Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Isti62 Creative Commons License 2010.10.08 0 0 28068
Szia!

Tolatásba csak tök álló helyzetben kapcsolj, mert ez a fokozat nincs szinkronizálva. Hiába nyomod ki a kuplungot a kocsi mozgásától még forog a fogaskoszorú és a hátrameneti fogaskereket szinkron híján semmi nem húzza fel erre a fordulatra.. A hátramenettel egyébként is lehetnek nehézségek még álló helyzetben is. Ha nem tudod teljesen a fokozatba behúzni, azt akkor törvényszerűen ki fogja dobni. . Ha ez sűrű probléma, próbálj meg hátramenet kapcsolás előtt kettesbe tenni, majd innen tolatás.

Régi akkumlátornál az aljára leülepedő iszap miatt először áramszivárgás, majd időszakos rövidzár is keletkezhet a cellák között. Ez úgy merítheti le az aksit hosszabb állásnál, hogy nem is használsz jóformán fogyasztót, illetve régibb aksiknál ezek miatt a hírtelen merülés már bármikor, bárhol előfordulhat akár rövidebb megállás esetén is. Ha mindezek mellett az akkumlátorhoz vezető csatlakozások, vezetékek nincsenek rendben, akkor hiába mész az autóval, nem tudja tölteni rendesen. (ellenőrizni kell a csatlakozásokat, sarukat ) Persze lehet a generátorral és a fesz. szabályozóval is gond - egyes típusoknál a fesz szabályozó szén keféjének elkopása, test korróziója) - ezért nem ártana ellenőrizni a töltést.

Bikázni úgy kell előírás szerint, hogy a donornak jár a motorja, a fogadó úgy egy 5 perces töltési ciklus után kezdi a motort indítózni. A donornak végig jár a motorja, hogy a fogadó áramlengéseit az egész rendszere pufferolja.)
Ha gyenge a kábel, akkor nem tud elég áram csorogni, tehát ezzel nem is fog indulni, mert az indítómotornak nagyon sok amperos az áramfelvétele. A szar - vékony- kábel, vagy rossz csatlakozás nagy ellenállást ad, ezen az áram hatására hő keletkezik és egyben áramkorlátot gyárt - azaz az indítómotorhoz nem jut megfelelő teljesítmény. Javasolt egyszer egy normális bikakábelt venni, ami nagyjából erre az életedre ki is fog szolgálni.)
Végül 2000cm3-es motortól felfelé én nem adnám 63Ah aksinál alább - jellemzően 72Ahs- aksijaim vannak, de nyilván itt határt szab a méretben az elhelyezhetőség.
Előzmény: megema (28065)
Erikaviking Creative Commons License 2010.10.08 0 0 28067
Rückvertset csak teljesen álló autónál kapcsolj, mert az nincs szinkronizálva, azért reccsen, ha még mozog picit a járgány. Szerintem a működtető bovdeneknél lehet a problémád, de ha nem veszi be jól úgy csináld, hogy megpróbálod betenni sebességbe, ha nem sikerült jól akkor engedsz pár mm-t a kupplungon fel ekkor közbe finoman tolod sebességbe és be fogja venni, mert a kupplung finoman megforgatta a váltót.
A bolti (tesco és társai) bikakábelek pedig nem érnek semmit, én már kétszer jártam úgy, hogy ilyenekkel nem indult persze a sajátommal igen. Miután a tescos bikakábelre rá lett rendesen forrasztva (gyárilag csak vissza van fordítva a vezeték és rápréselve) egy kéznél lévő hegesztő kábel utána már jó lett (elvégre új az egész).
Előzmény: megema (28065)
bupé Creative Commons License 2010.10.07 0 0 28066

Szia!

 

Köszönöm az invitálást, de (szégyenlem bevallani) pont ugyanekkor van a visegrádi PSA tali, amin már vagy 8 évvel ezelőtt is részt vettem.

Nos oda se fogok menni, mert nagyos sűrű volt nekem eddig ez az év és egy kicsit pihennék, vagy az eltünt víz nyomában lennék, mert csürtötökön bécsi túrát kell teljesítenie az autónak.

