Amennyire így sok év távlatából még rémlik valami...
A harvesterek egyrészt a legtáposabb faj, így valamennyire lehet is velük haladni, másrészt mindenki alapból utálja őket, és a ha játékos van velük, akkor őt ütik egymás helyett (is) folyamatosan.
Én most előtúrtam a játékot (a topiccal együtt:)), és a Harvesterekkel medium fokozatton nekiláttam - minden patch meg ilyenek nélkül.
Tapasztalat majd' 200 kör után:
izgalmas verseny van, az általam ismert 6 fajjal háborúban állok, küldözgetnek ellenem hajókat is, csatázgatunk, fejlődgetünk, harcolunk, de még peace&prosperity beállításnál is tartom a helyzetemet és fokozatosan hódítgatom a rendszereket.
Viszont találkoztam már ellenséges transportokkal is (igaz, leszállni nem tudtak, hála a tűzerőnknek), illetve időről-időre a gép nekirohan az egyik rendszerem elhárító ütegeinek... egyelőre sikertelenül.
Szóval nem tudom, hogy a Harvesterség - vagy a medium fokozat - teszi-e, de igenis vannak harcok, csaták, kemény küzdelmek.
Az Antaran X-ekkel kapcsolatban van valakinek tippje vagy ilyesmije? Mik azok, hogyan kell flottát küldeni rá, meg ilyenek...
pont ezek miatt szeretném a közösbe, hogy gyorsabban menjen a kis bolygókon a terraformálás, meg így iszonyú lassú amííg egy bolygó megépít egy bármilyen DEA-t a bolygón abból a kis pénzből, amit kap most kb 700 pénz jut minden kisbolygónak, mennyivel jobban mutatna és hasznosabb lenne a 2-3000, vagy több. szóval valszeg nem megy. nagy kár, a MOO 1-ben, (lehet a kettőben is), egy mozdulat volt pénzt adni egy másik bolygónak.
szerintem nem megy, de ezt nem biztos hogy érdemes berakni a közösbe, ha nagyobb hajókat v. épületeket gyártasz, nem árt a sok pénz a bolygón. vagy terraforminghoz.
Kétségtelen. Most például arra nem tudok rájönni, hogy a gift to empire opció működik-e egyáltalán. Tök jó lenne, ha az egyik bolygón felhalmozott 100k creditet be lehetne tenni a közösbe, az kicsit meggyorsítaná a gyengébb bolygók felhozását. De az istennek se akar működni. Nektek? (emlékezetből?)
mondjuk én is azt mondom, hogy ha rááll az ember, akkor követhető a játék, lehet manuálisan is játszani, és egy darabig élvezetes is, de emellett is van jónéhány hibája.
Nem tudom, srácok, én úgy 2-3 havonta előveszem a játékot és végigtolok vele egy játékot. De az az egy általában hetekig tart.
Most már túlvagyok a 300. körön, mini galaxissal, van 5 teljesen uralt naprendszerem, most készülök még 2 leigázására (az egyikben egy Guardian feszít). Most élvezem. Pedig minden egyes bolygón magam állítom be mikor mit gyártsanak, mennyit költsenek, stb..
De ha vége lesz ennek a játéknak, jó pár hónapig megint nem kezdek újat. iszonyat szenvedés, amíg sikerül 20-25 bolygót teljesen felvértezni gazdaságialg, katonailag.
A MOO 2 tényleg sokkalta-sokkalta jobb volt (meg az 1 is). Meg is van mindkettő a mai napig.
Szégyen lett az a game, nem is emlékszem, láttam-e ekkora bukást valaha is... :)
Felbontás fix 800x600, de anno csináltak hozzá rengeteg javított GUI-t, amikkel valamivel kezelhetőbbé/informatívabbá lehet tenni; meg sok kiegészítőt, AI javítást, módosított tech laddert, stb., olyan 10-15 fanmade fix felrakása után már állítólag egészen játszható is lesz, de nekem azzal már nem volt türelmem szenvedni, a kezdeti igen masszív csalódás után...
Nocd problémára én nem emléxem, nekem valami fix-el ment simán (igaz, nem mountból, hanem cd-ről).
A fejlesztoknek meg a q. anyjat. A moo2 legalabb ment ugy hogy felmountoltam az imaget demon tulsszal, ez meg csak cd ikont mutat. Ilyenre volt idejuk a jatek fejlesztese helyett. A felbontas tenyleg be van lockolva 800x600-ra vagy csak en nem talaltam az atallitast? A kinezet valami borzalmas, kifejezett visszalepes a moo2-hoz kepest.
Jah, én is egy nagy Orion I/II rajongó haverral itt ültem tűkön éveken át, olvastuk az official siteot jól, hogy milyen királyságot akarnak majd az arcunkba tolni, aztán tessék, ez jött helyette.
Nagy pofára esés volt...
Mondjuk nekem már eleve voltak kétségeim, lehetett érezni, hogy túl fogják bonyolítani a dolgot a játszhatóság (vagy inkább élvezhetőség) határán túlra.
Leginkább talán a research rendszer nem tetszik, semmi beleszólásod nincs, mit csinálnak, pedig az tán az egyik leglényegesebb stratégiai elem egy ilyen játékban.
A bolygókezelés még így dev planekkel nagyjából emészthető volna (jól beállított dev planek mellett kb az lesz a bolygókból, amiket te akarsz), az automata hajó/földi egység gyártás viszont nagyon idegesítő.
