Keresés

Részletes keresés

_Gary_ Creative Commons License 2003.07.30 0 0 15
Próbáld innen:

Magyar Commodore 64 H.Q. banner

Az időrégész neve: Béla :)

Előzmény: pause (14)
pause Creative Commons License 2003.07.29 0 0 14
Kösz, de nem mennek a linkek. Kb. fél éve gondolkodom, mi volt az Időrégész "neve".
Előzmény: pingvin (12)
Kgab Creative Commons License 2002.02.03 0 0 13
Régen nagyon imádtam az összes ilyen Rátkai-átkai féle játékokat!!!
a Drakula kastélyára emlékeztek? még harcolni is lehetett benne a farkasembertől kezdve a boszikig mindenkivel . Felrakhatnátok ha megvan
pingvin Creative Commons License 2001.11.22 0 0 12
Felhozom egy kicsit a topicot, hátha kedvetek támad nosztalgiázni:-)
_Gary_ Creative Commons License 2001.03.13 0 0 11
Kösz, a kimerítő válaszokat!
Sajnos mostanában hanyagoltam a C64-et (még emulátor formában is), de fölkeltette a kíváncsiságomat... Ha nem szunnyad el, belekukkantok én is a programokba.

"Arról sajnos nem tudok, hogy a progi nem engedte másolni magát kazettán (ez miben nyilvánult meg?)"

Erről én sem tudok, de szerintem nem is volt kazettás verzió, azt a cracker-ek gyártották.
Én az eredeti lemezeket másoltam diskcopy-val, de a másolt program, betöltődés után (KEREM VARJON felirat), még egyszer a lemezhez fordul és ha az eredeti van bent, akkor elindul, máskülönben az SSS-vírus terjed és a program sem fog futni. Syntax error in 53926 vagy valami ilyesmi hibával meghal. A vírus a 15. indítás után a tartalomjegyzéket elcseszi. Pontosabban a 18,01-es szektort ráírja a 18,04-re, a 18,01-et kinullázza, a többi bejegyzést változatlanul hagyja, a lemezt nem formattálja.
A Bosszú vírusa is így működött, de az (ha jól emléxem) nem csak a 18-as sávon szaporodott, ha a memóriában volt és töltöttél/mentettél...

A Bosszú ördöglakatjaival akkor találkoztam, mikor kimentettem az aktuális játékállást kazettára, majd másnap újra betöltve a programot, be a mentett állást kazettáról, majd csodálkozva néztem a képernyőt, mert "...nem az eredeti programmal játszol, ezért nem teheted meg..." vagy valami ilyesmi szöveg tündökölt rajta, ha valami fontosat akartam tenni. Ellenben, ha egyfolytában játszottam végig az elejétől, akkor nem síránkozott!

Jaja, a vissza címke rengeteg gondot okozott! :)) Legközelebb, kérlek figyelmesebb légy! :))

A freeze-vel semmi bajom, de szerintem én sem érzek túl nagy kedvet hozzá, hogy tömörítgessem...

Mára ennyi...

pingvin Creative Commons License 2001.03.12 0 0 10
"Csak ilyen freeze van belőlük? Mert más emulátorokkal nem megy :("
Nekem már nincs kedvem inditórutint fabrikálni, de az előbbi leirásom alapján bárki feltörheti magának a játékot, és készithet hozzá tetszőleges inditót és Cracker dumát:-)
pingvin Creative Commons License 2001.03.12 0 0 9
"Pár dolgot elmondanál azokról az ördöglakatokról? "

Röviden összefoglalhatom a program működését, talán nem lesz meglepepő, hogy mennyire egyszerűen van kódolva maga a játékmenet. Pontos memóriacimekbe most nem bocsátkoznák, de úgy rémlik, hogy a programkód a 4000h cimtől kb az 5f00h cimig tart. Ez nem a gépikód, hanem a játék "adatkódjai". Helyszin szerint egymás után vannak rendezve, az egyes helyszinek kódjait FF választja el egymástól. A program a feldolgozás során tehát először is végigmászik a bytekon, számolja az FF-eket, mig az adott helyszin kodjához nem ért. Az egyes cselekvések itt a következő képpen vannak kódolva:

00 00 U1 (U2) (U3) 00 R P1 P2 (...) PX B1 B2 00 ...

