Keresés

Részletes keresés

Blindmouse Creative Commons License 2010.08.04 0 0 33956
Igen, így kellett volna.. így tervezték.

sose lett belőle semmi.. nem is lesz...
Előzmény: Törölt nick (33946)
297 Creative Commons License 2010.08.03 0 0 33955
Én is láttam. Első ránézésre más nem nagyon lehet.

Nagy jövőt nem jósolok neki. Annak idején fiatalos naivitásomnak betudhatóan párszor kiragasztottam egy-egy menetrendet a felsővezeték tartóoszlopaira. Azt is letépkedte az értelmiség, de elég megnézni a Rákoskert táblák állapotát.
Előzmény: BoGar (33953)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.03 0 0 33954
OFF
Nem akarok elengedni egy a magyarok ilyenek dumát, de tényleg: milyen ember az, aki maga alá piszkít? Aki szétveri, összefirkálja, teleszemeteli saját környezetét, annak nem lesz magának is rosszabb?
Előzmény: BoGar (33953)
BoGar Creative Commons License 2010.08.03 0 0 33953
MA valami menetrend-tartót szerű dolgot építgettek Rákoskerten. Tényleg az lesz? Vajon mennyi ideig fog megmaradni?
szirt Creative Commons License 2010.08.03 0 0 33952
Ilyenrő még nem hallottam, hogy több napos hsz felbukkant a semmiből, de el kell fogadni, hogy vannak kiválasztottak akikkel ez is megeshet. :)
Előzmény: cucu (33951)
cucu Creative Commons License 2010.08.03 0 0 33951
Elfogadjuk? :)
Előzmény: szirt (33949)
gomboc7 Creative Commons License 2010.08.03 0 0 33950
Az elővárosi közlekedésre igazából nem alkalmas már ez az épület, kinőttük. Egy huszáros vágással persze megcserélhetnék, hogy a helyi vonatok jönnek be a csarnokba, a többi pedig kívül indul. De ez már inkább presztizskérdés, hogy a müncheni vonat honnan indul.
Előzmény: kukácska (33948)
szirt Creative Commons License 2010.08.03 0 0 33949

Na ez jópofa. :)

Előzmény: kukácska (33947)
kukácska Creative Commons License 2010.08.03 0 0 33948
A Keleti külső vágányait nem vihetik beljebb, mert nem bonthatnak meg egy műemlék épületet, nem építhetik át. A "nemzetközi váróteremben" védett freskók vannak. Évekkel ezelőtt egy építészeti szaklapban olvastam, hogy az állomás vízben álló vörösfenyő cölöpökre épült, nem bontható meg az "együttes kialakítása".
Előzmény: 297 (33941)
kukácska Creative Commons License 2010.08.03 0 0 33947

Ez irtó izgalmas. Ennek a hozzászólásnak 2-3 napja napközben kellett volna itt a topicon megjelenni, de valahol bolyongott az éterben. Akkor használtam utoljára azt a gépet. Tegnap mégcsak be se kapcsoltam. Most is a másik gépet használom.

Amihez akkor hozzászóltam, akkor még volt értelme annak a hozzászólásomnak, most tényleg nincs...:-)

Előzmény: szirt (33935)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.03 0 0 33946
Külső két vágány a HÉV-é, hurokban fordult volna a Keleti területén. A belső két vágány a metróé, s deltával fordult volna.
Előzmény: Blindmouse (33943)
GABEN352 Creative Commons License 2010.08.03 0 0 33945
Aki szemfüles, az mindennap szembetalálkozhat eme jelenséggel :)
Előzmény: cucu (33937)
GABEN352 Creative Commons License 2010.08.03 0 0 33944
Szerinted nem tudja a topictárs? :)
Előzmény: Blindmouse (33943)
Blindmouse Creative Commons License 2010.08.03 0 0 33943
A keletinél?

Találd ki hogy a népstadion metróállomáson miért van ennyi vágány, hogy mit terveztek eredetileg oda.... :D
Előzmény: pa445 (33938)
Blindmouse Creative Commons License 2010.08.03 0 0 33942
A villamos nem tol dízelfüstöt.. ergo sose várd.. mert nem jön el.... nehogy túl tiszta legyen a környezet...
Előzmény: KKXVII (33930)
297 Creative Commons License 2010.08.02 0 0 33941
A keleti témája nagyon bonyolult, én elsőre már annak is örülnék, ha egy aluljáró készülne az 5. vágány és a 11. vágány között. Meg amennyire lehet, beljebb kellene hozni a külső vágányokat.

