Az M3-as Debrecent 2006. novemberére fogja elérni. A debreceni elkerülő pedig 2006.
március 31-ig fog elkészülni. Szerintem 2006 márciusára kész lesz a felújított 35-ös út is, szóval könnye tudsz közlekedni arrafelé már március 31-től.
èvente legalább kétszer utazunk haza Svédországból Erdélybe, Nagyváradra. ès mi igen szívesen igénybe vesszük az autopályát, mivel idõben és stresszben mérve jobban megéri. Csak nem tudjuk, hogy mikor mennyit haladnak vele. Tudtok-e valami infot adni, hogy kb mikorra éri el Debrecent?Elöre is köszi
az a szocialista műváros azért a nem szocialista időkben az egyik legjobb módú város volt kishazánkban, új épületeit bármelyik város megirigyelhetné....
Jó kérdés? Mostmár én is azt mondom, hogy ne is épüljön. Volt szerencsém 5 km-t menni egy a STRABAG által most felújított útszakaszon. Siralmas, talán még hepehupásabb mint volt. Igaz védelmükre fel kell hozni, hogy annyira le volt már robbanva, hogy szarból nehéz minőséget javítani.Csak az érthetetlen, hogy a technológia ismert volt számukra, hiszen 5 éve a STRABAG építette a szokásos módszerrel, fél év mulva 300-400 méterenként már megrepedt keresztbe a bitumen.
Azert, mert az MFB-n keresztul megy minden, es innentol minden bank, uzleti, allam, lofasztitok....
Hiaba allami penz.... Es ezert baromi gyanus a dolog, mert miert kellett igy intezni, ha semmi lenyulas nincs benne?
Vegyuk alapul a 700M huf-os atlagarat km-kent.
Ez ertelemszeruen (96/97 bol adodoan) napjainkra (csupan az inflaciot szamolva)
965.480.067 Ft-ot tesz ki.
Ez annyit jelent, hogy amit akkor 700M-bol kihoztal, azt ma kb 965M- ert tudnad megtenni.
Ebbol le kell vonni azt az 5%-ot es maris kijon 917,2M HUF. Ennyinek kell lennie az autopalyanak a kormany igerete szerint.
Ezzel szemben 1,2-1,3MRD-rol beszelgetnek.Ez durvan 30,1% kal nagyobb ertek.
Akkor hogy is van ez?""
Na akkor hogy is van ez? Mitol olcsobb? Es miert egy tonkremenofelben levo ceg csinalja, aki meg csak jardat sem nagyon epitett(na jo, jardat talan
igen)?
""Egy nemzetközi közbeszerzési tender - mint ahogy az normális országokban szokás - néha hozhat meglepetéseket.
Erre példa az M3-as felújítására-továbbépítésére kiírt tender, amire jelentkezett egy ismeretlen külsős is (francia talán? Vagy spanyol?) jelentkezett, ezzel
megzavarva a hazai kialakult struktúrákat, arra késztetve a hazaiakat (az osztrákokat), hogy jelentősen alákínáljanak az előzetesen a szakértők által a
megvalósíhatósági tervben kalkulált árnak. Ezért lett sokkal olcsóbb, mint a többi útépítés. Meg is lepődtünk rendesen.
Az EU-csatlakozást követően ilyen "meglepetésekben" talán többször lehet részünk, ki tudja? De konkrétan a Vegyépszer esetében ezt nem tudom
elképzelni. ""
a beszámolók szerint 69,535 milliárd Ft-ról van szó: ezért 61,1 km "rendes" autópálya és valami 3,8 km bekötőút épül. A nagy Tisza-híd Polgárnál,
valamint egy kisebb (mocsárréti) híd nincs benne.
Esetleges pótrendelések sem (amik a korábbi M3-as szakasznál végülis voltak, így jött ki a 900 m Ft mai áron).
gros beiras aa masik topicbol:
"" 1,09 milliárd Ft-ot számol kilométerenként (csak a 61,1 km-es autópálya-szakaszra) az NA Rt., ami kevesebb, mint a kormányfői "5%-os limit": ez
őszerintük 1,163 milliárd Ft.
