Amikor ilyen, és ehhez hasonló történeteket hallok, mindig ugyanaz a kérdés merül fel bennem: vajon akivel ez történik, miért marad ennek a szánalmas intézménynek az ügyfele? Én az első kereskedelmi bank létrejöttekor azonnal felszámoltam az össze OTP-s kapcsolatomat. Az OTP egy banknak nevezett csökevény, ami sosem lesz képes bankként gondolkodni, de a magához láncolt intézmények és a mozdulni nem akaró, tehetetlen magán ügyfélköre vidáman élteti (leginkább a vezetőit). Közismert tény (lásd még játékelmélet), hogy ha az otp-s ügyfélkör megmozdulna más bankot keresni, olyan konkurencia harc indulna meg, ami a béka fenek alá vinné a mostani, irreálisan magas, banki költségeket. Szóval ez egy olyan játszma lenne, amin mindannyian nyernénk. Ezért HAJRÁ!
OTP-és történet kell?Hát most eldobod az agyad!!! A minap szerencsésen ellopták a pénztárcámat vele természetesen a bankkártyámat is.Azonnal berohantam az OTP-be és letiltottam.Ott az ügyintéző hölgy közölte velem hogy új kártyát,pótkártyát majd csak egy hét múlva kérhetek és az meg három hét mire megjön.Szóval dolgom végeztével,már megnyugodva hazatértem. Rossz érzésem volt, ezért nem vártam egy hetet, két nap múlva újabb sorszámot húzva megérdeklődtem,amit első izgalmamban nem tettem, hogy miért kell nekem egy teljes hetet várnom az új igénylés lehetőségére? Kerekre nyíltak a szemei, hogy ezt meg ugyan ki mondta?Mert hogy ilyen nincs.No és hol van a letiltásról kapott nyilatkozatom?Micsodáááám? -kérdeztem én.Nekem semmilyen papírt nem adtak az intézkedésükről. És láss csodát-a kártyámat le sem tiltották.....:( Éppen a guta ütögetett,amikor mutogattam a két asztallal messzebb ülő kolléginájára,hiszen ő csinálta,még telefonált is az ügyemben.Az aktuális ügyintézőm közölte velem, hogy ilyen esetben semmilyen telefonos ügyintézés nem szükséges,mert minden gépi, amit tennie kell. Hát összegezve: gyors megcsináltuk a rendes letiltást, azonnali pótkártyaigénylést,no és persze szerződéssel, így kaptam róla egy OTP-és igazolást is, amit mindketten aláírtunk. JÓ SZTORI MI ? Hát ne legyen az ember lánya időnként kiakadva rájuk-ja ez az egész nem volt egyébként 10 perc sem, amit effektíve dolgozott a hölgy az ügyemben, a többi pletyiszintűnek volt mondható, mert nem tagadom ő is ledöbbent a kollégáján.
Az önkormányzati képviselő egyik feladata szerintem az, hogy nyitott szemmel járjon a városban és az aktuális problémát az illetékes vezetőknek jelezze. A jelzés után pár nappal érdeklődjön, hogy mit tettek a felvetett kérések megoldásával kapcsolatban. Amennyiben Ő lesz Baja polgármestere, akkor is lesznek kritikai észrevételek.
No kedves Dr. Révfy Zoltán.Majd az új városvezetés.Tudod nekem minduntalan egy D Sz. Jenő jut az eszembe,aki mindíg azt mondta ,hogy töketlen ez a városvezetés nem értenek ezek semmihez.S mígaztán affenébe Ő is ennek a városnak a vezetője lett.Noss manapság kérdezd meg ki is itt a töketlen?Má régen nem az a véleménye ami előtte volt.Szal egy szónak is száz a vége persze ,hogy sok minden nem kafa node ha tenni kell érte akkor már más a helyzet mint tudjuk jól mindannyian akik egy kicsit közelebbről látjuk ezt a problémát.Oda kell állni és elfogadtatni a testülettel amit szeretnénk ennyire egyszerű.Vagy ennyire bonyolult?Inkább nem mondom meg a megoldást találd ki.
