Ezt nehéz megmondani. Talán a profibb utángyártott darabok működnek megfelelően, viszont ezek meglehetősen drágák. Sajnos az MZ-k ideje már jópár éve lejárt és a fellelhető eredeti alkatrészek is rendesen elkoptak.
Össze lehet guglizni szinte az összes alkatrészt amiből újszerű kinézetet tudunk kölcsönözni a mocinak.
Viszont érdemes csak vitrinbe rakni a motort használat helyett, hacsak nem szeretsz úton útfélen szerelni.
Az MZ-re a hosszú távú költségmentes jelző már újkorában sem illett...és csak a szépre emlékezünk, jó esetben arra a párezer km-re amit olajos kéz nélkül lehetett megteni.
Nekem is volt több darab, és így visszagondolva a velük történt rossz kalandokra is vidáman gondolok. Akkoriban fiatalon viszonyítási alap nélkül félelem nélkül hajtottuk. Ma már van viszonyítási alap és kb 8 évvel ezelőtt volt szerencsém felülni egy viszonylag jó állapotú ETZ251-esre pár km erejéig.Félelmetes érzés volt az akkori japán gépemhez képest. Azon gondolkodtam utána, hogy miképp tudtam akkoriban falig gázon közlekedni a 250-es ETZ-mel. :)
Eredetileg 22-s volt fent, ami sajna szétkopott, a (súber kilukadt) tettem vele egy próbát, de felejtős.
Próba-cseresznye alapon vettem egy Kentse gyártmányút :-( ami ugye nem volt drága, de jó sem. (Tudom nem kellett volna)
Indult vele szépen, de túl sok anyagot kapott, majd akkor is, amikor a fúvókákat a gyárira cseréltem, a régi karburátorból. A súbertűt sajnos nem lehet beállítani rajta úgy, hogy jó legyen. Mindig sokat kap vele, most még próbálkozom másik súbertűvel, aztán ha nem megy, akkor lépnem kellene tovább, ezért is néztem ezt a karburátort.
Az olaj cserén már én is gondolkodtam de még az idén nem használtam így majd a héten kerül rá sor mivel igaz autós találkozó lesz Dunapataj Szelidi-tónál oda akarok motorozni.Nagyon szépen köszönöm a jó tanácsokat.És széles utat minden motorkerékpár kedvelőnek,használónak.
Fent a kormánynál a bowden hézagolóját tekerd be, csak pár mm menetállítási lehetőséget hagyj. Vedd le a kisdeknit a kuplung felett és az állító tárcsát tekerd el az óramutató járásával ellenkezőleg egészen addig míg fent a kuplungkarnál megfeszül a bowden.
Tedd vissza a kisdeknit de figyeld, hogy ne állítódjon el a tárcsa.
Fent állíts kis hézagot a bowdennál.
Ha ezután behúzod a kuplungot és rárúgva forgatja a főtengelyt akkor nagyon sűrű olaj lehet benne. Ahogy előttem Cam javasolta, cseréld hígabbra az olajat.
MZ cimborák.Segítséget kérnék MZ Trophy 250 ES/2 motornak valamiért nem emel ki a kuplungja hosszú állás után,hiába húzom be a kuplungkart akkor is be lehet rúgni a motort hiába járatom alapjáraton hogy melegedjen az olaj akkor sem emel ki sebességet olyankor csak recsenéssel lehet váltani.A lamellák,külső-belső kuplung kosár éppek valami a nagy menet emelkedésű résznél lehet a hiba csak nem jövök rá hogy mi.Ha valakinek van ez ügyben tapasztalata ossza meg velem.Előre köszönöm.
Sziasztok! Van egy MZ TS 125-öm ami 10 év állásából lett felélesztve.
A kuplungjával lenne probléma.
Be lett állítva hogy rendesen kiemeljen és 2 kézzel is alig lehet behúzni, ha gyengébbre állítom is elég nehéz de úgy nem emel ki csak épphogy.
A bowden új, a kis "csiga" szépen mozog, be van rendesen zsírozva lamellákat leszedtem, szépen mozognak a kosárba nem láttam ott se semmit.
Van az a rudazat (gyujtás oldali) amit benyom az a kis csiga, kézzel azt nem lehet betolni, kihúzva nem tapasztalok semmi érdekeset, másik oldalival úgyszint, nem tudom ez számít-e.
Hallottam olyat hogy van elvileg egy golyó itt a rúdnál, azzal lehet gond? Hol van pontosan és hogyan lehet kiszedni? Vagy mi lehet a baj?
Akkor megnyugodtam hogy nem kell kivenni a blokkot meg szetszedni, bent van a lakásban az előtérben észre vettem volna ha kiesik, holnap alá fekszem és megnezem nem e maradt benne a rugó, de szetnezek hátha tényleg kiesett később és nem vettem észre. Nagyon köszönöm a segítséget remélem boldogulok vele holnap.
Nem üreges teljesen tömör csavar, egy normál csavar kb vagy 30 mm hosszú, ezért furcsa nekem is hogy mitől marad az ott a helyén a rugó is meg a golyó is
A rugó nem maradhatott bent ha a golyó kiesett. Üreges a csavar amit kitekertél? Ha üreges akkor abban van a rugó. A 250-esnél üreges csavar van benne a rugóval.
Nem emléxem már, hogy a 125/150-esben milyen a csavar.
Létezik hogy a golyó kiesett a rugó meg bent maradt ❓Ha tennék bele egy másik rugót a másik meg bent maradt akkor az tud valami kár okozni vagy annak van valami helye onnan nem tud kiesni. Amugy nincs is üres fokazat ahogy írod is.
Kell, hogy legyen rugó mert ez nyomja a golyót a kapcsoló henger rováckáiba.
Minden fokozatnak van egy besűlyesztése a kapcsolóhengerben. Ezekbe a bemarásokba nyomja a rugó a golyót és így segíti a fokozatokat rögzülni.
Kapcsolásrögzítő golyónak hívják.
Gyakorlatilag ez egy másodlagos rögzítés a fokozatok számára. Az elsődleges rögzülést maga a fogaskerekek kapcsolókörmeinek kismértékű aláköszörülése adja.
A kapcsolóhenger feladata a fogaskerekek kapcsolódásának biztosítása és a sebváltó pedál helyzetbe állítása.
Ha nincs rugó akkor nem fogod megtalálni a fokozatokat és az ürest sem, mert nem kattan be.
Ha nincs meg az eredeti rugó akkor elvileg lehet helyettesíteni, de hosszú mérések és próbálgatások szükségesek.
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. ETZ 150 röl van szó, történt ugyanis hogy ebben az évben is neki álltam egy kis esztétikai rendbe tételnek. De sikerült valamit nagyon elrontani. A blokk alján van egy csavar a lábtarto előtt, csöpögőtt belőle az olaj, gondoltam kiveszem és teszek alá réz alátétet hogy nem csöpögjön, hát nem kellett volna ugyanis kiesett belőle egy golyó is. Alátétet kicseréltem a golyót vissza tettem zsírral a csavar tetejére és becsavartam vissza. Hát most elég érdekesen klattyog a váltó az üres meg sehol. Remélem nincs nagy baj 😟 mi ilyenkor a teendő?
Esetleg nincs valaki Debrecen vagy környékén aki tudna segíteni?
A másik kérdésem, az első teloba mennyi olajat kell tenni.