Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Varshi Creative Commons License 2010.07.17 0 0 17574
> 10) próbaút, figyelve a szembejövők visszajelzéseire

Ha szabad hozzátennem:
10b) a próbaúton - egy sötétebb utcában, ahol jól látszik - tipikus szituációk tesztelése, pl. padlógázon gyorsítás 2-esben (vagy sokat városon kívül haladva inkább 3-asban): mennyire emelkedik fel a fénycsóva
Előzmény: stevie w (17573)
stevie w Creative Commons License 2010.07.17 0 0 17573

ezt a lámpa állítást le tudnád írni, amolyan mérnökösen (ckertisen) ha lehet? mit és hol kell tekergetni, stb...

 

 

Nekem nincs O2-esem, így csak általánosan tudom:

 

1) megvárni, amíg sötét lesz

2) keresni egy falfelületet, amin látszik a fényszórók vetítési képe (pl garázsajtó), odaparkolni vele szemben (a távolság most mindegy)

3) fényszórót felkapcsolni

4) motorháztetőt kinyitni és kitámasztani

5) az utastéri magasságállítót legfelső, "0" állásba tekerni (ha az első próba során csúnyán elkezdenek rádvillogni, azonnal le tudod szabályozni, még mielőtt megállnál)

6) a fényszóró felső élén megkeresni a magasságállító csavart. Ez egy viszonylag nagy, körömnyi, fehér, esetleg fekete műanyag csavar, amit sima csillagcsavarhúzóval lehet tekerni. Elképzelhető, hogy a zárhíd alatt van, ebben az esetben a zárhíd át van furva, és alatta látszódik a csavarfej.

7) a csavart lassan elkezdeni tekerni az egyik irányban: ha a vetítési kép lefelé mozdul, akkor tekerési irányt váltani :-)

8) bátran 3-4 teljes fordulatnyit is felfelé állítani a vetítési képen

9) trükk: a jobb oldali fényszórón kicsit többet is lehet állítani felfelé, a vetítési képe miatt nem fogja zavarni a szembejövőket, de az út szélét egyre messzebb világítja meg

10) próbaút, figyelve a szembejövők visszajelzéseire

11) esetleges korrekció a beállításon

 

Előzmény: Octi19 (17572)
Octi19 Creative Commons License 2010.07.17 0 0 17572
ezt a lámpa állítást le tudnád írni, amolyan mérnökösen (ckertisen) ha lehet? mit és hol kell tekergetni, stb...
Előzmény: stevie w (17570)
mauzi Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17571
egy próbát megér a megalight, bár ahogy azt szokták mondani, a nulla az +90%-al is nulla :)
Előzmény: stevie w (17570)
stevie w Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17570

ott nincs, viszont a tompított felső vonala jó helyen van, falra vetítve. ha feljebb csavarnám, valszeg rámvillognának.

 

A vonallal ne foglalkozz :-) 

 

Nyugodtan tekerj rajta 3-4 teljes fordulatot. Menj ki vele a forgalomba lakott településen kívül, sötétedés után. Ha nem villognak, bátran tekerj rajta fölfelé még. Ha villognak, egy fél fordulat vissza.

 

Már elég sok embernek "megjavítottam" a világítását így, többek között a saját Ibizámét. Most olyan négy csavarfordulattal világít magasabbra, mint gyári állapotában. Én már jól látok vele, de még soha senki nem villog rám -- pedig az xenon. (Igaz, gyári xenon.)

 

 

alap Osram, mint amivel a Fabiaval remekül láttam

 

 

A Scenicben GE (Tungsram) Megalight Ultra izzót használok. Elvileg +90%, persze annyira nem látványos a különbség, de "válámi ván." Általában 3500-ért árulják H7-ben, most csak 4000-ért találtam:

 

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/elektronika/vilagitas_lampa_ego/izzo_12v_55w_h7_megalight_ultra_90_175341770.html

 

Amit itt írnak a jégkék fényről, az egyáltalán nem igaz. Egy picit fehérebb a sima halogénnál, de olyan 3500K-nál szerintem nem fehérebb.

 

Én tavaly márciusban tettem be az izzókat, azóta kb 10 ezret ment az autó, folyamatos tompítottal, és még nem égett ki.

 

Előzmény: mauzi (17569)
mauzi Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17569
> 1) Fel van tekerve? (A gyári beállítás túlságosan közelre világít.)

mármint itt a lámpatestnél lévő állításra gondolsz, nem a műszerfalira, ugye?
ott nincs, viszont a tompított felső vonala jó helyen van, falra vetítve. ha feljebb csavarnám, valszeg rámvillognának.

nem csak távolra nem látok vele. közelre sem. utóbbira állandóan a ködlámpát kapcsolgatom, no, az legalább istenkirály az O2-nél. A ködlámpa meg a Fabianál volt olyan, mintha fel sem lett volna kapcsolva.

A két autó lámpáiból kéne gyúrni egy jót :)

2) Prémium izzó?

nem. ugyanolyan alap Osram, mint amivel a Fabiaval remekül láttam.
Előzmény: stevie w (17567)
szirt Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17568
"Fel van tekerve? (A gyári beállítás túlságosan közelre világít.)"
A Golf is most a 60 ezres szerviz után lett jó.
Persze csak mert szólt az ember...
Csak tudnám a nullrevízió mire szolgál.

Költenek rengeteget a biztonságra, de arra magasról tesznek, hogy a világítás jól legyen beállítva.
Előzmény: stevie w (17567)
stevie w Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17567

sajnos a gyári halogénes lámpatesttel borzasztóan vaksi vagyok.