Van-e gazdája Baja városának?
Mondják, hogy a messziről jött turista tudja megjelölni a legkönnyebben egy város hiányosságait, vagy erényeit. Baján mára odáig jutottunk, hogy egyetlen helybélinek sem okoz gondot felsorolni jó néhány olyan gondot, amiért nem érzi magát jól a saját városában. Itt van mindjárt az egyik legszembetűnőbb: a zöldfelületek gondozása, vagyis a fűnyírás. Ha rövid sétát teszünk a belvárosban és a Sugovica parton, megdöbbentő dolgokat láthatunk: a Sétáló (Eötvös) utcában a vendéglátóhelyek kitelepült teraszai mellett a kövek közül nő ki a gaz! (Egy helyen a házfalból is egy mintegy félméteres.) Ugyanez a helyzet a Halászparton is az új „kiülők” mellett, és Petőfi-szigeten sem ismeretlenek az ilyen állapotok. A „szépen”, végül teljes egészében a város által felvett hitelből felújított Déri-kertben is gyakoriak az olyan időszakok, amikor az én ízlésem szerint sokkal magasabb a fű az elvárhatónál. Az említett helyszínek mindegyike olyan, amit rajtunk, bajaiakon kívül a turisták is gyakran látogatnak, látogatnának… Egy ismerősöm az elmúlt hetekben vendégeket fogadott, lesétált velük a Petőfi- szigetre. Meg akarta mutatni messziről érkezett cimboráinak városunk páratlan adottságait, azonban hamar megbánta a helyszínválasztást. A szigeten kivágott fák és ágak, az árvédelmi töltés el nem szállított, rendezetlen homokja és gaztenger fogadta őket, végül szürkületben a szúnyogok hadának rohama elől szabályosan elmenekültek a beharangozott csodás szigetről. Persze a Petőfi-sziget közvetlenül a népünnepély előtt egy kicsit minden évben megszépül , igaz idén ehhez már önkéntes bajaiak kellettek...Ez azonban egy évben egyszer, legfeljebb kétszer igen kevés. Akik a gyermeknapot a Petőfi-szigeten, netán a játszótéren töltötték(volna), egzotikus élményben lehetett részük: a dél-amerikai esőerdőkhöz hasonló aljnövényzetben ugyanis az apróbb csemeték nem látszottak ki abból a gazból, ami felnőtteknek is legalább combig ért… Sajnos sokáig lehet folytatni a példákat. A Bácska Áruházzal szemben a Táncsics utca elején például már kalászba szökkent a magas fű a telefonfülke utáni részen… A jó, a gondos gazda ügyel az ilyen jelenségekre. Ha valakinek a háza előtt nagyra nőtt a fű és nem kaszálja, nem foglalkozik vele, az nem jó gazda. Nem jó városgazda az a városvezetés sem, ahol az utcák és terek állapotára nem ügyelnek, nem nyírják a füvet. Ahol a körforgalmakban is csak a gaz nő (az is terebélyesen), ott nincs odafigyelés, gondosság, de nincs ötlet, spiritusz sem. Gondoljunk a keceli körforgalom szökőkútjára, vagy Mórahalmon a zászlóra és virágokra… Meggyőződésem, hogy mára Baján a Jelky téren egy hatalmas körforgalomnak kellene fogadnia a városba látogatókat, amelynek közepén Jelky András szobra állna Érsekcsanád felé nézve, alatta pedig rengeteg virág és szépen nyírt fű jelezné, hogy ebben a városban nem csak beszélnek a szép, virágos közterületekről…Nekünk bajaiaknak jó érzés lenne hazajönni, ha ilyen látvány fogadna minket, a turistákban pedig tudatosulna, hogy Bajára, egy környezetére igényes városba érkeztek. Ezzel nem csak a jelenleg túlzsúfolt, benzingőzös környezetet tehetnénk széppé, hanem igazi emblematikus helyszínné, a város jelképévé varázsolhatnánk a Jelky-teret. (A többi, zömében a város külső részein lévő körforgalmak helyszínein is lehetne szemet gyönyörködtető