Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

rumkola01 Creative Commons License 2021.04.29 0 0 4989

Üdv!
2006-os mini one.
A hűtővízzel van problémám. Teljesen feltöltve a rendszert és a kocsival járva 1-2 napon beül nagyon sok hűtőfolyadékot kinyom a kiegyenlítő műanyag tartály kupakja alatt. Nagyon para, mert egyből párolog a notortérben, piros lámpánál állva gőzölög a motorháztetőnél és a szélvédőnél. Megálláskor egyből felnyitva a motorháztetőt és belenézve az látszik, hogy a kiegyenlítő tartály tele van, fortyog benne a hűtőfolyadék (ami teljesen tiszta, rózsaszín).
1-2 nap után ez a jelenség megszűnik, viszont ilyenkor mindig üres, kopp száraz marad már a tartály. A hűtősapkát levéve és a gumicsövet megynyomkodva látszik, hogy van a rendszerben víz, szépen kuruttyol/mozog. Beletölteni kb. semmit nem lehet, mert egyből kifolyik. Viszont járó motornál és lezárt hűtősapkával sem kemény feszes a gumicső, hanem simán megnyomható, olyan mintha nem lenne tele vízzel, hanem csak úgy tesséklássék lenne benne valami.
A fűtésem működik, a hízhőfok visszajelző jó értéket mutat. Igazából nincs baj a kocsival, de nekem ez gyanús.
Ha odalépek és megy a fűtés (bár valami itt is rossz, mert ha teljesen elzárom akkor is jön be elég szépen a levegő...???), akkor érezhetően forróbb levegőt nyom be.
Nagyon gyanús nekem az egész, olyan mintha kevés víz lenne a rendszerben, vagy nem forgatná rendesen, vagy nagyon nagyon levegős lenne, vagy valami hengerfej tömítés probléma lenne.
A kocsi nem füstöl, nem gyenge.
Mi lehet a gond?
Vagy csak bemagyarázom magamnak? :D
Köszi!

IN61-65 Creative Commons License 2021.01.09 0 0 4988

Lehet Mini-ben komplett rádiót cserélni? (R56) A kezelőfelület meghalt, nem lehet állomást váltani a rádión. Az a fajta kijelző nem lelhető fel a neten, arra gondoltam hogy a CD tárral együtt egy másfajta R 56-osra cserélném. (CD rész + ami a km órába megy)

Lehetséges?

Esetleg a felső részek kompatibilisak egymással?

Andersen12 Creative Commons License 2020.12.13 0 0 4987

R50-esből eladó: eredeti CD-s rádió,kormánykapcsoló (index-ablaktörlő), ablaktörlő motor, légzsák kapcsoló.

06/20/477-2023

IN61-65 Creative Commons License 2020.12.10 0 0 4986

Az "Autószerelő műhely" topikban tedd fel a kérdést, ott előbb kapsz választ.

Előzmény: Kataiz (4983)
Kataiz Creative Commons License 2020.12.09 0 0 4985

Előzmény: Kataiz (4984)
Kataiz Creative Commons License 2020.12.09 0 0 4984

Ezt mértem a szívó vez.tengely jeladón. Nekem jónak tűnik.

Kataiz Creative Commons License 2020.12.09 0 0 4983

Sziasztok!

Szeretnék tanácsot kérni!

2006-os évjáratú Mini Cooper N12B16-os motorral.

Előzmények:- motorfelújítás, hüvely, dugók, hengerfej, stb.

Összeszerelés után nem indult. Folyamatosan vezérműtengely jeladó hibákat adott. Mindkét vez.tengely jeladó csere, főtengely jeladó csere, továbbra sem indult. Kiderült, hogy a kipufogó vezérmű tengely mágneses lett. Bontóban vettem egyet, kicseréltem, azóta indul, de a szívó vezérmű tengely jeladóra folyamatosan panaszkodik 2968-as hibakód, és a fordulat ejtése után, gyakran leáll. A motor járása sem tökéletes. 

Valami ötlet, hogy mi lehet a probléma?

Természetesen vezetékek, kimérve, oszcilloszkóppal vizsgálva a jelet megfelelőnek tűnik.

Ha a motor jár és közben törlöm a hibát, 1-2 másodpercre kisimul a járása, utána visszadobja a hibát és újra nem szépen jár.

Ha valakinek volt hasonló problémája, vagy valakinek van még ötlete szívesen venném.

Előre is köszi.

rvf400 Creative Commons License 2020.11.24 0 0 4982

Novoth Tibor

 

Fb-n nézz rá:  Magyar MINI Maffia     Magyar Mini Klub

Előzmény: Szilvia Dr. Csóti (4981)
Szilvia Dr. Csóti Creative Commons License 2020.11.23 0 0 4981

Budapest lenne érdekes

Előzmény: rvf400 (4980)
rvf400 Creative Commons License 2020.11.23 0 0 4980

Vásárosnamény jó ?  Vagy Letenye esetleg ?