A kerületi buszokra visszatérve, azoknak biztos jobb lett, akik ezt a négy (most már hazafelé 5) megállót használják, viszont az elágon túl lakóknak ez naponta oda-vissza hosszú percekben mérhető többlet.

Én azt gondolom, hogy a lakótelepi rész közlekedési problémáit az ott járó buszok felgyorsításával és sűrítésével kellett volna megoldani, nem pedig az utasok többsége által használt járatok szétverésével.
Előzmény: pa445 (33938)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.02 0 0 33940
Az ingavonatozás megoldható lenne (lett volna) metróval is. A legkönnyebben a metró a gödöllői HÉV-vonalon való közlekedtetése megoldható. A mostani szállító is tud olyan szerelvényeket gyártani, amelyik a harmadik sínről és felső-vezetékről is működik. Az sem lenne egyedi, ha a vonat menne le az alagútba, vagy a metró menne ki a felszínen ingázni, hasonlóan kétnormás megoldással. Vagy, ha már nagy átalakítás folyik, lehetne a metró is felső-vezetékes, mint a földalatti. Bécs és Baden bei Wien között közlekedő helyiérdekű belső végállomása a felszínen van, de csakhamar lemegy a föld alá, s csak Bécsen kívül bukkan ismét elő.
Előzmény: pa445 (33938)
jim32 Creative Commons License 2010.08.02 0 0 33939
Lol :-)
Előzmény: cucu (33937)
pa445 Creative Commons License 2010.08.02 0 0 33938
Igen, ha a Keletinél egy közös peronos átszállás lenne kialakítva a metróval (tudom ennek nincsen realitása, csak olyan jó néha az ilyen gondolattal eljátszani) akkor lényegesen több ember választaná a vonatot és a helyi emberek kétségtelenül annyit nyernének, hogy érdemes lenne megállót létesíteni Rákos és Rákoshegy között.

Amúgy amióta a Flirt-ök vannak nálunk azóta érezhetően magasabb lett a szolgáltatási színvonal utazási idő és pontosság tekintetében. Ezek a vonatok simán behozzák az egy megállónyi időkiesést.

Nem tudom miért, de én nem feltétlenül értékelem rossznak, hogy az expresszeket megállították plusz 4 keresztúri megállóban. Talán így összességében jobb lett a kerületieknek. A nagy "buszfolyosó", vagy "korridor" építésében az a szörnyű, hogy szerintem az M0 keleti szektorának az átadása többet javított a kerület közlekedésén, mint amit javít majd (ha javít) az a pár buszsáv amit már átadtak, vagy át fognak adni.
Előzmény: 297 (33936)
cucu Creative Commons License 2010.08.02 0 0 33937
297 Creative Commons License 2010.08.02 0 0 33936
A keletis gyaloglás talán a legfontosabb olyan tényező, ami miatt a kerületiek nem vonatoznak. Ez súlyos, megoldásra váró probléma, és mivel nagy léptékű dolog, nem is lesz olcsó. És persze van gond az utastájékoztatással zavarhelyzetek esetén, sokakat a késések zavarnak (mostanság talán kevesebb van).

De mindezek függetlenek az esetleges újabb megállók létesítésétől. Az azok okozta menetidő többletet jobban gyorsuló motorvonatokkal, a lassújelek kigyomlálásával, a pályasebesség emelésével ellensúlyozni lehet. Sőt, ha a gyalogló probléma végre megoldásra lelne, akkor az esetleges 1-2 plusz megálló ellenére is jobban jönnének ki az utasok az eljutási időt tekintve.

Bár a "keresztúri" megálló esetleges újranyitásának hasznoságáról 100%-ig én sem vagyok meggyőzve, de a 120a-ra szerintem az általm említett helyen kellene egy megálló mindenképpen.

Annyi biztos, hogy inkább a két meglévő vasútvonalunkat kellene előtérbe helyezni, minél jobban integrálni a városi közlekedésbe, mint arról álmodozni, hogy valamikor 2047-ben metró lesz. Nyilván ez sem egyszerű, de én több esélyt látok rá, mint a metróra.

