Keresés

Részletes keresés

NevemTeve Creative Commons License 2005.03.08 0 0 88
Ma beírta nekem az ügyintéző a fizetendő illetékhez, hogy "8 0 0 0" és mégse fogadta el a program...
Foti Creative Commons License 2004.05.04 0 0 87
Mailban jött:

Az alábbi sorok az Axelero segélyvonalára beérkezett arany köpések gyűjteményéből adnak némi ízelítőt!

Júzer: "Kattintok a csatlakozási ikonra. Feljön az ablak, és sohasem tudok felcsatlakozni, pedig mindig a Mégse gombra kattintok."

HD: "Magyar nyelvű a program?"
Júzer:"Nem tudom."

HD: "Mit írt be az email címhez?"
Júzer:" 1023 Budapest..."

HD: "Milyen Windóza van?"
Júzer: "Mindjár lehasalok és megnézem."

HD: "Menjünk be a Saját gépbe."
Júzer: "Jaj, de ez nem az én gépem..."

Júzer:"Az a problémám, hogy már beszéltem Önökkel korábban is."

Júzer: "Tudna nekem segíteni, hogy fel tudjak telepedni?"

HD: "Milyen modemje van?"
Júzer: "Jó!"
HD: "Analóg vagy ISDN?"
Júzer: "Laptop."

HD: "Mi a jelszava?"
Júzer: "A jelszavam? Hát volt egy jelszó, mikor úttörő voltam, de már nem emlékszem rá..."

Júzer(Nő): "Aszt mongya nekem ez az Outluk Varázsló, hogy én vagyok a Tóth Béla!"

HD: "Milyen levelező programja van?"
Júzer: "Kitekintő Gyorsvonat."
HD: "Az meg miféle?"
Júzer: "Hát az Outlook Expressz."

Júzer: "Itt alul megjelent két emberke ikonban..."
HD: "Igen az az MSN messenger, az Outlook Express indítja el magától..."
Júzer:" Tőlem????"

Júzer: "Jesszusom! Beszippantotta a CD-t!!"

Júzer: "Az Entert ütni kell vagy írni?"

Júzer: "Start gomb csak az irodai vindózókon van, de nekem otthoni van..."

Júzer: "Most nyertem egy Netquicket és azt szeretném megkérdezni, hogy a 25 órát 1 nap alatt kell elhasználni?"

HD: "Most nyomja meg az OK-ot!"
Júzer(hosszú csend):"...de itt nincs OK..."
HD: "DE, lennie kell."
Júzer(keres vadul,majd):" ...de nincs, kétszer is megnéztem!"
HD: "Rendben, akkor mit lát a képernyőn?"
Júzer:" Jaaa, ott..."

NevemTeve Creative Commons License 2003.12.13 0 0 86
Újra elolvastam, és azonkívűl, hogy betegre nevettem magam, csak megerősödtem abban a hitemben, hogy a hülyeség generális dolog... pl tegnap is: betoppan Gizike, akit két hete nem láttam, azzal, hogy "kipróbáltam amit mondtál, de valamilyen hibaüzenetet kaptam..." és csodálkozik hogy én nem emlékszem a két héttel ezelőtti beszélgetésünkre, és nem tudom kapásból, hogy a "valamilyen hibaüzenet" mit jelent...
Előzmény: Foti (84)
Foti Creative Commons License 2003.12.12 0 0 85
A chellót telepítő szivar mondta a napokban, hogy 1x olyan címre ment ki vinni a cuccost, ahol egy szem szőkés hajú hölgyet sikerült meglepnie azzal, miszerint a netezéshez számítógép is kell.
(nem valószínű, hogy a "netezzen pc nélkül!" hírdetésre bukott a hölgy)
Foti Creative Commons License 2002.09.23 0 0 84

A rendszergazda 24 kérése a felhasználókhoz:


1. Ha a számítógépedet át kell rámolni másik asztalra / szobába, akkor ellenőrizd, hogy az asztal tele legyen plüssállatokkal, feljegyzésekkel és a gyermekeid fotóival, képeslapokkal, hiszen nekünk nincsen
magánéletünk, ezért számunkra különösen kedves látni, hogy neked van.

