Most szerintetek ha szerdán lezárják a nyomozást, akkor mi honnan fogunk tudni az eredményéről?
És akkor a QBE mire fog még mutogatni ami miatt nem tud fizetni?
Nekem ugyan szerencsére mindegy, de akkor is felháborítónak tartom, h. 4 hónapja náluk kamazozik a pénz, mindenki utánaszámolhat, nem keveset nyertek már rajta.
Mit értesz ezalatt, hogy aki engedményezett az a Bankkal tett jót?
Aki engedményezett az a többiekkel tett rosszat?!
Úgy látom, hogy engedményezés nélkül is fizetnek!
Ha pedig fizetnek, akkor jogtalanul engedményeztetnek!
Én készpénzes vagyok, de ha a Bank megpróbál a biztosítási összegből követelni, biztosan beperlem őket és szerintem nem leszek vele egyedül!
Számomra roppant érdekes, hogy aki nem tudta, és engedményezett a Bankra, annak visszaéltek a jóhiszeműségével, amit rajtunk többieken akar majd a Bank "leverni"?!
A segítség szóra sem érdemes nagyon szívesen tettem.
Örülök, hogy Ti is megkaptátok a pénzeteket!!! Ez szuper és bíztató a többiek számára.
Nekünk "előzetes jóváírás " közleménnyel került a számlára. Szerintem nem vehetik már vissza, függetlenűl attól, hogy valaki engedményezett vagy sem. A chargeback a Mastercardnak egy szolgáltatása és itt biztos, hogy az Aeroviva " nem teljesített"
Tehát a jóváírás jogos, csak még a bankok egy kicsit egymás közt húzzák az időt. Ha közöttük megegyezés születik, valószínű kapunk majd egy értesítést és véglegesítik a jóváírást.
Aki viszont engedményezett ( többek közt én is, miután átutalták a pénzt), az a bankkal tett jót.
Drukkolok mindenkinek, aki még nem részesült a jóváírás örömében és azoknak is, akik nem kártyával fizettek. Rájuk még sajna egy hosszabb csata vár!
Azt szeretném kérdezni,hogy már hozzá is tudsz férni a pénzedhez ?Vagy az igaz,hogy már visszautalták,de még zárolva van és csak bizonyos ídő után tudsz hozzá férni?
Egyébként nagyon örülök,hogy pozítivan zárult ez az egész.........Köszi.
Elöszőr is szeretnénk megköszönni "optimista vagyok" néven regisztrált hölgynek a segítségét, nagyon hálásak vagyunk!!!!!!!!!
A mi életünkben is eljött a nap, amikor visszakaptuk a nyaralás teljes összegét, mi otp-sek vagyunk és mastercard-dal fizettük az útat, kb. két hete bemnetem az otp-be, bevittem minden aerovivás papírt, és kártya reklamáció, és chargeback néven elindították a folyamatot, kérdeztem, hogy kb mikor lesz hír az ügyről, azt mondták, hogy vagy rajta lesz egy hónapon belül a pénz a számlánkon, vagy majd postai úton értesítenek, és nagyon nagy örömünkre az első jött be, nem egész egy hét alatt megjött a pénz a számlánkra:::)))))))))HUURRRÁÁÁ
Most rakta vissza a CIB a pénzt a számlámra. Az OTP kihasználta a kétszer 45 napját mire visszaküldte a pénzünk, de legalább a CIB ahogy megkapta az OTP-től ki is fizette. Azért kétszer 45 napot vártunk az OTP-re, mert először 45 nap letelte után visszadobták az igényt, hogy engedményezzük rájuk a biztosítást, de ezt nem tettük meg, a CIB visszaírt, hogy a chargebacknek a biztosításhoz semmi köze, ezért újabb 45 napot vártunk, (mert az OTP-nek ennyi napon bellül kell a CIB-nek válaszolnia) mire elutlaták a pénzt.
A lényeg, hogy megkaptuk. Ez már viszont nem előleg, mivel a kivizsgálási idő után küldték és nem előre.
