érdekes kérdés: miért mondjuk hogy a sperma termékenyíti meg a petesejtet? miért nem fordítva mondjuk? hiszen tudjuk hogy mindkét sejt fele-fele arányban "csinálódik össze" :)
Tud valaki küldeni, a Korona fedőlemezeiről olyan képet, ami a témába vág? Én két évvel ezelőtt láttam ezeket. Volt egy Net-es cím is, de már nem tudom elérni.
Ne haragudj, de apró tévedés esete forog fenn. Álmos hagyományos módon "készült". Emese álmodta, hogy egy turulmadár volt. Ez már a monda szerint is így volt. Igy is nevezik az egész sztorit: Emese álma.
Sajna se Dzsingisz Kánhoz, se Nagy Sándorhoz nem tudok hozzászólni.
nagyon érdekelne a könyv. Cserébe megkapod a teljes fordítást a Gnostic Scriptures-ből (ha kész lesz :) és hamarosan kapok egy másik könyvet: The Greater Bible, ami szintén érdekesnek ígérkezik.
A dolgok, témák összefüggnek egymással, de fókuszálásuk egy témára, részletesebb eredményt adhat. Ez a téma elveszne A MÁRIA KULTUSZ kavalkádjában, másrészt nem csak arról szól, hiszen egyéb aspektusai vannak.
Bizonyos közösségben nem a keresztények szaporodása volt a cél, hanem a szaporodás meggátlása.
Vegyük az alábbi idézetet:
" "Minden, amit a felső anyától (Barbelótól) elrabolt egyfelől az arkhón, ki megteremtette ezt a világot, másfelől minden más istenek, kik vele vannak, és angyalok és démonok, a férfiak és nők magva révén kell visszaszerezni attól a hatalomtól, ki a testekben van."
Ez a mítosz egy pneumakoncepción alapszik, amely megvan a korszak orvoslásában is."
( - Milyen érdekes, hogy Jancsó Miklós a Bocaccio Magyarországon című művében hasonló gyógymódot ábrázol.)
" Eszerint, azt a semen vitae - gnosztikus terminológiában semen luminis - közvetíti, amely tehát a szellemi élet hordozója. Tehát, az emberi mag adja tovább az istenit. A "tagok összegyüjtése", ez a tipikus gnosztikus téma áll az Éva evangéliumának, egy ilyesféle csoport írásának középpontjában is. E téma lehetséges tartozéka, hogy ki kell bocsájtani és össze kell gyűjteni mindazt a nemzőanyagot, amely magába foglalja és közvetíti a fény magvait, illetve lehetséges implikációja, hogy meg kell kisérelni a nemzési ciklus mint olyan lezárását, minthogy csak a fény szubsztancia további szétszóródásához vezethet." "
A spermiumot egyértelműen a fény hordozójaként értelmezik. A Biga által küldött képen is fény szimbólumok (csillagok) vannak a "spermiumok" fej részén. Ha fénysugarakkal helyettesítjük ezeket a jeleket, a ma is használt egyik legnépszerűbb kereszt ábrázolást kapjuk.
Végül is arról is kívánok csevegni. Igazat adok neked abban, hogy tudományos, és technikai feltételek nélkül nem tartod elképzelhetőnek az ábrázolást.
Mégis sok ábrázolást magyaráznak így, és ezek a magyarázatok jól illeszkednek bizonyos kora keresztény eszmerendszerekbe.
Elnézésed kérem, félreértettelek. Úgy értettem a kérdésed, hogy a kereszténység idejéből való képzőművészeti alkotásokon megtalálható motívumokról kívánsz csevegni. Ehhez a gondolatsorhoz szerettem volna hozzáadni azt a véleményem, hogy tudományos, és technikai feltételek nélkül nem tartom elképzelhetőnek az ábrázolást.
Mit akarsz ezzel mondani?
Én nem vitatom, hogy a spermium kicsi. A kereszténység írott múltja az én meglátásom szerint nem egységes. A kereszténységben véleményem szerint rengeteg vallási hitvilág párhuzamosan él, és élt. Vannak sötét korok, ezzel sem vitáznék. Mégis, hogy jön ez ide?
