Kicsit attertunk a Legjobb multiplayer strategiai jatek?-ra... Ami nem is csoda, mar legtobbunk kapasbol ketto, hanem harom peldanyt vesz meg a jatekbol, es mar egy nappal elotte megszervezi a LANtastic partyt a haverokkal. Kinek hianyzik ez? En specko nagyon birom a single playert(azert nem jobban mint a multit), es mostansag mar csupa multira kihegyezett gamezok vannak, ahol az "epitok" basznak rendesen megcsinalni a single reszt... Hmmm. Eszrevettetek, hogy semmi mondanivaloja nincs ennek a hozzaszolasnak??? Hangosan gondolkodtam...
Mi is kipróbáltuk ezt a többes irányítást SC-ben, de általában már a parasztokon összevesztünk, a támadások meg kész csődök voltak, mert mindenki másképp akarta csinálni...
De pont ez teccett benne :))
Jó majd benézek oda is.
Amúgy az egy gépes mulit tényleg előny, csak hát sok idő. De azért néha nagyokat játszottam az ismerősökkel :)
De a sokan jáccott AoE meg Sc partik azért teljesen más feeling. Próbáltátok már az SC-t úgy hogy többen irányítotok egy bázist?
Azért ez nem olyan egyszerü...az AOK fanoknak felhoztam a topicot, ott eszmét lehet cserélni, kár lenne itt fárasztani a nagyérdeműt...
A körökre osztott játékok egy nagy előnye volt anno, hogy egy gép elég volt a multihoz...A Panzer Generallal nagyon sokat nyomtuk, a haverok a Heroesben gyakták egymást...ahh, boldog idők...:-)
Emlékszem, a Settlersben is volt páros játék, két egér kellett hozzá...osztott volt a képernyő...
Csak nagy a szám, és nehen viselem el, ha valakinek túlárad az egoja :) Amúgy azért nyernék, pedig nem vagyok profi. Ellenben piszok jó cheater vagyok, ami nem rossz multiba :))
De hogy marafjunk a strat játékoknál. Aoe-ben kicsit kevésbé tetszik, hogy nagyon elhúzodhat. A nyersanyag nem nagyon gond egy idő után (20 farm=sok kaja=sok pénz=sok-sok jó katona), és lehet dobálni a rengeteg katonát. De az viszont jó, hogy sok lehetőség van, hála a sokféle egységnek. A körökre osztott strat. viszont uncsi multiban. Próbáltam Heroes hotseat-et, de már 2 játékosnál is eluntuk félúton. És multiban legalább 3-4 játékos kell az igazi jó hangulathoz.
Amúgy Mortal Kombat az évszázad játéka, ez tény :) Én is elég jól nyomom eztet (főleg a 4-et). Legalábbis a SC-nál jobban.
Rephyx: Itt vagyok. Azért törölték a hozzászólásaim, mert megkértem a moderátort, hogy törölje őket. Rossz paszban vagyok és nem akarom, hogy az emiatt született bántó hozzászólásaim megmaradjanak. Ennyi.
SUDDEN STRIKE COOL.
IPHproj: igazad van, én is ezeket mondtam, csak rossz stílusban :)
Na akkor mégis RTS...már említettem, hogy az AOK igazából multiban jó, az AI-t egy taktikával mindig le lehet verni...
A pár perces csata olykor 4 órán át húzódik, megfelelő taktikai/stratégiai irányvonal váltással igen fordulatos party kerekedik...ez lehetővé teszi, hogy létszámhátrány ellenére is győzzön a kisebb, de rugalmasabb csapat...ami lényeges, nincs üdvözítő megoldás, amit minden térképen, minden nép ellen fel lehetne használni...az egyetlen ilyen és eléggé erőtlen próbálkozás a rusholás, de azt ténzleg csak a kezdők sz*pják be...
Nagyon élvezetes volt végigolvasni a hozzászólásokat. Néhány észrevétel:
OFF:
1. A topic legalább hozzászólásainak fele egymás anyázására-meggyőzésére ment el, nem érdemi hozzászólásokra. Kinek jó ez?
2. Szvsz. a topic címéből kimaradt a "... szerinted". A LEGJOBB stratágiai játék nem létezik, hiszen MINDENKINEK MÁS AZ ÍZLÉSE. S mivel ízlés inkább emóciókon alapszik, ezért a másik ízlésének a kritizálása szintén heves érzelmeket vált ki, innentől pedig tisztán személyeskedéssé züllik ami vitának indult. Ezért valakinek SC, valakinek SS, egyik sem jobb a másiknál.
3. Tisztázzuk a stratégia és a taktika szavak jelentését.
Stratégia:
irányítás (divatos magyar szóval: menedzselés).