Ahol is a két 00 érték az elválasztó jel, az U-k az utásitások sorszámai (lásd a szótárt), amit a játékos begépel, aztán egy kötelező 00, utána az R az adott utasitásokhoz tartozo cselekvés-séma rutin (meglepően kevés van belőle) relativ ugrocime, majd a PX-ek a rutin esetleges paraméterei, a BX-ek pedig a 2000h-as változotáblához tartozo esetleges bejegyzések.
Érdekes, hogy több helyen a program iroja olyan primitiv eszközökkel oldotta meg a program gyorsitását, hogy futás közben átirja a program saját magát (mármint a különböző jump-cimeknél).

Én annak idején irtam egy rövid programocskát, mely egész egyszerüen kiirta a képernyőre, hogy adott helyszinen milyen parancsokat lehet végrehajtani, és azoknak milyen hatásai vannak. Igy már persze nem volt nehéz végigjátszani őket:-)
Az Időrégész más tészta, sokkal rendezetlenebbül lett a kód megirva, néhol BASICszerű részeket is tartalmazott. A Bosszú, Ujvadnyugat1-2 viszont teljesen ugyanaz a program volt, csak más játékkódokkal. Ezért is nem értettem, hogy miért nem jelent meg az UV3, egy délután alatt be lehetne kódolni egy frappáns történetet.

"Sajnos a programodban elfelejtetted kitenni a VISSZA címkét"
:-) csak nem okoz gondot kitalálni, hova gondoltam

pingvin Creative Commons License 2001.03.12 0 0 8
A példamondatok kérését is kiszedted?
Igen, mondjuk ezt bárki megtehette, aki tudta, hogy a progi a memóriában a 2000h-2100h cimen tartotta nyilván a program változoit. Asszem a védelmekhez a 63. vagy 64. byte tartozott talán. Arról sajnos nem tudok, hogy a progi nem engedte másolni magát kazettán (ez miben nyilvánult meg?), nekem lemezen voltak meg régen másolva, de a sok helyen a játékban kiirta, hogy "feltört változad, rendeld meg az eredetit", és nem működött tovább. Ezt a védelemet az ördöglakatok okozták, ami nem más, mint bizonyos "érzékeny" memóriaértékek figyelése bizonyos helyeken, és ha eltérést érzékel, a program futását lezárja. Miután megtaláltam a memóriában az ördöglakatokért felelős rutin relativ cimét, könnyű volt a kódban kikeresni a rá való hivatkozásokat. A Bosszúban pl. huszonvalahány ilyen hivatkozás volt, ezeknek a paraméterét irtam csak át, azaz megadtam nekik egy "ártalmatlan" memóriacimet, aminek értéke nem változhat.
_Gary_ Creative Commons License 2001.03.12 0 0 7
Pingvin:

Leszedtem az anyagokat, de nagyon messze van a kódkérés mindegyikben, ezért inkább kérdezek:
A példamondatok kérését is kiszedted?
Vagy elfogad bármit?

Pár dolgot elmondanál azokról az ördöglakatokról?

A vírust sem hagytad meg? :))

A Bosszú vírusa sokkal agresszívebb volt, mint a Vadnyugatoké, de mire elmenthettem volna egyet belőle, addigra az EREDETI példányt is legyalulta. A védekezés a leragasztás volt és akkor a Bosszú, hajlandó volt másolatról is működni! A Vadnyugatok már nem!
Ja, hogyan volt megoldva a vadnyugatok védelme?
Itt nem a vírusra és a kódkérésre gondolok, hanem, egyik nibbler-rel sem lehetett tökéletes másolatot készíteni. Mit figyelt a program a lemezen? (pár 23-as hiba van rajtuk, de néha vándorolnak)
Nekem meg van mind a kettő eredetiben, de az Úv2 nem megy, csak ha betöltés után a KEREM VARJON feliratnál kicserélem a lemezt az Úv1-re, onnan ellenőriz valamit, majd elindul. Régebben ment a 2-es is, de azóta öregedett a lemez :(
Egy kis reklám: http://dreamwar.fw.hu
Itt van pár kép, az eredeti programjaimról. Sajnos nem mind scan, de majd később...

