Pedig Levente állandóan azt mondogatta amit most te is mondasz: ha elkészül a Keresztúri-Cinkotai összekötése, akkor tehermentesül a kamionoktól a Pesti út, valamint a Cinkotai ezen szakasza is. Márpedig erre óriási szükség van.
De ez a sportkomplexum elkészültével is aktuális volna, hiszen a Pesti út forgalmát jelentősen meg fogja növelni. Tudomásom szerint jelenleg is napirenden van a kerületbe beérkező gépkocsi forgalom kezelése.
Tegnap reggel a Cinkotainúton az új felüljáron át mentem. Szuper lett. Nekem tetszik. Igaz, hogy nagy a dugó, de gyanítom, hogy hamarosan jobb lesz a helyzet. A felülháró építése előtt os dugó volt, gyakran a Pesti útig allt a sor.
Akkor is állna a sor. A csabai felüljáró nagy szívás az ott élőknek, viszont cserébe az átmenőforgalom kisebb lesz a Tarcsai úton. (Az nem Tárcsa utca volt régen?)
Köszi a válaszokat! Hát, nem lesz egy leányálom arra közlekedni.
Az újonnan átadott felüljárón is áll a forgalom a félpályás lezárás miatt. Nem tudom, hogyan lehetett volna másképpen megszervezni... Bár, én meghagytam volna a felüljáró alatti közlekedést, legalább arra az időre, amíg szükséges a félpályás lezárás, de nyilván nem látom át az egészet.
A felüljáró átadásával az átjáró lezárásra került, és el is bontják. A környéken a káosz hamarosan tovább fog növekedni a Liget soron folyó munkák és a Gyöngytyúk utcai lámpa miatt. A szűk Heltai Gáspárra lesz terelve a 176E az Örs irányába. A 276E meg a Ferihegyi út - Liget soron fog közlekedni.
A felüljáró alatt csak a buszgarázs felől a Liget sorra tartó forgalom haladhat. A Liget sorról balra a Pesti út felé nem lehet eljutni. Még folyik a környező utak, közművek bütykölése, a Gyöngytyúk utcánál jelzőlámpa épül, ezét a közeljövőben még terelések is lesznek.
Az imént tapasztaltam, hogy megváltozott a forgalmi rend a Cinkotai úti felüljáró alatt. (Lehet, h már korábban.)
Eddig el lehetett menni alatta kocsival. Liget felől a Pesti út felé akartam jönni, de kénytelen voltam a Ferihegyi út felé vissza fordulni. Ez sem ment simán, mert miután ráhajtok a Cinkotaira a Gyögytyúk utca felé, sorra behajtani tilos van kitéve. Így csak nagyobb kerülővel tudtam vissza jutni oda, ahonnan indultam.
Közben a Cinkotai ezen szakaszán félpályás az útzár. Mintha csatornát építenének.
Átadták már a felüljárót Rákoscsabán? Tervek szerint 28-a volt a határidő. A környéken élőknek a közlekedését nem könnyíti meg, ha az átjárót elbontják.
Borzasztó. Rossz nézni amit művelnek. De ezek nem kerékpárosok, hanem közlekedők. Ugyanígy viselkednek gyalogosként, autósként. A mentalitásukkal van a probléma. A pofátlanítás videókban megfigyelhető ugyanez a többi közlekedő esetében is. Jöhetnek a mínuszok, már megszoktam!
Már többször megírtam itt, hogy egy vidéki kis városban nőttem fel.
Ott a bringa úgy tartozott hozzám, mint a kezem és a lábam. Nem volt kérdés, hogy a 20-30 km-re lakó nagybátyámékat/unokatestvéreimet busszal vagy bringával látogatom meg.
Ebben a kor(szak)ban az is igaz volt, hogy anyukám sem volt infarktus közeli állapotban, amikor a kb. 12-15 km-re lévő Malom/pékségből 12-14 éves koromban bringával fuvaroztam haza kb.10 kg lisztet és frissen sütött kenyeret.
Röviden: nem vagyok a bringa/bicikli ellensége.
Mégis meg kellett érnem azt a kort/korszakot, amikor Budapest Belvárosában szívem szerint nagyon sok bringást kitiltatnék.
Tudom, hogy ez nem az az időpont és helyzet, amikor el sem tudtam volna képzelni az életemet bringa nélkül.
Vannak közlekedési/mozgási problémáim. Ezeket nem szeretném kiterjeszteni a teljes közlekedésre, egyedül akarom megoldani. Mégis vannak olyan problémák - főleg Budapest belső kerületein belül - amelyek nem csak az én problémáimra vezethetőek vissza.
Itt sajnos vagy nem sajnos, ittas volt a kerékpáros. Bár a környékbeliek szerint folymatosan nem volt józan.
