Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gstyle Creative Commons License 2002.10.28 0 0 95
Az egyéni pontverseny végeredménye (élcsoport):
1. Laurent Aiello 70 (12, 13, 0, 13, 10, 6, 8, 3, 1, 4)
2. Bernd Schneider 64 (3, 4, 0, 7, 7, 12, 5, 8, 6, 12)
3. Mattias Ekström 50 (7, 5, 4, 0, 7, 6, 0, 3, 11, 7)
4. Marcel Fässler 30 (0, 0, 1, 3, 0, 4, 3, 10, 7, 2)
5. Jean Alesi 24 (4, 0, 13, 0, 3, 0, 0, 4, 0, 0)
Uwe Alzen 24 (0, 0, 0, 0, 4, 0, 13, 3, 0, 4)
7. Christian Abt 15 (0, 6, 6, 0, 0, 1, 0, 0, 2, 0)
8. Timo Scheider (10, 2, 2, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 2, 3

Csapatban:
1. Mercedes-AMG/Vodafone 88 (7, 4, 13, 7, 10, 12, 5, 12, 6, 12)
2. Team Abt Sportsline 85 (12, 19, 6, 13, 10, 7, 8, 3, 3, 4)
3. Warsteiner AMG-Mercedes 54 (0, 0, 1, 2, 4, 4, 16, 13, 7, 6)
4. Team Abt 53 (8, 5, 6, 0, 7, 6, 0, 3, 11, 7)

Helter Skelter Creative Commons License 2002.07.12 0 0 94
Nagyon érdekes, sőt több mint érdekes! :-o


Helter Skelter Creative Commons License 2002.06.22 0 0 93



ezsolt Creative Commons License 2002.06.22 0 0 92
mi az istenért nem jeleníti meg a képet?????
ezsolt Creative Commons License 2002.06.22 0 0 91
na ne már!!

ezsolt Creative Commons License 2002.06.22 0 0 90
ezsolt Creative Commons License 2002.06.22 0 0 89
Helter Skelter Creative Commons License 2002.06.11 0 0 88
Ma 38.

* * *

Nagyon kihalt ez a topic! :-(

Helter Skelter Creative Commons License 2002.05.19 0 0 87
Gratula a győztesnek!!! Hajrá Jean!



gstyle Creative Commons License 2002.04.25 0 0 86
Végre egy mosolygós, boldog Jean Alesi!!!!!
Így jó őt látni:))))))))

Gratula Jean!!!!
Allez, allez Jean!!!!!

Előzmény: Lökdbeneky Kemény Farkas (85)
Lökdbeneky Kemény Farkas Creative Commons License 2002.04.25 0 0 85




Hogy ne maradjunk képek nélkül.

ezsolt Creative Commons License 2002.03.23 0 0 84
Most kaptam Skeltertől két fotót.

Érdemes közzétenni!

ezsolt Creative Commons License 2002.03.15 0 0 83
Igen! De jó volna még látni, ahogy megbillenti a fejét a sikánban!

Én mindig szentimentálisra váltok, ha Alesi kerül szóba. Hiába, éveken át olyan erősen szorítottam, szurkoltam neki, ahogy csak lehetett. Berágta magát az agyamba minden mozdulata!

Nagyon megérdemelné, hogy legalább egy valamiben övé legyen a rekord a F-1-ben. Nem a győzelmeivel vált meghatározóvá, hanem az egyéniségével. Nem volt vele sosem balhé, nem verekedett, nem mégis szívből vezetett.
Bocsánat, tévedtem, nem vezetett, hanem vezet.

Ezt kellene megmagyarázni egyes csapatvezetőknek.
Alesi még mindig VEZET! Minden jó szinte csak benne van, amiért szeretem a Forma-1-et.
Azt nem tudom, hogy mekkora szurkolótábora van Verstappennek, de hogy Alesié is tekintélyes, az biztos!