Előzmény: Szilvia Dr. Csóti (4979)
Szilvia Dr. Csóti Creative Commons License 2020.11.23 0 0 4979

Sziasztok. Vásároltunk egy Mini One-t és szeretnénk szervízben átnézetni. Melyik szervízt ajánljátok, ahol biztosan korrektek és reális áron javítanak ha szükséges.

Laci456 Creative Commons License 2020.11.19 0 0 4978

Köszi 👍 ott

Előzmény: IN61-65 (4977)
IN61-65 Creative Commons License 2020.11.18 0 0 4977

BMW-Longlife-4 vagy 01FE vagy ACEA A3/B4

Nekem a 98 lovas van, abba Total Quartz 5W30-at tettem.

Előzmény: Laci456 (4976)
Laci456 Creative Commons License 2020.11.18 0 0 4976

Ahogyan írtad is.

Ahhoz tudnál esetleg egy követelményt írni?

Előzmény: IN61-65 (4974)
Laci456 Creative Commons License 2020.11.18 0 0 4975

Igazad van, nem tudom, hogy mi lehet, ez szerepelt ,,engine number" alatt.

Közben átnéztem a kocsi egyéb papírjait, esetleg az N12B16 lesz a valódi kód.

Előzmény: IN61-65 (4974)
IN61-65 Creative Commons License 2020.11.17 0 1 4974

Szerintem nem aaz a motorkód, mert a német Mini kézikönyv ilyet nem ismer.

Az 1,6 120 lovast N12B16-nak írja.

 

Előzmény: Laci456 (4973)
Laci456 Creative Commons License 2020.11.16 0 0 4973

Sziasztok!

 

Mini Cooper R56 '09 1.6b 120le motorkód: A196I172

Most lenne az első olajcserém ennél az autónál, viszont nem tudom, hogy milyen követelményt ír elő a gyár, illetve egy olajszűrő cikkszám is jó lenne a cseréhez.

10000-nél szoktam cserélni általában.

 

Előre is köszönöm a segítséget.

sweethome Creative Commons License 2020.11.03 0 0 4972

Üdvözletem! A napokban a kezembe akadt ez a régi műszeregység. Némi nyomozás után úgy gondolom, a Mini 1967 előtt gyártott típusaiba való.

Erre várnék megerősítést vagy szakvéleményt. Előre is köszönöm.

Érdeklődés esetén publikus levélcímemen elérhető vagyok.

 

gaaj Creative Commons License 2020.10.28 0 0 4971

Ajtóhatárolót kicseréltem. Közben egy teljes diagnosztika is megtörtént. Szerencsére nincs komoly baj sehol :)

Viszont távirányító téma:  szervíz lepróbálta a távirányítót és működik más kocsival tesztelték. Az érzékelő a belső visszapillantóba van építve. Azt javasolták, hogy pl egy bontott tükörrel kéne próbálkozni. Ez rendben is van. 8ezer körül lehet ilyet venni. Viszont az nem lehet, hogy tanítás problémája van (mert sokat állt lemerült elemmel pl.)?

Nem találok olyan videót, vagy megbízható leírást, hogy ezt hogy lehetne megpróbálnom házilag.

R56-hoz keresek ilyet. Tud valaki ebben segíteni?

Köszönöm

Előzmény: gaaj (4970)
gaaj Creative Commons License 2020.10.21 0 0 4970

Köszi. Ajtóhatárolót veszek a ZSP-nél, videót is találtam, elméletileg nem agysebészet a csere. Viszont ez az antenna talp gumialátét horror, mert ezt bontottan valóban nem nagy értelmét látom megvenni, de minden esete mielőtt beruháznék egy újra (18ezer Ft, mert csak az antennatalppal együtt árulják - nincs külön gumitalp....pffff), megnézem náluk a bontott antennákat....de hát a gumi az gumi, ha korban az enyémhez hasonló, akkor attól sokat már nem remélhetek.

Előzmény: IN61-65 (4969)
IN61-65 Creative Commons License 2020.10.21 0 0 4969

Bármelyik BMW kereskedés tud hozni. Bontott nem biztos hogy jó megoldás, de esetleg ördemes felh<vni a zspauto.hu-t.

Előzmény: gaaj (4968)
gaaj Creative Commons License 2020.10.21 0 0 4968

Antenna alá gumitalpat szeretnék beszerezni, mert elöregedett. Ilyet nem találok sehol. Ötlet?

Előzmény: gaaj (4967)
gaaj Creative Commons License 2020.10.21 0 0 4967

Cserélt már valaki ajtóhatárolót (mini one 2007)? Nem tudtok erről egy videót küldeni? :D

Előzmény: IN61-65 (4966)
IN61-65 Creative Commons License 2020.10.15 0 0 4966

A többi autóhoz képest - szerintem - a váltója jóval emberesebb. Határozottan kattan be, de nagyobb erő kell hozzá mint az általam vezetett többi autóban. Viszont az eddigi két 6-os váltós kocsiban egyformán ilyen, tehát nem hiba, ilyennek csinálták.

