Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

LUCAS Creative Commons License 2 napja 0 0 111302

Szívesen! :-)

 

Most azóta haldoklik?

 

Egy kontaktos szar, vagy csak rosszul van pozícionálva. Nekem télen jelzett sokszor (pár naponta néhányszor), nem volt kedvem foglalkozni vele, így adtam el az autót. Megmutattam és elmegyaráztam a vevőnek, szerintem ő is így használja.

Előzmény: -carcass- (111301)
-carcass- Creative Commons License 2 napja 0 0 111301

Nagyon köszi! ;-)

Anno a Derzbach tudta egyedül, hogy miről is van szó, mindenki más vagy tök láma volt vagy nem akart foglalkozni vele. A garancia éppen lejárt, szóval azt mondták, hogy ha tudok vele élni, akkor hagyjuk így (egyébként tényleg horror árat mondtak, valami 250e körül rémlik). Azóta élek vele, tényleg nem csinál semmit.

Most azóta haldoklik? Gondolom él még. Mert elég rég nem jelzett semmit.

A 2013-tól gyártott Octaviába elvileg jó, szóval működnie kellene.

Egy másik oldal szerint is:

SkodaOctavia III Combi2012/11-2017/025E5, 5E61.4 TSI1395 ccm, 103 KW, 140 PSfür Fahrzeuge mit Automatikgetriebe

Előzmény: LUCAS (111298)
LUCAS Creative Commons License 3 napja 0 0 111300

Munkahelyi gépen egy 10 másodperces keresés volt, inkább odaírtam, hogy nem biztos a találat :-)

Előzmény: nohab (111299)
nohab Creative Commons License 3 napja 0 0 111299

A kisokos szerint minden 2013 utáni DQ200-hoz jó, de persze az ördög mindig a részletekben rejlik.

Előzmény: LUCAS (111298)
LUCAS Creative Commons License 3 napja 0 1 111298

Ezt járjuk kicsit körbe! :-)

Tehát: a váltókar tövében van egy mikrokapcsoló, ami a P állást jelzi az autónak. Ez elkezd haldoklani, ezért ír ki az autó hibaüzenetet menet közben. Anno a javítás úgy nézett ki, hogy a komplett kart cserélték mindenestől, egy vagyon volt. Ha valaki barkácskedvű volt, akkor szétboríthatta és cserélt benne magának kapcsolót.

Aztán gyártottak hozzá javítószettet. Mivel a kapcsolót magát nehéz cserélni, ezért meg lett kerülve a probléma, a szerkezet egy másik helyére került egy másik kapcsoló, ami ugyanazt az állást figyeli. Így a régit nem kell bántani, csak lehúzni róla a csatlakozót és átdugni az új kapcsolóra. A kapcsoló egy műanyag "nyereg" közepén üldögél, ezt a komplett műanyag szerkezetet kell a váltókarhoz beszerelni, úgy csinálták, hogy pontosan illeszkedjen.

Kb így néz ki:

https://shop.ahw-shop.de/original-vw-mikroschalter-dsg-schaltbetaetigung-schalter-5q0713128a

 

(Ez nem biztos, hogy jó a te autódhoz, meg kell keresni a tiedhez illőt.

Előzmény: -carcass- (111297)
-carcass- Creative Commons License 3 napja 0 0 111297

Ezt járjuk kicsit körbe! :-)

Ennyire ász nem vagyok, de ha részletes infót kapok, a szerelőm megoldja.

Előzmény: LUCAS (111296)
LUCAS Creative Commons License 3 napja 0 0 111296

Biztos az a baja, típushiba.

Mivel a kapcsolót nehéz cserélni (a váltókar alján van valahol), ezért kitaláltak hozzá egy javítószettet, ami szépen ráül a kar felsőbb részére, a régi kapcsoról lehúzod a stekkert, átdugod az újra és már kész is van :-)

Ha jól emlékszem, még gyári cikkszám is van a helyettesítő kapcsolóra a beépítéshez szükséges dologgal.

Előzmény: -carcass- (111295)
-carcass- Creative Commons License 3 napja 0 0 111295

Mikrokapcsoló? Ez nekem új. Hogyan lehet kideríteni, hogy tényleg az a hibás?

Előzmény: nohab (111294)
nohab Creative Commons License 3 napja 0 0 111294

Én megcsináltatnám, ha magát csak a mikrokapcsolót kell cserélni, akkor filléres hiba, és lesz egy makulátlan autóról szóló hirdetésed.

 

Az árra sok mindent nem tudok mondani, a mai piacon már ez is a drágább autók közé tartozik, a kereslet minimális :(

Előzmény: -carcass- (111293)
-carcass- Creative Commons License 3 napja 0 0 111293

Urak!