2. Soha ne hagyjál a hibáról feljegyzést a géped mellett, hiszen nekünk természetfeletti képességeink vannak ezt leolvasni a sötét képernyőről.

3. Ha szerelő jön a gépedhez, azonnal menj el meg a környékről is, hisz úgyis emlékszünk a cég mind a 300 gépének a jelszavaira kívülről.

4. Ha telefonálsz nekünk, akkor csak azt ismételgesd a telefonba, hogy mi az a munka, amit meg akarsz csinálni, azt viszont sose említsd, hogy mi az, ami megakadályoz a szándékodban.

5. Ha a rendszergazda sürgős mailt küld neked, akkor azt azonnal töröld anélkül, hogy elolvasnád, hiszen mi úgyis csak tesztüzeneteket szoktunk küldeni.

6. Ha az ebédlőben meglátod az asztalnál a rendszergazdát, azonnal menj az asztalához, s halmozd el a panaszaiddal a gépedről, hiszen ők csak a te kiszolgálásodra vannak, s ha jó étvágyuk lenne, az csak hátráltatna a munkádat.

7. A sürgős mail-eket mindig írjad nagybetűkkel, a postmaster így észreveszi, és expressz továbbítja a rendszergazdának.

8. Ha este az otthoni gépeden a hibaüzenet azt mondja, hogy nincsen vonal, telefonálj a rendszergazdának, értünk mi a telefonvonalakhoz is, sőt távolról is meg tudjuk javítani.

9. Ha a rendszergazda azt állítja, hogy a monitorban nincsen festékpatron, te csak bizonygasd, hogy márpedig van, és azonnal cserélje
ki, mi imádjuk az ilyen szócsatákat.

10. Ha a rendszergazda azt ígéri, hogy azonnal jön megnézni a gépedet, akkor sóhajtozva kérdezd meg, hogy "nála hány hétig tart az azonnal",
hiszen imádja, ha így motiválják munkavégzésre.

11. Ha a nyomtatód nem nyomtatja ki a dokumentumodat, akkor ismételd meg a printelést legalább húszszor, hiszen van, hogy a fekete lyukak csak úgy elnyelik a printer elől a biteket.

12. Ha a printer a húszszori ismétlés ellenére sem nyomtatja ki a dokumentumot, akkor küldd el a cég mind a negyven printerére, egyik majd csak kinyomtatja!

13. Még véletlenül se tanuld meg a berendezések helyes nevet, mi pontosan tudjuk, hogy mit értesz az alatt, hogy ez a herveli nem működik.

14. Sose használd a program beépített helpjét, az úgyis csak az agyatlanoknak meg a hülyéknek lett írva.

15. Ha az egér madzagja zavarja a billentyűdet, akkor tedd bátran a monitor talpa alá, az egér vezetéke minden további nélkül ki kell bírja a monitor 20 kilós súlyát!

16. Ha a szóköz billentyűd nem működik, nyugodt szívvel hibáztasd a tegnapi explorer verziófrissítést.

17. A billentyűzet egyenesen imádja a süteménymorzsákat, és a Coca Colát!

18. A rendszergazda magyarázataira nyugodtan mondjad, hogy "nem értek egy szót sem ebből az egész számítástechnikai hülyeségből", =
mi imádjuk, ha a szakértelmünket hülyeségnek nevezik!

19. Ha a printerben kifogy a festékpatron, akkor hívjad a rendszergazdát, ugyanis a cseréje olyan nehézkes és szakmai felkészültséget kívánó munka, hogy a Hewlett Packard is csak azoknak a mérnököknek ajánlja hozzákezdeni, akiknek megvan a doktorátusuk kvantumfizikából.

20. Ha a számítógéped elromlik, akkor a titkárnőddel telefonáltassál nekünk, szerintünk a Te géped hibájáról élvezet egy olyan személlyel
csevegni, akinek fogalma sincsen róla, hogy mi nem működik.