Kacsázott a busz előtt. A buszos megpróbálta jóval nagyobb oldaltávolsággal kikerülni, de ő mégis elé vágott, mert meglátta a trafikot a túloldalon. Így került a busz az árokba. Nem a kerületben történt, de Pest megyében.
Ha bele gondolunk, nehéz is lenne máshogyan bringázni. Ha már meg van az a jó lendület, minek megállni.... Megértem, nagy a kísértés, hiszen nem gép hajtja, hanem emberi erő. Szvsz a felvételen látható szituációk -bár kétség kívűl szabálytalanok- nem tartoznak a legsúlyosabbak közé. Mindegyik figyelt, mondhatni óvatosan volt szabálytalan, ami persze nem mentség.
De ennél durvább dolgok is vannak. Mint amit én meséltem, hogy hatalmas iramban kivágódik a stop táblánál az útra, majd még méltatlankodik is, hogy miért álltam meg...
Összességében úgy látom, hogy a kerékpár nem való a gépkocsik közé.
„Mintha a bringán ülve megszűnne minden szabály: látjuk ezt főképp Budapest útjain. Bringások hajtanak a járdán, tekernek át a zebrán, átsurrannak a kereszteződéseken a tilos jelzés ellenére, szabálytalanul kanyarodnak, nem adnak elsőbbséget, gondolván, úgy is elférnek, áthúznak a gyalogosok között. És a rossz példa mindig újabb követőket szül, tényleg tisztelet azoknak a fővárosi kerékpárosoknak, akik betartják a KRESZ előírásait” – írja az Országos Balesetmegelőzési Bizottság.
Elgázolt egy embert a Sülysápról a Keleti pályaudvarra tartó vonat Maglód és Rákoshegy között szombat délelőtt – közölte a Mávinform. A halálos baleset miatt a vonatok az érintett szakaszon csak az egyik vágányon közlekedhetnek.
A Budapestre tartó személyvonatról az utasokat a katasztrófavédelem segítségével egy másik, Sülysápról a Keletibe tartó vonatra szállítják át.
A Budapest–Újszász–Szolnok vonalon meghosszabbodik a menetidő, és várhatóan a sülysápi vonatok kimaradnak a menetrendből, a zónázó vonatok minden állomáson megállnak. Emiatt a Budapest–Gödöllő közötti vonatok is kimaradhatnak.
A nagy változások már megtörténtek. Rossz irányban.
Megboldogult költségvetéses koromban, 20-25 évvel ezelőtt kivégeztek volna minket, ha február 20-ig nem lettek volna részletezve az elfogadott "sarokszámok". Az önkormányzatoknak és intézményeiknek március 15-e volt a véglegesítés. Akkor már az országgyülés képviselői régen túl voltak rajta, lezártnak tekintették, de egy önkormányzati képviselő sem szólhatott bele a részletezésekbe. Április végéig mindenki, aki a költségvetés valamilyen formájából "garázdálkodott, tudta az éves felújítások és beruházások összegét is, nem csak a menetét. Most hasra csapva kitalálnak egy összeget és hónapokig veszekednek azon, hogy kinek mennyi jár. Közben az ország népe bukdácsol a felújítások között vagy kilométerekre kerüli a kiszáradt tó méretű kátyúkat.
Emlékszem, amikor anno hozzáfogtak a csatornázáshoz úgy 16-17 éve, a Ferihegyin kezdték a félpályás lezárást. Egész nyáron pangott a forgalom, erre szeptember 3-án fogtak hozzá, és egészen december 20-ig félpályás forgalom volt, meg elterelések a környező utcákban. Pontosabban egyirányúsították őket, (Bulyovszky, Kölcsey, Damjanich, Hunyadi, Árpád fejedelem, Petőfi, stb.) nehogy kikerüljük a dugót. Így lett egy 10 perces iskolába jutásból 40 perc. Még rendőr autóra is futotta, hogy a renitens autósokat megregulázza....
Kezdődik az iskola, mindenki nagyon fog örülni...:(
Elhiszem, hogy akkor tudják megcsinálni, amikor van rá pénz, de mi a francot csináltak tavaly nyár óta? Évek óta már a nyáron elfogadják a következő évi költségvetést. Ebben az évben március végétől tudtak volna dolgozni, mert nem volt oktatás, június közepéig nem működött szinte semmi. Most, amikor kezd valami beindulni, miért most kell megkeseríteni a közlekedők életét? Ennek semmi köze a beharangozott gazdaságélénkítő csomaghoz. Ez a felújítás kb. 2 éve folyamatos. Tudniuk kellett, hogy a vasútvonal felújításába/átépítésébe a vasúti átjárók vagy felüljárók is beletartoznak.
A vasút korszerűsítés szédületes tempóban folytatódik. A mosó mellett épülő megállnál a Jászberényire kirakták a 30-as táblákat. Gondolom, az útalapnak kiásott gödrökben növekedő fák gyors fejlődését akadályozták a száguldó autók.