 

 

1) Fel van tekerve? (A gyári beállítás túlságosan közelre világít.)

2) Prémium izzó?

Előzmény: mauzi (17566)
mauzi Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17566
ezek szerintem utángyártottak.

jó volna látni ilyet közelről. főleg, világítás közben. sajnos a gyári halogénes lámpatesttel borzasztóan vaksi vagyok. bezzeg a jó öreg Fabia I milyen frankón világított... :(
Előzmény: ckerti (17565)
ckerti Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17565
Előzmény: joemaster (17564)
joemaster Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17564
Annak mi értelme volt?
Milyen autóba rakták be?
Én csak halogén és xenon lámpákról tudok, ez két fajta. Az egyik alap, a másik extra.
Előzmény: ckerti (17563)
ckerti Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17563

Létezett, a németeknél néha meg is fordul egy-egy az ottani Octavia fórumon.

Kérdezzek Neked árat?

Előzmény: mauzi (17562)
mauzi Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17562
Uraim,

Az facelift előtti O2-höz létezett olyan lámpatest, ami projektoros, de nem Xenonos? Vagy, csak utángyártott/tuning vonalon van ilyen?
Rosep Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17561

Nincs valakinek egy ilyenje elfekvőben (eladó):

 

 

Röhej hogy nem lehet külön kapni, csak az egész kapcsolót több, mint 20e Ft-ért.

Rosep Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17560
Akkor jó, nekem semmi ilyesmi nincs.
Előzmény: stevie w (17558)
Octi19 Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17559
Találtam képeket, ilyen volt:


Előzmény: Octi19 (17556)
stevie w Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17558

Na most már akkor azt is mondjátok meg, ha ez koszos mit is okoz? Alapjáratom jó (750).

 

 

Nem kötelező, hogy megjelenjen a lerakódás, inkább a városban használt autóknál fordul elő. Ingadozó alapjáratot, szélsőséges esetben alapjáraton lefulladó motort okoz.

Előzmény: Rosep (17555)
KOCZKY Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17557
Hozzánk a faceliftes octik contival jöttek nemrégen, kb 2 hete is... abból viszont legalább 3 félével, nem volt két egyforma szinte (najó, autónként azé egyformák voltak fent ) .... :-)))) jött az premium 2, 3 -mal és eco -val is....
Előzmény: stevie w (17544)
Octi19 Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17556
Hát valami ilyesmi, akkor csináltam képeket is de most nem találom... mindenesetre kb.: 130000km mocska volt rajta!
Előzmény: pacs_425 (17553)
Rosep Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17555
Na most már akkor azt is mondjátok meg, ha ez koszos mit is okoz? Alapjáratom jó (750). Nagyobb fogyasztás esetleg?
Előzmény: pacs_425 (17553)
ckerti Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17554

Húúú, és ez még működött?

 

Nekem is meg kellene nézni, szerintem ezek a szakszervizben nem nézték meg...

Előzmény: pacs_425 (17553)
pacs_425 Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17553
"Nekem nagyon (nagyon-nagyon-nagyon) piszkos volt!"

Ilyen?

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=89627552&t=9015819

:)

--
pacs_425
Előzmény: Octi19 (17545)
joemaster Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17552
"Mi a hülyeség?

A Brigi kizárólagossága."

Igen, ez nem túl valószínű. Az én időmben Continental, Michelin, GoodYear volt a választék. A facelift előtt láttam pár Matador Elite-t is (br.......).
A kereskedő szerintem most ezt tapasztalja, azért mondta.
Előzmény: stevie w (17544)
drMinit Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17551
És a folyamat amit most fényképeztem:


drMinit Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17550
Így néz ki egy közel 90e kilométeres ház belüliül.
A szelepülés kb tavaly volt tisztítva.

Ezt egy darab ronggyal ki lehet takarítani nincs ráégve.




Előzmény: drMinit (17549)
drMinit Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17549
A tisztitásnak bármilyen furcsa, nem az a lényege hogy csili vili szép legyen, hanem az hogy a szelep a korom miatt nem tud visszaállni alapra, és ez alapjárat problémát okoz.
Ha a szelep ülése ki van takarítva akkor ez e kérdés megoldottá válik.
A többi takarítása erre nincs befolyásoló hatással, maximum a szépérzékünkre. "Kb"

És ha jól sejtem, akkor az 1.2 motor nem stimmel az 1.6 al.
Itt az 16nál szinte vízszintesen áll a szelep és kb 5 perc takarítani.

mindjárt lefényképezem a különbséget.....
Előzmény: Octi19 (17545)
thomas974 Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17548
Szerintem ezek a motorok a fojtószelepház "körül" nagyon hasonlóak.
Előzmény: drMinit (17546)
drMinit Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17547
és 1.6 ról.

Az biztos hogy más mint a linken.
Előzmény: drMinit (17546)
drMinit Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17546
Ha jól gondolom itt OII-röl volt szó.
Előzmény: thomas974 (17542)
Octi19 Creative Commons License 2010.07.15 0 0 17545
Nekem nagyon (nagyon-nagyon-nagyon) piszkos volt! kb.: 4-5mm vastagon volt rajta a korom. Azt elég nehéz lett volna úgy lemosni, hogy ne essen bele a fele legalább.

Most az EGR szelepen és a torok elején is volt korom rendesen de a torkot ki tudtam törölni egészen jól.
Előzmény: drMinit (17541)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!