Én is károsult vagyok sajnos és lenne egy kérdésem ha tudtok segítsetek. 600.000 Ft-ot Axás bankkártyával fizettem a többi 2.100.000 Ft-ot utalással és készpénzzel.
Kaptam az Axától egy nyilatkozatot és egy meghatalmazást, hogy írjam alá miszerint én meghatalmazom az OTP-ét (gondolom a Aeroviva Bankja volt) hogy eljárhasson helyettem a QBE biztosítónál és a pénzt fel tudja venni. Szerintem ez nem jogszerű. Ti mit gondoltok ? Esetleg nincs ügyvéd közöttetek. Szerintem a két dolgot nem lehet összevonni hiszen a biztosító nem a bankokat biztosította hanem minket ügyfeleket.
Köszönöm!
Minden jót és kitartást!
Ui: Nagyon sok okos gondolatot megosztottatok ezt is köszönöm... :-)
Kitartás, a CIB még a biztosítás átruházó papírt sem kérte be. Én január végefelé adtam be az összes aerovivás és biztosítós papírt (mármint azt amivel a biztosító elismerte az átvételt), és azóta egy levél jött csak a 120 napos ügyintézésről. De azért bizakodó vagyok:)
Remélem mire visszajövök szabiról lesz valami fejlemény.
Most 11 napra el, megnézem magamnak csakazértis, hogy milyen ez a Thaiföld, most egyéni szervezésben.
Hát az OTP most nem emlékszem pontosan, de vagy egy hét telt el, vagy kettő. De inkább egy.
Azt ne nézd h. mikor adtátok be, az OTP-nél pl. az is csak egy héttel kapott max később pénzt, aki 1-2 hónappal később adta be az igényt mint én. Még a fizetős előtt egy héttel is bőszen tagadták h. jogos lenne a dolog.
Reméljük a próféta szól Belőled és így lesz:) Tudna valaki arról infót írni, akiknek jóváírta valamelyik Bank hitelkártyás fizetés után már a pénzét a számláján, a biztosítási pénzről lemondó papírok aláírása után mennyi idő telt el nagyságrendileg náluk addig, míg a számlájukra tette a Bank a pénzt? Ahogy azt írtam, mi jelenleg itt tartunk, pár napja postáztam az Erstének ezeket a papírokat illetve az Aerovivától kapott eredeti számlákat. Annak ellenére, január eleji írásos tájékoztatásukban az Erste február 26-ra ígért döntést a panaszunk miatt, 3 munkanapja lapulnak és semmi infó.. Nyilván élnek azzal a lehetőséggel, 120 napig ki lehet nyújtani az ügy kivizsgálását... Mindenesetre egy jótanács mindenkinek.. Amellett, hogy hasonló tranazakciókat érdemes hitelkártyával fizetni, ne az Erste Banknál igényeljetek ilyen jellegű kártyát, mert úgy tűnik a többi kereskedelmi bank ügyintézői fényévekkel gyorsabbak. Ahogy azt már többször írtam, mi az Aeroviva csődbejelentésének napján, 2010. december 20-án nyújtottuk be a panaszunkat az Ersténél. Azóta itt tartunk...
Az OTP-ek úgy kapták vissza a teljes összeget, hogy az utazásuk árát bankkártyával fizették ki.
A bankkártya szabályzata kimodja, hogy ha megvettél valamit a kártyával és az eladó fél nem teljesített a pénzedért cserébe, akkor chargeback-el élhetsz, azaz követelheted vissza a pénzedet. A bank megvizsgálja, hogy jogos-e a követelésed, és amennyiben jogosnak találják, úgy visszateszik a követelt összeget a számládra, röviden ennyi.
Ők éltek ezzel a lehetőséggel, szerencséjük volt. :-)
Sajnos készpénznél és utalásnál ez a lehetőség nem játszik.
Helló! Nos ez valóban nem valami biztató,hogy eddig semmi hír nincs.Viszont amit igazából nem vágok az az,hogy hogyan kapták vissza az OTP-sek a teljes az összeget,amikor januárban annyit közöltek a biztositótárságnál,hogy a befizetett összeg 50-60%át fizetik vissza.Persze örülök,hogy ők a telejes összeget megkapták,és remélem ,hogy mi is tudunk majd így valamikor örülni.Csak már legalább jönne valami levél vagy telefonhívás,vagy csak történne végre valami...............