21. Ha e-mailen keresztül kapsz egy 30Mb méretu (hatalmas) videofilmet, akkor feltétlenül küldd el a cég összes mail címere, csatolt fájlként
(ne csak címként!). Nekünk bizony hatalmas tárolókapacitásunk van, s az sem zavar senkit, hogy ha a hálózat ettől lelassul!

22. Ha valami technikai kérdésed van, akkor semmi esetre se jegyezd meg a választ, hanem kérdezd meg újra minden alkalommal, legalább 10-szer egy
héten belül.

23. Mivel a rendszergazda úgyis annyira elfoglalt, így inkább állj neki magad megjavítani a gépedet, nekünk külön öröm a Te baklövéseidet
javítgatni, s közben azon tűnődni, hogy mi okozhatott ilyen jelenséget.

24. Soha ne ismerj be semmit, a legjobb védekezés azt mondani, hogy "egyszer csak elsötétült a képernyő".

NevemTeve Creative Commons License 2002.08.26 0 0 83
- Windózban vagy ?
- Azt honnan lehet tudni ?

Ugyenez volt nalam is: a MatavKabel szereloi leultek a gep ele, jatszottak kicsinyeg az aknakeresovel amig feltamadt a kabelmodem, azutan megkerdeztek, hogy van-e Windows a gepen!

Előzmény: Foti (79)
psimon Creative Commons License 2001.01.30 0 0 82
"idomítás" kérdése, az én hölgyeim eljutottak odáíg - még dos/novell/clipper idokben - hogy kinyomtatták a hibaüzenetet, ráírtak napot, órát percet és a billentyu alá rakták, hogyha arra járok, bármikor megtaláljam !
Előzmény: looseruser (81)
looseruser Creative Commons License 2001.01.29 0 0 81
végre egy kivétel! múlt héten volt problem a suliban: (több is :) ) a gazdaságiról közölte a hölgy, hogy valamit kéne segíteni. elmondta, hogy amikor bekapcsolja a gépet, és beírja, hogy X akkor nem a 2001es, hanem a 2000es dolog indul el. nem értettem. elmodta mégegyszer. mondta azt is, hogy most telepítették fel az újabb verziót. ja igen, és adtak egy papírt. ezt oda is adta, amit átnézve már kb. fél perc volt a problemsolved(TM). de jó volt! ilyen felhasználókat kívánok mindenkinek!!!
barnabocs Creative Commons License 2001.01.26 0 0 80
hello
igazad,van de a fizikus egy külön "állatfajta" ,nála talán csak a vegyészek "rosszabbak".
egy fizikus alapvetö gondolkodásmódjában egyfajta rendszerszeméletet képvisel ,a vegyész szintén alapszakmájukból fakadóan.

egyébként az általam ismert igazán jól dolgozó "informatikus" rendszergazdák egyike sem ehhez kapcsolódó alapvégzettséggel rendelkezik, valamilyen szinten autodidakták is,de a gondolkodásmodjukban az a szükséges rendszerszemlélet már benne van.

azért ez egy gdf-n végzett fiatalról általánosságban nem mondható el,és öket mostanában elöszeretettel alkalmazzák.

nekem is van ilyen n1
Dr Solt György ,nem tudom most mit csinál az öreg ,de 84-85 ben müegyetem tanitott a villanykaron matematikát,elméleti matematikus ,a statisztika a kutatási területe,könyvei is jelentek meg,majd mikor a villanykarra került elvégezte ezt a szakot is és a tanitás mellett bekapcsolódott a kutatómunkába.

de azért ezek az emberek kivételek!!!
azért fü alatt a barátod is informatikus lett
udv barnabocs

Előzmény: looseruser (77)
Foti Creative Commons License 2001.01.25 0 0 79
A csicsa és hibaüzenet itt is megvan, de el is teszem egy napló fájlba, a hívott programokkal együtt. így már nehezebb tagadni.

Tegnapi példa (vegyesen vannak dos-os -ezek működnek és winfosos gépek)

Kérdem a felhasználót (leakadt, de nem indult a hibacsapda):

- Windózban vagy ?
- Azt honnan lehet tudni ?

Előzmény: barnabocs (74)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.25 0 0 78
Valahogy úgy!

