Keresés

Részletes keresés

csárlisín Creative Commons License 4 napja 0 0 102542

nehéz fába vágtad..

alig látni már eredeti, egyben levőt.

 

Előzmény: Tamás ST70 (102541)
Tamás ST70 Creative Commons License 5 napja 0 0 102541

Sziasztok. ETZ-250-et keresnék megvételre. Lehetőleg Hajdú-Biharban.  Köszönöm.

Kempingez Creative Commons License 2019.09.19 0 0 102517

1981-ben lehetett Magyarországon az utolsó darabokat megvásárolni a 250/1 ből. Magam is már csak  standard változatát kaptam, ez érthetően nem volt annyira népszerű, mint a luxus kivitel. Az első dolgom az volt hogy lecseréltem a lapos kényelmetlen kormányt. Közel sikerült majdnem mindent beszerezni, amely hiányzott a szerényebb kivitelről. Viszont meg jelent az üzletekben a 250 -es ETZ, ezek dobfékkel, és egyenes kipufogócsővel érkeztek, festett csíkozású volt a tank, amely később már lemaradt. Az első darabokból toltam ki az üzletből egyet. Így volt módom összehasonlítani a két motort, gyári állapotban, újonnan. 

A megjelenésen nem vitatkoznék mert egyéni ízléstől függ, hogy kinek melyik jön be jobban. De sokkal jobb lett az ETZ  úttartása, merevebb a lengővilla, és erősebb a motorja a végsebesség is megnövekedett.  Ami elveszett, a sima lágy csendes járás, és alacsony fordulatszámon a nyomatéka. Jellemzően érezni kihúzatáskor a motor kemény járását, ellentétben az elődjével. 

Az első irányjelzők lekerültek a lámpafej oldaláról, az alsó villatartó bilincsre, itt már biztonságosabb helyen volt egy esetleges esésnél. 

 

Előzmény: Kempingez (102516)
Kempingez Creative Commons License 2019.09.18 0 0 102516

Anno nem találkoztam ilyennel, csak a standard változaton. Lehet hogy mindenki lecserélte magas kormányra? 

Előzmény: csárlisín (102515)
csárlisín Creative Commons License 2019.09.18 0 0 102515

itt van két gyári prospektus.

ezek szerint, tették azt a luxus változatra is.

 

 

 

Előzmény: Kempingez (102537)
Kempingez Creative Commons License 2019.09.17 0 0 102537

Szerintem ez sem teljesen típus tiszta, az alacsony kormányt gyárilag a standard változatra szerelték. 

Előzmény: csárlisín (102535)
Octi19 Creative Commons License 2019.09.17 0 0 102536

...még mindig az egyik legszebb vonalú MZ-nek tartom! Én is szerelmes voltam ebbe a formába. Sajnos ma már nem opció egy beszerzése és közlekedésre való fenntartása, egyrészt a nagy forgalom, másrészt az alkatrészek beszerzésének gyakorlatilag lehetetlen volta miatt is.
Magam egyre jobban foglalkozom egy 400-as vagy 600-as Bandit beszerzésén, természetesen szigorúan csak a fejidom nélküli kivitelből.

Előzmény: csárlisín (102535)
csárlisín Creative Commons License 2019.09.17 0 0 102535

annak idején, az autó-motorban megjelent hasonló gyári fotók hatására vettem meg a perkómat.

xerintem így, eredeti, gyári mivoltában a lexxebb, legmutatósabb. :O

 

 

 

csárlisín Creative Commons License 2019.09.17 0 0 102534

az egyetlen ami nem tetszik rajta , hogy túlságosan megemelték a hátulját, és így aránytalanul

nagy távolság van a kerék és a sárvédő között.

Előzmény: HOMZKA (102533)
HOMZKA Creative Commons License 2019.09.17 0 0 102533
Heló!
Már láttam ezt a videót, nagyon szép!
Remélem minél szebben sikerül rendbe tenni.
Előzmény: csárlisín (102532)
csárlisín Creative Commons License 2019.09.17 0 0 102532
Előzmény: csárlisín (102531)
csárlisín Creative Commons License 2019.09.17 0 0 102531

ha legalább ilyen lesz, akkor már úgy érezheted készen van. :O

Előzmény: HOMZKA (102530)
HOMZKA Creative Commons License 2019.09.17 0 0 102530
Sziasztok!
Újra MZ tulajdonos lettem! :)
Egy 1975-ös TS 250 gép felújítását kezdtem el.
Korábbról maradt kezelési útmutatóm MZ ES 125/1 és 150/1 típusú motorhoz, valamint MZ ETZ 125-150 gépekhez kezelési útmutató és gyári robbantott ábrás
alkatrész katalógus.
Ezeket szívesen cserélném TS 250 könyvre, alkatrészre esetleg eladnám megegyezés szerint.
Telefonszámom: hetven/ 368 ötvenkilenc 78.
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2019.09.12 0 0 102529

Ilyen sok benzin at se fer egy90 es fuvokan.:-(

Brutalisan sok meg 100as utazotempohoz is.