Olvasod, Ron?
:-)

Előzmény: gstyle (82)
gstyle Creative Commons License 2002.03.14 0 0 82
Nagyon király lenne, ha jövőre Jean vezetné az egyik Mekit. Nagyon jó lenne ha visszatérne.

Visszavárunk Jean!

Előzmény: Lacza (81)
Lacza Creative Commons License 2002.03.14 0 0 81
Az lenne a legjobb, ha kisülne egy 3-as vagy 4-es rajtszám!!!
Előzmény: gstyle (80)
gstyle Creative Commons License 2002.03.14 0 0 80
Alesi újra a cockpitben

A 201 futamon szerepelt veterán a Paul Ricard pályán a 2001-es McLaren továbbfejlesztett változatát (MP4-16B) próbálta. Utolsó, jordanes versenye után Alesi a Német Túraautó-bajnokságba igazolt a Mercedes csapatához, így jó kapcsolatba került az Ezüst Nyilakkal.

A háromnapos gyakorlás első napján az idő hűvös volt és helyenként az eső is eleredt, Alesi 45 kört teljesített, ebből ötöt esőgumikkal.

"Érzelemgazadag napom volt. Nagyon furcsa volt látni a nevem az autón, azon, amelyet annyi éven át próbáltam megverni Ferrarival vagy Benettonnal. Az eső ellenére kiváló napom volt, s mivel tavaly október óta nem vezettem Forma-1-es kocsit, lassan kezdtem, majd fokozatosan gyorsultam fel. Ezért érdekességet jelentett az eső" - fejtegette Alesi.

"Fizikailag nem adódott problémám. Folyamatosan edzem, mivel versenyzek idén. Különösen kellemes pillanat volt, mikor megláttam a McLarent a garázsban, utána pedig mikor újra a cockpitbe ültem. Mérhetetlenül élveztem az egészet, és máris megkezdtem a tesztprogramot a csapattal. Ilyen kocsival mindig komoly a munka, mindig sokat kell tesztelni" - így az 1995-ös Kanadai Nagydíj győztese.

Alesitől végül érdeklődtek, mit hoz mclarenes jövője: "Nem tudom. Meglátom, mit kell tennem itt, aztán megvárom, mi sül ki belőle."

ezsolt Creative Commons License 2002.02.26 0 0 79
BUÉK!
Ide nem irt senki 2001 óta!
Ez szomorú!

Ime egy jó kép 1989-ből, Alesi nyakát masszírozzák!

A képaláírás szerint:

...a fiatal versenyzők erőteljes fejbólintással kompenzálják a nehézségi erőt, mint Alesi

:-)

Attys Creative Commons License 2001.12.11 0 0 78
Remélem nemsokára lesz itt egy link, amire kattintva mi is megnézhetjük a felvételt...
Nagyon jó lenne!!!
Előzmény: ezsolt (77)
ezsolt Creative Commons License 2001.12.10 0 0 77
Sir Frank, ment az email
Előzmény: SirFrank (76)
SirFrank Creative Commons License 2001.12.09 0 0 76
Most kell a felvetel vagy nem?
Előzmény: ezsolt (75)
ezsolt Creative Commons License 2001.12.09 0 0 75
Helló!

Köszi a hozzászólást, ezek szerint létezik a dolog, csak más szereplőkkel. Nem tudom honnan vettem Mansellt, ennyit az emlékezőtehetségemről.
:(

Előzmény: SirFrank (74)
SirFrank Creative Commons License 2001.12.09 0 0 74
Kedves Ezsolt

Az altalad emlitett felvetel letezik, nekem birtokomban is van (VHS), miutan Rubinho es Mika kijonnek egyszerre a boxbol (felhideg gumikkal)
es egymast gyotrik a hosszu egyenesben Jean kozottuk megy el hihetetlen sebessegkulonbseggel.
Megha MH es RB gumijai nem is melegedtek fel kelloen akkor is szenzacios. Egyedi. Utanozhatatlan.

