Keresés

Részletes keresés

ati86 Creative Commons License 2021.09.06 0 0 2743

Igen, ez nagyon jó kis bohózat volt.

Előzmény: bendeguz90 (2733)
ati86 Creative Commons License 2021.09.06 0 0 2742
Előzmény: sutcliffe (2736)
ati86 Creative Commons License 2021.09.06 0 0 2741

Szia!

 

Igen, abban igazad van teljesen, hogy a vége felé már voltak olyan történetszálak, amelyek teljesen eltávolodtak a vidéki ranch mindennapjaitól, s a Dallas hagyományos miliőjétől, egyszerűen Dallas-idegen elemeket kezdtek használni, hogy valamilyen szinten alkalmazkodjanak az amerikai csatornákat elöntő sorozatdömpinghez, annak hitványabb és színvonalasabb darabjaihoz.

 

A Ewing-birtokon folyó háború valóban szokatlan téma volt a Dallasban. Noha korábban is voltak olyan epizódok, amelyek egy-egy rész erejéig megidézték ezt a hangulatot (pl. mikor Bobby és Jockey vadászni megy Jockkal, s hőzöngőkbe botlanak, vagy mikor Bobbyt elrabolják), ezek a történetek csak egy-egy részt töltöttek ki, nem úgy, mint a későbbi évadokban, ahol epizódokon átívelő történetszálat jelentettek. A ranch háborúban megjelenő nyers erőszak valóban távol állt a Dallas eredeti irányvonalától, ám a Dallas olyan hosszú időn keresztül futott, hogy a készítők próbálták beépíteni a kor egyéb lenyomatát is a korszakba, s a 80-as évek végén ontották magukból a hitványabbnál hitványabb akciósorozatokat és filmeket a filmgyárttók, a Dallas pedig nem szeretett volna lemaradni ebben a versenyben, mert 1988-ra már több rivális csatorna is megjelent. 

 

Az persze megint más kérdés, hogy az idegen témák importálása ,,testidegen'' volt a Dallas hagyományos családi dráma jellegétől, ezért ezeket a részeket nem véletlenül tekintik hihetetlennek és hiteltelennek. Az addig rendben volt, hogy Jeremy Wendell volt az egész mögött, és az egész háború lezárása, majd Jeremy bemószerolása bravúrosra sikerült, de én sem ilyen eszközökkel mutattam volna be a konfliktust, Jeremy ennél sokkal, visszafogottabb, ravaszabb, csúszómászóbb volt. Nem vallott rá a keresztapa kegytelen,erőszakos szerepe. Úgy gondolom, itt kicsit túllőttek a célon.

 

Jockey megpróbáltatásai alapötlete kiváló volt, hogy szakítsuk el Dallastól, hol az ég világon nem ér semmit a befolyása, a mérhetetlen sok pénze és az arroganciája. Ám a megvalósítás már sokszor túlzó volt, egy alapvetően reális helyzetet (hogy az ember elvesztheti minden vagyonát, kiszolgáltatott lehet egy ismeretlen helyen) irreális elemekkel (hihetetlen kalandok) tűzdeltek. Mégha Jockeyt érte is volna ilyen jellegű megpróbáltatás, ennyi mindenen nem ment volna keresztül, ráadásul a Dallas elegáns, öltönyös világától ez a szegényes, kietlen, ingerszegény világ már nagyon elütött. Ha a kezdet kezdetén, még fiatalabban, 1979-1980 körül érik ilyen élmények, akkor szervesen hozzátartozhatott volna a Dallas atmoszférájához, így azonban, ennyi évvel a kezdés, valamint a kialakult nézői ízlés és elvárás után csupán csak gyenge próbálkozásnak bizonyult. Érdekes azonban, hogy azt az embert, akinek a pénz, a befolyás és a hatalom volt a mindene, le tudta nyűgözni egy olyan lány, akinek a világától mindez nagyon messze állt. Ez talán a legértékesebb része a Callys történeteknek. Az őszintesége és romlatlansága magával ragadta még a dörzsölt Jockeyt is. A történetszál igazi értékét én ebben látom, illetve a város-falu ellentét bemutatásában, amellyel jó célt akartak szolgálni, de meglehetősen egyoldalúan mutatták be a másik világot. 

 

Egyet azonban nem szabad elvitatni: az 1986-ban visszatérő Leonard Katzman bátor döntésre szánta el magát, mikor ezeket a történeteket beletette a sorozatba, bár nyilván a forgatókönyvírói (Mitchell Wayne Katzman, David Paulsen) javaslatára.