Előzmény: MzZschopau (102528)
MzZschopau Creative Commons License 2019.09.12 0 0 102528

Üdv! MZ tS 150cm  Lenne szó Főtengely csapágyakat cseréltem, meg szimeríngekett a motor működik de alapjáratról nehezen pörög fel. Menet közben elég jól kipörög, az a lényeg valamiért nagyon sokat eszik 13km alatt 1 liter, benzin színtett lejeb vettem súber felülről a 2 rovátka. Föfúvoka 95 helyet 90 de ez sem segített, a levegőcsavar 2 fél de probáltam 3 fél, a szívató gumi is jó de másikra is cseréltem semmi változás. Előre is köszönöm a segítséget!

Kempingez Creative Commons License 2019.09.12 0 0 102527

Szerintem elég csak egyszerűen kitisztítani a fúvókákat, nem kell ahhoz ultrahang. Az úszót ellenőrizni, ne legyen lyukas, vagy nagyobb horpadás rajta, a két úszót egy szintbe kell hozni. A tűszelepet sem árt szemrevételezni, ha kopott kicserélni. Az úszószint beállítás, a tömítés felfekvő felületétől kell mérni, (tömítés nélkül) függőleges helyzetben. Az az a porlasztó fekvő helyzetben van. Érdemes nem csak a zárási, hanem a kinyitott értéket is beállítani. A legkönnyebb ezt két méretre hajlított U alakú dróttal elvégezni. Fejből már harminc év távlatából nem emlékszem az adatokra, ha kell kéred előkeresem a könyvem. Ha ezek rendben vannak, akkor jöhet a beállítási procedúra. Nem bonyolult, az alapjárati csavart, amely kitámasztja a tolattyút (súber) álló motornál kell beállítani, úgy hogy a gázt kicsit meghúzod, és vissza engeded, másképpen koppan a tolattyú ha a porlasztó fenekén, vagy az állítócsavar végén ütközök meg. Először azt kell elérnünk, hogy a porlasztó alján koppanjon fel, az az teljesen elzárjon, majd picit, de tényleg csak picit szabad betekerni az állítócsavaron, hogy éppen már azon feküdjön fel a tolattyú. Ezt a koppanás hangjából tudni fogod. Majd jöhet a levegőszabályozó csavarral a játék, betekered teljesen, majd vissza 1,5-2 fordulatot. Beindítod a gépet, és óvatosan tekergeted a levegőcsavart, nem csak az alapjáratnak kell meglennie, hanem a jó átmenetnek is, az nem szabadf megtorpannia gázadáskor. Ha szükséges volna csak picit szabad a súber állító csavarján emelni, ugyanis beállíthatod ezzel is az alapjáratod, csak éppen ha magasan áll a tolattyúd csak nagyon lassan fog  visszatérni a motor az alapjárati fordulatra. Nem fogja hirtelen ejteni a fordulat. 

Előzmény: Richárd.94 (102526)
Richárd.94 Creative Commons License 2019.09.11 0 0 102526

Volt főtengely szimmering csere a nyáron, bocsánat ezt elfelejtettem leírni. Biztosan az adott karburátorral van, csak nem jövök rá hogy mi. Kár lenne érte mert nem ütött kopott. A másikkal jó a motor csak zörög a suber benne sajnos.

 

Köszönöm!

Előzmény: kgaboroo (102524)
Richárd.94 Creative Commons License 2019.09.11 0 0 102525

Igen raktam fel egy másik karbit, azzal jól működik, de abban zörög a súber. :S 

Előzmény: running wild 42 (102523)
kgaboroo Creative Commons License 2019.09.11 0 0 102524
Ha hibátlan állapotúnak véled a karburátort akkor nézz rá a főtengelyszimeringre a generátor alatt.
Ha gyengének látod a szorító rúgóját akkor vagy cseréled a szimeringet vagy széttekered a szorító rugóját, lecsípsz belőle fél centit és újra összetekered.
A legtöbb esetben a szimering a hibás mert fals levegőt enged be és hiába küszködsz a karburátorral.
Előzmény: Richárd.94 (102522)
running wild 42 Creative Commons License 2019.09.11 0 0 102523

Ultrahangos tisztítás? Na, az meg mi a fene? Józan paraszti ésszel, én felraknék egy másik karbit, és ha azzal se jó, akkor nem a karbi a rossz, hanem valami más. Ha a kölcsön/csere karbival szépen pöfög, akkor a másikat meg elhajítanám a francba.

Richárd.94 Creative Commons License 2019.09.11 0 0 102522

Üdv! 