Csak ilyen freeze van belőlük? Mert más emulátorokkal nem megy :((
Régebben csináltak 1 file-osakat mindegyikből, abban volt példamondat kérés, de legalább a kazettások is örülhettek! :))

Gondolom Időrőgész azért nincs, mert annak nem volt védelme. Nekem csak a másolat van meg, de az első és második kiadás is! Meg a kazettás törés az első kiadásból, amiben a TSS crackere kijavította a hibákat.

Ha jól hiszem, akkor az Újvadnyugat 3 már nem jelent meg, hiába ígérte István.

A Gálya nagyon király! Robit csak dícsérni lehet!
Sajnos a programodban elfelejtetted kitenni a VISSZA címkét, ami alapjában véve nem okozhat gondodt olyannak, aki valaha turkált a programok lelki világában.
Mert, ugye "...Én gépikódb-an szoktam programozni, csak nem tudom mi az a hexadecimális érték..." Sótész Gögy rulez!

Na, assz'em ennyi elég is lesz belőlem!

pingvin Creative Commons License 2001.03.07 0 0 6
Szintén teljesen érdektelen lesz, amit írok, de a múltkor megtaláltam a gyerekkori feljegyzéseimet, aztán abban volt:

Talán emlékeznek páran a "Gálya" című magyar szöveges kalandjátékra. Aki megakarta nézni a program szövegeit a memóriában, az tapasztalhatta, hogy le vannak kódolva, így nem olvashatóak el közvetlenül. Az alábbi kis program visszaírja a kódokat szöveggé:
1000 lda $#00
sta $fe
lda $#6e
sta $ff
ldy $#00
lda ($fe),y
eor $#b1
sta ($fe),y
inc $fe
bne $vissza
inc $ff
cmp $#96
bne $vissza
rts

ghosttface Creative Commons License 2001.03.05 0 0 5
Időrégész nincs? :)
Előzmény: pingvin (-)
pingvin Creative Commons License 2001.03.04 0 0 4
Azt még elmondom, hogy pl. a Bosszúban huszonvalahány ördöglakat programvédelem volt, és mindegyiket kikapcsoltam, szóval úgy becsüljétek meg!:-)

Andreas Creative Commons License 2001.03.04 0 0 3
>Remélem a program írója nem haragszik érte.
Itt van a Törzsasztalon, kérdezd meg tőle :)
Előzmény: pingvin (-)
Tomahawk Creative Commons License 2001.03.04 0 0 2
Kirááááááááály 8))))
Medve Gábor Creative Commons License 2001.03.03 0 0 1
Köszi pingvin a crackeket, régen én is mindig a példamondatoknál akadtam el!:-))) Megyek játszani:-)
pingvin Creative Commons License 2001.02.25 0 0 0
A linkek helyesebben:

www.extra.hu/idoregesz/BOSSZUCR.C64
www.extra.hu/idoregesz/UJVADNY.C64
www.extra.hu/idoregesz/UJVADN2.C64

pingvin Creative Commons License 2001.02.25 0 0 topiknyitó
Felraktam 3 régi magyar szöveges C64 kalandjátékot, talán emlékszik még valaki rájuk. Bosszú, Újvadnyugat, Újvadnyugat2. Mindegyikből kiszedtem a program védelmet, szóval teljesen végigjátszhatóak. CCS64 emulátoron lehet őket futtatni (kimentett State freeze fájlok).

www.extra.hu/idoregesz/Bosszucr.c64
www.extra.hu/idoregesz/Ujvadny.c64
www.extra.hu/idoregesz/Ujvadn2.c64

Remélem a program írója nem haragszik érte.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!