Elkélne egy kis segítség...Van ugye egy 2014/9 évjáratú 1.4 tsi DSG váltóval, jelenleg 206e km van benne és szeretném eladni. Erről már beszéltünk korábban, de valahogy nem akad gazdája. Hibátlan állapotban van - az egyetlen, amivel együtt kell élnem, az a km.órán ad hoc bevillanó üzenet, mely szerint tegyem a kart P-be ha megállok és mielőtt leállítom a motort. Valami ilyesmi a szöveg, idejét nem tudom mikor láttam utoljára és azt sem, hogy mikor fogom. Állítólag széria "hiba", mert egyébként azon túl, hogy bevillan a kijelzőn, semmit nem csinál.

Szerintetek mennyi most a reális piaci ára?

tacsi69 Creative Commons License 5 napja 0 0 111292

2008 koruli az octi? En a kozepkonzol bal reszet terdeltem ki :-))) Klasszul szet is van lyukadva, hasadva.. Nalam is jon le az ajtokarpit alul mint nalad, a jobb elso ajtonal durvabban nez ki.

Mivel teto alatt all mindig, es vagy 10 eves koraig haz garazsban volt, a tetokarpit nem malik meg hal istennek.. Most van benne 99 967km, es a jobb hatso rugo (combi) pedig a mult heten tort el, autopalyaztam meg vele (egyedul), ha osszefordult volna a ket rugoszar azt hiszem szivtam volna :-(

Előzmény: Latya (K.L.) (111276)
tacsi69 Creative Commons License 5 napja 0 0 111291

Szerintetek lehet meg venni 2008-as Octavia 2-hoz kormanykereket? Sima kerek, nincs semmi vezerelve rola, csak a legzsak van benne. A felo pereme szetmorzsolodott picit es ragad es baromira idegesit.. Ilyen akarmilyen rarakhato (pl ALDI-s) kormanyvedo nekem nem jo, mert tul vastag lesz a pereme, es en ugy nem szeretek vezetni ilyennel.

sr1 Creative Commons License 2024.09.12 0 0 111290

Ugyanaz a motor, ugyanaz az autó és évjárat, 95e km-ben cserélve a vízpumpa. 

Az első jel az volt, hogy hegymenetbe beállva egy kamion után - nem hűlt vissza és megindult felfele a hőmérséklet, de nem főzte fel. Azonnal kicseréltettem, a vezérléssel együtt.

 

Mennyit eszik? Mindig, vagy csak akkor,  ha nagyon tolod neki? Ha a második, akkor hengerfej- amikor egy hosszú út után kinyitod a kiegyenlitő sapka fedelét másnak reggel, akkor nyomás alatt kell legyen. A kipufigáz kerül a rendszerbe- átégett a pakkolás. 

De az a PD-nél volt.  A kiegyenlitő tartályom van egy túlfolyó. Ott keresd a szivárgást. 

Sajnos nehezen deríti ki a szerelő, hogy mi a baja, ha nem a vízpumpa.  Első körben nézd meg, ha működik a szelep a sapkában.   

A CR-eknél nem nagyon halottam hengerfej problémát, nekünk a családba 4 van. Mindegyik 110Kw-os. 

Előzmény: Aliolah (111285)
Centi the real Creative Commons License 2024.09.10 0 0 111289

Jóestét!

 

Nincs valakinél elfekvőbe egy első ajtó mély hangszoro O3-ba?   Az egyik elnémult, és nem kábelgond... (nem is rádió)

Köszi!

Syracusa Creative Commons License 2024.09.10 0 0 111288

Vízpumpa, EGR klasszikus jelöltek.

Előzmény: Aliolah (111285)
Airbag. Creative Commons License 2024.09.10 0 0 111287

termosztátháznál nem látszik a fagyálló nyoma?

Előzmény: Aliolah (111285)
nohab Creative Commons License 2024.09.10 0 0 111286

Ha 20 éves, akkor 95%, hogy nem vízkő, hanem a fedőlakk kezdi megadni magát.

Előzmény: nacked blade (111284)
Aliolah Creative Commons License 2024.09.10 0 0 111285

Sziasztok , van egy 2015 skoda octavia scout 2.0 cr tdi, 110 kw. Mostanra  293000 km van benne és egy ideje eszi a vizet. A szerelöm nem találja a hibát, nem folyik sehol. Tud e valaki tanácsot adni  , hol keressem a hibát , vagy ismer e valki Pest környékén egy jó skoda dzerelöt. Elöre is köszönöm  segitságet.

nacked blade Creative Commons License 2024.09.09 0 0 111284

Egy 20éves Skoda Octavia  akadály és előkszítés nélkül levizsgázott. Nincs új kinézete, de műkszik. Eladás előtt

le szeretném szedni a rajta lévő , szerintem, vízköves részt.Csöpögés volt, állt vagy félévet is, 130 van benne.