Egyébként Halassy-t idézve, az informatikusság nem szakma, hanem világszemlélet. Az illető lehet informatikus, ha egyébként úgy szemléli a világot (a munkáját). De ez nem következik a "rendszergazdaságból".

A rendszergazdaság inkább egy beosztás. Mint a katonaságnál van egyrészt, raj-, szakasz-, századparancsnok (beosztás), meg van őrvezető, tizedes, őrmester stb. (rang) és vannak fegyvernemek (tűzér, lövész, harckocsizó). Ezek egy és ugyanazon személy különböző tulajdonságai.

A "rendszergazdaság" területén az informatikai szemlélet erösödését utóbbi időben az "könyvtár szolgáltatások" megjelenése tükrözi( NDS, ActiveDirectory stb.)

Előzmény: looseruser (77)
looseruser Creative Commons License 2001.01.24 0 0 77
ismerek (ezek szerint) egy informatikus rendszergazdat, aki nem informatikus :)

fizikus a vegzettsege, es az infotanar tanszek egesz halozati miegymasat szinte egy kezben tartja!!!! tok onkepzo volt a figura (egyebkent NAGYON tisztelem), kellet a diplomajahoz linux - beletanult, idvel otthon lett Novellben , NT ben, hibrid halokban, stb. nem atall krimpelni, drotozni (bar azokat azert mostanaban leadja :) ) stb.

nallam o a N1! (alatta tdkztam, meg a dipimet is nala irom)

Előzmény: barnabocs (73)
barnabocs Creative Commons License 2001.01.24 0 0 76
bocs nem akartalak nemecskezni

szóval

Helló ReserGomb!!

udv barnabocs

Előzmény: barnabocs (75)
barnabocs Creative Commons License 2001.01.24 0 0 75
hello restgomb

bölcs beszéd
egy véleményen vagyunk

udv
barnabocs

Előzmény: Törölt nick (72)
barnabocs Creative Commons License 2001.01.24 0 0 74
probáltad már a betüzze le kulcsszót ?

tegyél oda egydiktafont és életre szóló felvételeket készithetsz.

nekem ezzel kapcsolatban a legnagyobb sztorim:

usernél haver áltaál irt clipper progi elszáll.
haver brilliáns prog. csicsa ,keret sysinfo ,minden van a hibaüzenetben.

user papirra lemáslja az összes csicsát , a teljes sysinfot csak a hibaüzenetet nem ami az utlsó két sor ,mondjuk neki azt mé nem válasz :
elfáradt akezem

bocs

udv barnabocs

Előzmény: Foti (70)
barnabocs Creative Commons License 2001.01.24 0 0 73
a malom esete áll fenn

(a nem egy malomban ...)

az informatikus . a rendszergazda , valamint az informatikus rendszergazda három különbözö dolog,két esetleg ha nagyon szörözök három munkakör feladat stb.

nem akarom teljesen részletezni de ha van "jó!!!" munkaköri leirásod abból kiderül.

van még adatbázis adminisztrátor ,stb sokféle minden , de lényegében ezek a munkakör egy kis részét fedik le ,különbözö végzettségeket ,tudást feltételeznek .

ha valaki a felhasználókat segiti ,gépet szerel ,takarit(gépen ) , op rendszereket telepit,ettöl igen jó rendszergazda lehet ,de nem informatikus,ugyanigy az a programozó.aki részfeladatokat csinál egy teambne,de nem szervez ,és nem látja át arendzser ,csak asaját követelményrendszer által megfogalmazott részét végzi el a munkának na ösem informatikus ( a projektben természetesen),hanem programazó.
viszont ha valaki komplex megoldásokat készit,átfogó ismeretei vannak az információs rendszerröl ,és ezeket alkalmazva végzi a munkáját ö informatikus,ha emellettmég rendszergazda is akkor áll fenn arendszergazda informatikus,szerintem ilyen nem sok vannem akaorok senkit megbántani ,de a rendszergazdasághoz hozzátartoznak olyanok is ,hogy szerverbuherálás ,alapvetö,söt mélyebb ismeretetk,az op rendszerekröl ,az estlegesen használt fejlesztöeszközökröl ,a felhasználói programokról.

