Helló!Akkor is igénybe lehet venni a chargeback szolgáltatást,ha az utazási iroda maga utalta a pénzt OTP-s turisztikai kártyával?Vagy ez megint valami más kategoria?Persze nem csodálkoznék rajta,csak mint lehetőség ez is felmerült...........Köszi.
A Nemzetközi Bankkártya Társaságok eljárási szabályzata minden bankra egyformán vonatkozik. A visszaterhelési eljárás( chargeback) mindenkinél jogos, aki kártyával fizetett, hiszen az Aeroviva 2010.dec.20.tól felhagyott utazásközvetitői és szolgáltatói tevékenységével tehát " nem teljesítette a szolgáltatást"!
Én Mastercardos vagyok. Az erre vonatkozó hivatkozást az 1626-os hozzászólásnál megtalálod.
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni,hogy van köztetek olyan aki KHB bankos,és ilyen kártyával fizetett?Esetleg valami előre lépés,vagy valami ötlet...........Köszi.
Kedves " optimista vagyok", bárcsak a próféta szólna Belőled!
Folyamatosan kapcsolatban vagyunk az Erste panaszkezelési ügyintézőjével. Sajnos a kezdeti optimizmusa monstanság áthajlott abba az irányba, csak akkor kapjuk vissza a hitelkártyás ( mastercardos ) fizetésünk ellenére a pénzünket, ha a kérdéses összeget az OTP átutalja az Erstének:(
Ha bankkártyával fizettél, akkor pedig vissza kell, hogy kapjad a pénzedet, chargeback-kal.
Ez egy olyan visszaterhelési eljárás, amelyben a te kártyakibocsájtó bankod ( jelen esetben az Erste) megterheli az Aeroviva bankját ( OTP), azzal az összeggel, amennyit az utazásra a kártyádról leemelt. Az egészben az a legszebb, hogy nincs szükség az OTP bank külön hozzájárulására.
Mivel köztudott, hogy az Aeroviva Kft az utazást nem biztosította számotokra, ezért a MasterCard Chargeback Guide 1.2.2 , 1.4 , valamint 3.30 pontjai alapján a kártyakibocsájtó bankodnak a vitatott összeget " nem teljesült szolgáltatás" címen a számlátokra vissza kell tenni!
Szia! Tudnál nekünk abban segíteni, átküldenéd a liliom66@cimünkre a levelet, melyet írtál a Banknak és erre reagálva ismét a számládra tették a pénzt? Igazából a hivatkozási alapod érdekelne minket, mert szerintünk az Erste is vissza fogja dobni nekünk első körben és jó lenne fogást találni rajtuk. Előre is köszi a segítséged!
Semmiféle engedményezést nem kértek, csak ezt írták.
Viszont azóta történt egy kis fejlemény, mert írtam nekik és megemlítettem a levelemben, hogy a kártyatársaság szabályzata rájuk is vonatkozik. Ennek örömére kaptam egy levelet, hogy a várhatóan hosszú átfutási határidőre tekintettel ideiglenesen visszateszik a számlámra a pénzt, de ha a befogadó bank ismételten elutasítja, akkor újból megterhelik a számlámat. A pézt ezért aztán azonnal felvettem és átvittem egy másik bankhoz, mert azt, hogy miért utasították el első körben nem írták meg. Az a gondom, hogy most ugyan nálam van a pénz, de az egész eljárás tőlem független, az én bankom hivatkozik a másik bankra, a PSZÁF meg ugye csak az ügyintézést tudja vizsgálni, a dolog jogosságát csak bírósági peres úton lehet érvényesíteni és hát egy kisember kontra gazdag bank esetében nem igazán beszélhetünk egyenlő esélyekről.
Most kaptam egy levelet az MKB Banktól, hogy a kártyaperes eljárást a befogadó bank elutasította, de lehetőség van új eljárást indítani, amit megtettek.
Ez most mit jelent? Az OTP elutasította kérelmemet úgy, hogy a saját ügyfeleit közben kifizette? Ha a második esetben is elutasítja az OTP, akkor én mit tehetek ? (Hiszen velük nem állok jogviszonyba, az MKB bank meg arra hivatkozik, hogy nem őmiattuk nem kapom vissza a pénzt.)
Ha valakinek van okos ötlete írja meg, legyen szíves.
A Citibank egyik fiókjából felhívtuk a bp-i ügyintézőt. Ránézett a számlára és azt mondta, hogy ezen a számlán x+y összegű túlfizetést mutat az egyenleg. Az x a hiányzó Aeroviva-s pénz, az y pedig - szerinte kamat.
Kérésünkre - azonosítás után - átutalta a pénzt az általunk megadott számlaszámra.
Hát kedves Divemann, amit itt leírtál az nekem mind egy kissé furi.
Nem értem, hogy a Citibankos számládra jön a pénz " túlfizetés" megjegyzéssel, aztán az ügyintéző átutalja az OTP-sre. Ráadásúl 140 E Ft kamattal!! Nem sok ez egy kicsit?
Boccs csak még egy kicsit ne szállj már ki :) mennyit fizettetek Ti hogy 140e lenne a látra szóló kamat? Nekünk a kamatot nem írták jóvá de nem is nagyon érdekelt, hogy arra a 2 hónapra adtak volna látra kb. 1 %-ot, az kb. 2000 Ft. Ezért nem értem csak :O
A CIB bankoról nincs infó már több mint 2 hónapja beadtuk a papirokat de azóta nem jelentkeztek,nem kértek semmit (lemondó nyilatkozat ,hiánypótlás stb.)
Nos, a Citibankos számlánkon megjelent a teljes hiányzó összeg, túlfizetésként. Sőt, kb. 140 E Ft kamatot is jóváírtak. Az ügyintéző pénteken átutalta a pénzt az OTP-s számlánkra. Tekintettel a négy napos ünnepre, holnapra várjuk, hogy megjelenjen az összeg!
Hát, remélem, ezzel szerencsésen lezárult ez a cirkusz!
És biztosan időben foglaltál, nem 3 héttel az indulás előtt, amikor ott már javában tombol a szezon.
Én mire felocsúdtam ebből a csődös dologból, addigra már kellőképpen el voltam késve a rep.jegy vásárlással, nem igazán lehetett volna válogatni, mert meg voltak telve a gépek... :-(
Most is hirdetnek ennyiért rep.jegyet, csak amikor be akarod foglalni a neten és beírkálod az adataidat és ráklikkelsz, hogy foglalás, akkor kiírja, hogy kis türelmet, majd visszadobja, hogy már nincs hely rajta, csak jóval magasabb árért.