Keresés

Részletes keresés

Málnafaló Creative Commons License 2004.06.26 0 0 95
Elnézést kérek, foglamam sincs hogy miről volt szó korábban a topicban.
De a címe alapján választottam ki, ez a hír:

"Urs Meier neve a vitatott döntés óta szitokszóvá vált a brit sajtóban, amely - vérmérséklettől függően - "súlyos játékvezetői tévedésnek", vagy "a hazaiak javára elkövetett csalásnak" minősíti az angol gól érvénytelenítését.(megj:portugál-angol meccs, EB negyeddöntö)

A Meier elleni brit sajtókampányra jellemző, hogy szombati The Sun kiderítette még azt is: a játékvezető, aki Angliától a továbbjutást "csalta el", még a feleségét is megcsalta. A lap szerint a bíró "dobta vonzó feleségét, Franziskát" egy női játékvezető kedvéért, akivel "egy alpesi szerelmi fészekben él". A The Sunnak maga a volt feleség mesélte el, hogy még nem váltak el, de férje afférja miatt "a házasságnak vége". "Urs megcsalt engem, és most úgy tűnik, megcsalta Angliát is" - idézte a brit lap Meiernét.

A naponta 10-11 millió brit által olvasott bulvárlap a legjellemzőbb svájci termékek bojkottjára szólította fel olvasóit. A kerülendő árucikkek listáján szerepel egyebek mellett a kakukkos óra, az ementáli sajt, a Toblerone csokoládé, a Swatch óra, a svájci bicska és a svájci bankszámla. Hogy az olvasók biztosan felismerjék, melyik az az ementáli sajt, amelyiket nem szabad megvenni, a lap zárójelben odaírta, hogy "az, amelyikben az a sok lyuk van..."

(MTI)
----

:)))))))))))

Molaf Creative Commons License 2004.03.15 0 0 94
yankees Creative Commons License 2000.12.23 0 0 82
Hi TRIXI!
Nagyjából igazad van, de van egy kis gáz. Hiába vannak jó minőségű termékeink, nincsenek jól reklámozva, nincsenek szépen csomagolva, stb, stb... Sajnos a fogyasztói társadalom -a milyénk, igaz kicsit kezdetleges, de szerintem az- ezek alapján dönt a vásárláskor (, és persze az ár...).
Az ABC-ben, ahol dolgozok, naponta tapasztalom ezt. Pl:A nyirségi alma összeömlesztve, egymás hegyén-hátán, összenyomódva a koszos faládákban van. Az exportra szánt, de itt maradt alma, egyesével becsomagolva, műanyag ládában, izlésesen egymás mellé(!) rakva. Vagy több déligyümölcs is kelendőbb emiatt a magyar termékeknél. Mit gondolsz?
Előzmény: TRIXI (81)
TRIXI Creative Commons License 2000.12.22 0 0 81
SZVSZ annak lenne értemle ha a népet rá lehetne
ébreszteni hogy az agyon reklámozott nyugati csodák helyett Magyar élelmiszereket egyen.
A cola forgalma 40 év vágyakozásának a terméke,minden jó ami nyugati .
Éljen az ásványviz
TRIXI

Előzmény: yankees (80)
yankees Creative Commons License 2000.12.19 0 0 80
Kedves Recece!
A kínai piacon vásárló kispénzű embereket, hogyan győznéd meg, hogy a valószínüleg drágább magyar terméket vegye meg a boltokban, mivel ez az ország érdeke ( magyar termelő haszna+adóbevétel+foglalkoztatás+járulékok,stb...).
onogur Creative Commons License 2000.12.19 0 0 79
SZVSZ butaság a rossz reklámokat TV-adókhoz kötni.
Meg kell nézni, a gyermekeknek ( illetve inkább azok szüleinek ) milyen reklámokat nyomnak a rajzfilmek szüneteiben.
Etessük őket cukorsziruptól ragacsos emészthetetlen cereáliákkal, igyanak gyümölcsöt sohasemlátott lónyálakat, rágjanak "egészségvédő" gumit, méregdrága babákon keresztül szívják magukba az aktuális divat üzeneteit, hogy felnőttkorukban engedelmes tagjai legyenek a mindenevő fogyasztói társadalomnak, stb.
Közellenség Creative Commons License 2000.12.18 0 0 78
Bojkottálok! Nem veszek semmit, amit a Nap-kelte, a Tv 2 és az RTL Klub műsoraiban reklámoznak. Sőt! Semmit sem veszek! :)))
Carella Creative Commons License 2000.12.18 0 0 77
kedves kovvacs!
ne tessék használni egy olyan szakkifejezést, aminek a használatából az látszik, hogy nem teccik asztat ismerni. (a marketing-mixre gondolok, azaz a termék-ár-értékesítési hely-promóciós-stb., amiben csak úgy van benne a tévéreklám, mint ahogy a vécépapír a repülőgépben)