Ez persze nettó ár. A Gyöngyös-Füzesabony szakasz 900 millió Ft-ja már bruttó (plusz pótmegrendelések). ÁFÁ-val együtt talán úgy 1,2 mrd-ra jönne ki.
A Kovács által említett összeg a hidakat is tartalmazza, ezért én ezt túlzásnak tartom. Az előző szakasznál ugyanis nem kellett egy 256 m hosszú hidat
is építeni.
Még egy adalék: "Baranyay László, az MFB pénzügyi vezérigazgató-helyettese újságírói kérdésre kifejtette: valóban kaptak a nyertes konzorciuménál
alacsonyabb árajánlatot, ám ez túl későn érkezett, így nem tudták figyelembe venni a kiválasztásnál."
Facit: az, hogy az autópálya építési költsége jóval magasabb lesz a Gyöngyös-Füzesabonyi szakasznál, az biztosnak tűnik. Hogy ehhez még csak nem
is tudjuk a kedvező kamatozású EBRD-kölcsönt igénybe venni, az a másik (igaz, akkor fizetősnek kellene lennie). ""
Nem, a "fölös lé" nem a hasznot takarja, hanem a "visszaosztáshoz" kell. Ajánlom figyelmedbe a témában járatos Vajk hozzászólásait.
És a számok: aszongyák a fiúk, hogy mostan majd 1 km átlagosan 1,350 milliárdba fog kerülni!!!
Megsúgom néked: azon a terepen (sík) a hozzáértők szerint 750-800 millióból meglehet csinálni 1 km-t. (Mellesleg 2 éve én is építettem útat, jó minőségűt egy vállalkozásomban és cirka tudom, hogy mennyibe került) Szóval ebben a cca. 800 millában már benne van a tisztes haszon!!
Ami itten folyik, barátaim, az nagyszabású lopás, korrupcióval vegyítve.
Meglássátok: bukta lesz még ebből, ha valamelyik al-, vagy fővállalkozó bekattan!
" Ez a pénz most legalább magyar kezekbe kerül."
Látod ez a különbség közöttünk, téged ez kielégít, engen pedig bosszant.
Csak megerősíteni tudom amit alant már olvastam, jobbos tolvaj-balos tolvaj = tolvaj. Nem politikai meggyőződésből lop. Az ilyen "politikus" a köz érdekére szarik tettét el kell ítélni nem azt nézni, hogy a mi kutyánk kölyke vagy az ellenzéké.
beszel mindenki, de leginkabb a szamok beszelnek.
Mennyibe kerul most 1km autopalya? Tudja valaki? Es azt tudja-e, hogy regebben(nem a koncesszios!!) allami epitesu autopalya km-e mennyibe kerult?
HA nem lesznek jo valaszok, akkor elarulom, de vegig lehet kovetni ezt a FideSztrada c. politika forumos topicban....
Annyira nem fogják dészmálni, mint ahogy a külföldieket hagyták Hornék alatt némi svájcba átutatalt bankbetétért az elvtársak. Ez a pénz most legalább magyar kezekbe kerül.
"Az a kérdés megépül-e az autópálya, megfelelő minőségben , és időben, vagy sem"
Hát ez bizony tényleg nagy kérdés. De abban biztos lehetsz, hogy a közvagyonos zsírosbödönt dézsmálni fogják a fijugg rendesen. Erre a Simics a garancia.
Ez az egész topik egy nagy nulla.
Ilyet én is mondhatnék, hogy Horn Gyula nagyija kisbefektetőként állt a tőzsdén és tizmillió db egyforintos részvényt vásárolt a nemtom hol nem tomminek.
Az az igazi hír, ha azt mondod, ot egy marék pénz, láttam, hogy elvitte, arról van mit beszélni.
Ilyen zürös bizonyithatatlan marhaságokkal ne is fárassz kérlek.
Az a kérdés megépül-e az autópálya, megfelelő minőségben , és időben, vagy sem.
Na pá