megoldásokat kitalálni....) A zöldfelületek gondozatlanságán túl,gazdátlanság érzetét kelti bennünk az is, hogy városunk rendkívül szemetes. A napokban civil kezdeményezésről hallottunk, többen megelégelték a sok hulladékot és szemétgyűjtést szerveztek. A közterületeken számtalan, a város polgárait terhelő kötelezettség és feladat is van, ide tartozik a fűnyírás és szemétszedés is. Természetesen mindenkinek a saját portája előtt. Ha a város ezekre nem ügyel, a polgárt sem fogja érdekelni. (A gazdátlanság gazdátlanságot szülhet.) Ha a városi területeken is nagy a gaz, miért pont ő nyírjon állandóan füvet. Szerencsére ez a mentalitás Baján még nem jellemző, de hosszú távon mindenképpen az lenne szerencsés, ha a városvezetés példát mutatna, és jó gazdaként lépne fel. Ha most is így tenne, akkor a bajaiak is nagyobb kedvvel látnának hozzá a ház előtti fűnyíráshoz… És akkor Baja tiszta és szép város lehetne. Hasonlóan azokhoz a városokhoz, amelynek van gazdája…
Dr. Révfy ZoltánA "GAZDÁJA" Bajai Kommunális és Szolgáltató Kht. - ágazat vezető: Sipos Imre cím: Ipartelepi út - Bokodi út sarok tel: 79/426-032 v. 20/377-5906 koztisztasag@bajakomm.hu
Köztisztaság ágazat Feladataink:
kézi takarítás a a város kijelölt helyein
gépi seprés
gépi takarítás, útmosás, locsolás,
közterületeken lévő hulladékgyűjtők ürítése,
strand és nyilvános WC-k működtetése
játszó és szabadidő terek működtetése,
téli időszakban hóeltekarítás, síkosságmentesítés
kaszálás, parlagfűírtás
gyepmesteri feladatok
állati tetemek és állati eredetű hulladékok összegyűjtése
kóbor kutyák befogása, gyepmesteri telepen való elhelyezése
A soraitokat olvasva, meg vagyok döbbenve.Igaz,hogy csak egy lak.fszlánk van ,azon is kevés megbízás,de egyre inkább közeledek a ciha felé!
A kamat már nem csalogató,egyszerűbb gyűjtögetni és egy gyorsan értékesíthető dologba befektetni,ami persze hasznot is hoz!Nem véletlen,hogy az aukciós-házak olyan jól mennek!
/ott is vannak olyanok,ahol nem mernék vásárolni,ha egyáltalán vevő lennék valamikor!/
Szerencsére céges számlánk sincs,mert csak készpénzforgalom van.Nagy előny!
Tud fizetni - viheti,nem tud fizetni - marad.
Azt én is tudnék egy párat(nem is akármilyeneket),de nem szaporitom a szot,a lényeg ,hogy az ügyintézök
szinte fel vannak háborodva,ha munkaidöben dolgozni kell, sötétek és még értetlenkednek is,meg hazudnak.
A várakozásrol meg annyit,hogy nem minden bank ilyen, menjen el egyszer az ember a postabankba-ja oda már nem-de annak idején soha nem kellett várakozni,és soha nem kellett egy elintéznivaló miatt többször bemenni.
Huhh... Most jöttem meg. Röpke két óra alatt sikerült elintézni, hogy ne legyek jogviszonyban az OTP-vel. Nyomtatvány volt ugyan egy órás várakozás után, viszont kiderült, hogy a rendszerükben más a személyi igazolványom száma, mint amit az orruk alá dugtam. Közöltem velük, hogy ez engem nem érdekel, mert egyrészt nem az ő rendszerük határozza meg az én személyi igazolványom számát, hanem a Belügyminisztérium Igazgatásrendészeti Osztálya, vagyis az a hiteles, ami az én kezemben van, hogy ezt a személyit én már tavaly decemberben két különböző fiókukban kétszer bemutattam nekik adategyeztetés céljából, és különben is 2003. március 3-án kaptam, akkor kicsit visszavettek. Odaadták a maradék pénzt és a kamatokat és papírt kaptam róla, hogy elváltunk ágytól-asztaltól.