Az a gyanúm, hogy ez a vízfogyás már legalább egy éve tart nekem. Egyre sűrűbben kapcsolt be a ventillátor. Ez tavasszal tűnt fel először plusz 8 foknál. Most, hogy utántöltöttem, már ritkábban kapcsol be, bár nagyon keveset járok vele. Az utolsó tank benzin szigorúan rövid néhány kilométeres távokon hegynek fel és le a fedkomp szerint 13,6-os átlagot hoz. Ilyen durva még sosem volt, meglátszik, hogy be sem melegszik a motor.

Előzmény: ratisrdt (28063)
megema Creative Commons License 2010.10.07 0 0 28065
Sziasztok!

Lenne egy gyors kérdésem. Ma kivételesen elég halkan ment a rádió a kocsiban, így elindulásnál valami hangot hallottam, ezért kikapcsoltam és füleltem. A városban hajtva 1-esben és 2-esben komolyabb gázadásnál rezonált valami a motortérben. Ez normális? Lehet, hogy a többi fokozatban is ugyanez lenne, de ott nem volt alkalmam pörgetni a sebességhatárok miatt.

Ma kétszer is volt olyan helyzet, hogy pár értetlen autós miatt tolatásból 1-esbe kellett váltanom és gyorsan behajtanom egy mellékutcába, hogy el tudjam őket engedni, mivel nem képesek hátratolatni egy kicsit sem. Ezt kétszer eljátszottam... A mellékutcában megállás közben már nyomtam is ki a kuplungot és gyorsan kapcsoltam a hátramenetet. Viszont egy kicsit olyan hangja volt mindkét esetben, mintha kuplung nélkül akarnék váltani. Mi okozhatja ezt? A kuplungot mindig padlóig, vagy közel addig ki szoktam nyomni. A kuplungszerkezettel se lehet gond, mert nemrég volt cserélve a felső munkahenger pont azért, mert néha nem jött fel teljesen a pedál és így nem oldott rendesen a tengelykapcsoló. Inkább a váltóval lehet valami, mert néha izomból kell 1-esbe erőltetni és a Rückwärtset legtöbbször csak félig veszi be és kuplung felengedésre kiugrik a sebességből.

Tegnap, amíg várakoztam egy bolt előtt, sikerült lemeríteni az akkut. Kb. 20 percet állt a kocsi, de közben ment normális hangerőn a gyári hangrendszer, amihez a szivargyújtóban levő FM Transmitter szolgáltatta a zenét. Gondoltam egyet és elkezdtem végigellenőrizni a lámpákat. Mindent felkapcsoltam egyszerre, a távolsági fényszórót kivéve. 5 percnél tovább nem égtek a lámpák, de a motor már nem akart beindulni. Régebbi Swiftről nem sikerült bebikázni (abszolút semmi reakció), de a nagybátyám ezeréves Opel Combo-járól dupla kábelezéssel próbáltuk már alapból és pöccre beindult. Járattam kicsit helyben a kocsit, utána pedig mentem vele pár kilométert (max. 5). Délután 4 volt, mikor a ház előtt leparkoltam. Ma reggel pedig pöccre indult. Szóval nagyon nem értem a helyzetet. Jelenleg egy 55A-es akku van benne. Szeretném lecserélni, de nem tudom mekkorát lenne érdemes belerakni azt figyelembe véve, hogy az említett Swift-ben közel nulla elektromos berendezés mellett 45A-es van. Vélemény? :)
ratisrdt Creative Commons License 2010.10.07 0 0 28064
2010.OKTÓBER 9. BUDAPEST CAMPONA 10:00


1. bossery

2. ratisrdt

3. Pug 306 GTI

4. gun111

5. Lord Péter

6. Tevefül

7. ?????

8. ?????

........

gyerünk cartársak, aktivizáljátok magatokat......:))))
Előzmény: bupé (28057)
ratisrdt Creative Commons License 2010.10.07 0 0 28063
Szombaton lesz találkozó! Gyere el! Budapesten laksz, ha jól emlékszem, ugye?

Üdv!
Előzmény: bupé (28057)
teveful Creative Commons License 2010.10.07 0 0 28062
A Peugeot-ban még nem cseréltem gyertyát, de az előtte a Mégane-on ('96-os) volt felirat a gyertyakábeleket vezető műanyagon, hogy pontosan milyen típus kell bele. Egy géptető alá kukkantást megérhet a dolog! :)
Előzmény: való79 (28059)
gun111 Creative Commons License 2010.10.07 0 0 28061
Hali!