természetesen egy teamben ha egyes feladatokra külön kiképzett emberek vannak az is nagyon jó ,de aegymás munkájára átlátással kell lenni ,hiszen ha megáll valami és nincs itt a szakértö,akkor is el kell kezdeni elháritani a hibát.
sajnos én amunkahelyemen csak részben tudtam ezt elérni,erre kompenzáció ,hogy pl szerverkhez nemigazán értenek a többiek igy szabi alatt is vagy mobil be kaocsolva ,vagy külsös haver szivességböl elérhetö nekik.

szóval ez a dolog összetettebb annál minthogy néhány mondatban ki lehessen fejteni,az igazi része akkor látszik amikor kapsz a vetózetéstöl egy olyan feladatot, információs rendszert szeretnénk és innentöl kezdve rád és a capatodra
támaszkodnak. ilyenkor kell INFORMATIKUS -nak lenni(szerencsére nekem volt már ilyen feladatom és hál istennek sikeresen birkóztunk meg vele).

a szakemberhiányról csak annyit, a jó szakember nem az iskolában ,föleg nem a mai iskolákban keletkezik,hanem a több kevesebb elméleti tudás és a gyakorlat,rátermettség,döntési készség együtt adja ki.
nem haragszom GDF-re de amitt ott müvelnek az szégyen a szakma megcsúfolása pl.

nekem van idösebb kollégám ,vill mérnök ,szakmájábansoha nem dolgozott,igen jó prog,de döntési helyzetben leblokkol túlvariálja adolgokat,nem vállal fel dolgokatstb,szóval ö pl szerverüzemeltetési feladatokra nem a legalkalmasabb ,viszont adatbányászatban brilliáns.

a fizetésröl annyit én kyázi állami cégnél dolgozom,marha kevés pénzért viszont egyéb dolgokban talán ez kompenzálva van (vállalkozás,szabadidö,nyugodt körülmények stb)

udv.

Előzmény: looseruser (69)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.24 0 0 72
Mivel nálam van Halassy könyv, megpróbálom megválaszolni:

Kb. annyi mint aközött, hogy egy autót egy gépészmérnök vezet, vagy nem gépészmérnök vezet.

Halassy felfogása szerint az informatikus munkájának tárgya az információ (pontosabban az adat). A számítógép pedig ennek eszköze. Szerinte informatika létezik számítógép nélkül is.

A köznyelvben manapság minden számítógéppel dolgozó embert informatikusnak hívnak.

Ha véletlenül egy hentesmester hazamenvén rajtakapja a feleségét a szomszéddal és a húsvágóbárd helyett a gyerek monitorával veri őket agyon, akkor az újságokban másnap ez jelenik meg:

Egy informatikus számítógéppel ölte meg feleségét és annak szeretőjét!

Előzmény: looseruser (69)
looseruser Creative Commons License 2001.01.24 0 0 71
huhh! akkor en szerencses vagyok, mert ilyennel meg nem aldottak meg...
Előzmény: Foti (70)
Foti Creative Commons License 2001.01.24 0 0 70
Nekem az egyik kedvencem, mikor azt mondják, hiba van: abort retry ignore.

Nem sikerült elérnem, hogy a felette lévő sorból is idézzenek 1-2 szót.

:-)

looseruser Creative Commons License 2001.01.24 0 0 69
RTFM ? :))

mivel most egy Hallassy könyv sincs a közelemben, azért par sorban kifejtenéd, szerinted miben különbözik az informatikus rendszergazda a nem informatikus rendszergazdától?

vagy kiket kéne alkalmazni? azt hiszem elég nagy hiány van igazi szakemberekben. ez biztos. de ugye nem gondolod, hogy csak olyan embereket kéne alkalmazni, akiknek már megvan a legalább 5-6 éves szakmai tapasztalata.
két dolog:
1. én spec azért vállaltam - még egyetemistaként - rendszergizdaságot, mert úgy gondoltam, kell a tapasztalat. de ha valaki azt mondta volna, hogy ok. megvan a tudásod, de nincs tapasztalatod. - nem kapod meg az állást, bizony dühös lettem volna.
2. azt meg ugye tudjuk, hogy a nominens cégeknél elég jelentős különbség van a kezdő meg a senior dolgozók iránti keresletben , meg fizetésben...