Közben egy pasasnak beszorult a kártyája a bank belső ügyfélterében lévő automatába. Odament az "ügyfélszolgálat, információ" feliratú pulthoz segítséget kérni. "Én ezen nem tudok segíteni, ez nem az én dolgom" - közölte vele a dagadt és kancsal OTP-alkalmazott nyanya, majd felkínálta neki, hogy letiltja a pasas kártyáját. Hogy világos legyen: az ügyfél pénzéért letiltja azt a kártyát, ami ott van náluk a bankban.
Na, ebből elég volt, akkor lássam őket, amikor a hátam közepét!
Nekem az volt a fura, amikor az anyu OTP számláját kellett megszüntetni és a rajta llévő x forint összeget felvenni. A személyim épp lejárt (khmmm pár éve), de ott voltak az OTP-s hitelkártyáim, amit úgy hirdetnek hogy azzal bárhol vagyok is, bármelyik OTP fiókban igazolhatom magam. No itt ez nem volt elég:(
Azért nem semmi, hogy mindenkinek a lakásához kb. 3 percre egy ilyen fiók van;)
Nem értem miért vagy meglepődve? Amikor az ember számlát nyit egy bankfióknál az a bank érdeke is, hogy az ügyfelük legyél. Amikor megszüntetni kívánod, akkor meg az nem az érdekük, tehát "nyugi, csak szép lassan " a jelszavuk:) Piti, de emberi dolog.
Nekem is hármom percre vannak gyalog, meg hat percre is van egy fiók, de nyithattam ott vállalkozói számlát? Nem! Közölték velem, hogy a lakcímem szerint nekem melyik fiókba KELL mennem. Busszal 30-40 perc, kocsival 15. Amikor az adategyeztetési balhé volt decemberben, a két OTP számlám miatt két fiókba kellett bemenjek!!!!!!!!!!!!!!! Esküszöm, külön be kellett menjek az egyikbe az egyik számla miatt, és ott nem intézhettem a másikat, és aztán be kellett menjek a másik fiókba, és a vállalkozói számla adatait ott kellett egyeztessem. Mintha nem ugyanaz a cég lenne, én meg nem ugyanaz az ember... Az eszem-faszom megáll, ahogy Ford Fairlane mondta volt! Na, elég volt belőlük.
Igaz-ami igaz, nekem is televan a tökölöm sokszor velük, néhányszor gondoltam én is, hogy otthagyom őked, de szerencséjük, hogy 3 percre vannak gyalog.
Ebben a percben indulok az utolsó (lakosssági) számlámat megszüntetni az OTP-nél. A vállalkozóit már elhoztam tőlük. A CIB-nél hamarabb siekrült számlát nyitni, mint az OTP-nél a vállalkozóit megszüntetni. Igazából az egy órás várakozás után nem is sikerült véglegesen elintézni, mert azt mondták, hogy ez nem megy azonnal, írjak kérvényt. Formanyomtatványuk persze nem volt, úgyhogy adtak egy üres A4-es lapot, arra körmölgettem, hogy legyenek szívesek..., mert nem akarom tovább etetni őket a semmiért. Közben az unott, mísz nyanya hármónkkal foglalkozott egyszerre, ott lihegtünk egymás nyakába, minden személyes adatunk kiteregetve egymás előtt... Ehhez képest a CIB álom volt. Készségesek voltak, udvariasak, azonnal foglalkoztak velem, bár volt nálam pénz, de nem kértek a számlanyitáshoz ("majd úgyis elkezdenek jönni a bevételek, nekünk ráér"), és a feltételeik-körülményeik is sokkal jobbak, mint az OTP-nél. (Nem véletlen, hogy tavaly és tavalyalőtt is ők lettek az Év Internetes Bankja.)