 

Nyilatkozott a 11. évad koncepcióváltásáról ő maga is. Úgy gondolom, ő ezt kísérletnek fogta fel, ami vagy bejön, vagy sem.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZpWnBhnbR8E (az 5. perctől nyilatkozik Leonard Katzman producer és rendező a 11.évad koncepcióváltásáról, valamint Jockey újszerű megpróbáltatásairól)

 

Az is igaz, amit írsz, hogy túl sok volt benne az új szereplő, ezt aláírom. Ha a régebbi évadokba került is be új szereplő, az pár évad után szerves részévé vált az évadoknak, jelentős hatással voltak az alapszereplők életére (Pl. Kristin, Katherine, Mark, Jessica, Jenna)

 

A 11. évadtól belépett új szereplők jelentős része teljesen sótlan volt, érzelmileg nem tartoztak az alapszereplők életéhez. A Dallas azért volt dráma, mert ezek az intrikusok alapvetően megkavarták az alapszereplők magánéletét. A későbbiek szinte semmilyen hatással nem voltak rájuk, csupán üzletfelek voltak, emiatt nem volt emberi viszony köztük. Én ide sorolom Michelle-t, Lee Ann Dela Vegát, Nicholas Pearce-t és az ő pereputtyát, Dowling szenátort, Johnny Dancert, David Shultont és még sorolhatnám.

 

Ezek egy része ráadásul már nem az alapszereplőkhöz, hanem a jelentősebb mellékszereplők életéhez kötődtek, mintha valami Dallasszal párhuzamos filmet néztünk volna. Kit érdekelt pl, hogy Johnny Dancer hogy zsarolta meg Liz Adamset, vagy David Shulton miről beszélt Lorel Ellisszel a bárban, illetve Kimberly Cryder az apjával. Felesleges és időrabló jelenetet voltak, miközben az alapszereplőknek valóban lettek volna nagyon jó történeteik és voltak is.

 

Én ide sorolom a Ewing tankhajó elsüllyedésének történetét és annak perét, Cliff és Bobby felülemelkedését a régi vitáikon, Cliff bevételét a Ewing Olajtársaságba, valamint Bobby bimbózó kapcsolatát Kay Lloyddal.

 

De ugyancsak nagyon izgalmas ám nyomasztó történetszál volt April halála és annak következményei, Bobby nyomozása Malibuban és a bosszúvágyának haraggá szelídülése, miután megismeri felesége gyilkosának nevelt lányát. Apró dolgok ezek, de aki odafigyel az ilyen részletekre, az érzi, hogy a készítők itt már nem az intrikában, egymás megalázásában és lejáratásában látták az igazán jó történetek kulcsát, hanem abban, hogy a szereplők tudtak érni az elmúlt 13 évben. Bobby már nem a hősszerelmest játszotta, hanem a felelősségteljes gondoskodó apát, aki olykor-olykor elmegy egy-egy randira. Az élethelyzet és a felelősség súlypontja megváltozott.

 

Sokan, mikor írtam a sorozatösszefoglalókat pár éve, már akkor jeleztem az írásaimban, hogy a kései évadoknak az a legnagyobb erényük a felesleges bakikon és történetszálakon túl, hogy felnőtté vált a sorozat.

 

Bobby Pamela elvesztése után joggal és teljesen érthetően vált komorabbá, ingerlékenyebbé, illúzióvesztettebbé. Végeredményben kétszer vesztette el szeretett feleségét. Egyszer 1983-ban, utána három évvel később. A csalódások, a könyörtelen élethelyzetek megkeményítik az embert, melankolikusabbá, nyersebbé faragják a jellemet. Aki az életben átesik egy ilyenen, az pontosan átérzi Bobby útkeresésének és megkeményedésének lényegét. Sokan szóvá tették annó, hogy sokkal csapodárabbá vált, nem tudott már senkivel hosszabb ideig együtt lenni. Valószínűleg ez is a szeretett Pamelája elvesztése miatt alakult így, de ez teljesen emberi dolog, hogyha az ember alól kicsúszik az érzelmi talaj, próbálja valahogyan pótolni a hiányt. Bobby életében Pamela volt ez a biztos pont, s nélküle újra fel kellett építeni saját, Pamela nélküli életét. Ilyen értelemben érdekes történeteket szólt Pamela kiírása a Dallasból, Bobby végső soron pedig ugyanaz az erkölcsös, megbízható, kedves ember maradt, mint rég, csak sokkal érettebb, keményebb kivitelben, aki jó pár felesleges körtől megkímélte magát saját és fia érdekében. 1987 után pedig jóval erőteljesebben megjelent az apaszerep nála, ugyanúgy, ahogy az életben is lenni szokott. A hősszerelmes életszakasz lezárult számára, mert új élethelyzet adódott Pamela kilépése után.