Előzmény: kovvacs (71)
Jozsef Creative Commons License 2000.12.18 0 0 76
Kedves Daemon!

A te logikád alapján növeli a termék árát, ha
- a menedzsment milliós fizetést kap,
- a vezérigazgató 18 milliós AUDI/VOLVO/BMW stb. autóval furikázik 3 millás Astra helyett,
- egy 4-5 csillagos hotelben tartják a karácsonyi bulit,
- ha az alkalmazottak minimálbér helyett magasabb fizetést kapnak. stb.
:))))

Ezzel szemben a TV-ben legtöbbet reklámozott, mindennapi használatra szánt termékek ára alapvetően piaci alapon alakul ki, talán ez a legkompetitívebb piac, ahol még a nagy cégek saját, de különböző termékei is versenyeznek egymással. A fogyasztói (keresleti) oldalról az árat a legerősebben a bevásárlóláncok határozzák meg a termelők számára.
Ha az árat adottságnak tekintjük (valóságban ez egy intervallum, nem pedig egy pont) a reklámköltség a teljes költséget növeli, így közvetlenül csökkenti az egy termékre eső hasznot, de egy sikeres kampány segítségével a mennyiség nő, ami ideális esetben növeli a tulajdonos profitját. (Naponta becslésem szerint kb. 800 ezer nő menstruált, jó nagy piac az intimbetét számára)
Másik lehetőség a reklámban, hogy az említett árintervallumban a felső szint felő nyomják el az árat, úgy, hogy reklámmal magasabb minőségi és/vagy divatjelleget sugallnak a fogyasztónak.
Ez fokozottan igaz az ún. életérzés reklámokra (Pepsi feeling, Levi's, mobiltelefon stb.)

Üdv
József

Előzmény: Daemon (75)
Daemon Creative Commons License 2000.12.18 0 0 75
egészen biztos vagy benne?
Előzmény: Jozsef (74)
Jozsef Creative Commons License 2000.12.18 0 0 74
Jegyezzük meg, hogy a termékek ára többek között azért emelkedik, mert a forgalmazó a vásárlóval fizetteti meg a reklámköltséget.
Ne haragudj, de ez olyan butaság, mintha azt mondanám, hogy azért drágább az egyáltalán nem reklámozott termék, mert keveset vesznek belőle, így a cég fixköltége kevesebb terméken oszlik el, így a nagyobb átlagos fixköltség növeli az árat.
Üdv
József
Előzmény: Daemon (72)
Jozsef Creative Commons License 2000.12.18 0 0 73
Viszont az igaz, hogy ha mégis elmaradna a remélt eladási növekedés, nem az lenne a marketingesek elso gondolata, hogy "a fenébe, biztos azért van ez így, mert a mosóporos tv ketton hirdettünk"
Mivel, a cégek nem közvetlenül vannak leszerződve a TV-kel, hanem ügynökségek szervezik a reklámkampány, nekem biztos az lenne az első gondolatom, hogy kirúgom az ügynökséget :))
Üdv
József
Előzmény: kovvacs (71)
Daemon Creative Commons License 2000.12.18 0 0 72
Jegyezzük meg, hogy a termékek ára többek között azért emelkedik, mert a forgalmazó a vásárlóval fizetteti meg a reklámköltséget. Ha tehát nem vásárolunk olyan termékeket, amelyeket a televízióban reklámoznak, akkor előbb-utóbb:

1. Kevesebb lesz a reklám, mert nem lesz miből reklámozni? (nem hiszem)
2. felmennek az árak, hogy mégiscsak behozzák a reklámköltséget? (valószínű)
3. Azok a termékek is megjelennének a tévében, amelyek reklámozására eddig nem volt pénz, most viszont - hála a több vásárlónak - van? (több, mint valószínű)