Előzmény: OPi (67)
gstyle Creative Commons License 2001.12.08 0 0 73
Na betolom ide is a képem, az oldalam reklámjával is. Remélem nem haragszotok meg érte.

gstyle

gstyle Creative Commons License 2001.11.20 0 0 72
Alesi a DTM-ben folytatja

2001.11.19. 19:26:07


A Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság tavalyi évadjában elbúcsúzott Jean Alesi szerződést kötött a Mercedes-csapattal, így a francia pilóta a szerződés értelmében jövőre a német túraautó-bajnokságban versenyez majd.


A 37 esztendős francia pilóta, aki pályafutása során hat csapatban versenyzett, és egy Grand Prix-győzelmet aratott, megegyezett a Mercerdes sportigazgatójával, Norbert Hauggal, így jövőre a német túraautó-bajnokságban szerepel majd.

"Sokszor hívtak már a bajnokságba, most úgy érzem, elfogadom, hiszen ismét versenyképes autót vezethetek" - nyilatkozta Alesi a francia Infosport televíziós-csatornának. "Még néhány részletet tisztáznunk kell a Mercedes-Benzcel, de nem hiszem, hogy probléma lesz."

origo

gstyle Creative Commons License 2001.11.15 0 0 71
Alesi, a villámgyors bádogos

Talán ellentmondásnak tűnik, de a 2001-es mezőny legidősebb, legtapasztaltabb pilótája úgy vonult vissza, hogy rengeteg ígéret maradt benne. Senki sem vádolta elfogultsággal egyik legjobb barátját, Michael Schumachert, amikor lakonikusan megállapította: "Jean villámgyors és sikeréhes. Ha körülnézünk a Forma-1-ben, számos olyan pilótát láthatunk, akinek hamarabb kellett volna visszavonulnia, mint neki."

Valóban, a 37 éves Jean Alesire még véletlenül sem merte rásütni senki, hogy kiégett, fáradt erőművész, noha négy éve tehetségéhez méltatlan eredményeket produkált, senki sem kérdőjelezte meg képességeit.

Ha neki nem ment, egyértelművé vált, csakis az autóban lehet a hiba. Amikor bejelentette, hogy soha többé nem ül Forma-1-es kocsiba, furcsa hiányérzete támadt mindenkinek, karrierje befejezetlennek, kibontatlannak tűnik. Mintha nem váltotta volna be mindazt, amire tehetsége, elhivatottsága, tudása predesztinálta.

Számos embert ismerünk, aki, ha élete útkereszteződéshez érkezik, valahogy képtelen jól dönteni. Jean Alesi a kereszteződésben állva rendre a szíve tanácsára hallgatott, hogy merre is induljon, pedig hátrapillantva a Forma-1-ben megtett útjára, nyilvánvaló, inkább az eszére kellett volna. Ha valamifajta hiba felróható a mezőny legszimpatikusabb, legkedveltebb egyéniségének, akkor az éppen a jó szíve. Pedig úgy robbant a Forma-1-be az 1989-es Francia Nagydíjon, hogy azon vitáztak a szakemberek, mikor lesz világbajnok, 2 vagy 3 év múlva, azon véletlenül sem, hogy lesz-e.

Ken Tyrrell annak a Michele Alboretónak helyére ültette, akit személyes szponzora, a Marlboro "tiltott el" a rivális cigarettamárka, a Camel színeiben futó istállótól. Az avignoni újonc már debütálása pillanatában meggyőzött mindenkit: Tyrrell járt a legjobban az Alboreto-Alesi cserével. Félelmetes autókontrolljával, tiszteletet nem ismerő vagány versenyzési stílusával, két negyedik helyével elkápráztatta a Forma-1 szakembereit, pedig párhuzamosan még a Forma-3000-ben is versenyzett, s Eddie Jordan istállójának meg is nyerte a kategória Európa-bajnoki címét. Az 1990-es idénynyitó Amerikai Nagydíjon pedig olyan oda-vissza előzéses párharcot vívott Ayrton Sennával, hogy a jövő potenciális világbajnokáért a Tyrrell, a Williams és a Ferrari is kész volt a csatára.

