Volt egy cég a Katzeye ami gyártott törőékes üveget. Évekkel ezelőtt bezártak, de az ebayen néha felbukkan. Nekem volt a D200-hoz, ami kompatibilis volt a D300 es D90-nel. Hasonló lehet a játék a kisebb gépekkel is.
Köszönöm a válaszokat, úgy néz ki, Nikonéknál csak a filmes gépekhez van tőrőüveg.
akkor marad a próbálkozás, egy Helios még nekem is a megfizethető kategóriába esik. Mivel a fotók tárgya nem ficánkol, ezért állványról szerintem menni fog a dolog, csak sok képet kell majd csinálni.
Készíteni kell több képet, ahogy te látod élesnek. Szépen lehet látni. Inkább a bemozdulásra kell figyelni, az többet ront a képen. Ha lehet, használj állványt, vagy fix alapot.
Tanácsot szeretnék kérni makro fotózással kapcsolatban. Adva van egy belépő kategóriás Dslr gép (Nikon D3100), meg egy közgyűrű sor, aminek M42-es vége van, ehhez szeretnék venni egy Heliost.
Az világos, hogy a záridőt sehogy nem fogja tudni kiszámolni, mivel a rekeszállást nem tudja a gép, az is világos, hogy kézzel kell majd élességet állítani. Az viszont nem világos, hogy az élességállításnál semmi visszajelzésem nem lesz, csak a szememre leszek hagyatkozva? Mert akkor inkább hagyom az egészet, annyira nem jó már a szemem. Álló témát szeretnék fotózni, kaktuszokat.
Köszönöm a segítségedet. Automata módban készítek több fotót és azokból válogatok, legjobbakat szerkesztem. A gépet is szeretném cserélni mivel az újabbak már gond nélkül fogadják a 10-20-as objektíveket.
Hát.. hú, háttal nem is kezdünk mondatot. Hát.... Hol is kezdjem.
Azért a fotózás az egy szakma, akkor is ha manapság a telefonos többséget ez egy cseppet sem zavarja. Szóval egy szakma, amelynek megtanulása nem kis feladat.
Kissé szemtelen dolog megkérdezni a profikat, akik a mindennapokban a munkájukért és megélhetésükért küzdenek, hogyan is kell gyorsan és egyszerűen helyettesíteni őket. Olyan ez, mintha én is feltenném valamely ingatlanos fórumon a kérdést, ha már úgy is lakásokat fotózok, hogyan is lehetne a tulajokat (gyorsan és egyszerűen persze, mert sok időm erre a fotózás közben nincs) meggyőzni arról, hogy az ingatlan eladásával is engem bízzanak meg?
No visszatérve a kérdésedre. Ha már van egy nikonod, amit megszoktál, akkor nem logikus Canonra váltani. A Nikonra is számos objektív van, amely tudja a 10mm-t. Bármelyik fotós kereskedő tud rá ajánlani eredeti Nikont, vagy olcsóbb idegen gyártó Sigma,Tamron terméket is.
Magánvéleményem az, hogy állványhasználat, és képkidolgozás (ez is idő, nem is kevés), szóval idő és energia befektetés nélkül nem lehet profi minőséget elérni.
Amit Te szeretnél ,,csak bemegyek a lakásba fotózás és gó (jó)" az nem igazán működik. Ezt a telefon tudja, a maga szintjével és hiányosságaival együtt.
Persze ha telefonnal fotózol, neked is lesz konkurenciád az összes tulajdonos személyében. :)
Ha pedig fotós ismeretekre szeretnél szert tenni, vagy csak átlátni mennyire bonyolult kérdéskör ez, nézd meg az oldalamat, vannak fent fotós tananyagok, és egy-két lakásfotó is. :)
Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Munkám miatt lakások fotózásához kell egy gépet vásárolnom. Milc vagy dslr? A nagy látószög fontos. Milc.ben azért gondolkodom mert nem nagyon érek rá beállításokkal foglalkozni, csak bemegyek a lakásba fotózás és gó.
Dslr-ben a CanonEOS 77D Body + Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM párosra gondoltam. Milc-ben nem tudom mi lenne ami nagy látószöggel is rendelkezik és szép képeket lehet vele készíteni.
Jelenlegi gépem is megfelelne Nikon D3200-18-55, de nem találok hozzá kompatibilis 10-20 mm obit.
Szeretnék elkezdeni fotózni, és az első komolyabb felszerelés vásárlása előtt állok.
Egyelőre nem 100%-ig kristálytiszta, hogy milyen témában szeretnék fotózni, de nagy valószínűséggel a természetfotózás lenne túlsúlyban, azon belül állatok fotózása. Vegyük most ezt alapul.
Tudom, ez az egyik legnehezebb és legköltségesebb.