Tehát ÁTFOGÓ szervezése a dolgoknak. Ezért lehet az RTS-eket stratégiának nevezni (mintahogy nevezik is őket), annak ellenére, hogy a disznótermesztéstől kezdve a kommandós ork visszavonulási feltételéig mindent be lehet állítani. Más kérdés, hogy SZERINTEM egy hadvezérnek CSAK a hadvezetéssel kellene foglalkoznia egy játékban, a többi teljesen felesleges. IRL a nagy hadvezérek sem foglalkoztak azzal hogyan termelődik az utánpótlás, csak elvárták, hogy legyen mivel kiszolgálni a csapatokat. Ha ez nem ment akkor az nem a hadvezér hanem a hátország csődje volt.
Taktika:
(gör.) a. m. harcászat, a csapatok vezetését és alkalmazását tanítja. A hadászat a hadvezetésnek irányát és végcéljait tárgyalja, míg a T. az előbbiből kifolyó intézkedéseket végrehajtja. Ezek: a menetek rendezése, a csapatok elszállásolása és biztosítása, végre a harc vezetése. Megkülönböztetünk elemi T.-t, mely csak az egyes harcegységek (zászlóaljak stb.) tevékenységével foglalkozik és egy magasabb T.-t, mely a nagyobb testek alkalmazását tanítja. A szabályzatok, melyek a csapattestek felállításával, mozgásával és az általuk vezetendő harccal foglalkoznak, tekintet nélkül egy adott helyzetre, terepre vagy ellenségre, hasonlóan az elemi T. körébe tartoznak. Ezen formáknak alkalmazása a terepen és az ellenséggel szemben pedig az alkalmazott T.-nak feladatához tartoznak. L. Sorharcászat.
Szvsz. ez nem igényel magyarázatot. Ezért van, hogy ha valaki nagyon jó taktikus, DE rossz stratéga, akkor sok csatát megnyer de simán elveszthet egy háborút.
ON:
3. SZERINTEM a legjobbak (egyet nem tudok kiemelni):
HoMM sorozat (hangulat, grafika, játékmenet)
Battle Isle sorozat (hangulat, taktikai képernyő, AI)
Panzer General sorozat (hangulat, szimuláció, taktikai képernyő, AI)
UFO: X-Com sorozat (hangulat, taktikai képernyő)
...
Mint látjátok körökre osztott stratégiák szerepelnek a preferáltak között, az alábbi okok miatt:
- egy csata nem néhány perc alatt dől el és az esetek 90%-ában nem is a csata kezdete után. Inkább a tervezésnél és a csapatfelállításnál. Az interaktivitás gyakorlatilag kimerül a saját/ellenfél csapategységeinek megfutamodására adott válasszal. Ezért nem jó szerintem az RTS-ek valóságmodellje (bár kétségkívül szórakoztatóbb a nem fanatikusoknak mint az általam kedvelt). A fentieké jóval közelebb áll a valósághoz.
- az RTS-ekben elég kevés/semmi információ nincs az egységekről, így a taktikai lehetőségek elég beszűkültek (hiába van akár 1001 egység, ha a megfelelő taktikával 2-3 kombinációja mindig elég az üdvösséghez).
- Szvsz. az RTS-ek AI-ja kimerül néhány nagyon egyszerű algoritmusban (vagy legalábbis így látszik). Gép ellen a játékok majd 100°%-a élvezhetetlen (vagy a nyersanyagokkal csal a gép, vagy a erőforrásaival él vissza - egyszerre képes irányítani 1001 egységet, interaktívan - melyik játékos képes erre?)
Namost ez kiraly. :)
Wotan, valamilyen formaban nyilatkozz, vagy erj el minket, vagy a moderator nyilatkozzon, es mindenki mondjon le, de hova tuntek Wotan hozzaszolasai ? A 123-ra most szerettem volna valaszolni, erre eltunt. Erdekes mindenesetre, viszont barki barmit mond, nem volt indokolt a moderacio. Pax.
Nehogy mar erdekeljen milyen a manual ;-))
En pl. eletemben nem lattam ;-))
Bar nekem van olyan amire pl. tegnap jottem ra pedig mar vagy 2 honapja megvan. De a lenyeg hogy megunhatatlan, nem hogy 2-szer megnyered aztan annyi. Az is igaz viszont, hogy Grand Campaignt meg nem fejeztem be ;-))
Erre en csak egy megoldast tudok. Illetve kettot :)
Az egyik, hogy elmentek 1-x sor tarsasagaban megbeszelni a dolgokat, (felteve, ha mar megvannak a feltetelek, mert ugye, mint tudjuk, 18 even aluliakat.... :)) a masik pedig az, hogy igenis _jatszotok_ egymas ellen par menetet, es megveritek keresztbe egymast, es akkor johetnek az elismeresek, hogy igen, 'bajzi/fonvotan telleg joljacc'. Nem ertem ennyire mit problemaztok, felesleges luzernek nezni mindig a masikat. (avagy agyhasznalat mellozese ahogy nezem bejatszik errefele)
En csak rohogok a sok alatamasztatlan nagyarcon, en is allithatnam, hogy a legnyerobb mortalkombatos vagyok, pedig a verekedos jatek talan az egyetlen mufaj amit nem igazan szeretek. Es elhinne egy igazi mortalos, hogy en az vagyok ? Miutan elvertem biztos, elotte meg ki tudja...