Előzmény: barnabocs (67)
harm Creative Commons License 2001.01.24 0 0 68

Üdv Mindenkinek!

Rendszergarázda vagyok egy klinikán.

Eset1: Nincs hálózat. Hálózati madzagot visszadug. (No, ez még elmegy.)

Eset2: Gép nem működik. Fényerő és kontraszt felcsavar.

Eset3: Gép nem működik. 220 V-os dugó visszadug. (Azt hittem naívan, hogy ez a vég, ezt már nem lehet überelni. Lehet!!)

Eset4: Kétségbeesett hang a telefonból: "Írnék, de bármit nyomok meg a klavin, a monitoron nem látszik semmi." Számítógép BEKAPCSOL!!

barnabocs Creative Commons License 2001.01.24 0 0 67
ja van egypár ilyen nálunk is.

van kedvenc kollegám ,meg a fönökönm is akik szokása ha problémájuk van ,beszélgatés közben mintegy véletlenül bedobják aztán meg lubickolnak a boldogságban ,ha hallanak valami értelmes megoldást, ujabban read manuál felszólitással elhajtom öket.

ragadós ,pióca felhasználó is van dögivel ,néha már azon a szinten vagyok ide egy kalasnyikovot,.

mü.ov mielött idekerült vettünk egy közben leállt térinformatkai fejlesztéhez egy a3 digipadot.
emberke egyszer meghallotta és le akarta nyúlni.szégyen ,de az egész mü.o. nincs egy olyan ember aki alapfokon is értene valamilyen CAD -hez.két évig magyaráztuk neki ,hogy ez nem szkenner ebbe ha beleteszi a rajzot abbol nem lesz számítógépes terv,nem baj adiig talpalt amig ki kellett vinni.
megnézte majd megkérdezte hol a lámpa .meg miért nem lehet ráhajtani a fedelet ,
ujabb két órás magyarázat után azzal vált el töle a kollega ,hogy még mindig nem értette miért nem lehet ezzel beszkennelni a rajzokat.
és ö csak az egyik........

Előzmény: looseruser (61)
barnabocs Creative Commons License 2001.01.24 0 0 66
igazad van ,csak

a csapatmunka ma kis hazánkban ritka mint a fehér holló.
az iskolából kikerült ifjoncokról annyit,tudásuk a semmivel egyenértékü.
magam lassan 20 éve üzöm az ipart ifjú korom ellenére (36),de az alapoktól kezdve mindent kipróbáltam.
nagy számitóközpontban kezdtem mint operátor ( bpersz az iskolai ht1080-ak után),R11 ICL ,R55.
aztán néhány év szerviz ,vt20 ipmpc xt , at stb ,az elsök közt vezettük be az országban az arcnet hálókat valamint a novell egyik kulcslemeztörése is a volt cégem munkája volt.
majd egy két kisebb cég után mostani munkahelyemen az informatikai rendszer elinditásának összes szépségét és még több buktatóját élvezhettem.
emellett estin végeztem el a programozó sulit úgy hogy a tanárok sokszor hozzám fordultak segitségért mivel ök csak akkor tanulták azt amit a következö héten leadtak nekünk.

szóval amiért ezt leirtam ,

ha egy ifju ezt végigcsinálná és utána verné a mellét akkor oké, egyébként meg kuss nekik,

undoritó dolog ,de az uj kollegákkal el kell néhány "katasztrófa helyzete" játszani ahhoz ,hogy megértse a tudása messze van még attól ,hogy pattogjon, aki erre rájön abbol igen jó rendszergazdát, informatikust lehet nevelni kb 2-3 év alatt, aki nem az általában nem marad meg a szakmában ,hanem "vállalkozik" és égeti a többi normális dolgozót.

udv barnabocs

Előzmény: Hkoala (62)
barnabocs Creative Commons License 2001.01.24 0 0 65
hello

maximálisan egyetértek veled.

csak a teljesség kedvéért az informatikus és a rendszergazda alapjaiban két teljesen külön dolog.
csak mamapság divatos rendszergazdaként alkalmazni valakit aki informatikus végzettséggel rendelkezik.

de a valódi rendszergazdák is szeretik informatikusnak hivatni magukat.

különbségeket most nem részletezném ,de javaslom a HALASSY könyvek szorgos tanulmányozását.

az alapproblémádra nincs megoldás ,magam is átéltem ezt az állapotot többször is,van már rá taktika.