A flottakezelés borzalmas, és kicsit se realisztikus (lock box, mobilisation center), ennél egy csomó sokkal jobb és valósághűbb megoldást lehetett volna találni, és sokkal egyszerűbben implementálni.
A diplomácia egy nagy halom... Semmitmondó lehetőségek (hol van a jó öreg Declare war on és Make peace with, amik szinte a legfontosabb üzenetek voltak egy diplomáciai győzelemhez), folyton csak a relations improving, meg a ki tudja hanyadjára újra megkötött trade/research treatyk elfogadgatása. De ha valami komoly dolgot akarnál csinálni az nem megy.
Az is elég bosszantó, hogy hiába állítasz be egy nagyobb galaxist, bele kevés fajt, hogy legyen helyed terjeszkedni, mi lesz? Téged berak középre, az összes ellenséget meg köréd, max 3-4 naprendszer távolságba.
Ezen felül lassú, unalmas, és gépies.
Egyébként a hivatalos site fórumán van mocorgás, de jobbára a fanatikus rajongók (a MoO3 a legtökéletesebb űrstratégia, aki szerint nem, az hülye/idióta), meg a csalódott/kiábrándult rajongók (kb ugyanaz a bajuk vele, mint nekem) próbálják egymást meggyőzni a maguk igazáról.
Meg lehet vadászni 1-2 modot (bár én nem igazán próbálkoztam ilyennel, valami tech slowdown-t ajánlgatnak nagyon, hogy az sokat dob a dolgon, mert a tech túl gyorsan pörög a játék többi részéhez képest), amik valamit itt-ott javítanak a bugokon/problémákon, de a kódban levő hibákkal/hibás koncepciókkal nem lehet mit kezdeni.
Még én sem írtam le teljesen, csak nem nagyon van több hetem 1-1 játékra (kb addig tarthat egy komolyabb meccs a sok kínlódás miatt), akkor már inkább egy gyors meccs Orion I-ben, abban max 4-6 óra alatt le lehet nyomni egy izgalmas és élvezetes menetet.
Hali! hát igen... nagy bukás lett... a 2vel heteket jáccottam annyira jó volt, ez a rész pedig...kár érte, mert lehett volna jó, csak a 2nek a hagyományait kellett volna követni szerintem.
Azért azt felettéb sajnálatosnak tartom, hogy egy ilyen nagy nevű játék harmadik része ekkorát bukik. Én még próbálkozom majd vele, mert vártam rá vagy kb. 6 évet, mire megjelent.
A fórumózokat sem érdekli, mert semmi hozzászólás.
Hát, hogy őszinte legyek... A game még fent van a winyón, de az 1.2.5-ös patch megjelenése óta nem jutottam még odáig, hogy egyáltalán feltegyem és megnézzem.
Valahogy semmi ingerenciát nem érzek arra, hogy az időmet vesztegessem rá, annyira nem jött be. Az eddigi néhány próbálkozás nekem nem játék volt, csak gályázás. Abban meg mi a poén...?
Maradok a jó öreg alap Orionnál, az legalább pörög rendesen, még így 10 év után is. :)
Valamit nagyon alakitottak a gépen az új patchben, mert gyártja a hajókat és terjeszkedik keményen. Leginkább az dühit, hogy a saját Ai-d még mindig elég buta. Rengeteg időd és pénzt pazarol földi egységek gyártására, holott semmi szükség rájuk. Nem tudom ki hogy van vele, de kár, hogy nem lehet mindent beállitani úgy, hogy te döntenéd el, hogy mit gyárthat a gép és mit nem. Valahogy úgy, mint a hajódesignél, mert ott legalább tudom befolyásolni, hogy mit éithessen, mert egyszerűen leveszem a listáról ami nem kell.
A Harvestereket nem szabad lebecsülni... Érdekes módon engen is ők aláztak le, de nem csak engem, az összes fajt:))
Ez már a code patch, amiről beszélünk. Nekiálltam játszani vele, sok időm nem volt, de az fix, hogy patch elött medium nehézségen pusztán a turn gomb nyomkodásával az élmezőnybe kerültem az ember fajjal, most ugyanígy cselekedve egy Harvester faj lealázott az 50. kör környékén, szóval kihívás az van. :)
Állítólag a diplomácia is jobb, amit ebből láttam, az annyi volt, hogy eltünt az, hogy vmi faj non-stop hadat üzen, aztán nem csinál semmit, így béke lesz, majd rögtön hadat üzen megint, és ismét semmi. De olyan sztorit is olvastam, hogy X AI keményen háborúzott Y AI ellen, erre a játékos (aki X AI másik oldalán "lakott") hátbatámadta. X elöszőr békét ajánlott, majd Y-nal kötött békét, és dobta át villámgyorsan a flottáit, hogy kivakarja a játékost a hátsó feléből.
Ha jól láttam, csak egyszerű data patch, ami maximum annyit jelent, hogy megpróbáltak egy pár dolgot kiegyensúlyozni a játékban azzal, hogy pl: megváltoztatják az árát.
Funkcionális újitásra nem igazán lehet számitani.
Nonszensz, hogy ilyenekkel próbálkoznak, ráadásul több hónapnyi bétateszt után, amikor ezeknek a hibáknak mind ki kellett volna jönniük.