Nekem tetszik.

Előzmény: Warlimont (4964)
Warlimont Creative Commons License 2020.10.14 0 0 4965

Es ha mar meg egy szokatlan, kis bosszusag az F56-on: az index. Nem tudom, a korabbi sorozatoknal hogy megy ez, es lehet, csak az enyemen egyedi hiba, de azt tapasztalom, hogy az index nem szivesen kattan vissza alapallasba es kapcsolodik ki kormanyzaskor. Van az, hogy nagyon finoman csak megpöccintem, es villant harmat, az oke, de ha erösebben nyomja az ember pl elözes elött, vagy hosszabban indexel direkt, akkor az index ugy marad, a kormanyzassal nem all vissza, es kezzel kell a karral lekapcsolni.

Sokfele autom volt mar, es sok ev alatt mar talan a millio kilometert is levezettem összesen, egyiknel sem volt gond soha az indexkarral, szoval nem a kezemre gyanakszom. Erdekelne, hogy masnal mi ujsag ezzel, mert ha egyedi, akkor elsö olajcserenel majd jelzem a szerviznek, ha meg mind ilyen, akkor szokom tovabb. :)

Warlimont Creative Commons License 2020.10.14 0 0 4964

Ha ket kez talan nem is kell, de teny, hogy jobbrol-balra rendesen rantani kell rajta egyet hatramenetnel, mert ha nem, akkor egyes lesz belöle. A mas kocsikon latott megoldasok szerintem szerencsesebbek, de dramatizalni sem akarom, egyutt lehet elni ezzel is.

 

Az elözö ingazoautom egy Fiat500 volt, megtetszett a retros formaja, jo kocsi volt, olyan 110e kilometert toltam bele, most lett egy uj Mini. Az ötszazasban egy gyenge 1.2-es alap szivomotor volt, 70 loerö is alig, de megis meglepöen jol lehetett vele menni, mert rövid kuplung, rövid valtoutak, nagyon puha valto, kis rutinnal gyorsan es szinte nulla fordutszamesessel lehetett kapcsolgatni, nagyon szerethetö volt. Ehhez kepes most a Mini valtoja visszalepes, viszont a majd 3x annyi löerö lazan megold mindent keves valtassal.

 

Ha jol emlekszem, a Mini kezivaltojat egy idöben kivezettek a kinalatbol, es csak automata lehetett, de "közkivanatra" nemreg kerult vissza a kezi hatos az ujakba.

Előzmény: IN61-65 (4962)
gaaj Creative Commons License 2020.10.14 0 0 4963

köszi az infokat.

A váltó témához: valóban szokatlan egy nap után a hátramenet váltómegoldása. Ha már így lett megoldva, akkor legalább valami lámpa visszajelezhetné a műszerfalon, h most hátramenetben vagy (egyelőre van izgalom :) miatta)

Előzmény: IN61-65 (4959)
IN61-65 Creative Commons License 2020.10.14 0 0 4962

Mondjuk a lehet hogy ugyan az a kettő 6-os váltó, mert ennél is az általad leírt módon kell hátramenetet kapcsolni. Mondjuk engem nem zavar, asszony pajtinak kell néha két kéz a kapcsoláshoz.

Előzmény: IN61-65 (4961)
IN61-65 Creative Commons License 2020.10.14 0 0 4961

Az első generációs 5-ös váltókkal voltak csapágygondok. A fészlifttel jött a 6-os, annál már nincs ilyen gond. A legújabbakról nem tudok nyilatkozni, csak a feltöltésmenes autóknak néztem utána.

Előzmény: Warlimont (4960)
Warlimont Creative Commons License 2020.10.14 0 0 4960

"A 6-os váltóval nincs gond, de a vétel után az első legyen hogy olajat cserél benne az ember."

.

.

Nem tudom, ez ugyanaz a hatos valto-e, amit az ujakba raknak, de ha igen, akkor az azert eleg közepes. Most aug vegen vettem at a kocsit. A valto  darabosan jar igy 6e km környeken, sokat javult a bejaratassal, de remelem, azert meg fog is.

Ami viszont nem fog javulni, hogy eleg hosszu kuplungutakkal kell valtani, es ami meg jobban zavaro benne, hogy a hatramenetet nem ugy oldottak meg, mint mas gyarto, hogy van egy felhuzando gyuru a valtorudon, vagy a valtobotot kell lenyomni, stb, hanem a hatramenet siman ott van bal oldalt az egyes fokozat mellett, egy kellemetlenul nagyot kell rantani a valtoboton balra, es akkor elörtol es remelhetöleg hatramenetben van.

.

A kocsi amugy kenyelmes, priman megy, döntöen orszaguton fut munkabajarasra, es mivel 191loerö van benne, igy nagyon ritkan kell szerencsere visszavaltani, motorerö megoldja hatosban szinte barmilyen fordulatrol. A kezivalto szerintem az egyetlen gyengebb pont, de összessegeben nagyon szeretem a kocsit.

Előzmény: IN61-65 (4942)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!