Es a strategiai zsenikhez wotan, ezt meg kell jegyezzem, hozzatartozik a szeles latokor is, igy nezz utana a steel panthers sorozatnak, 3 hivatalos es par freeware resze van, close combat pedig az otodik reszenel tart. Mindketto durvan gondolkodos, sokkal durvabban, mint a sudden strike. Eleve nem lehet, hogy egy geniusz (mint pl en :) elvezzen egy olyan jatekot, ahol a harckocsik pancelja pontokban van megadva. Ehhez kepest az SP world at war-nal a lovedek becsapodasi szoget is szamolja a gep, ott realisabb a pancelatutes, close combatban pedig kb 40 emberrel kell elfoglalni egy fel falut, es igencsak meg kell gondolni mit csinal az ember, mert pillanatok alatt lehet veszteni.
Nem ertem miert a legpopularisabb dolgok korul tepitek a szatokat. :)
Cossacks meg jo, szerintem, nagyon hangulatos kis jatek, es igenis lehet iranyitani a tobbszaz fos seregeket is. :)
EU meg tenyleg jo, gigantikus jatek, regen volt mar ilyen kellemes tablas jellegu dolog, shogun talan.
Ennek erejevel mar azt a barom cossacks-ot is ide lehetne irni, bar eselye sincs a legjobb cim elnyeresere - EU telleg egy bugtanya nameg a manual amit adtak hozza az egy nagy szar
Nem hagyhatom ki, hogy egy jo szot ne szoljak az EU erdekeben. Bar az AI kicsit butus, a multiplayer meg bugos, meg kulonbenis 60 ora, de az egesznek valahogy megvan a hangulata.
Tudom, hogy nem hangzott dicseretnek, de annak szantam ;-))
Nem ez nem nagyképű volt. Ez már nem elég fajsúlyos ennek a beszólásnak a kifejezéséhez. De őszintén szólva lassan szarok rája. Nem érdekel minek tartod magad. Nem szívesen jáccanék veled multiba, mert szarrávernélek, aztán végleg eláshatnád magad. Nincs kedvem letörni az egódat.
Miért szól az AoE az elitnek? Én szerintem ez is az eléggé ismert kategóriába tartozik.
Naja, de szerintem a reklamkampany miatt 10x annyi ami kissrac nyomja a "jujdemajer" SC-t, mint az AoK-ot. Igy tehat a szavazas eredmenye sem mervado teljesen.
Ne gyertek az anyázós topicba. Inkább fejezd be a mások baszogatását, wotan, és vedd vissza egy kicsit a nagyképűségedet. Elhiszem, hogy kened-vágod a Starcraft témát, és felőlem akár kávézacból is megmondhatod, ki lesz a győztes. Nem érdekel. Ettől ugyanis sokkal nem lesz jobb/rosszabb a játék. És nem is visz közelebb a kérdés megfejtéséhez, hogy melyik a legjobb, vagy miben a legjobb. Amúgy nézzétek a Heroes4 képeket. Elég tutin néznek ki a csatajelenetek.
Eze vagyok sucker kocsogok!!! Mer en egy ilyen bela vagyok aki ekezetek nelkul nyomja a temat, de erdekes modom mindig(kiveve wotant) folfogja, mit ertettem eredetileg... Ki beszelt itt munkarol meg levelezesrol... en egeszen pontosan azt irtam, hogy ITT teljesen foloslegesek az ekezetek, csak az embert lassitja... egyebkent en pedig magyarra tanultam gepirni, de baszomszajba az illetot, aki a magyar billent tervezte, mer egy nagy marha volt... egyebkent eszrevettem wotan komam micsoda nagy nepszerusegnek orvendesz te itten az indexen... 5 tagbol 5 tag baszna fejbe egy felteglaval hogy tobbet se kellnel fol :)))
tenyleg befejezhetnetek...
Az ekezetek foloslegessegere en is akartam egy durvat irni, de az nem az a forum. Viszont azert nem hasznalunk ekezetet (legalabbis en) a szamitogepes eletben maert angol billen tanultam meg gepelni es valahogy nem all ra a kezem a magyarra... Sorry akit ez sert.