napja 0 0 71406

Azt nem tudom.

Le kell bontani a kormányoszlop burkolatot és megnézni hogy két oldalt bent vannak e a csatlakozók.

Az is lehet hogy beszerelés után engedélyezni kell a BSI egységbe.

Én ehhez nem értek,de biztosan van itt hozzáértő.

A pillangó szeleped motoros,vagy bovdenes.

 

5bdc

 

Előzmény: Doro66 (71405)
Doro66 Creative Commons License 4 napja 0 0 71405

Vajon oda van plusz vezeték is, hogy működésre bírjuk a kapcsolókat? 

Előzmény: 5bdc (71404)
5bdc Creative Commons License 5 napja 0 0 71404

Tempomat az enyémen van csak multi kormány nincs.

Bajusz kapcsolók vannak.

 

5bdc

Előzmény: Doro66 (71403)
Doro66 Creative Commons License 5 napja 0 0 71403

Azt hittem tempomatos felszereltséghez van. Xsara 2 1.6 16V szintén nekem is. Kicsit feljavítgatnám magamnak, megkedveltem. 

Előzmény: 5bdc (71401)
Doro66 Creative Commons License 5 napja 0 0 71402

Köszi FeZ_ a gyors választ! Gondolom a tengely miatt váltó bontás lenne ?! 

Megpróbálom mindenképpen! Aggaszt amít a keményebb anyagról írtál, mert ismerem a megmunkálás nehézségeit.

 

 

Előzmény: FeZ_ (71398)
5bdc Creative Commons License 5 napja 0 0 71401

Nekem a váltással semmi gondom nincs :-)

Nekem SXII 16V van,de láttam ugyanilyen autót multi kormánnyal is.

 

5bdc

Előzmény: Doro66 (71400)
Doro66 Creative Commons License 5 napja 0 0 71400

Nagyon kellemetlen számomra. Nem tudom pontosan mennyit lóg, de gázos nagyon. Odafigyeléssel tudok pontosan váltani, egyébként nem veszi a sebességet. Utcán is hallható, hogy váltok….

 

 

Nem tudod véletlenül melyik Xsara típusban van multikormány? Lenne egy eladó és megvenném ha simán berakható. Köszi a gyors reakciót!

Előzmény: 5bdc (71399)
5bdc Creative Commons License 5 napja 0 0 71399

Neked mennyire lötyög?

Az enyém kb.+- 5-7mm.

~15 éve lötyög,én már megszoktam.

Együtt lehet vele élni :-)

 

5bdc

Előzmény: Doro66 (71395)
FeZ_ Creative Commons License 5 napja 0 0 71398

Én a helyén csináltam, de nyilván típus és váltófüggő, hogy elfér-e a menetfúró és a kezed.

 

Előzmény: Doro66 (71395)
Doro66 Creative Commons License 5 napja 0 0 71397

Doro66 Creative Commons License 5 napja 0 0 71396

Kép: 

Doro66 Creative Commons License 5 napja 0 0 71395

Sziasztok! 

FeZ_ írta korábban megoldásként:

 

Jobbra-balra lötyög a kar a tengelyen ?

Ha igen, egyszer egy ilyet úgy javítottam meg, hogy kiszedtem a rögzítőcsapot (31) és menetet vágtam a karba és a tengelybe is. (Ezekben lógósodik ki a furat, azért lötyög a csap az egészben) Elég szívás volt, mert a tengely izmos anyagból van. Ezután egy menetrögzítővel bekent csavart tettem a csap helyére. Állt utána, mint Katiban a gyerek.  :-)

 

 

Ki kell venni hozzá a váltót  ? Nekem ilyen gondom van, ezért kérdezem. 

köszi szépen! 

WilliamN2o Creative Commons License 6 napja 0 0 71394

Köszönöm megnézem ahogy néztem lemaradtak a képek 

Előzmény: toji76 (71393)
toji76 Creative Commons License 6 napja 0 0 71393

- Szélvédő ragasztás engedett

- ablak törlő tengely tömítés

Előzmény: WilliamN2o (71392)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!