Nekem is elkezdett fogyni egyszercsak a hutoviz, mar gondoltam mindenfele megoldasra (Hengerfejes, futroadiator csere, stb...), csak a legegyszerubbre nem, mely vegul megoldotta a problemat: a hutofolyadek betolto sapkajanak a csereje!!!
Azota 0 fogyas van, javaslom neked is ennek a cserejet elso korben. Amugy az enyemben a fekete betoltocsovon van egy kb 3cm bevagas belul, az jelzi a min, illetve a max. szintet, kozotte kell lenni a szintnek.

Udv: gun
Előzmény: bupé (28057)
redsupreme Creative Commons License 2010.10.07 0 0 28060
Szia! A tartályon belül van egy kis ( kivehető) barna kupak(?), annak az aljáig kell érnie a víz szintnek. A víz fogyasztásnak utána kellene járni, nehogy nagyobb baj legyen a végén!
való79 Creative Commons License 2010.10.07 0 0 28059
Az a CHAMPION gyertyák 10eFt-ért szerintem nem volt sok a szalonban, nemrég cseréltem én is. Az autós boltba bemész fogalmuk sem lesz, hogy milyen gyertya kell az autóba csak ha te konkrétan megmondod (de az is 2eFt körül lesz). A PUG szalonban legalább olyat kaptál, ami jó és ha lett volna ez a Főnix kártyád akkor még 10-20% kedvezményt is kaptál volna, úgy meg már árban is jó.
Előzmény: 406 BLUE (28053)
való79 Creative Commons License 2010.10.07 0 0 28058

Szerintetek mekkora távolságnak kell lennie a felni és a féktárcsa(betét) között.

Vettem egy alufelnit a téli gumihoz, ami nagyon patent, de cca. 3-4mm hézag van csak a felni belső széle és a fék között. A másik felninél nem figyeltem a távolságot, de ez most nagyon kevésnek tűnik...

bupé Creative Commons License 2010.10.06 0 0 28057

Sziasztok!

 

Régen jártam erre, sajnos nagyon kevés az időm netre. 2.2 benzinesem elkezdte fogyasztani a hűtővizet. A műszerfalon visszajelzett a kontroll lámpa. Beleöntöttem 3/4 litert, aztán még fél litert. Kérdés, hogy mennyit önthetek még, mert semmilyen szintjelzőt nem találtam a kiegyenlítő tartályon.

 

 

406 BLUE Creative Commons License 2010.10.06 0 0 28056
Előzmény: Törölt nick (28046)
406 BLUE Creative Commons License 2010.10.06 0 0 28055
Így volt nekem is. Kétszer volt ez a hiba, elég hamar egymást követően és idegesített nagyon. Gyertya csere után viszont nem volt, azóta kb:8-10ezer km mentem és semmi. Hiba meg csak akkor tűnik el ha ki van törölve, lehet hogy a sok idítástól majd egyszer eltűnik, de a motorvezérlő eeprom-jában benne lessz.
Előzmény: Diego21 (28054)
Diego21 Creative Commons License 2010.10.06 0 0 28054

Hi!

 

Köszönöm a választ! Én is gondoltam arra hogy az egyik henger rosszalkodik! De ahogy irtam is ez a rángatás csak egyszeri volt újrainditás után már nem jelenkezett a rángatás csak az ANTIPOLLUTION FAULT üzenet!

Előzmény: 406 BLUE (28053)
406 BLUE Creative Commons License 2010.10.06 0 0 28053

Nekem is volt ilyen hiba (2002 2.0 benzi). Ezt követte egy hibakód olvasás és azt mondta, hogy 1-es henger gyújtás kimaradás. Gyertyát cseréltem és a hiba megoldódott+hiba kód törlés. NGK LFR5 vagy mi volt benne és állítólag ezzel nem igazán jól münködik az RFN-es motor. Ha a hiba nem oldódik meg ezek után akkor gyújtótrafó csere, de lehet még lambdaszonda is, de szerintem az nem okoz ilyen problémát, hogy rángat a motor. Azért rángat mert valamelyik henger nem megfelelően megy vagy egyálltalán nem. Elég büdös kipufogó gáz jött ilyenkor belőle és látható is volt. ANTIPOLLUTION FAULT hiba azért jelenik meg mert a kipufogó gáz összetétle nem megfelelő vagy a lambda szonda rosszalkodik, de mégegyszer a szondától nem rángat. Az oldalon  itt "Свечи зажигания" látható milyen gyerták kellenek bizonyos motor kódokhoz. Remélem segítettem. Ja és még valami, ha gyertyát veszel ne  peugeot szalonban tedd mert én hülye ott vettem és amikor kibontottam a peugeotos gyertya dobozt CHAMPION volt benne 10eFT ért és autós boltban olcsóbban megkaptam volna ugyan ezt.

