Egy kontaktos szar, vagy csak rosszul van pozícionálva. Nekem télen jelzett sokszor (pár naponta néhányszor), nem volt kedvem foglalkozni vele, így adtam el az autót. Megmutattam és elmegyaráztam a vevőnek, szerintem ő is így használja.
Anno a Derzbach tudta egyedül, hogy miről is van szó, mindenki más vagy tök láma volt vagy nem akart foglalkozni vele. A garancia éppen lejárt, szóval azt mondták, hogy ha tudok vele élni, akkor hagyjuk így (egyébként tényleg horror árat mondtak, valami 250e körül rémlik). Azóta élek vele, tényleg nem csinál semmit.
Most azóta haldoklik? Gondolom él még. Mert elég rég nem jelzett semmit.
A 2013-tól gyártott Octaviába elvileg jó, szóval működnie kellene.
Egy másik oldal szerint is:
SkodaOctavia III Combi2012/11-2017/025E5, 5E61.4 TSI1395 ccm, 103 KW, 140 PSfür Fahrzeuge mit Automatikgetriebe
Tehát: a váltókar tövében van egy mikrokapcsoló, ami a P állást jelzi az autónak. Ez elkezd haldoklani, ezért ír ki az autó hibaüzenetet menet közben. Anno a javítás úgy nézett ki, hogy a komplett kart cserélték mindenestől, egy vagyon volt. Ha valaki barkácskedvű volt, akkor szétboríthatta és cserélt benne magának kapcsolót.
Aztán gyártottak hozzá javítószettet. Mivel a kapcsolót magát nehéz cserélni, ezért meg lett kerülve a probléma, a szerkezet egy másik helyére került egy másik kapcsoló, ami ugyanazt az állást figyeli. Így a régit nem kell bántani, csak lehúzni róla a csatlakozót és átdugni az új kapcsolóra. A kapcsoló egy műanyag "nyereg" közepén üldögél, ezt a komplett műanyag szerkezetet kell a váltókarhoz beszerelni, úgy csinálták, hogy pontosan illeszkedjen.
Mivel a kapcsolót nehéz cserélni (a váltókar alján van valahol), ezért kitaláltak hozzá egy javítószettet, ami szépen ráül a kar felsőbb részére, a régi kapcsoról lehúzod a stekkert, átdugod az újra és már kész is van :-)
Ha jól emlékszem, még gyári cikkszám is van a helyettesítő kapcsolóra a beépítéshez szükséges dologgal.
Elkélne egy kis segítség...Van ugye egy 2014/9 évjáratú 1.4 tsi DSG váltóval, jelenleg 206e km van benne és szeretném eladni. Erről már beszéltünk korábban, de valahogy nem akad gazdája. Hibátlan állapotban van - az egyetlen, amivel együtt kell élnem, az a km.órán ad hoc bevillanó üzenet, mely szerint tegyem a kart P-be ha megállok és mielőtt leállítom a motort. Valami ilyesmi a szöveg, idejét nem tudom mikor láttam utoljára és azt sem, hogy mikor fogom. Állítólag széria "hiba", mert egyébként azon túl, hogy bevillan a kijelzőn, semmit nem csinál.
2008 koruli az octi? En a kozepkonzol bal reszet terdeltem ki :-))) Klasszul szet is van lyukadva, hasadva.. Nalam is jon le az ajtokarpit alul mint nalad, a jobb elso ajtonal durvabban nez ki.
Mivel teto alatt all mindig, es vagy 10 eves koraig haz garazsban volt, a tetokarpit nem malik meg hal istennek.. Most van benne 99 967km, es a jobb hatso rugo (combi) pedig a mult heten tort el, autopalyaztam meg vele (egyedul), ha osszefordult volna a ket rugoszar azt hiszem szivtam volna :-(
Szerintetek lehet meg venni 2008-as Octavia 2-hoz kormanykereket? Sima kerek, nincs semmi vezerelve rola, csak a legzsak van benne. A felo pereme szetmorzsolodott picit es ragad es baromira idegesit.. Ilyen akarmilyen rarakhato (pl ALDI-s) kormanyvedo nekem nem jo, mert tul vastag lesz a pereme, es en ugy nem szeretek vezetni ilyennel.
Ugyanaz a motor, ugyanaz az autó és évjárat, 95e km-ben cserélve a vízpumpa.
Az első jel az volt, hogy hegymenetbe beállva egy kamion után - nem hűlt vissza és megindult felfele a hőmérséklet, de nem főzte fel. Azonnal kicseréltettem, a vezérléssel együtt.
Mennyit eszik? Mindig, vagy csak akkor, ha nagyon tolod neki? Ha a második, akkor hengerfej- amikor egy hosszú út után kinyitod a kiegyenlitő sapka fedelét másnak reggel, akkor nyomás alatt kell legyen. A kipufigáz kerül a rendszerbe- átégett a pakkolás.
De az a PD-nél volt. A kiegyenlitő tartályom van egy túlfolyó. Ott keresd a szivárgást.
Sajnos nehezen deríti ki a szerelő, hogy mi a baja, ha nem a vízpumpa. Első körben nézd meg, ha működik a szelep a sapkában.
A CR-eknél nem nagyon halottam hengerfej problémát, nekünk a családba 4 van. Mindegyik 110Kw-os.
Sziasztok , van egy 2015 skoda octavia scout 2.0 cr tdi, 110 kw. Mostanra 293000 km van benne és egy ideje eszi a vizet. A szerelöm nem találja a hibát, nem folyik sehol. Tud e valaki tanácsot adni , hol keressem a hibát , vagy ismer e valki Pest környékén egy jó skoda dzerelöt. Elöre is köszönöm segitságet.
Kinek mi a kényelmes. Nekünk OIII-van, három gyerek hátul. 28kg-os, 130 cm-es lány ül középen. Nem panaszkodik, de kezdi kinőni a helyet szerintünk. Mi megjártuk ötösben Erdélyt is, de azért a végén már örültek a gyerekek, hogy kiszálhatnak. A Transzfogarasit és a Transzalpinát végül ketteben jártuk meg, öt fűvel nem akartuk vállalni.
Szerintem a 3 gyerekülés használata hátul szinte esélytelen. Alkalmankén még csak-csak elférnek, de a napi rutint nem szeretném vállalni.
VW Touran? Nem nagyobb a külmérete, de viszonylag nagy csomagtartó mellett három különálló ülést ad a középső sorban.
Szemezek használt Octaviákkal (2020 körüli kombi, benzines érdekelne). Van egy neuralgikus pont, ebben kérném a segítségeteket.
Toyota Corolla Verso-nk volt, de 18 évesen eljött a búcsú ideje. Átültünk támogatott Dacia Joggerbe - merthogy 3 nagyobb gyerek utazik hátul. Ennak is három főre formázott ülése van hátul. DE. A gyerekek panaszkodnak hogy ez bizony szűk. És tényleg, 10 centivel keskenyebb a belső tere mint a Toyotának.
Lecserélném én - de mire? Ac Octavia mindenben jónak tűnik, de a középső ülés hátul eléggé spártainak néz ki...
Mik a tapasztalatok, 5 fővel hosszú úton mennyire kényelmes az autó? Főleg középen...
Mert ha nem ez, akkor mi? Nagy autót nem szeretnék, ez a méret elég lenne nekünk. Vagy marad a Toyota Verso utolsó évjáratai?