 

A napokban ETZ 250 30n2-5 BVF gyári karburátor problémákkal küzdök. A karburátorral kapcsolatban annyit, hogy állapota hibátlan, súber sem zörög benne, viszont nem megy szépen vele a motor! Alapjáratot nem tudok állítani, motor úgy üzemel vele mintha fals levegőt szívna. Minden egyes elemét átnéztem a karburátornak, cseréltem benne szívatógumit is, hátha ott szív levegőt, de nem változott semmit! Egyébként kis fordulaton meg szokott torpanni a motor vele. Nem tudom mi lehet, nem tudok mire gondolni már, esetleg egy ultrahangos tisztítást ajánlottak. Kérdés hogy ettől jobb lesz-e?! 

Valakinek van ezzel kapcsoltban tapasztalata? Én már teljesen fogytam az ötletekből....

kgaboroo Creative Commons License 2019.08.30 0 0 102521
Vegyél egy körváltós motort.
Előzmény: Maketheworldabetterplace (102519)
cam aro Creative Commons License 2019.08.30 0 0 102520

van rajta kuplung.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (102519)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2019.08.30 0 0 102519

Ha a kapcsolokorom nem a furatanal van nem tud belecsuszni. Ahogy irtak, forgatni kell valamelyik tengelyt.

 

Jo lenne lejton 5bol uresbe valtani, de ez nem tudja.

Előzmény: running wild 42 (102518)
running wild 42 Creative Commons License 2019.08.30 0 0 102518

Köszönöm! Van egy nagy robbantott ábrám, aszerint jól van összerakva minden. És az a tapasztalatom, hogy nagyon rosszul nem is lehet összerakni a váltót. Ha pl az egyik léptetővilla fordítva van, akkor már nem is megy bele a bütyke a hengerbe. De holnap még egyszer átnézek mindent. Köszi még 1x!

cam aro Creative Commons License 2019.08.29 0 0 102517

ha egybol nem is, de lanckereket ide/oda toszogatva vegig kell vegye az osszes sebesseget. 

Előzmény: running wild 42 (102515)
kgaboroo Creative Commons License 2019.08.29 0 0 102516
Ha jól raktad össze a léptetőhengert és a villákat akkor szárazon is vennie kell a sebességeket. De össze lehet rakni rosszul is. Ilyenkor nem tudod végigzongorázni a fokozatokat.
Előzmény: running wild 42 (102515)
running wild 42 Creative Commons License 2019.08.29 0 0 102515

Urak, volnak egy kérdésem. ETZ 250 blokknak úgy is kellene venni az összes sebességet, hogy ki van szedve, nem jár a blokk, és nincs benne olaj? Nem csont száraz a váltó, ecsettel megkentem mindent, még nincs beszerelve a blokk, de nem töltöttem fel olajjal, ha esetleg újra szét kéne húzni. Szóval kézzel forgatom a lánckereket, üresből beveszi az egyest, meg talán a kettest is, többit nem nagyon. Arra gondoltam, hogy ha majd pörög a motor, meg lesz benne olaj, akkor fogja venni a fokozatokat. Kinek mi a véleménye, tapasztalata? Vagy van e valami tipp, trükk, hogy hogyan kell jól beállítani a váltót? Köszönöm az okosságokat!

Kempingez Creative Commons License 2019.08.27 0 0 102514

Mifelénk Kisújszálláson  ez a fajta idom volt elterjedtebb, illetve kapható. Amely esetében maradhatott az eredeti lámpafej, az ETZ -men volt ilyen idom. Ennek legalább volt haszna, szélvédelem, és nem is keveset stabilizált, ezek hiánya akkor volt feltűnő amikor leszereltem a gépről, műszaki előtt.  Előtte egy kisebb szögletes lámpás idomom is volt, ahhoz a kis polák fényszóróját szereltük, amely az eredetihez képest sokkal gyengébben világított. 

A hátsó sárvédőt mi nem rövidítettük meg egy centivel sem, csak a szögletes sarkait csaptuk le íveltre. 

 

Előzmény: csárlisín (102513)
csárlisín Creative Commons License 2019.08.27 0 0 102513

kesjár idom ,

nekem is volt a ts 125-ön.

igazi nemzeti motor volt.

ugyanis a tsörgő piros színéhez jött a fejidom fehér , rajta a plexi zöldje.

a peregyesen a magas, hónaljszárító kormány, qrva kényelmetlen volt, + nagyban rontotta a vezethetőséget.

a csepptankba kevés benzin fért kb. 12 liter.

a kis polák szögletes fényszórója, a légszűrő házba száműzte a gyújtáskapcsolót, nem esett kézre.

a levágott hátsó sárvédővég, lehetetlenné tette a két helyen hozzácsavarozott rendszámtábla

felszerelését , ezért egy helyen rögzített lemezzel oldották azt meg, ami a rezgéstől letört.

emiatt , konkrétan veszett is el rendszámom.

úgyhogy, lassacskán visszaalakítottam eredetire a motort, amelyet így átkontárkodva vettem meg,

jó, occóbban.

Előzmény: Kempingez (102510)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!