Felszerelés ügyileg annyit sikerült kikutatni, hogy jó, ha a gépnek gyors az autofókusza és minél nagyobb sorozatfelvételre képes. Ezen kívül még nem tiszta, hogy így 2020-ban természetfotózásra DSLR vagy MILC felszerelésbe érdemes e belefektetni. Eddig a MILC eket nézegettem főként, de minden megoldásra nyitott vagyok. Ha jobb objektívek léteznek DSLR-ekhez, akkor inkább legyen az.
Az én árkategóriámban így a Sony a7 II, iletve a6400 at láttam esélyesnek.
Fullframe vagy Apsc? Természetfotózásnál fontos a vázba beépített képstabilizátor vagy nem feltétlenül szükséges? Elég ha az objektívben van?
Illetve az objektívek felől megközelítve a kérdést, még senki nem mondta el, hogy melyik márkán belül vannak ár/érték arányban a legjobb fényerős teleobjektívek.
Itt meg kell említsem a rászánt keretet, ami olyan 2000 eur (váz+obi) lenne maximum. Tudom, még kell állvány is meg egyebek.. de azt most ne számoljuk bele.
Célom a tanítással, hogy megfelelően képzett saját kollegákra leljek, akiket saját vállalkozásomban a képzés után munkával tudok megbízni.
Mivel ezt a szakmát csak élő tapasztalatszerzéssel lehet megfelelően elsajátítani, ezért a nálam szerezhető tudás a legszükségesebb elméleti alapok elsajátítása után alapvetően gyakorlati helyzetekre épül. Tanítványaimat magammal viszem saját munkáimra (főként óvodai fotó, esküvő), ahol a gondozásom alatt élesben fejleszthetik tudásukat, valamint az elméleti órák sem előadásszerűek, ehelyett sokkal inkább kérdezz-felelek formában azokra az ismeretekre teszik a hangsúlyt, amire a fotósnak valóban szüksége lesz a gyakorlatban.
Akkor jelentkezz, ha:
- Tudsz rá időt fordítani. A gyakorlati lehetőségek nagy része délelőtti tevékenység.
- A tanulás után fotós munkalehetőséget is vársz. (A legügyesebb tanítványaimat megtartom, és foglalkoztatom.)
- Van alázat benned egy szakma elsajátítása iránt, és nem „kattintgatni” érkezel.
- Kevésbé szeretnél hagyományos tanulási módszereket, inkább kipróbálnád magad élesben is.
- Apavetően a fotózás mint főfoglalkozás a célod, és nem mellékes valamit vársz tőle.
- Jól tudsz kommunikálni kisgyerekekkel (a legtöbb gyakorlat és későbbi munka gyerekekkel zajlik)
Ami nálam nem várható:
- Bérelt profi modellt egyszerre 20 fotós próbálja lencsevégre kapni… Ezekben a „workshopokban” nem hiszek: a fotó nagy részben a modellel való kommunikáción múlik, ami elvész, ha nem személyes. A legtöbb későbbi fotós munkában pedig inkább amatőr modellekkel lesz dolgunk… Tehát ehelyett megtanítalak arra, hogyan instruálj egy amatőr modellt.
- Nem fogunk tanteremben ülve előadást hallgatni több hallgatóval. Jobban hiszek a tanítvány-mester viszonnyal elsajátítható ismeretekben, egyszerre egy, max. két tanítvánnyal tudok foglalkozni, mert oda szeretnék figyelni rá. Az elméleti órák különóraszerűen bárhol megtarthatók, a gyakorlati pedig műteremben vagy terepen.
Magamról:
Gyerekkorom óta fényképezek, de 12 éve vállalkozásszerűen ebből élek. Pedagógusi diplomával rendelkezem. Elvégeztem több magyar fotós iskolát, és megdöbbenéssel tapasztaltam, hogy ezek nem adják meg azt a tudást, amivel később a diákok megfelelően tudnak teljesíteni a konkrét szolgáltatói szituációkban. Tanítani ugyanakkor azért szeretnék, mert nem gondolom, hogy ez a készség ne volna tanítható.
Több területen is tevékenykedtem: reklám, rendezvény, babafotó, tabló, stb., de sok éves tapasztalatot az esküvőfotózás és az intézményi (főként óvodák, iskolák) fotózás terén szereztem.
Bővebben: zoltancsaba.hu
A képzés ára január 31-ei jelentkezésig: 85.000 Ft, ami magába foglal 8 elméleti különórát, és 8 gyakorlati lehetőséget (főként intézményi fotózás). Ha nem vagy teljesen kezdő, akkor az elméleti órák számát és tartalmát testre szabhatjuk.