 

Kay Lloyddal remekül összeillettek, kár volt azzal a szép szerelmi szállal felhagyni, bár az is igaz, hogy az életbe nem fér bele minden. Kayt Washingtonhoz kötötte a munkája, Bobbyt Dallashoz a fia, az egész családja és a munkája, s mindketten tisztelték egymást annyira, hogy nem várták el, hogy megváltoztassák az életüket a másik kedvéért, hogy később egymásnak minduntalan ezt hánytorgassák fel.

 

Végezetül még csak annyit, hogy a hiteltelen történetszálakat éppen az álomévad indította el (a halálos beteg Mark Graison visszatér, smaragdvadászat a dzsungelben, Martinque-on álarcosbál, Samatha holt részegen bolyong Dallas külvárosában, Cliff és Jockey puszipajtások, Samantha és Jockey között dúl a szerelem), már az nem volt annyira Dallasos, nem is csoda, hiszen a producere Peter Dunne volt, s a rendezők, valamint az eredeti gárda jelentős részét is lecserélték a Hattyúdal után, Katzman egyetlen egy részt nem rendezett abban az egy évben (1985-1986).

 

A Katzman-elgondolásban (1979-1985 és 1986-1991) azt szerettem nagyon, hogy méltóságot, eleganciát, humort, alapvető hitelességet, komolyságot, rengeteg finom érzelmet adott a sorozatnak, mégha a kései 80-as évek divatja őt is megcsapta. Úgy tudott hatni érzelmileg az ő csapata, hogy közben sosem volt szirupos, szemben az álomévad Peter Dunne koncepciójával (1985-1986), ahol külsőségekben nagyon sokat próbáltak adni (hatalmas drámai események, nagy összeborulások, sírások, túlszínezett képi világ), de pont a giccsbe hajló szirupossága miatt kevésbé fogta meg az ember lelkét. 

 

Érdemes egyszer így is megnézni a filmet.:)

 

 

 

 

Előzmény: sutcliffe (2736)
sutcliffe Creative Commons License 2021.06.03 0 0 2740

 

Nekem nyugisabbnak, követhetőbbnek tűntek a régebbi részek és talán éppen ezért hitelesebbnek. 

Volt persze krimiszál, ármánykodás is de mértékkel adagolva.

Nem volt ennyi erőszak, lövöldözés.

Helikopterről gépfegyversorozat egy gyerek-re?! Na ilyenre biztosan nem volt példa korábban.

És ennyi új szereplő enyhe túlzással évek alatt nem tűnt fel mint a pár hete vetített részekben. /Mondjuk, hogy így érzem abban az is közrejátszhat, hogy egy este két részt ad le a tévé/

Már követni se lehet ki kivel kavar...

Ezt a Jockey fogságba kerül és megalázzuk c. történetet is egyszer el lehet sütni, de rövid időn belül másodjára is hasonlóval jönni, ráadásul ezzel a Száll a kakukk fészkére utánérzéssel picit már uncsi.

Too much.

És szerintem annyira életszerűtlen.

Bocs mindenkitől.

Előzmény: bendeguz90 (2738)
bendeguz90 Creative Commons License 2021.06.02 0 0 2739

egész 

 

egész sorozatot

Előzmény: bendeguz90 (2738)
bendeguz90 Creative Commons License 2021.06.02 0 0 2738

"A forgatókönyvírók már nem tudtak mit kitalálni, akció-krimivé züllesztették a sorozatot."

 

Ha egyszer újranézed az egész rájössz, hogy ez az akció-krimi vonal teljes mértékben jellemző volt a Dallasra. 

Előzmény: sutcliffe (2736)
Paul Knee Spears Creative Commons License 2021.06.02 0 1 2737

A Dallasnak csak a 79-83 közti évadai (2.-5. évad) voltak jók. A többi felejthető. Ma már a jó évadokat se nézném újra, de azok tényleg jól felépített részek voltak.