http://psa-club.ru/dvigateli/ew10.html

Előzmény: Diego21 (28051)
ratisrdt Creative Commons License 2010.10.06 0 0 28052
Erre már nem fogsz választ kapni! Nem ezen a fórumon van, csak átnézett ide egyszer!

Én megnéztem, de nekem nem tetszett. Kevés használat mellett elég viseltesnek tűnt a bal első huzat. Ebből levonhatod a következtetést a többire vonatkozóan is, hogy mennyit bír majd. De ha érdekel, akkor nézz át a 605-ös fórumra. Székesfehérváron van az illető.

Üdv!
Előzmény: Törölt nick (28046)
Diego21 Creative Commons License 2010.10.06 0 0 28051

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni!

Ma reggel amikor beindítottam a 406-osomat ( 2003, 2.0 benzin ) akkor a motor rángatni kezdett és villogott a motor öndiagnosztika visszajelző lámpa. Gyors újraindítás után a motornál már nem jelentkezett a rángatás, de viszon a visszajelző lámpa továbra is villogott. Pár km megtétele után újraindítást követően a lámpa már nem villogott hanem folyamatosan égett és a computer az ANTIPOLLUTION FAULT feliratot irta ki. A teljesítményben nem vettem észre változást igaz városba használtam a gépet.

 

Szerintetek mi lehet a gond, katalizátor vagy esetleg benzínszűrő?

 Várható hogy eltünik magától a hibajelenség és lehet vele igy közlekedni, vagy mindenképp szerelő kell hozzá?

 

valaki?

 

pözsó605 Creative Commons License 2010.10.06 0 0 28050
Üdv mindenkinek.Keresek 1.9 tdi lehetőleg kombit eladót magyart. Ha valaki tud kérem jelezze.06302132176
bsanyoka Creative Commons License 2010.10.06 0 0 28049
HDI MOTOROS. HIBAKOD NINCS. A JELESÉG TŐBB ÉV ALATT JUTOTT EL IDÁIG. ELŐSZŐR 2200 UTÁNA 2400 2600 ES IGY TOVÁBB. MOSTANTOL MÁR CSAK 30000-NÉL KEZD EL HUZNI DE AKKOR RENDESEN GYORSUL ESETLEG A LÉGTŐMEG ÉRZÉKELŐ TUD-E ILYET PRODUKÁLNI? A LÉGTŐMEG ÉRZÉKELŐT MIKOR KIVETTEM AKKOR AZT LÁTTAM BELÜL,HOGY A KÉT FÉMSZÁL NEM EGYFORMA AZ EGYIK ŐSSZEÉR /RŐVIDZÁR/ AMÁSIK FÉMSZÁL SZAKADT.EZEN KIVÜL MÉG VAN BELÚL EGY TERMISZTOR,ÉS EGY ZÁRT RÉSZBEN AZ ELEKTRONIKA.
ZolKa Creative Commons License 2010.10.06 0 0 28048
Gondolom HDi motor van benne.
Hibakódot olvastatok?
Előzmény: bsanyoka (28039)
bossery Creative Commons License 2010.10.05 0 0 28047
ezt így elég nehéz megállapítani, nagyjából lehet bármi...keress fel egy szervízt, ahol fel tudják tárni a hiba okát
Előzmény: bsanyoka (28039)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.05 0 0 28046
Üdv!

Érdekelne hogy meg van-e még ez az üléshuzat garnitúra.
Nekem 406-s kombi kocsim van, 2000-s évjáratú. A kocsit nem rég vettem és erre keresek huzatot.
Előzmény: olajkalyha (26695)
ratisrdt Creative Commons License 2010.10.05 0 0 28045
Nem tartom valószínűnek. Szerintem akkor nem azt nézi, hanem a fékerőt mutató monitort.

