Keresem azt a felvételt, amikor 1994-ben Ausztráliában Alesi hihetetlen manővert mutatott be.
Nem biztos hogy a versenyen volt, lehet hogy edzésen, de a következőt hallgassátok meg.
Mansell (Williams) fedélzeti kamerájából látjuk, hogy az egyik egyenesben száguld, és előtte vagy 20 méterrel egy meghatározhatatlan kocsi. Amikor odaérnek a fékezési ponthoz, egy jobb kanyar előtt, hirtelen balról bevág közééjük egy piros Ferrari, átmegy a jobb oldalra, később fékez mint ők, és megszerzi előlük a kanyart!!!
Ez volt JEAN ALESI!
Egyszerűen átcikázott két mozgó kocsi között, és közben meg is előzte őket.
Na ilyet se láttam amióta élek.
Se Sennától, se Schumachertől.
És ez nem Senna volt, nem Schumacher HANEM Jean Alesi.
AKi ezt a felvételt megtalálja, ISTEN lesz!
Magas jutalmat ajánlok fel érte.
Ha nem történik semmi rendkívüli, akkor Jean Alesi vasárnap 200. Forma-1-es futamán áll rajthoz. A francia pilóta azonban a szeptember 11-i, New York-i és washingtoni terrortámadások miatt nem készül hatalmas ünneplésre az Amerikai Nagydíjon.
"Nagyszerű, hogy éppen Indianapolisban indulok kétszázadik alkalommal, hiszen a pálya kiemelt helyet foglal el az autóversenyek történetében. Boldog lennék, ha dobogós helyen végeznék, de az elmúlt hetek eseményei miatt az ünneplés kissé háttérbe szorul" - mondta az 1964. június 11-én Avignonban született pilóta.
Jean Alesi a bicentenáriummal megelőzi honfitársát, a négyszeres világbajnok Alain Prostot (199 GP-indulás), s már az örökranglista ötödik helyét foglalja majd el.
"Sokszor gondolok arra, hogy milyen sokszor álltam autómmal a rajtrácson. Számtalan embert ismertem meg, csodálatos pillanatokat éltem át. Hálás vagyok a sorsnak, hogy pályafutásom során elkerültek a nagy balesetek, de sajnos így is többször voltam szemtanúja különböző tragikus eseményeknek" - idézte fel emlékeit a Jordan-Honda pilótája. "Talán annak is köszönhetem hosszú pályafutásomat, hogy soha sem változott a motivációm, szenvedélyesen imádom a versenyzést. Mindig százszázalékos teljesítményre törekedtem, mert másképp már régen be kellett volna fejeznem."
A Forma-1 mezőnyének egyik legnépszerűbb tagja 1989. július 9-én hazai pályán, a Le Castellet-ben rendezett Francia Nagydíjon mutatkozott be a Tyrell-csapat pilótájaként, s a 16. helyről indulva negyedik lett. Egyetlen futamgyőzelmét 1995. június 11-én már a Ferrari versenyzőjeként a Kanadai Nagydíjon aratta. Összesen 32 alkalommal volt dobogós, utoljára 1998. augusztus 30-án Spában, ahol harmadikként ért célba.
Jean Alesi Forma-1-es pályafutása:
Futamok a Forma-1-ben/pontszám: 199/241
Első rajtkocka: 2 (1994: Monza, 1997: Monza)
Futamgyőzelem: 1 (1995: Montreal)
A Forma-1-es indulások örökranglistája, az élcsoport:
1. Ricardo Patrese (olasz) 256 GP
2. Gerhard Berger (osztrák) 210
3. Andrea De Cesaris (olasz) 208
4. Nelson Piquet (brazil) 204
5. Jean Alesi (francia) és Alain Prost (francia) 199-199
7. Michele Alboreto (olasz) 194
8. Nigel Mansell (brit) 187
9. Graham Hill (brit) és Jacques Laffite (francia) 176-176
...15. Michael Schumacher (német) 159
...16. Mika Häkkinen (finn) 158
Év végi helyezései:
1989 (8 futam, Tyrrell): 9., 8 pont
1990 (15 futam, Tyrrell): 9., 13 pont
1991 (16 futam, Ferrari): 7., 21 pont
1992 (16 futam, Ferrari): 7., 18 pont
1993 (16 futam, Ferrari): 6., 16 pont
1994 (14 futam, Ferrari): 5., 24 pont
1995 (17 futam, Ferrari): 5., 42 pont
1996 (16 futam, Benetton): 4., 47 pont
1997 (17 futam, Benetton): 4., 36 pont
1998 (16 futam, Sauber): 11., 9 pont
1999 (16 futam, Sauber): 15., 2 pont
2000 (17 futam, Prost): 0 pont
2001 (eddig 15 futam - Prost: 12 futam/4 pont, Jordan: 3/1): a 13. helyen áll holtversenyben a szintén francia Olivier Panisszal
"Ha így folytatódik a sor(6.-5.-...1.), akkor 4 verseny múlva futamgyőztes lesz!!! :)))"
Így legyen:))
Már nagyon megérdemelné a jó eredményeket, és nagyon jó lenne dobogón látni újra. Kíváncsi lennék, hogy akkor hogyan örülne, mert amit kanadában csinált, az fantasztikus volt!:))
Ami azt illeti, a kép háttere alapján a monacóiak
a 2001-es évben kiváltképp sokat invesztáltak a parkosításba!
Pl. eldózerolták a Kaszinót, és helyette egy domboldalt emeltek, melyet máris benőtt a fű...
;-)
Érdekes volt ez a fajta pontozási szisztéma.
Vagy két részre osztották az idényt, vagy pl. a legjobb 11 eredményt számolták. Prost így veszített Sennával szemben VB címet. Prost több pontott szerzett, de mivel a legjobb 11 eredmény számított ezért kevesebb pontja maradt mint Sennának.
Szerencsétlen pilóta kiad magából mindent a futamokon minden pontért. A sok okostojás meg kitalálja a pontozási sémákat.
Gilles villeneuve is egy beváltatlan ígéret maradt. Véleményem szerint a '82-es évad az övé lett volna. Söt 1983-ban is elsőszámú esélyes lett volna. Ha még 1985-ben is a Ferrarinál marad, az egy újabb esély a VB címre.
Villeneuve megérdemli a legeket.
79-ben Zandwoortban muszáj volt végigmennie. A szezon 2. felében jártak, és abból is csak a legjobb 4 futam számított be. Az év első felében Scheckternek volt 4 jó eredménye, Villeneuve-nek csak kettő, ezzel óriási hátrányba került.
Ha másképp pontoznak jobbak lettek volna Gilles esélyei, aki szintén 3-szor nyert, de "rosszkor".