Előzmény: sutcliffe (2736)
sutcliffe Creative Commons License 2021.06.02 0 0 2736

A Dallas az utolsó pár évadra nagyon elfáradt, teljesen kifutotta magát. 

Karambol, gyilkosság, emberrablás, akciójelenet váltja egymást az egymást követő részekben, egész egyszerűen nem lehet komolyan venni.

A forgatókönyvírók már nem tudtak mit kitalálni, akció-krimivé züllesztették a sorozatot.

Temérdek új szereplő, a cselekményt én már nem is nagyon tudom követni.

Jockey egyszer a vidéki suttyók fogságába esik, máskor a pszichiátrián köt ki ahol McMurpfy-ként játszanak vele kis túlzással.

Nekem ez túl sok és hiteltelen, teljesen idegen a régi Dallastól.

Komolytalan.

 

Előzmény: bendeguz90 (2735)
bendeguz90 Creative Commons License 2021.03.10 0 0 2735

De, ha jól emlékszem akkor jött a "mi történt Dallasban" blokk is.

Előzmény: F1 Hierro (2734)
F1 Hierro Creative Commons License 2021.03.08 0 2 2734

Amikor az MTV1 adta a sorozatot, volt a reklámok előtt egy rövid bejátszó: 6-8 szereplő képe, a főcímzene intrójának rövid részlete, a Dallas cím, és kezdetben "Másfél perc múlva!", később "Rövidesen!" felirat. Fennmaradt ez vajon bárhol? :)

bendeguz90 Creative Commons License 2020.12.31 0 0 2733

A magyar hangok bohózatát még nem is láttam! Mert ezért megérte a poszt.

Előzmény: ati86 (2732)
ati86 Creative Commons License 2020.12.31 0 0 2732
Törölt nick Creative Commons License 2019.09.26 0 0 2731

Szép kort értek meg azért mindketten, pedig tettek ellene, hogy ne így legyen. Az egyik masszív alkoholista, a másik pedig lándohányos volt. Mások negyed ennyi károls szenvedéllyel élnek 10-20-30 évvel kesesebbet, mint ők ketten. R.I.P.!

Előzmény: Törölt nick (2729)
bendeguz90 Creative Commons License 2019.07.31 0 0 2730

Furcsa volt látni a Jocky TV-n, hogy a délutáni második rész után leadták a végfőcímet is.

Törölt nick Creative Commons License 2019.05.09 0 0 2729

Ő tényleg meghatározó szereplő volt. Jockey színésze az ivást, Cliff színésze a dohányzást vitte túlzásba... :(

Előzmény: ati86 (2728)
ati86 Creative Commons License 2019.04.24 -1 1 2728
Előzmény: bendeguz90 (2727)
bendeguz90 Creative Commons License 2019.04.24 0 0 2727

R.I.P. Ken Kercheval

Törölt nick Creative Commons License 2019.03.19 0 0 2726

Igen, a Dinasztia klassz volt a Tv3-on, bár én csak néha belenéztem. Inkább a testvérem követte! A Dallasból sok epizódot láttam régen, de a végén már azt sem néztem...

Előzmény: derek (2722)
ati86 Creative Commons License 2019.03.19 0 0 2725

Igen, ebben van igazság, de annyi biztos, hogy hiánypótló lenne. Akkoriban nagyon sok minden nem jutott el Magyarországra, már csak a kíváncsiságból is érdekelne a magyar változat.

 

Ennél még az lenne a jobb, ha felújítanák képileg a Dallast. A Visszatérés évadától ritka rossz minőségű a Dallas képe, a záróévad pedig kritikán aluli.

Ki kellene adni tisztességesen az egész sorozatot DVD-n vagy Blu-rayen, ahogy az megilletné.

Előzmény: derek (2724)
derek Creative Commons License 2019.03.19 0 0 2724

Mert már elég régi , "poros" sorozat. Bár biztos olcsón megvásárolhatnák olcsón , de le kellene szinkronizálni + a mai modern sorozatdömpingben ki nézné egyáltalán?

Előzmény: bendeguz90 (2723)
bendeguz90 Creative Commons License 2019.03.19 0 0 2723

"Az reménytelen szerintem"

 

De miért lenne az? 

Előzmény: derek (2722)
derek Creative Commons License 2019.03.19 0 0 2722

Hát akkor itt az idő, hogy  Gary Ewingos Knots Landing sorozat is megérkezzen végre.

