Szeretném tudni, hogy mi szükséges ahhoz, s hogyan ekell ezeket beállítani, ha:
- 1. szeretnék az őrtornyokba dárdahajítót ( fakitermelő helyek, és butorkészítők dolgoznak sokan )
- 2. ha szeretném, hogy a fegyverek eljussanak a fortressekbe, v. is legyenek légióim ( barakk, katonai akadémia van, warehouse-ban fegyverek vannak ) Kell hozzá amfiteárum? Kell hozzá gladiátor képző?
- 3. miért nem kereskednek a lovon érkező karavános kereskedők?
- 4. ha van pajzs a warehouse-ban, akkor accepting, gettingoods, v not accepting ?
- 5. miért nem jut edény ( pottrey ) és bútor ( furniture ) a házakba?
Hali! Azt szeretném megtudni hogy honnan tudnám megszerezni a játékot?? Neten kerestem már mindenhol de nem találtam és nem tudom sehonnan letölteni... Ha valaki tudna nekem ebben segíteni annak örülnék. kösz! :)
Nosztalgiából elővettem újra a játékot. Elakadtam az egyik pályán. Ez az a pálya ahol először megjelennek nomádok/benszülöttek a pályán és 2 farkasfalka is van. 2-3 kis sziget is van a térképen és a termőterület nagy része hegyekkel van körbevéve.
Az a gondom, hogy nem tudok kereskedni. Megnyitom a kereskedelmi útvonalakat, árum és emberem is van elég. Mindent úgy csinálok, ahogy az előző pályákon és egyszerűen a kereskedők nem mennek oda a warehouse-hoz. Tudtok valami segítséget adni, hogy hogyan is indíthatnám be a kereskedelmet?
1. sajnos nem emlékszem, mert ebben az évezrdeben nem játszottam a játékkal, de mintha rá kellene valahol kattintani a termék státuszára, hogy "exporting"
2. nem igazán, de ezt a problémát a pharaoh-ban már megoldották. itt három féle képpen védekezhetsz a kószálás ellen: városkapuval, mert azon nem mennek át (de ez ronda épület), logikusan épített blokkokkal, illetve úttal össze-nem-kapcsolt városrészekkel
- a c3 lakói "balról-jobbra" esznek, és ha jól emlékszem, évi 3 db kaját fejenként. ez azt jelenti, hogy ha 2 kajaféle is van a házban, és a ház olyan ház, hogy csak 1 féle kajára van szüksége, akkor a bal oldalit eszi (de a piacos feltankolja a többi féléből is). ezen felül ezt is preferálják, sajnos, tehát a piacos csaj akár a térkép túloldalára is elmegy búzáért, ha csak ott van (és közben éhen hal a blokk, mert sokáig távol van a piacos csaj). megoldás: ha azt akarod, hogy 1 blokk csak halat egyen, ne kösd össze úttal a város egyéb részeivel
- ha a raktárban is elfogadod a kajféléket, elsősorban oda viszik a farmokról, mert azt hiszik, hogy exportra megy. onnan viszont nem viszik el a piaci beszerzők. tehát inkább ne fogadd el raktárban, úgy sem éri meg exportálni kaját
- a piacok előre is dolgoznak, és megpróbálnak mondjuk potteryt beszerezni, amikor még nem is kell. ha előre tudod, hogy egy blokk nem fog kapni potteryt, ne hagyd nekik :-). a pottery stb fogyasztás házanként megy, így 1 db 2*2 alapterületű ház negyedannyit igények, mint 4 db 1*1, pedig ugyanannyian laknak benne, ha azonos a háztípus
- a getting goods funkciót csak olyan helyen használd, ahová egyébként nehezen jutna el a kaja/termék. vigyázni is kell vele, mert getting goods-oló raktár pl. nem tud ugyanakkor agyagot is kiszállítani a potterhez, amikor távol vannak a melósai (viszont azoknak meg nem kell út, ha jól emlékszem)
- a házakra rákattintva nem általában a fejlődési igényt, hanem a következő fejlődési szinthez szükséges igényt látod
- a leghasznosabb segítség, ha a heavengames fórumról letöltöd mások városait, és azokat nézegeted. sok hasznos ötletet lehet lopni
Az első és legfontosabb az, hogy a piac, magtár satöbbi, csak akkor fog működni, ha van elég lakosod vagy ezt az iparágat állítod be prioritásként.
4-5 % -os munkanélküliség fenntartása ajánlott.
2. Az ehető élelmiszerek, mint a búza (ok ez nem ehető, de lehet belőle kenyeret sütni ;) ), gyümölcs, zöldség, hús és a hal (ha jól emlékszem ezek) egyből a magtárba mennek. Az olíva és a szőlő nem megy a magtárba, hanem a műhelyekbe, ahol olajat és bort készítenek belőlük (már ha van ilyen működő műhelyed). Ha nincs hely a magtárban, vagy műhelyben (vagy nincs műhelyed), akkor a cucc egyből a raktárba kerül.
