406-hoz (restyle) keresek pár bontott alkatrészt, ha esetleg lenne valakinek valami...
- Bal első sárvédő - Bal első lámpa - Lökhárító
Ha esetleg töröttben lennének az alábbi alkatrészek az is érdekelne - Bal első lámpa - Lökhárító - Felső kereszttartó - Hűtőventilátor - Alsó kereszttartó
Szia én most rendeltem az enyémhez de én már feladtam a reményt hogy megjöjjön a dolog :D mert én igaz piot rendeltem de magyarországon nincs csak rendeslésre és nincs a basys audionál se csak kint beliumba és onnan küldik Én azt hittem gyorsan megvan ez de sajna most lesz a második honap kb .
Néztem az autohifi.hu-n az adaptereket, "természetesen" a S2 406-hoz az egyik legdrágább (31990)...hurrááá. :-( Pl, Kia-hoz már 9ezerért is van. Persze nagyon nem keresgettem az oldalon, hogy esetleg melyik citroen vagy pug-hoz való lenne jó még.
ha pioneer fejett vettél akkor csak pár darabb ellenálásdra van szükség és máris újra mükszik a kormány táv! S1-nél igaz ez a dolog! A többinél kell a modul hozzá ami tényleg 10-20-30eFt. Én is gondolkodom egy ilyen adapteren, hogy a kilyelző ne legyen olyan üres.. :D
Igen igazad van Magyarországon horror ára van az autóalkatrészenek. Én multkor cseréltem a 2.0 HDi -n veszérműszíjjat és 30 eur volt a szett igaz vízpumpa nélkül (persze ez nem Magyar ár)
Szerintem 40 -nél többet nem költött a szerelője alkatrészre...
Köszi szépen! 30k-ért engem nem fog érdekelni a kormányról való vezérlés az tuti. Régen is elvoltam a gombok nyomogatásával, most is el leszek, bár tény, hogy élveztem a dolgot a bajuszkapcsolóval. Remélem nekem nem lesz ilyen memória gondom, mert nincs kedvem új csatit is venni... :)
Szia! Rádiósmagnó vagy cd fedlapján van két kis átmérőjű lyuk. Ide beteszed a célszerszámot (nekem két drót volt), kattanásig/ütközésig betolod, ez oldja a rögzítést elméletileg, aztán kihúzod a rádiót. (a sajátomnál belenyúltam a kazetta kiadóba, könnyebb volt kihúzni). Amúgy egyszerű, semmi "csavar" nincs egészben. A csatlakozókat értelem szerűen rákötöd. Bár nekem annyi volt, hogy egy Clarion mp3-ast tettem bele és bizony át kellett helyezni a pozitívat, mert mindig törölte a memóriát miután kikapcsoltam. Egy új iso csatlakozót vettem emiatt. Érdemes feljegyezni mi mivel van párban, illetve az autó kézikönyve jól leírja.
Esetleg valakinek ötlete van, hogy továbbra is működjön a kormányvezérlő, mert így ezt buktam? Egy hifis gyerek szerint olyan 30 ezerért létezik olyan adapter amivel utólagos mp3-asnál is tudna működni a kormányról vezérelhetőség.
Köszi a válaszokat. A megvétel után kb 3000 km múlva vettem észre csak a füstölést, pedig nagyon szembetűnő. Lehet, hogy előtte nem is volt. Akkor viszont talán nem gyűrű probléma, hanem mondjuk akkor égett át a hengerfej tömítés. Víz nem olajos, nem melegszik, azt nem is eszi. Nem néztem, hogy mennyit eszik meg 1000 km-en. 6000 km alatt 2,5 litert töltöttem rá. 5W40-es olaj van most benne. Most 10W40.es vettem és füstölés csökkentő adalékot is. Alapjáraton nem füstöl. Hideg nem lesz, mert külföldön vagyok, tenger mellett itt nem nagyon lesz még 0 fok körül sem. Ha kicsit javul a helyzet az új olajjal, akkor nem nézetem itt meg, majd ha egyszer hazamegyek vele szabira. Szelepszár szimering csere megoldható "házilag"? Mert hengerfejtömítés cserének már nem állnék neki. (Bár a nagybátyuson (PUG405) cseréltem anno).