 

Az reménytelen szerintem. Ellenben a csatorna profiljába vágó Dinasztiát (egykor a TV3 adta) vagy a Falcon Crestet (az HBO-n ment) leadhatnák.  Vagy a Sunset Beach című szappanoperát , ami a tv2-n ment és ellentétben a hasonló szappanoperákhoz kb csak három évig ment. Persze a tv2 sem adta le végig. Vagy náluk ment egy ideig a Gazdagok és szépek című szappan , amit a tv2 valamelyik évtől - nem az elejétől - megvásárolt és elég sokáig adták (persze nem végig) Abban meg ugye Susan Flannery szerepelt , aki a Dallasban Leslie Stewartot játszotta. De jöhetne a Beverly Hills 90210 , a Melrose Place és a Modellügynökség (Linda Gray-jel) is , de gondolom ugyanazok a sorozatok futnak majd , amik a többi tv2 csoport kábelcsatornáin. Azt , ha vége a Dallasnak elkezdik újra az elejétől.

Előzmény: qpid (2712)
bendeguz90 Creative Commons License 2019.03.19 0 0 2721

"Viszont a Dallas záróepizódjából, amelyet itthon megfeleztek, maradtak ki jelenetek. "

 

 

Pedig azt még a reklámra sem lehet fogni, hiszen azt MTV-nek mind a mai napig nem szokása , hogy félbeszakítson egy filmet/sorozatot reklám miatt. 

 

 

(amúgy én ezért is örültem volna jobban az M3-as vetítésnek)

Előzmény: ati86 (2720)
ati86 Creative Commons License 2019.03.18 0 0 2720

Nem semmi.

Annak idején a Hattyúdal c. résznél pedzegették, hogy levágják-e vagy sem egy részét, mert majdnem 70 perces rész volt. Az sértetlen maradt.

Viszont a Dallas záróepizódjából, amelyet itthon megfeleztek, maradtak ki jelenetek. Pl. mikor Jockey részegen kitántorog az udvarra, de előtte még megnézi családja fényképeit a kandalló mellett. Ez a jelenet egy az egyben ki lett vágva, s így nyer értelmet az a pillanat is, mikor Bobby egy törött Whiskeys üveget talált a lépcsőfordulóban. Azt ugyanis Jockey törte össze, s az eredeti amerikai változatban mutatják is.

Előzmény: Törölt nick (2719)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.18 0 0 2719

Filmeket mér lvek óta megvágják, hogy pl 16 karikás helyett 12 karikás legyen és mehessen este 8-tól főműsorba ne csak 22 után. Vagy hogy megfeleljen a standard 90p-nek és reklámidőkkel ne legyen több 150p-nél a műsorideje amit a törvény még max megenged jeleneteket vágnak ki... nem.. nem a reklámot csökkentem... nem minden filmet megvágok 85-95percesre...

Előzmény: ati86 (2718)
ati86 Creative Commons License 2019.03.18 0 0 2718

Szia!

Ráadásul még logika sincs benne,hisz a főcímdalt meg megtartják. Egy filmhez hozzátartozik az eleje és a vége is. Primitívség, az biztos. Valószínűleg a reklámidő miatt van. De amit írsz, hogy a tartalmát is megnyirbálják egynémely sorozatoknak, az tényleg vérlázító és érthetetlen.

Múltkor az egyik, topikhoz nem tartozó sorozatrészt vágtak ketté, önkényesen.

Előzmény: Törölt nick (2717)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.18 0 0 2717

Mindenhol ezt csinálják. Örülj neki, hogy csak a vége főcímet vágják ki és nem az epizódokból. Sok régi sorozatnál ezt is megtették.... pl. a sorozat + évekig adta az X akták 1-2-3 évadát vágva, minden epizódból 30-35 perces részeket csináltak...

Előzmény: bendeguz90 (2716)
bendeguz90 Creative Commons License 2019.03.17 0 0 2716

Amúgy érdekes, hogy amíg a Story TV-ken ment a sorozat, addig megvárták , amíg kiírták, hogy ki az executive producer, addig ez a Jocky TV-n már nincs. (mondjuk az igazi az lenne, ha nem vágnák le a végét)

bendeguz90 Creative Commons License 2019.03.17 0 0 2715

Isten éltesse!

Előzmény: ati86 (2714)
ati86 Creative Commons License 2019.03.17 0 0 2714

70 éves lett Patrick Duffy.

 

Azért is lett a neve Patrick, mert Szent Patrik napján született.

 

https://marieclaire.hu/sztarok/2019/03/17/bobby-a-dallasbol-ma-lett-70/

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!