A piac úgy működik, hogy a környéken lévő házakból előbb felveszik a rendelést, majd elmennek beszerezni a kért cuccot. Ha élelmiszer kell, akkor a magtárba mennek, ha más cikk (olaj, bor, cserépedény, bútor stb), akkor a raktárba.
3. Igen
4. Ha jól emlékszem, minden egyes háztípusnak van valami igénye, hogy fejlődjön. Ez jelenik meg. Viszont, ha éppen visszasüllyed egy előző szintre az építmény, akkor azt mutatja, hogy miért. Sok játék után, már a ház formájáról tudni fogod, hogy mi kell éppen neki ;)
5. Azt látod, hogy mi van éppen a piacon. Ha huzamosabb ideig nincs ott semmi, akkor rossz helyen van a piac.
6. Kb igen
7. Ez a város elrendezésétől függ. Általában 2-3 elég. Meg kell nézned, hogy miért nem fejlődnek a házaid. Nem biztos, hogy a piac miatt.
8. Accepting - fogadja a kijelölt árut. Ez az alapbeállítás, és csak akkor érdemes rajta változtatni, ha több helyről érkezik a kaja (pl importból) és nagyon nagy a város. Not accepting - értelemszerűen nem fogadja a kijelölt árut. Az előbbi esetben használatos Getting goods - Megpróbál szerezni a más magtárakból a cuccból (bevallom én nem nagyon alkalmaztam ezt).
9. A kérdés. A házaknak szükségük van a bútorra? Ha ráklikkelsz a házra azt írja, hogy "..cannot evolve because it needs supply of furniture" vagy valami hasonlót?
Mivel látom, hogy itt szakértők is vannak ezért kérlek segítsetek!
Végigolvasva az összes hozzászólást sem teljesen világos az élelmezése a városoknak! Valaki kérem írja már le részletesen vagy linkeljen be egy PDF-et (vagy bármit magyarul), hogy hogyan is kell felépíteni az élelem és luxuscikk ellátást!
Az összefüggések érdekelnének igazán:
1. A farmok - a magtárak (Granary) - a raktárak (Warehouse) - és a piacok kapcsolata érdekelne nagyon!
2. A farmokon megtermelt búza, gyümölcs, oliva stb a magtárakba kerül, majd onnan a piacokra? és mikor kerül ki a raktárakba? gondolom amikor a magtár kapacitása megtelik.
3. A kihalászott hal előbb a magtárba kerül majd onnan a piacokra?
4. A házakra jobbklikkelve azt látom, hogy mik az igényeik vagy azt, hogy mik vannak abban a házban??
5. A piacokra jobbklikkelve azt látom, hogy miket árulnak vagy azt, hogy miket igényelnek??
6. Általában egy oliva farm, egy bánya vagy halászhajó gyár - 2 olajütőt, 2 fazekasműhelyt vagy 2 halászhajó kikötőt lát el megfelelően?
7. Egy kb 1000 lakosú városhoz mennyi piac kell? No és persze azokat mennyire kell a központba sűríteni? (4 piacom van jelenleg kb 1200 főre és azok a házakhoz közel vannak úgy, hogy szinte mindegyiknek az útvonalába essen 1 - ezek ellenére sem fejlődnek a házak. Az egyéb infrastruktúra rendben van egészség és a vallás is - szóval érthetetlen számomra!)
8. Valószínűleg a beállításaim rosszak mert csak megérzésre alapozva állítgattam a magtárak és raktárak beállításait. És épp itt jön az amit végképp nem értek: Az Accepting, Not accepting és a Getting goods beállítások miket jelentenek? Értem a szavak jelentését mégsem sikerül sosem rendesen beállítanom a működéseiket!
9. És még 1 dolog: a városnak egy elég fejlett részén van piac és közel hozzá egy raktár amiben vannak bútorok is. A piacra mégsem jut el és így a házakba sem a bútor! Vajon miért?
az biztos nem, mert akkor meg nem megy a palya, es nincs semmilyen mutatod
ha nem tudod, sajnos nem tudok segiteni, mert en angolul jatszottam
a kulonbozo ratingeknel - szamuk 4 - a jatek magyarazatokat is ad (ha rakattintasz), hogy miert nem no a mutato. ha ezt meg tudod adni szo szerint, lehet, hogy tudok valaszolni. ahogy leirtad, valoszinuleg a prosperity rating-ed vagy a kingdom rating-ed problemas
Hat en letoltottem a Caesar IV demojat, de hatalmas csalodas volt. A harmadik resz ezerszer jobb!
A gepigenye meg egyszeruen nevetseges. Kozepes grafikan (folbontas 1024x768) ugy akadt, hogy az jatszhatatlan. AMD 3200+ Geforce 6600 GT, 2Gb ram. Ugyanezen gep alatt a WoW max folbontason es grafikan tokeletesen fut. LOL..
Köszi! Imádkoztam én :) Úgy figyelek minden lehetséges buktatóra már az elején,de ott nem jöttem rá mi volt a baj...! De azóta sokkal tovább jutottam! Virágzó várost csináltam, de ne kérdezd hogyan csináltam :-) Most jó pár napja viszont nem volt időm játszani,de nem baj, majd. Köszönöm! Mindy