üdv barnabocs

Előzmény: looseruser (64)
looseruser Creative Commons License 2001.01.23 0 0 64
végre hozzászólás!! de:
igaz, hogy azert fizetik a szakembert, hogy rendet rakjon, takaritson, stb. de pl. a hibajavitashoz nem art, ha tudod, mi a diagnozis (volt valahol korabban egy orvosos pelda..)
ha egy tokkelutott nem tudja megmondani, hogy mi a hiba (nem szaknyelven, de a "rossz a gep" , meg "nincs net" mar kicsit gaz..), akkor
- keressem meg a hibat (mellesleg itt lehet rutint szerezni :))
- haritsam el a hibat
- es verjem bele a hulyebe, hogy legalabb azt mondja el, mit (nem)tapasztalt..
ez azert igy kicsit sok. de meg ez sem lenne gond. a gond ott van, hogy amikor mindezt megcsinalod , azutan meg a szemedbe mondjak, hogy amiota itt dolgozol, csak problema van. elotte nem volt? egy olyan foltozott rendszert vettunk at, mint egy szita. hogy ereszt? persze! hogy az otodik leallas utan rajottunk, hogy minden heten uriteni kene a cache-t, mert szetfagy a rendszer? na igen. es miutan elharitom a problemet, meg en vagyok a rossz. ezt nem toleralom...

mas: azert en informatikus lettem... :))

Előzmény: Hkoala (62)
pestiutca12 Creative Commons License 2001.01.23 0 0 63
looseruser

Ááááálljunk meg egy perce!

Én egyszer se mondtam, hogy hülye vagyok!

Kikérem magamnak:)))) (mosoly)

Csak azt mondtam, hogyha a "tanito bácsi" esetleg ezzel a megszolitással titulálna, - ,a cél érdekében még azt is elviselem.
Ha még türelme is van hozzám, az már krém a tortán.
Csak megtudjam csinálni amit szeretnék!

Egy ujszülöttnek minden vicc uj, és én ebben a computer világban ujszülött vagyok. Minden felém dobott morzsának örülök és probálom megemészteni.

Például az én billentyüim nem ékezetesek, de valaki megmutatta, hogy hogy használhatok ékezetes betüket ALT + szám kombinácioban , és itt most örömmel használom.

Amugy nekem munkahelyi problémáim nincsenek, mivel már nem dolgozom.

Előzmény: looseruser (60)
Hkoala Creative Commons License 2001.01.23 0 0 62
Én 10 évig voltam programozó (még a dinozauruszok és a lyukkártyák idején), most a felhasználók táborát gyarapítom. Tehát azzal áltatom magam, hogy mindkét oldal gondjait át tudom érezni. (Vagy egyiket sem?)Ezért a két "tábornak" a következot üzenem:
Informatikusnak: Tényleg idegesíto, ha valamit többször kell elmagyarázni és az is idegesíto, ha valaki után folyton "takarítani" kell a romokat.
De: ezért fizetnek, mint ahogy a takarítónot is azért fizetik, hogy mindennap felmossa a lépcsoházat, amit te mindennap összesározol.
Felhasználónak: Tényleg idegesíto, hogy az iskolapadból-alig-kibújt-nagymellényu ifjoncot kétszer annyira megbecsülik, mint a tisztességben-tapasztalatban-szakmában megoszült mérnököt / könyvelot / kereskedot - nem kívánt törlendo. Idegesíto, hogy felhasználói szempontból értelmes kérdésre szakmai szlenggel töltött érthetetlen választ ad és ettol felsobbrendunek érzi magát. De: most éppen nagy kereslet van informatikusokra - miért nem lettél te is az?
Mindenkinek: a cég nem az informatikustól és nem a hülye-júzertol muködik, hanem a csapat összehangolt munkájától.
(Bocs, ha túl kioktatónak sikeredett...)
Előzmény: looseruser (54)
looseruser Creative Commons License 2001.01.23 0 0 61
érről jutott eszembe (autodidakta felhasználó): van egy fickó itt mifelénk. tök ártalmatlan, meg szorgalmas, meg minden érdekli, de olyan, mint egy pióca ! rád tapad, és megfojt! megérdez valamit, elmondod neki (jól körülírva, magyarázva, meg minden), aztán jön az ötleteivel. azoknak egy részét nem lehet megvalósítani (arra játszott, hogy hogyan lehet tipográfiailag helyesen írni - html-ben). ez persze nem érdekli, és elmondja -ugyanazt mégegyszer..