Jelentkezés: zoltancsabafoto@gmail.com, kérlek, fényképpel ellátott, rövid motivációs levelet küldj. És ha vannak olyan fotóid, amit szívesen megmutatnál, akkor egy linket.
„A Windows Movie Maker, amely a Windows Essentials 2012 része, a továbbiakban már nem tölthető le. A Movie Maker ingyenes letöltéseit kínáló webhelyek nem eredeti szoftverekhez biztosítanak hozzáférést, ezért az ilyen letöltések kártevőket, vírusokat vagy rejtett költségeket foglalhatnak magukban.Ehelyett a filmkészítéshez próbálja ki a Windows 10-be beépített Fényképek alkalmazást. A Fényképek alkalmazás legújabb verzió lehetővé teszi, hogy zene, szöveg, mozgás, szűrők és 3D effektusok hozzáadásával készítsen és szerkesszen videókat. Látogasson el a Microsoft Store-ba, ahol további videokészítő és -szerkesztő alkalmazásokat talál.”
Akár az objektívet is :) Van némi tapasztalatom az optikai keresős és az 'okos' telefonhoz hasonló felépítésű gépek használatában, beleértve a video felvételek készítését is. Néha még a két kezed sem elegendő egy gyors beállítást igénylő ilyen-olyan gomb és menü kezeléséhez, amellett, hogy pont akkor és ott tükröz, ahol végképp nem kellene :( Ha valaha is arra vetemednék, hogy DSLR vázat cseréljek, akkor biztosan
- optikai keresős, pentaprizmás;
- kihajtható, és elfordítható TFT kijelzős gépet vennék. Szerencsére a választék bő :)
"Melyiket válasszam: Sony A6000 vagy Panasonic GX80?"
Aki helyetted akarja megmondani, arra ne hallgass. :-)
Én a nagyobb szenzor felé hajlanék, de nem vagyok a helyedben. Mi az ami a Pana felé húz? Videóznál?
"Stabilizátor nélkül (se a gépben, sem az objektívben) lehet jó képet készíteni kézből?"
Hogyne lehetne. Biztosabb kéz kell hozzá, de simán lehet.
A filmes időkben sem volt stabilizátor, sőt a digit kor elején sem volt stabi, mégis fényképeztek az emberek. Mi több mikor megjelent a Sony A7 (stabi nélkül), rengetegen vintage objektíveket csavartak rá. Oszt' mégis lettek fotók.
"Bár egyelőre úgyis csak a kit objektív lenne."
Egyelőre. A rendszeredet egyénileg építed, úgy ahogy neked tetszik.
Egyébként a fenti MILCek szinte kívánják a régi manuális objektíveket. Főleg ha portrézni is akarsz.
A másik topicban már kérdeztem, de nem nagyon pörög az sem...
Melyiket válasszam: Sony A6000 vagy Panasonic GX80?
Stabilizátor nélkül (se a gépben, sem az objektívben) lehet jó képet készíteni kézből? persze egyéb beállítások figyelembe vételével... Bár egyelőre úgyis csak a kit objektív lenne.
Én biztosan nem vennék, csak optikai keresős gépet - ha érdekel, miért, próbálj meg ragyogó napsütésben telefonnal fotózni ... Fogalmad sem lesz, mi lesz a képen :) Ha tájkép lényeges, akkor lehet, hogy a 18-55-ös objektív kezdetnek alkalmas, ha belejössz, tudsz másik felé is orientálódni. Az elmosott hátterű tárgyfotó képekhez az F1.8 szerencsés, azt a CANON-hoz is viszonylag olcsón be tudod szerezni, akár használtan is.
Sziasztok! Full kezdőként kérnék segítséget gépvásárlás miatt. Van két szóba jöhető típus: Canon EOS D200 Kit két objektívvel: 18-55 mm, 75-300 mm f/5.6, f/5.6, 7.7 cm Touchscreen, WLAN és egy NIKON D5300 24.2 Megapixel egy 18-55 mm f/3.5-5.6, 8.1 cm, WLAN, GPS és egy 50mm f1.8 objektívvel. Két fontos elvárásom van a géppel kapcsolatban. Egyik a torta/ételfotózás (akár elmosással és zoom-mal) és a másik fontos a tájképek fotózása. Megköszönném az értékes tanácsokat előre is! Remélem, jó helyen tetten fel a kérésem.
Rövidre zárva ezt az érzékenység témát: tegnap véletlenül rájöttem az expozíciós korrekció módjára filmezésnél. Mikor teljesen manuálisra állítok mindent, akkor az eddig gainnak mondott korrekció szürke színűvé válik és nem állítható, viszont előjön a menüben a záridő. És a záridő változtatja a szürke gain értékeit. Szóval a záridővel oldják meg a módosítást. Az ISO marad.