Biztos jó, de én attól tartok, ebből nem lesz sikeres piaci termék. Szerintem aki több lovat akar, az rendes megoldást akar, a többieket meg nem igen fogja érdekelni 40eFt-ért. Tuning témában nehezen fogsz újat kitalálni szerintem, de azért sok sikert!
ave
"Lehűteni nem tudsz, hiszed vagy nem, de ezt én találtam ki. "
Talán egy kicsit hátrább az agyarakkal... nem te találtad ki. Legfeljebb neked is eszedbe jutott, mint sok más, a témával foglalkozó embernek.
Ez az injektor időzítés megnyújtás annyira triviális, hogy ezen alapul az összes chiptuning. Az, hogy ezt most kívülről barkácsolod rá, vagy direkt a szoftverbe nyúlsz bele, az magánügy. És honnan szerzed a megfelelő csatlakozókat az injektorhoz, illetve a vezérlőhöz? Boltban nem nagyon kapsz ilyet. Ha meg rá-tixózod a vezérlésre a kis áramkörödet, nem leszek nyugodtabb a motor megbízhatóságát illetően, mintha egy chiptuning cég nyúl bele. Kibírja-e az áramköröd a mínusz 40 meg a plusz 85 fokot üzembiztosan működve? Mert a gyári elektronika kibírja...
Másrészt chiptuninggal is lehet úgy hegyezni a motort, hogy csak padlógáznál adjon egy kis plusz üzemanyagot, ezzel sem mondtál újat.
A készüléket inkább arra szánnánk, hogy pl. egy előzést biztonságosabban tudjál végrehajtani. Aki folyamatosan nagyobb teljesítményt akar, az vegyen nagyobb motorú autót, vagy tegyen krómvéget a kipufogójára. A szerkezet előnye az, hogy nincs meg az aveszély, hogy mahukat tunningmestereknek tituláló emberek kifingassák a vezérlő komputert, majd azt mondják: bocsi, ez nem sikerült. A másik előny valóban az, hogy az autó nagyrészt az eredeti paraméterekkel üzemel, ezért az élettartama nem csökken.
V6Max:
Nem tudom, mi van, próbáld ezt: gombos@westel900.net
James:
Ez a lényeg, pár forintból megvan.
"Normális ember hideg motornál úgysem akarja kirúgni a torpedólemezt"
A normális az nem, na de mint tudjuk ....
TCSA:
Lehűteni nem tudsz, hiszed vagy nem, de ezt én találtam ki. Az ára 40 alatt lehetséges, csak egy a kérdés: ki mennyit akar keresni a bolton.
Gpeti
Az Alpin Chiptroniknál is csinálnak ilyesmit... a szerkentyű nevére már nem emlékszem de meg fogom nézni, valamelyik autópiacban olvastam, a működése ugyanaz mint amit leírtál...
Jaa a hirdetés egy éves csak hogy lehűtselek :o))
Akkoriban kb 40e körül volt az ára.
Ebben mi a szenzációs? Ezt máshol 5. / 7. / injektornak hívják, nekem is működik. Padlógáznál némi plusz üzemagyagot nyomkod a szívócsőbe. A lambdaszonda ilyenkor amúgy sem működik, az elektronika nem a környezetvédelemmel törődik fullgázon. Pár forintból megvan... A legnagyobb előnye hogy nem kell nagyon belepiszkálni a gyári elektronikába.
Normális ember hideg motornál úgysem akarja kirúgni a torpedólemezt, a fordulatszám-határoló meg marad a gyári.
A teljesítménynövekedés kb. oké, az ideális arányt / 14.7/1 / a gyártók csak a környezetvédelem miatt tartják be 20%-ot el lehet térni. Kevesebbel óvatosabban fogyaszt, többel jobban megy.
Ebben mi a szenzációs? Ezt máshol 5. / 7. / injektornak hívják, nekem is működik. Padlógáznál némi plusz üzemagyagot nyomkod a szívócsőbe. A lambdaszonda ilyenkor amúgy sem működik, az elektronika nem a környezetvédelemmel törődik fullgázon. Pár forintból megvan... A legnagyobb előnye hogy nem kell nagyon belepiszkálni a gyári elektronikába.
Normális ember hideg motornál úgysem akarja kirúgni a torpedólemezt, a fordulatszám-határoló meg marad a gyári.
A teljesítménynövekedés kb. oké, az ideális arányt / 14.7/1 / a gyártók csak a környezetvédelem miatt tartják be 20%-ot el lehet térni. Kevesebbel óvatosabban fogyaszt, többel jobban megy.