ilyennel talalkoztatok már? hogy van egy álláspontja / nézete, amiből nem lehet kizökkenteni?

Előzmény: barnabocs (59)
looseruser Creative Commons License 2001.01.23 0 0 60
nekem például az is probléma (legalbbis még magamra veszem), ha a user "ehhez én hülye vagyok" bőbeszédű indokkal reagál a magyarázatra. és innentől blokkol, mert - mivel szerinte ezt ő teljesen esélytelen, hogy megértse - nem is törekszik erre. kész passz.

Mit kezdesz egy olyannal, hogy nem tudja kezelni/használni, de a munkája végzéséhez ez kell, és amikor számonkérik, azt mondja, nem magyarázták el neki rendesen...

szó mint száz: ne legyenek magukat hülyének valló userek!! vannak hülyék, de azok ált. nem vallják magukat annak.. (pedig..)

Előzmény: pestiutca12 (55)
barnabocs Creative Commons License 2001.01.23 0 0 59
itt ez már a hozzászólás

"Ha nem értjük, - arrébb megyünk. "

te igen jóban lehetsz a renccergazdákkál ezzel a hozzáállással.
szóval nem aza baj a user kérdez ,figyel ,megtanulja és csinálja,hanem ha okoskodik,és az autodidakta tudományát próbálgatja azon a gépen ,ami nem arra van.
hidd el a rendszergazdák türelme végtelen,de

elfogy,ha
13.szor kell elmondani UGYANNAK a személynek,valamit,
a bemutató közben "az én otthoni gépemen nem igy van ,nekem olyan programon van ...
az én billentyüm nem ilyen ..." és még sorolhatnám szövegekkel van elfoglalva a user ahelyett ,hogy figyelne és atémához kapcsolódó kérdésekkel ostromolna. van kérdés? kérdésre azátlag válasz a néma csönd.

mi oktatjuk az uj dolgokat de több száz felhasználó számára egyenként nem lehet.

a probléma egyik gyökere ,hogy a munkahelyi számitógép nem keverendö össze az otthonival ,aki ezt megérti azzal általában nincs gond ,és esetleg olyan kedvezményeket iskaphat amit egy buheráló "nagyokos " nem fog megkapni soha.

pl : odáig jutottunk a cégnél hogy biztonsági matricákat kell ragasztani ,mert néhány USER rákapott arra otthoni gépböl 3d video ki ,16 után játszanak windowst szétba..... majd reggel tombol mert 8- ra nincs a gép helyreállitva ,na az ilyet utbaejthetné egy hasmenéses viziló.

szóval user ,rendszergazda is van százféle és nem felhötlen a kapcsolat ,de törekedni kell a kompromisszumos megoldásokra és ez a legnehezebben ebben a munkában.
inkább szivok 2 napot egy szerverrl ,mint 1 óra néhány okostojás autodidakta FELHASZNÁLÓval.

ui.
ebböl a szempontból a leghálásabbak az idösebb kollegák,-nök ,neki bemutatod és használja ,de mentsen meg az isten attól hogy egy menu is megváltozzon leblokkolnak azonnal.

udv barnabocs

Előzmény: pestiutca12 (55)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!