Svájci autókat böngészek, és pár dologban jól jönne néhány infó. Ott is 2 évre adják a műszakit mint magyarba? Az MFK=műszaki? Egy lejárt vizsgás kocsit meg tudok vásárolni? Mennyibe kerül kint leműszakiztatni egy kocsit (gondolom h csak úgy tudom elhozni lábon ha van neki)? Svájcba külföldiként le tudom műszakiztatni? Műszaki vizsgára hosszú a várólista? Ha sikerül kocsit venni, akkor ha jól tudom kell kiváltani ideiglenes rendszámot, annak mi a költsége? Ha trélerrel hozatom haza a kocsit, akkor az út során, vagy az ügyintézésnél okozhat e bármi fennakadást az h enyhén törött vagy lejárt vizsgájú a kocsi?
hello.Nem autóról lesz most szó,hanem buszról.pár éve egy helyközi járaton utaztam,nem mondom hol,a biztosítás,műszaki vizsga topicban már lehet írtam.a busz egy 1986 os ikarus 280 ,CKC 818 rendszámon.Kb 30 perc késéssel jött,vésztartalék lehetett,utolsó pillanatba szedhették elő.csak pár megállót mentem vele,de azt levettem hogy nagyon ramaty volt,miután leszálltam,a rendőrök leállították a bizonytalanul menő buszt és megállapították hogy nem kiadott rendszámmal,műszaki nélkül ment.Lefoglalták,a sofőrt gondolom bevitték,de elengedték nemsokára.ilyenkor a társaságot-volán volt-kéne elővenni ,nem?érdekes hogy egy másik 280 ast,GNX-046 ot is lefoglalták gondolom hasonló indokkal.mellé beállt.
30 éves volt majdnem,a 818, és felmerült hogy külföldről hozták be,ezért írtam ide.mekkora az esélye hogy ilyen ,bizonytalan hátterű buszt külföldről hozzanak be? egy voláné volt,nem magáncég.ez sofőr felelősség is nyilván,hogy így kivitte,de a voláné is.
Amikor Ön használt autót vásárol egy gépjármű-kereskedőtől, a kereskedőnek jogában áll de nem kötelessége az áfát felszámítani és külön tételként a számlán feltüntetni.
Az, hogy a kereskedő felszámítja-e külön az áfát, attól függ, hogyan kívánja meghatározni az áfa összegét az értékesített gépkocsi után. Ha Ön szeretne részletesebben tájékozódni a témáról, kérjük, látogasson el a hatályos áfaszabályokról szóló oldalunkra vagy forduljon az adóhatóságokhoz abban az országban, ahol az autót vásárolja.
Önnek nem kell áfát fizetnie, ha használt autót vásárol egy másik EU-országban. A lakóhelye szerinti országban azonban regisztráltatnia kell a gépjárművet, és meg kell fizetnie a regisztrációs adót és az útadót.
Aug.1-től ausztria és németországi beutazáshoz elég a magyar védettségi kártya? Unióst nem adnak nekem, mert "csak" átestem a betegségen, de nem volt pcr teszt.
Most találtam egy ilyet, hogy "Származásellenőrzés nyilvántartásba vétele iránti kérelem 10.900 Ft". Ha ez megvan, akkor mehetek a műszakira vagy esetleg még mindig kell valami?
Köszi a választ! Az autót januárban vettem egy japáni "kollégától" (nem ismertem csak egy cég) aki költözött haza Jappánba. Írtunk német adásvételit azzal átirattam a Zulassungstellében, és írtunk egy német-magyar adásvételit is hogy majd itthon se legyen gond.
Biztosításom is elvileg jó, Teilcascós, 500 euró egy évre, HUK-Coburgnél van.
Van kinti lakcímem (lakcímkártyán nem tudom mit értesz, egy A4-es lapot kaptunk a feleségemmel mikor lakcímre bejelentkeztünk, még csak nem is egyet-egyet), és a hazautazás napján is még érvényes lesz.
Az oltást nem tudom mire mondod.
A gumik vadi újak az autón, Conti Premiumcontact, 190 ezret fizettem a gumisnál márciusban. A téliből is 2 nagyon jó egy éves volt még, 2 meg ment a kukába, 3-4 millissel nem szórakozok. Ja, illetve a jobbik maradt pótkeréknek.