Mint szicíliai olasz család gyermeke, Jean szíve kiugrott helyéből a Ferrari neve hallatán, s annak ellenére írta alá a maranellóiak ajánlatát, hogy nyilvánvaló volt, Frank Williams technikai forradalma most kezd majd kamatozni, a fejlesztési lehetőségek útvesztőjében elveszett Ferrari pedig politikai csaták foglya. Jean 1995 végéig vezetett a Ferrarinak, s egyetlen futamot nyert, 1995. június 11-én Montrealban. Közben Nigel Mansell 1992-ben, Alain Prost 1993-ban világbajnok lett a Williamsszel, Damon Hill 1994-ben és 1995-ben is csak hajszállal maradt le róla.

Miután a Ferrari lecserélte őt és márkatársát, Gerhard Bergert a kétszeres világbajnok Michael Schumacherre, Jean a leszálló ágba került Benettonra tett, amit, ha nehezen is, de az élcsapatok között tartott. Az ígéretesnek tűnő, ám a fejlesztésben váratlanul megbicsakló Sauber utólag katasztrofális választásnak bizonyult, mint ahogy a Prost-istálló is, ahova szintén a jó szíve vezérelte. Alain Prost, aki mentora, 1991-ben pedig csapattársa volt a Ferrarinál, az "összfrancia nemzeti csapat" ideáljával beszélte tele a fejét, s meggyőzte, hogy nála lesz a legjobb helye. Egy pont nélküli és egy végigveszekedett idény odáig juttatta Alesit, hogy egyik napról a másikra faképnél hagyja egykori legjobb barátját, s visszaigazoljon Forma-3000-es sikerei inspirálójához, Eddie Jordanhoz. Ám az őt ajnározva fogadó barát mindössze 5 futamot adott neki - noha 2002-re is opciót ígért -, s a Honda-motorral kecsegtető abszolút újonc Szato Takumára cserélte. Ez még Alesi nagy szívének is sok volt: "Pontosan még nem tudom, mit fogok csinálni, de az biztos, hogy a Forma-1-ben nem vezetek többé. Itt az ideje, hogy visszavonuljak, még akkor is, ha ez volt az, amit a legjobban szerettem életemben. Kétszáz futam után az embernek át kell adnia a helyét a fiataloknak, örülök, hogy a Honda boldog attól, hogy a Forma-3 japán bajnoka vezet nekik a következő szezonban."

Arra a kérdésre, hogy miért adja fel, így válaszolt: "Amikor szeretsz valamit, sohasem gondolsz arra, hogy feladd! De realistának kell maradnod. Itt a vége és egyben a kezdete valaminek. Október 14-én este véget ért a Forma-1-es karrierem mint pilótáé, mint harcosé."

A felelete arra, hogy mihez kezd ezután, megint csak igazolja, hogy képtelen haragot tartani: "Sok tervünk van közösen Eddie Jordannel, az istállónál maradok mint tanácsadó. De nem zárkózom el semmitől. Kaptam ajánlatot a Cart-szériából és a német túraautó-bajnokságból is. Nem félek attól, hogy valami teljesen másba fogjak, amíg ott is adott a négy kerék és a kormánykerék. Az a lényeg, hogy a feladat érdekeljen és valódi kihívást jelentsen. Bármennyire is szeretem Kumikót és a gyerekeket, nem akarok állandóan otthon ülni."