Sziasztok! Mi is dec 20-án adtuk be a kárigényünket,sajnos semmi hír nincs még arról,hogy mikor és mennyit kapunk vissza a nem kevés befizetett összegből.....:(Örülök,hogy az OTP-sek már megnyugodhatnak.Mi készpénzzel fizettünk,valaki esetleg tud mondani ezzel kapcsolatban jó híreket?Igaz ami igaz az utazási irodánk vállalta a teljeskörű ügyintézést,de jó lenne ha valaki itt is tudna mondani valami hasznos tudnivalót.Köszi.
Én sem vitatkoztam, csak az email-jükre válaszul küldött levelemben fenntartottam az igényem, anélkül, hogy bármilyen nyilatkozatot aláírnék. Fel is hívtak hamarosan, hogy biztos elfelejtettem csatolni... Az ügyintéző nem értette, azt mondta megkérdezi a főnökét, hogy akkor mi a teendő??? Ez volt bő 1 hete. Hétfőn a számlámon volt a pénz.
Szerintem is jogos a felvetésed, én is így gondolom!
A Bank milyen jogalapon akar részesülni a biztosítási összegből?! A CB és Biztosítás az teljesen két külön dolog. Az egyik a kártyához kapcsolódik, a másik pedig a biztosításhoz!
Olyan nyereséggel dolgoznak a Bankok, hogy nyugodtan belefér nekik ez a kockázat!
Nem lehet mindig nyerni, néha bukni is kell, ezt pedig nem hajlandóak bevállalni!
Vannak esetek (pl: aki csak rep.jegyet vett), amikor bármit is írat alá az ügyféllel a Bank, akkor sem fog pénzt kapni a Biztosítótól, mert törvény szabályozza, hogy csak utazási csomagra fizetnek (ezt maga a QBE mondta el)!
Szerintem a bankok (főleg maga az OTP) addig fogják húzni a végleges döntést, ameddig csak lehet. Próbálnak fogást találni az igényeken, ami alapján kibújhatnak a kötelezettség alól, mert viszonylag jelentős tételről van szó. A jogászokat most jól megdolgoztatják vele. Viszont azt nem értem, hogy senkit nem zavart az, hogy a bank nyilatkozattételhez kötötte - a szerintünk jogos - chargeback igény kifizetését? SZERINTEM EZ NEM VOLT JOGSZERŰ! Szerintem ez az Otp üzleti kockázata körébe tartozó esemény volt, és nincs jogalap arra, hogy a kárát enyhítse a nem erre a célra kötött biztosítási összegből. Természetesen, ha az ügyfél nevében - megbízásából - jár el, akkor jogosulttá válhat! De az ügyfelet erre nem kötelezheti!!!
Tudom ez már volt itt téma. De el tudja nekem mondani valaki, hogy milyen okbol hivhatja a bank még a jóváirt pénzt vissza. Ugyan mi még nem kaptunk pénzt a cititöl. De ahogy itt olvasom talán rövidesen megtörténik. A pénz viszont még nem véglegesen lesz jováirva. Milyen okból emelhetik még ezt le. Azt mondja a bank,hogy tárgyalnak majd a master card-val és ha gond van akkor a biztositás ( amiröl ugyebár le kellett mondani a bank javára) és a kifizettet összeg közti különbséget visszaveszik. Ez azt jelentené ,hogy semmi különbség a cb és a biztositás közöt.. èn tudom,hogy a bank ezt nem vehetné vissza. Ez biztos valami " magyar" megoldása a dolgoknak. De aki ismeri a magyar jog rendszert irja meg légyszi ,milyen alapon tehetné ezt a bank. Hisz a master Card szabályzata erröl nem ir.
Köszi szépen, szerintem nekünk még hasznos lehet, mert az Erste úgy tűnik, sokkal problémásabb mint a többi Bank. Mi, ahogy azt már írtuk, az elsők között, december 20-án nyújtottuk be a panaszunkat a Banknál, ennek ellenére az ügyünk még mindig sehol sem tart érdemben. Épp ma hívtak telefonon, küldjük el Nekik postán az eredeti papírjainkat, számlákat stb. Több, mint 2 hónap telt el.. A többieket esetét figyelmbe véve, alighanem rossz Bankot választottunk...