A téma szempontjából nyugodtan beszélhetünk arról is, hogy a középkori európai ember, hogyan viszonyul a spermium kérdéséhez, és ennek van-e vallási misztériumhokhoz való kapcsolódása.
Mindenesetre, kell, hogy legyen, hiszen Szűz Mária szüzességének kérdése is a témába vág. A kérdésben igenis születnek, születtek teóriák a HOGYAN-ra.
A Megváltó szentségének görög területeken elengedhetetlen feltétele a Szűztől születés. /Hasonló megoldást találunk Zarahusztránál is./ Számos szentként tisztelt ember, Isteni kegyelemből teherbe esett anyától születik. Példaként említhető: Álmos, Dzsingisz Kán, Nagy Sándor, Jézus.
A példákból következtetni lehet arra, hogy létezik Isteni megtermékenyítő erő, a régiek és sok ma élő ember gondolatvilágában.
Másrészt kétségtelen, hogy vannak források amelyek a spermium szentség hordozó szerepét írják le.
Ne felejtsd el, hogy a spermium az egyik legkisebbönálló sejt. Az igaz, hogy a régmúltban leírások szerint történtek furcsa, számunkra megmagyarázhatatlan dolgok, de ne felejtsd el, hogy a kereszténységnek írott múltja van. Az általatok meghivatkozott képzőművészeti alkotások már ebben, a dokumentált korban keletkeztek. Sőt! A "sötét középkorban", amikoris a tudományt enyhén szólva mellőzték.
Igen, ezekről a dolgokról van szó. Ezt a leletet nem ismertem.
Bella!
Amit írsz, az egy komoly érv.
De!
Azt, hogy mit ismertek, vagy nem ismertek, azt nem tudhatjuk. Tegyük félre a technológiai gőgünket. Ne felejtsük el, hogy a közismert történet szerint tükrökkel hajókat sikerült felgyújtani abban a korban. Ez pedig némi optikai ismereteket feltételez. Aki pedig a fényt ilyen szinten képes fókuszálni, az képes lehet a nagyításra is.
A dogonok dolga valóban nagy talány, de egyes elméletek szerint nem is kellett, hogy legyen távcsövük, mert aki a Siriusról mesélt nekik, annak már űrhajója is volt. De egyenlőre itt másról van szó.
A dogonoknak sem volt rádiótávcsövük, mégis tudták, hogy létezik egy kettőscsilag-rendszer, a Sirius-A és a B.
De nem is állítottam, hogy ez bizonyosan az.
A gombához viszont nem kell mikroszkóp. :)
Az általatok említett, és ábrázolt műalkotások születési idejében a mikroszkóp nevű szerkezet nem létezett. Az akkori alkotóknak gőzük sem lehetett arról, hogy a sperma milyen alakú. Ergó: tudatosan nem is ábrázolhatták.
Engem a téma kultúrális szerepe érdekel. Például az, hogy bizonyos "Gnosztikusok" a fényrészecskék szállítójának fogják fel, és mint ilyet tekintik. Vagy például az, hogy egyes művészettörténészek a Magyar Koronán spermium ábrázolásokként értelmeznek bizonyos motívumokat.
A topic célja az, hogy beszéljünk erről a manapság a prüdériába, álszemérembe, elhallgatásba, elfeledésbe merült témáról.
A topicot nem provokatív szándékkal nyitom, hanem a tények és vélemények feltárása vezet.
Egyszerűen érdekel a véleményetek.
A spermium a korai keresztény, és nem keresztény kultúrákban, (sok esetben) mint örőkítő anyag az Isteni teremtő erőt testesíti meg. A nemi aktus ( a megtermékenyítés) során a spermával kerül az Isteni rész az emberbe. Maga nemi aktus, a mennyei nász képére, mint szentség nyílvánul meg. A nők például Markiosz egyházában ez által kapnak jogot az evangélium hírdetésére. Gyakorlatilag a szent ember spermája adja hozzájuk az isteni részt.
Több hasonló, a spermiumhoz kapcsolódó vélekedésről is tudok, ezért érdekelne, nektek milyen információitok, véleményetek van a témában.