Az elmúlt 12 évet elég nehéz összefoglalni: "Sokaknak szeretnék köszönetet mondani: ők úgyis tudják, hogy rájuk gondolok, s hogy még találkozunk személyesen is. Karrierem legszebb pillanata az volt, amikor aláírtam a Ferrarihoz, de élveztem minden percet, amit a pályán töltöttem, s szerettem az embereket, akikkel dolgoztam a jó és a rossz periódusokban egyaránt. Ettől vált az életem érdekessé. Egyetlen futamot törölnék ki nyomtalanul, ha lehetne, az 1994-es imolai hétvégét, amikor Ratzenbergert és Sennát is elvesztettem."

Jean Alesi
Születési idő: 1964. június 11.
Születési hely: Avignon (Franciaország)
Lakóhely: Nyon (Svájc)
Magasság/testsúly: 170 cm/74 kg
Családi állapot: nős, három gyerek (Charlotte lánya első feleségétől, a francia Laurence-től született 1994. április 10-én, Helena lánya második nejétől, a japán fotómodell Kumito Gotótól született 1996. november 19-én, miként kisfia, Julien)
Eredeti foglalkozás: bádogos
Hobbi: alpesi sí, golf, tenisz, vízisí
Kedvenc zene: modern pop
Kedvenc ital: Vichy Menthe
Személygépkocsi: Renault
Legemlékezetesebb élmény: "Visszaelőzni Ayrton Sennát, s a manővernek hála vezetni az 1990-es phoenixi Amerikai Nagydíjon, illetve életem első Forma-1-es futamgyőzelme 1995-ben, Kanadában."

Karrier:
1981: gokartozással kezdte pályafutását
1983: megnyerte a Renault 5 turbó-kupát Nogaróban
1984: a Formula-Renault kategóriában versenyzett
1985: a Formula-Renault-bajnokság 2. helyezettje
1986: a francia Forma-3-as bajnokság 2. helyezettje
1987: francia Forma-3-as bajnok
1988: Forma-3000-es Eb 10. helyezettje
1989: Forma-3000 Európa-bajnok (Eddie Jordan istállójában); a Tyrrell-Ford csapatban debütált a Forma-1-ben, legelső futamán, a Le Castellet-i Francia Nagydíjon hazai közönség előtt a 4. helyen ért célba; 8 futam, 8 pont, vb-9.
1990: Tyrrell-Ford; a szezonnyitó phoenixi Amerikai Nagydíjon, majd Monacóban is 2. lett Ayrton Senna mögött; 13 pont, vb-9.
1991: Ferrari; a monacói, a német és a portugál futamon 3. helyezett; 21 pont, vb-7.
1992: Ferrari; a spanyol és a kanadai versenyen 3. helyezett; 18 pont, vb-7.
1993: Ferrari; a monzai Olasz Nagydíjon második Damon Hill mögött; 16 pont, vb-6.
1994: Ferrari; a Brit Nagydíjon második, a brazil, kanadai és japán viadalon harmadik; 24 pont, vb-5.
1995: Ferrari; élete egyetlen nagydíjgyőzelmét éppen 31. születésnapján aratta a montreali Kanadai Nagydíjon; négy futamot fejezett be a 2. helyen; 42 pont, vb-5.
1996: Benetton-Renault; négy futamon második és négy futamon harmadik; a legtöbb pontot gyűjtötte karrierje során; 47 pont; vb-4.
1997: Benetton-Renault; a kanadai, a brit, az olasz és a luxemburgi futamon 2. lett; 36 pont; vb-4. - ám Michael Schumacher szezonvégi diszkvalifikálása nyomán előrelépett a vb-3. helyre
1998: Sauber-Petronas; Belgiumban 3. helyezett; 9 pont, vb-11.
1999: Sauber-Petronas; Imolában és Japánban 6. helyezett; 2 pont, vb-15.
2000: Prost-Peugeot; miután barátja, Alain Prost hívására a francia nemzeti csapathoz igazolt, teljes csődöt mondott az istálló, Jean még pontot sem szerzett
2001: Prost-Acer; 4 pontot szerzett Alain Prost csapatának 12 futamon, miután összeveszett az istállófőnökkel, a Magyar Nagydíj előtt átigazolt Eddie Jordanhoz, akinél 5 versenyt teljesített; az év utolsó előtti viadalán, az indianapolisi Amerikai Nagydíjon vezette pályafutása 200. futamát; 5 pont, vb-14.