Semmit nem lehet elérni ilyen bojkottal. Viszont határozottan gyomorforgatónak tartom a forgalmazók a televíziók és a médiaügynökségek viselkedését, ahogy megpróbálják tűzzel-vassal ránerőszakolna a termékeiket. Csak úgy mellékesen jegyzem meg, hogy a topicindító felhívás sem kevésbé gyomorforgató. Tökéletesen tisztán érezhető rajta az a naiv, ámde rosszindulatú szándék, hogy a kerekedelmi tévék felől a közszolgálati tévék felé terelje a bevételeket. Ez utóbbit egyébként az államnak kellene eltartania a mi adónkból, és az előfizetési díjakból, vagy nem?

kovvacs Creative Commons License 2000.12.18 0 0 71
Ilyen részletesen nem akartam belemenni, de igazad van, marketing-mixek vannak, amelyeknek egy része, bár fontos része a TV-reklám.
Viszont az igaz, hogy ha mégis elmaradna a remélt eladási növekedés, nem az lenne a marketingesek elso gondolata, hogy "a fenébe, biztos azért van ez így, mert a mosóporos tv ketton hirdettünk"
Előzmény: Jozsef (70)
Jozsef Creative Commons License 2000.12.18 0 0 70
1, A TV reklámok hatása nem mérheto (általában) közvetlenül, csak közvetetten. Ezért itt is vannak számok, hogy mekkora nézettségu televízió(adás)nál érdemes/lehet/kell hirdetni.
Ha konkrétan egy adott időben leadott konkrét TV reklámokról beszélsz, akkor igazad van. Ma azonban a reklámozást már "projektszerűen" (campaign management) végzik, a kampány adott költségvetéssel,időtartammal, célkitűzéssel hozzák létre, és folyamatos (heti, kétheti, havi stb.) eladási statisztikák alapján mérik az eredményességét.

A bojkottra térve, mivel a TV reklám a legköltségesebb, így jórészt azokat a termékeket reklámozák, amikre egy háztartásban mindig szükség lehet (mosószer, intimbetét, fogkrém stb.) Emiatt soha nem lehet sikeres, hiszen ki akar ma mosószappannal mosni lavórban X automata mosógép Y mosópor használata helyett.
Magam is szívesen vásárolok magyar terméket, ha az ár/minőség arány kedvezőbb, mint egy külföldi termék esetében. Érdemes megfontolni mi jobb a magyar termelőknek: ha kötelességtudatból vásaroljuk a magyar termékeket, vagy azért, mert a piaci versenyhelyzetben megállják a helyüket. Még két-három év az EU csatlakozás, és mindenki a saját bőrén fogja ezt érezni.

Üdv
József


Előzmény: kovvacs (56)
a_yose Creative Commons License 2000.12.17 0 0 69
Szép, választékos megfogalmazás. Gratula!
Előzmény: gargoylus (68)
gargoylus Creative Commons License 2000.12.17 0 0 68
Kurvára igazad van. Ennél olcsóbb faszságot, mint hogy egy szervezet egy baromsággal tegye magát ismertté ilyen olcsón!
Úgy unom őket, mint a szart.
Előzmény: Szittya (15)
brutális Creative Commons License 2000.12.17 0 0 67
Ekkora marhaságot!!!

Ez kb. olyan,mint ha valami olyasmit szerveznél,"hogy ne vegyetek levegőt,mert aztat esetleg nyugatról fújhatta ide a szél".

Akkor szólj majd kérlek,ha te magad legalább 2 hónapig betartottad amiket itt beírtál!!!
Meg kérdezd meg a Csurkát,hogy ő meg teszi-é!

Aki ezt kitalálta,az vagy sima népbutító,vagy egyszerűen csak ostoba.

Kár rátokok pazarolni a magyar,nemzeti,.....stb. szavakat.
Szvsz tök méltatlanok vagytok rá.

Előzmény: recece (-)
psimon Creative Commons License 2000.12.16 0 0 66
végre egy tesó ! én is ezt magyaráztam a havernak, de hiába, meg is szívta ! egy hónap alatt a harmadik megane-t nyűvi, már ügyvéddel jár a renault szalonba - ergo, szitty.
Előzmény: RAMBO (46)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!