Nem sok  a nyom, csak ....közelről azért látszik. Fényező leszedi ? NB

timla Creative Commons License 2024.09.08 0 0 111283

Passat B8 hátsó ülését mértem meg egyszer, az teljesen azonos volt az OIII-al. Nem hiszem, hogy a Superb sokban különbözne a Passattól.

Előzmény: sequelguru (111281)
TWdoktor Creative Commons License 2024.09.08 0 0 111282

Ismerősök három gyerekkel egy Suzuki Grand Vitarával teszik meg a Bp.-Pécs távolságot havonta. Állítólag nem panaszkodnak.

Előzmény: sequelguru (111275)
sequelguru Creative Commons License 2024.09.08 0 0 111281

Köszi. És a Superb középső úlésével van tapasztalatod esetleg? Ránézésre az is csak "szükségülés" :(

Előzmény: sr1 (111278)
sequelguru Creative Commons License 2024.09.08 0 0 111280

Köszönöm. A Corolla Versoba 3 gyerekülés simán befért, anno azért vettük azt. gyerekülés már nem kell, de ahogy olvasom, ez sem egy kánaán 5 főnek.

A Touran igen, az jó lehetne, de valahogy a VW mint név nem szimpatikus :) (ne kérdezd, ez szubjektív) De lehet nem marad más...

Előzmény: timla (111277)
botsinkai Creative Commons License 2024.09.06 0 0 111279

Ha jól rémlik, a kárpit felső része külön darab, ragasztható/(műanyag)hegeszthető.

Nézz meg egy hátoldali képet róla.

Előzmény: Latya (K.L.) (111276)
sr1 Creative Commons License 2024.09.06 0 0 111278

A Skoda Superb, 2019-es.  

Nem midegy mekkora a hátsó üléseknél a lábtér. 

O2 és O3-al messze földre elmentünk 2 gyerekkel, egyszer 3 gyerekkel is (kettő nagyobb), de szűk volt. Fele útnál az egyik átült a másik kocsiba.  

A Superb belseje jóval szélesebb, mind a Toyota Verso.  

 

Előzmény: sequelguru (111275)
timla Creative Commons License 2024.09.06 0 0 111277

Kinek mi a kényelmes. Nekünk OIII-van, három gyerek hátul. 28kg-os, 130 cm-es lány ül középen. Nem panaszkodik, de kezdi kinőni a helyet szerintünk. Mi megjártuk ötösben Erdélyt is, de azért a végén már örültek a gyerekek, hogy kiszálhatnak. A Transzfogarasit és a Transzalpinát végül ketteben jártuk meg, öt fűvel nem akartuk vállalni.

 

Szerintem a 3 gyerekülés használata hátul szinte esélytelen. Alkalmankén még csak-csak elférnek, de a napi rutint nem szeretném vállalni.

 

VW Touran? Nem nagyobb a külmérete, de viszonylag nagy csomagtartó mellett három különálló ülést ad a középső sorban.

Előzmény: sequelguru (111275)
Latya (K.L.) Creative Commons License 2024.09.06 0 0 111276

Sziasztok!  Ilyen kikönyöklés és ajtókárpit  javítására van  tippetek Budapest környékén? Kárpit még csak-csak lenne, de a műanyag az nehezebb ügy.

sequelguru Creative Commons License 2024.09.06 0 0 111275

Sziasztok,

 

Szemezek használt Octaviákkal (2020 körüli kombi, benzines érdekelne). Van egy neuralgikus pont, ebben kérném a segítségeteket.

Toyota Corolla Verso-nk volt, de 18 évesen eljött a búcsú ideje. Átültünk támogatott Dacia Joggerbe - merthogy 3 nagyobb gyerek utazik hátul. Ennak is három főre formázott ülése van hátul. DE. A gyerekek panaszkodnak hogy ez bizony szűk. És tényleg, 10 centivel keskenyebb a belső tere mint a Toyotának.

Lecserélném én - de mire? Ac Octavia mindenben jónak tűnik, de a középső ülés hátul eléggé spártainak néz ki... 

Mik a tapasztalatok, 5 fővel hosszú úton mennyire kényelmes az autó? Főleg középen...

Mert ha nem ez, akkor mi? Nagy autót nem szeretnék, ez a méret elég lenne nekünk. Vagy marad a Toyota Verso utolsó évjáratai?

 

Köszönöm!

 

Syracusa Creative Commons License 2024.09.05 0 0 111274

Szívesen, kösz a visszajelzést.

Előzmény: O2 Elegance (111273)
O2 Elegance Creative Commons License 2024.09.05 0 1 111273

Csak hogy kerek legyen a pollenszűrő elázós történet, a kondenzvíz kivezető cső volt eldugulva.

Kiszedtük kimostuk a 16 év dzsuvát belőle, azóta megnéztem száraz a szűrő hosszabb klímázás után is.

 

Köszi a képeket!

Előzmény: Syracusa (111252)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!