Ha van lakcim kártyád (Wohnsitz) Németországban, akkor hozhatod a német rendszámmal, ha nincs, akkor pedig pirossal, aminél ki kell fizetni több dolgot,, és a biztosítást is érdemes, mert elég hosszú idő, míg a magyar vizsgára időpontot kapsz. Itthon kétnyelvű adásvételit fogadnak el, ha le kell fordíttatni, az sem olcsó, de erre van a neten kétnyelvű adásvételi a neten. Sok sikert! Mivel Orosz oltásom van, ezért nekem 19500 pénz lenne a teszt, mert ezt, meg a kínait nem fogadja el Németország. És ne olcsó biztosítást vegyél kint, mert vannak olyan biztosítók, akik nem fizetnek normálisan, de a németeknek van full biztosítása általában, meg jogvédelmi is, és innentől ez sokba kerülhet, mert az ügyvédek nem olcsón, és gyorsan dolgoznak. Ha defektet kapsz automatikusan Te leszel a hibás, ezért kell normális biztosítás, ha mert defektre is van biztosítás, de ott is vannak feltételek... Nem egyszerű, de nem is egy lehetetlen megoldani. Sok sikert!
Sziasztok! Pár hónapot Németországban töltöttem, vettem egy autót, nevemen van német rendszámmal január óta, akkor írtam magyar adásvételit is az eladóval. Júliusban járna le a műszaki, júni elején akarom elvinni. (Tegnap odamentem a Dekrához és azt mondta a faszi nincs időpont, odamegyek munkanap 8 és 16 közt, beállok a sorba és megcsinálják, remélem nem kamuzott és azt is hogy nincs hiba az autón, novemberben volt egy másik Dekránál eladás előtti állapotfelmérésen és minden rendben volt).
Ha meglesz a friss műszaki akkor otthon kell egy NKH-s honosításra bejelentkeznem ugye? Pest megyei nem Budapesti helyre mennyire sanszos, hogy kapok még helyet július legelejére?
Ha az megvan meg még külön eredetvizsga vagy általában ott meg lehet azt is csináltatni? Utána meg okmányiroda igaz? A rendszámot visszaküldik ők a Zulassungsstellének.
Vennék egy autót küföldről. Csak ki kellene menni, behozni. Tud valaki megbízhatót személyt? Valaki írta:
"+1: találtam egy magánszemélyt, aki szimpatikus, őszintének tűnik. Saját blogbejegyzései is vannak a témában, nem csak innen-onnan szedett cikkek. Beszéltem vele telefonon, elküldtem neki a részleteket. Részletes ajánlattal fog jelentkezni, illetve kérte, hogy próbáljak keresni alternatívákat a környéken, ha odakint kiderülne, hogy nem megfelelő a kinézett kocsi."
a jövő héten hoznék életemben először autót külföldről és pár dologban bizonytalan vagyok. Tudja esetleg valaki pl, melyik kétnyelvű szerződés elfogadott jelenleg? Honnan érdemes letölteni?
Sziasztok, ismeri valaki az ADESA.EU oldalt, ahonnan külföldről lehet jónak tűnő autókat (kereskedőknek) behozni? Valaki hozott / hozatott már innen kocsit? Van pozitiv tapasztalat? Csak azért kérdezem mert az enyém negativ, kiváncsi lennék más véleményekre.
Valaki nagyon nem akarja, hogy kocsit vegyek... Már majdnem úgy volt, hogy mégis lesz itthonról, másfélért elvihettem volna egy szép 3.0-ás OBit, erre ma hív a tulaj, hogy befosott a váltó. Mondjuk legalább nem alattam.
Tökre szeretnék válaszolni, de hétfőn elküldtem a kérdéseimet, azóta nem kaptam választ. Miért van az, hogy ha az embert érdekli, hogy mit miért is fizet pontosan, akkor inkább nem foglalkoznak vele?... :/
Újabb fejlemények. Nincs nagyon nagy lépés, viszont a legfrissebb ajánlatokkal együtt úgy néz ki, hogy az eredeti vételár + 5-600 ezer forintért kulcsrakész lehet a kocsi (azaz ebben minden benne van a szállítástól a magyar rendszámig). Valamennyire távolság-függő.