Üdv!
Előzmény: való79 (28044)
való79 Creative Commons License 2010.10.05 0 0 28044
Amikor fékpadon van az autó akkor lehet látni szerintem.
Előzmény: ratisrdt (28043)
ratisrdt Creative Commons License 2010.10.05 0 0 28043

Ha csak el nem viszik egy próbakörre! :)

 

Üdv!

Előzmény: való79 (28042)
való79 Creative Commons License 2010.10.05 0 0 28042

Sziasztok!

 

Jövőhéten lejár a forgalmim viszem az autót vizsgázni.

Néha a km óra mutatóm lentmarad, emiatt lehet probléámám szerintetek?

 

Üdv.

Isti62 Creative Commons License 2010.10.05 0 0 28041
Vigyázzatok, mert a keményítés tudománya sokkal komplexebb, mint az egyszerű rugócsere!. A rugó és a lengéscsillapító összehangoltan ad úttartás karakterisztikát. Ha az egyik tulajdonságait nagyon elhúzzuk a másiktól, akkor előfordul, hogy gyengéb lesz pár fontos paraméter, mint előtte. A kemény rugót a gyári lengéscsillapító nem csillapítja megfelelően , mégpedig az ültetés egyben erősebb rugóval jár. Az ültetéskor egyben peresebb gumi is kell, ami szintén egy rugózási elem, tehát amikor ültetsz, kisebb és keményebb rugót használsz és peresebb - esetleg szélesebb - gumit teszel fel, akkor a rugóoldali paraméterekbe nagyon belenyúlsz a lengéscsillapítás rovására. Ekkor kezdődik aztán el az úthibáknál a kerekek elpattogása, ami fék és stabilitási problémát okoz. Ezért szoktak ilyen manővernél sport, vagy állítható sport lengéscsillapítót ajánlani. (plusz ültetésnél a lengéscsillapító más traktusban dolgozik, mint a gyári magasságnál.)
Szóval. Ha ültetésben és peres gumiban gondolkozol, akkor én feltétlenül az állítható keménységű lengéscsillapítót ajánlanám. (KONI sport, felülről állítható. Én ilyet vettem és egy éve tekergetem és mondhatom állati különbségek vannak. pl. keményebbre állítottam és így a gyári rugóval nem volt az igazi. De akkor, amikor a gyári rugóba egy hosszanti rugóbetétet rakva keményítettem a rugón máris sokkal jobb lett. - kezdem elérni GUN pajtás szerkenytyűjét, persze futóműállítás előtt:-)) Most még tekerek egyet a KONI-n és elvileg elérem azt az állapotot, ahol nem esik szét a vesém, mégis komolyan stabil. Aztán hozzá kell tegyem, hogy tapasztalataim alapján akkor lesz tökéletes az ügylet, amikor a hátsó fertály is megkeményedik, amire pl. az a Kayaba cucc önmagában is egészen jó. (GUN kolléga mintája is bizonyítja!!
Végül nem árt tudni, hogy ennek a tuningnak is vannak önmagában komoly határai. A tuning sajnos nem korlátozódik soha elkülönült paraméterre, hanem egész láncreakciót von maga után, így az ültetés és a keményítés is. Van egy állapot, amikor már a sielenteket is is kell cserélni, mert a kémény rugótagok ezeket alapból és rögtön kinyírják, viszont a csere utáni állapotot, már csak erősített torony viseli el. (speciális toronycsapágy, gumiágy helyett keményebb szilikon ágy, illetve kocsiszekrény erősítés.)
Előzmény: 406 BLUE (28035)
Lord Péter Creative Commons License 2010.10.05 0 0 28040
A múlt héten Németországban és Svájcban voltunk kirándulni. Minden szép is volt, míg az utolsó nap meg nem húzták a kocsit. És ráadásul még ott is hagyott. De hál' Istennek megtaláltuk az illetőt, és sikerült vele dűlőre jutni.
Igaz a kár nem olyan nagy, és nem is olyan látványos. Az Ő kocsija viszont csúnyán megrottyant, igaz ez engem nem vígasztal.

http://imgfrm.index.hu/imgfrm/1/6/1/3/THM_0008181613.jpg
bsanyoka Creative Commons License 2010.10.04 0 0 28039
Sziasztok!! Egy 110 lovas 406-os kombim van . Régebben már 2000-es fordulattol huzott a kocsi, most már csak 3000-es fordulattol huz. Néha hidegen van hogy jol mükődik. Mi lehet a hiba? Hiba üzenet nincs.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!