Üdv knorti
Motorfék üzemben gyakorlatilag nincs benzin befecskendezés (ha sebességben van, az alapjárat közeli fordulatszámig) és nincs ami elégesse a bekerülő olajat. Minél tovább tart a motorfék üzem, így annál több olaj jut a hengerekbe. Aztán, ha elkezded nyomni neked, megjelenik az égés és robbanás, na akkor elég az olaj is.. Mindez lehet a hengerfal kopottsága miatt - leggázosabb ügy, mert ehhez gépmunka kell - aztán el lehet kopva az olajlehúzó gyűrű - ez esetenként szétszerelés után gyűrűzéssel megoldható - vagy le van kokszolódva a gyűrű - ez szintén gyűrű csere rendszerint - vagy szelepszár szimeringek vannak ki - ekkor szimering csere - ez a legegyszerűbb. Meg kell méretni a hengerekben lévő nyomást, ha az gyári érték közeli, akkor nincs releváns rés a henger és a gyűrűk között, azaz nem ezek miatt eszi az olajat - ekkor valószínű a szelepszár szimering. A vékony olajról az előttem szólónak bizonyos határok között igaza van, melegen nagy különbség nem lehet és neked pedig melegen és tolóüzemben füstöl. (ennek elvileg alapjáraton is kellene füstölnie) Azt is érdemes megnézni, hogy indításnál enged-e kékes füstpamacsot, mert az az állás során a szimering mellett lefolyó olajat jelzi. Végül ideiglenes megoldásként autósboltokban van füstölés csökkentő olaj adalék - méz szerű - ez extra tömítést ad a kopott részeken és valóban csökken a füstölés. (ez annyira nem motorbarát, így leginkább a hiba okát kellene felderíteni és orvosolni és viszonylag gyorsan, mert az a típusú probléma tönkreteszi a katalizátort is egyben!)
Azért azt nem felejtsük el, hogy víz került a turbó lapátjaira, aminek egyik oldalát a forró kipufogógáz hajtja igen nagy fordulaton. Nos a víz sűrűsége nagyságrendekkel nagyobb, még ha nem is teljes keresztmetszetben víz ment a szívócsövön, akkor is igen nagy igénybevételt kapott a vízzel kevert levegő a miatt az egész turbó.
A minimum ilyenkor, hogy munkalapot ír a tag. Nekem 2 éve, amikor cseréltettem a vitt motyókkal a vezérlést, akkor írt munkalapot az elvégzett munkáról.
Köszi a tippeket gumiügyileg! Valószínű a Continental lesz a választott jószág.
Van még 1 kérdésem! Mennyire bonyesz a gyári rádió kivétele 2001 406-ból, és a beépítőkeretbe amit ma vettem, az új rádiót beszerelni? Van valami "csavar" a dologban, vagy csak kipattintom, és berakom?
Szerintem egyáltalán nem biztos, hogy turbo szerkezeti baj van. A hibakóddal szerintem okosabb leszel. 130 -ért én is megcsináltam volna ezt az egészet még ha elmegy vele egy nap akkor sem rossz azért a napért az a szűk 100 ezer :)
Ha elindítom az autót akkor tökéletesen ketyeg a motor de ha gázt adunk akkor nem indul a turbó!A hiba kódot a mai napon megprobálom kiolvastatni belőle itt veszprémben a szervízben!130 000 ft vezérműszíj görgők feszítők hosszbordás szíj vízpumpa vezetőkerék első futóműben mindkét oldalol szilent csere kormánygömbfej illetve a 2 kézifék bóvden!Asszem ennyi!
Szeintem a motordban nem tett kárt ha víz került bele akkor sem mert az már jelentkezett volna az 5 km -en... Aztán a turbó... Az sem kizárt szerintem hogy csak valami elektromos dolog ázott be...
Egyébként ha most hidegen beindítod jár notmálisan?
Én mindenképpen hibakódot olvasnék, ha obd van kéznél akkor legalább azt. A hibakód olvasás nem tudom mennyi lehet én még nem csináltattam ilyet de ilyen 3 tól 8 ezerig hallom.
Én mindenképpen egy normális szerelőhöz vinném és fizettetném a kontárral a számlát.
Megkérdezhetem, hogy mi került 130.000 Ft -ba?
Olvass hibakódot és írd be ide (ne a kód leírását hanem magát a kódot)!
Ez pontosan így van! A rosszul elvégzett munkából eredő károkért 100%- ban ő a felelős...ha adott számlát! A menyiben nem kaptál, akkor sajnos a jó indulatára vagy utalva :(
Ettől félek Én is hogy került a motorba is víz!Miután elment a turbóm még kb 5 km-et kelett mennem az autóval!Azóta egy helyben áll!Érdekelhet szerelő bár jelenleg Én ugy gondolom hogy azt nem nekem hanem az előzőz szerelőmnek kellene állni aki haza vágta az autót!