Hát most különösebben új itt nem szerepel, az Aerovivások eddig sem működtek közre nyilván ezután se. Ilyen alapon tényleg fizethetnek akár 2 év múlva is :(
Hát remélem hogy nem veszi vissza a bank, de megtehet bármit amíg nem végleges, jónéhány bank még nem is fizetett, pedig ott is egyértelmű az eset és pont lesz...ják :(
Annak fényében, hogy 2 hónapja próbálozok egy új hitelkártyát szerezni az OTP-től, és már 3-at küldtek csak 1x se olyat amit kértem, viszont a díját szorgosan levonják, és most már fogalmuk sincs mit csesztek el, bármit kinézek belőlük. Amúgy ha reklamálok, mindig beismerik h. ők a hibásak és 2 nap múlva már minden OK lesz, csak aztán mégse az :S
T Á J É K O Z T A T Ó az AEROVIVA Utazási Iroda káreseményével kapcsolatban
Tisztelt Ügyfelünk!
Társaságunk által jelenleg nyilvántartott – és a jogszabályok alapján jogosnak tűnő –kárbejelentések száma 821 darab. A kárbejelentések darabszámára és a bejelentett kárösszegek nagyságára tekintettel, a rendelkezésre álló vagyoni biztosíték valószínűsíthetően csak a bejelentett kár egy részének a megfizetésére adhat lehetőséget.
A fentiekre figyelemmel Társaságunk kiemelt kötelességének tartja, hogy azon Ügyfelek érdekében, akik jogos kártérítési igénnyel léptek fel Társaságunkkal szemben, a lehetőség szerinti legmagasabb rész-térítést fizesse meg.
Az AEROVIVA Utazási Iroda káreseményével kapcsolatos kárrendezés során Társaságunk körültekintően megvizsgálja a kárbejelentéseket, azon utasokat, akik nem csatolták a kár rendezéséhez szükséges valamennyi dokumentumot, hiánypótlásra szólítja fel, továbbá a rendelkezésre álló határidőn belül az Ügyfelek által beküldött iratokat nyilvántartásba is veszi. Mint ahogy arról Önt korábban már tájékoztattuk, az elmúlt hetekben több mint 400 hiánypótló levelet küldtünk ki Ügyfeleink részére, illetve ezen idő alatt megközelítőleg 300 válaszlevél érkezett be Társaságunkhoz a jelen káreseménnyel kapcsolatban.
Folyamatos kapcsolatot próbálunk kiépíteni az AEROVIVA Utazási Iroda képviselőjével, akitől további hiánypótló adatokat kérünk és várunk a még nyitott káraktáink lezárásához, azaz Társaságunk mindent megtesz annak érdekében, hogy a károsulti kört valóban a jogosult károsulti körre szűkítse. Ezúton tájékoztatjuk Önt arról is, hogy a rendőrség az AEROVIVA Utazási Iroda káreseményével kapcsolatos nyomozás határidejét 2011. április 20-ig meghosszabbította.
A kárrendezés aktuális állásáról honlapunkon folyamatosan tájékoztatjuk Önt.
Kérjük a fentiek tudomásulvételét és további szíves türelmét!
A leveleket tegnap készítették el, ma fogják postára adni.
400 levél ment ki hiánypótlás ügyében, ezek mind visszaérkeztek.
Ezek alapján megnézték, hogy ki jogosult kártérítésre és ki nem.
Így az 1000 károsult 800-ra redukálódott (gondolom a csak rep.jegyesek, voucheresek kiléptek közülünk).
Mindenkinek a valóságot kell nyilatkoznia: aki visszakapta az azt nyilatkozza, hogy visszakapta, akinek meg tart az ügyintézés az azt nyilatkozza,stb. Erre azért van szükség, hogy ne lehessen 2 helyről felvenni a pénzt, mert amit a Biztosító kifizet azt már visszakérni nem tudja.
Nekem is kell a pénz, de mostmár türelmesen kivárom, hogy pontosan kiszámolják.
Már nem beszélt a biztosító olyanról, hogy a Bank beállhat közénk. Lehet, hogy a Banknak a polgári peres eljárás marad az Aerovivával szemben (hiába íratja alá az engedményező nyilatkozatokat)...
A kártyásoktól a kártya szabályzat értelmében nem veheti vissza a pénzt, hiszen az Aeroviva azóta sem teljesített (gondolom időközben senki nem utazott el az Aerovivával, arról csak tudnánk... :-( )
Drukkolok, hogy Pandunak igaza legyen, hiszen ez az én és sokak érdeke is.
Ettők függetlenül mi írásban azt kaptuk érdeklődésünkre tegnap, hogy a héten összeűl a biztosító és eldönti hogy mikor, kinek és a jelen állás szerint mennyit tud fizetni.