Igy elsore egy egyszeru chiptuningnak felel meg a nyerheto teljesitmenynovekedes. Mondjuk az erdekes, hogy alaphelyzetben mindig takarekos modon uzemel a gep, de szerintem aki ilyet tenne a kocsijaba, az ki is hasznalna, nem lenne sokkal kevesebb a fogyasztas.
Szoval szerintetek mi a ti szerkezetetek elonye a hagyomanyos chiptuningal szemben? (Ami azert megis kevesbe buheralos megoldas)
Mint írtam, a lambda szondán keresztül figyeli a keveréképzést, és csak addig dúsítja fel a keveréket, hogy elégetlen üzemanyag ne kerüljön a katalizátorba, hiszen az már nem végez munkát. Mellesleg, egy autó életében csak nagyon ritkán kapcsolódik be, az össz futásteljesítmény egy százalékát sem éri el. Az biztos, hogy nem terheli jobban a katalizátort, mint egy hidegindítás.
Adva van egy 1.6 16 V Astra 1.5 éves 90 ezer kilométerrel.
Ráférne némi izmosítás, nem mondom.
Elég jó tesztalany lenne a gépkocsi, hiszen havi min. 4 ezer km-t fut.
Van némi aggályom a katalizátorral kapcsolatban. Honnan tudni, hogy az élettartamát nem harmadolja-e meg esetleg? Mi erre a garanciátok?
A működési elv alapján arra gondolok, hogy valószínűleg benzinfelesleg kerülne az égéstérbe, ami a katalizátor túlhevülésével járhat.
A tesztalany szerepét betöltve az esetleges megvásárlásnál maximum valami jelképes öszeg jöhet szóba részemről.
Az autó bosch gyártmányú hengerenkénti injektorral van felvértezve.
Már régóta bosszantjuk magunkat a BONTEX és társai tuning néven futó tevékenysége miatt. Ezek a cégek szemmel láthatóan az emberek átverésére utaznak. Ezt meguntuk egy gépészmérnök ismerősömmel, és kifejlesztettünk egy elektronikus teljesítménynövelő szerkezetet.
Ez valóban működik, nem kamu. A működési elve (csak vázlatosan) a következő:
Egy mikroprocesszoros egység figyeli a motorelektronika befecskendező szelepekre adott vezérlőjeleit. Ezeket a jeleket kielemzi, és ha szükség van a nagyobb teljesítményre, akkor a befecskendezési időket megnyújtja. A lambda szonda jelét is figyeli, és csak annyival ad több üzemanyagot, amennyit a katalizátor még tartósan el tud viselni. A gyakorlatban ez kb 20% többletüzemanyagot jelent.
A készülék egy kapcsolóval kapcsolható be, ha ki van kapcsolva, akkor az autó teljesen a gyári állapotban marad. Ha be van kapcsolva, akkor figyeli a gázpedál állását, a motor hőfokát, és a fordulatszámot. Ha mindhárom feltétel teljesül (min 2/3 gáz, legalább 60 fokos motor, 3000 1/min) akkor indul be a készülék. Ilyenkor átveszi a befecskendező szelepek vezérlését, és a lambda szondát is lekapcsolja a motorelektronikáról (a szonda helyett egy, a szondával arányos, de csökkentett jelet küld a motorelektronika felé).
A hatás eléggé meggyőző, ha harmadikban odalépsz neki, akkor amint eléri a 3000-et, egy határozott lökés érezhető. Konkrét teljesítmény mérési eredmények még nincsenek, de mi kb 15 %-ra saccoljuk.
Eddig két autón próbáltuk ki, az eredmények elég biztatóak. Az okozott többletfogyasztásról nincs még adatunk, de ugye csak akkor működik, ha elég jól nyomod neki, tartós haladáskor nincs rá szükség.
És hogy miért írtam le mindezt? Mert olyan embereket keresünk, akik a saját autójukba beszerelve tesztelnék. Még a sorozagyártás beindítása előtt.
Akik részt vesznek a tesztelésben, azoknak hálánk jeléül jelentős kedvezményyel adnánk el az első darabokat.
Olyan autók jelentkezését várjuk, amik központi vagy hengerenkénti befecskendezésűek, katalizátrorosak, a befecskendező típusa Bosch vagy Lucas (bár más típusokat is megvizsgálnánk).
A beszerelés kb 2 órás munka, kiszerelés után nem marad nyoma.
Jelentkezni itt, vagy az e-mail címemen lehet.