Jean Alesi, első... utolsó...
Első F-1-es futam: 1989. július 9., Francia Nagydíj, Le Castellet, Paul Ricard ring
Utolsó futam: 2001. október 14., Japán Nagydíj, Szuzuka
Első pontszerző hely: 1989. július 9., Francia Nagydíj, Le Castellet (élete első versenyén 4. lett hazai pályán, a Paul Ricard ringen)
Utolsó pontszerző hely: 2001. szeptember 2., Belgium, Spa (ez a 6. hely volt az utolsó pontszerző pozíciója, bár a szeptember 30-i indianapolisi versenyen, amely a 200. viadala volt, Jarno Trulli diszkvalifikálása után 1 pontot kapott, de a FIA végül elfogadta Trulli óvását, s Alesi lecsúszott legutolsó pontjáról)
Első és utolsó futamgyőzelem: 1995 június 11., Kanada, Montreal
Első pole-pozíció: 1994. szeptember 11., Olasz Nagydíj, Monza (a Ferrari hazai pályáján, százezer tifoso előtt)
Utolsó pole-pozíció: 1997. szeptember 7., Olasz Nagydíj, Monza (már a Benetton pilótájaként; 31 körön át vezetett, végül mégis 2. lett David Coulthard mögött alig 2 másodperc hátránnyal)
Forma-1-es futamszám: 201 (a 2001-es mezőnyből a legtöbb, az F-1 örökranglistáján az 5.)
Futamgyőzelem: 1 (0,5%)
Dobogós helyezés: 32 (15,9%)
Pole-pozíció: 2 (1,0%)
Kiesés: 83 (41,3%)
Összpontszám: 241

ezsolt Creative Commons License 2001.10.14 0 0 70
Kukkoljatok be ide, nem rossz!

JEAN ALESI NET

gstyle Creative Commons License 2001.10.14 0 0 69
Nagyon sajnálom, hogy ilyen szerencsétlenül fejeződött be Jeannak az utolsó F1-es versenye:(((

Sok sikert neki a következő években, bármibe is fogjon!

És köszönet a Forma-1-ben eltöltött éveiért, versenyzéséért, és elhivatottságáért.

ezsolt Creative Commons License 2001.10.14 0 0 68
Keresem azt a felvételt, amikor 1994-ben Ausztráliában Alesi hihetetlen manővert mutatott be.
Nem biztos hogy a versenyen volt, lehet hogy edzésen, de a következőt hallgassátok meg.

Mansell (Williams) fedélzeti kamerájából látjuk, hogy az egyik egyenesben száguld, és előtte vagy 20 méterrel egy meghatározhatatlan kocsi. Amikor odaérnek a fékezési ponthoz, egy jobb kanyar előtt, hirtelen balról bevág közééjük egy piros Ferrari, átmegy a jobb oldalra, később fékez mint ők, és megszerzi előlük a kanyart!!!
Ez volt JEAN ALESI!
Egyszerűen átcikázott két mozgó kocsi között, és közben meg is előzte őket.
Na ilyet se láttam amióta élek.
Se Sennától, se Schumachertől.
És ez nem Senna volt, nem Schumacher HANEM Jean Alesi.

AKi ezt a felvételt megtalálja, ISTEN lesz!
Magas jutalmat ajánlok fel érte.

OPi Creative Commons License 2001.10.14 0 0 67
Ennyi volt... sajnos...
mindenesetre este iszom egy sört az emlékére, mert roppant szimpi versenyző volt...
gstyle Creative Commons License 2001.10.12 0 0 65
nagyon off!

gstyle! nézzé' emilt lécci. asszem elcserélted a nickem...

bővebben itt: http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9020915

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!