Az utalásról pedig mindenkit levélben fognak értesíteni.
Nem írtak számokról, károsultak számáról, levelekről, százaléokról...stb.
A biztosítót jelenleg jogszabály hiányában nem köti semmilyen időpont a kártalanításra.
Amúgy 2 éve van a károsultaknak, hogy a kárigényt a biztosító felé bejelentsék.
Ha ez ennyi, akkor a biztosító hivatkozva arra, hogy a lista nem tudható, hogy teljes-e húzhatja az időt.
Ha az utazási iroda korrekten lead minden listát, nem csal,lop, sikkaszt, aor a biztosító korrekten, hamar tud 100%-ban fizetni.
Ennél az esetnél ez nem valószínű, hogy így történt.
Nagyon jó lenne már a pénz, ha telelni nem mehettünk el belőle, szeptember óta más használja, legalább nyaralni mehessünk!
Gondolom kamatról ne is álmodozzunk. Pedig ha csak azt nézzük, hogy pl. a biztosítónak a jogszabály ha megszabna mondju 30-45 vagy 60 napot, akkor ők is csipkednék magukat, mert már kamatokkal is tartoznának azóta!
De nincs jogszabály, hát húzhatják, mint a rétestésztát!
Elvégre az a közel félmilliárd ha náluk kamatozik az sem kis bevétel (nekik).
Nekemm se jött semilyen levél a biztosítótól. Sőt igazság szerint még 1 levelet se kaptam tőlük soha.
De igaza van Mariannak, amíg nem végleges a bank jóváírása, addig nyilvánvalóan nem tudok érdemben nyilatkozni semmit se, bármelyik nap elvileg visszaterhelhetik, amikor csak úri kedvük úgy tartja :(
Nekünk egyelőre nem jött ilyen levél a biztosítótól. Ha küldenek ilyen levelet, azzal nem tudom, mennyivel lesznek előbbre, mivel tök sokk féle verzió lesz rá a válasz.
Mi pl azt tudjuk válaszolni, hogy megkaptuk a pénzt a banktól , de ez egyelőre előzetes jóváírás ,és ráadásul adtunk engedményezési nyilatkozatot az otp javára. A Citisek, az OTPsek és még páran ugyanezt fogják válaszolni.
Aztán van aki kapott pénzt és nem engedményezett, van aki engedményezett de nem kapott pénzt még - de el sem utasították, van aki kapott pénzt de visszavették tőle, és van akit elutasítottak de újra benyújtotta...
És gondolom lesznek sokan, akik nem olvassák ezt a fórumot és jó ügyvédjük sincs, ők a biztosító leveléből fognak először hallani az egészről. Ők eztán fogják benyújtani (ha van eszük), amire a bankoknak lesz ismét 120 napja...
És még lesz az, aki ezután se nyújtja be, bár megtehetné... (mondjuk nem tudom meddig van rá lehetőség)
Nincs erre semmi szabály, hogy a biztosító meddig húzhatja?
Aki visszakapta előzetes jóváírásként, az majd kap egyszer a banktól egy értesítést, hogy ezután már végleges? Vagy meddig veheti vissza a bank?
Szia! Igen, sajnos nekünk visszavette a pénzt az Erste Bank. január 8-án rátették a számlámra majd 3 nappal később visszavették. Technikai hibára hivatkoztak, de számomra egyértelmű volt, az előzetes jóváírást vonat vissza a Bank... Azóta sincs döntés az ügyünkben. Több, mint 100 napja nyújtottuk be a panaszt...
Szia! Nagyon köszönöm az eddigi segítséget,pozitiv irányban elmozdult az ügy.Még annyit hogy volt-e olyan eset,hogy a pénz jóváírása után valakinek,akármilyen indokkal vissza vették a pénzt?Mert nekem 45 nap fellebbezési határidőt szabtak meg és addig szerintem nem jutok a pénzhez........Hihetetlen,hogy mennyi kört kell futni,hogy pénzem visszakapjam.........Addig a másik fél pillanatok alatt benyeli...Köszönöm.
Nem esküszöm meg rá, a szabályzatot kellene megnézni pontosan.
Én úgy tudom, hogy a tranzakciót (tehát a fizetést) követő 180 napon belül élhetsz reklamációval, amikor is jogosult vagy a visszaterhelési eljárás elindítására.