A közúton amúgy is kötöttebb a sebesség, a buszok nem mehetnek gyorsabban, így ott komolyabb probléma a plusz megállás. És amúgy is, a hasonlatod sem tökéletes, mert a buszok lelassítása inkább olyan, mintha a sülysápig nem megálló zónázó vonatot mostantól Maglódtól mindenütt megállítanák, az elővárosi plusz vasúti megálló pedig olyan, mintha a 161-es busz kapna még egy megállót valahol az Örs és Keresztúr közt.

A buszfolyosónak nevezett homályos valami pedig még erősen kérdéses, hogy tud-e bármit is ellensúlyozni azon, hogy az én buszom pl. "csak" 8 megállóval több helyen áll meg, mint régen.
Előzmény: pa445 (33933)
szirt Creative Commons License 2010.08.02 0 0 33935
Nem fognak moderálni, mert nem köthető semmihez, amit írtál - igazából azt sem tudom mire reagáltál, meg mi a mondandód értelme. :)
Előzmény: kukácska (33934)
kukácska Creative Commons License 2010.08.02 0 0 33934

Talán most is ki leszek moderálva, de sem a médiában sem más szervezeteknél nem szeretem a túlzást és az azt megelőző csinadrattát...

El tudom viselni, hogy valamit nem a legmegfelelőbben kezeltünk, korrigálni kell.

Nem a legobtimistább a helyzet, nagyívben kerülni kell a "stábot". Rossz a metro megközelítése.

pa445 Creative Commons License 2010.08.02 0 0 33933
Remélem sehol nem lesz plusz megálló a 80-as vonalon. Két buszmegállóra egy vonatmegálló, ez szerintem luxus (tudom most is van ilyen, de nem kellene ezeket szaporítani). Azt mondtad, hogy a kerületiek többsége számára negatív változás volt az, hogy az expressz buszok megállnak a Borsó utcánál. Ugyan ez a helyzet plusz vasúti megállók beiktatásával. Szerintem több hátrányuk származik a Isaszeg vagy éppen a Mende, Gyömrő és Ecser felől érkezőknek mint előnyük a tervezett megállóhelyek környékén lakóknak a fejlesztésből. Azért vegyük azt is figyelembe, hogy a vonatok sokszor hosszabb-rövidebb időre megállnak forgalmi okból a Keleti előtt, no meg a 2. vágánytól a reggeli tömegben 10 perc séta a 2-es metró peronja. Nem hiszem, hogy a tervezett megállókhoz közellakók olyan sokat nyernének ezzel.
Előzmény: 297 (33913)
297 Creative Commons License 2010.08.02 0 0 33932
Elővárosban simán vállalható ilyen S-Bahn jellegű megállótávolság, ez nem az Alföld, ahol a mindenütt megállós személyvonat is 10-12 kilométereket repeszt két megállás közt. Igaz, nem lomha V43-as ingára, ahanem valami tisztességesen gyorsuló motorvonatra, vagy erős mozdonnyal továbbított emletes ingavonatra lenne szükség.

Az pedig nem kérdéses, hogy egy ilyen megálló inkább lenne rágyaloglási távolságon belül a két lakóövezet nagy részétől, mint a rákoshegyi állomás.
Előzmény: FFeri (33929)
KKXVII Creative Commons License 2010.08.02 0 0 33931
Tulajdonképpen ez sem lenne rossz. Csak legyen 1 db megálló a megközelíthető helyen a kerületben.
Előzmény: BoGar (33926)
KKXVII Creative Commons License 2010.08.02 0 0 33930
Akkor ez sem lesz.
Villamosban még bizom a Jászberényi úton.
Előzmény: gomboc7 (33927)
FFeri Creative Commons License 2010.08.02 0 0 33929
Oda meg minek? Ott a rákoshegyi állomás. 1 km-enként azért ne álljon már meg a vonat, mégse villamos. Akkor inkább az állomás bkv-s megközelíthetőségét kellene javítani, bár talán nem is olyan vészes (a Madártelepről viszont nem egyszerű megközelíteni).
Előzmény: 297 (33913)
cucu Creative Commons License 2010.08.02 0 0 33928
Előzmény: Kevin (33890)
gomboc7 Creative Commons License 2010.08.02 0 0 33927
Anno a Demján nagyon nyomta ezt, akkor - a westend miatt - a Nyugatiba ment volna.
Az ötlet persze nem mai, a 30-as években merült fel először.
Előzmény: KKXVII (33925)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!