Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

toccata Creative Commons License 2009.02.22 0 0 131
Amíg bármilyen esetnél a rendőrt szigorúbban vonják felelősségre, mint az elkövetőt, nem lesz változás. :(

Ha azt látom, hogy mögöttem valaki "nagyon siet", akkor olyan szabályosan megyek, hogy az csak na. Néha még el is bénázgatok. :)
rival Creative Commons License 2008.05.27 0 0 130
Minél inkább próbálom betartani a közlekedés szabályait, annál több egyujjú sofőrrel találkozom.

Csak a legutóbbi esetem: Szentendre, kivezető szakasz. Szentendre vége tábla még több száz méterre, záróvonal, becsatlakozó mellékutak. Megyek 50-nel (nem 60, nem 40), fehér kisbusz két centivel mögöttem éppen tol le. Picit lassítok, ugyan már, kérem... Dudál. A féklámpát felvillantom egyszer, ésszel kellene közlekedni. Erre kivág balra a záróvonalon, és a közlekedés elől elzárt csíkozott felfestéseken át. Mutatom, hogy 5, azaz 50. Erre csonka, egyujjú tenyerét megmutatva elhagy. Már elértük a vége táblát, én is gyorsítottam. Kb. 200 méter előnyhöz jutott... na gratula...

Közlekedési morál? Az meg mi?

Miért van az, hogy az osztrák a hazájában tényleg normálisan tud vezetni, de amint átért a magyar határon, ugyanazt műveli, mint mindenki más itthon.

Hol van az ellenőrzés? A rendőrség is csak a száját jártatja, milyen frankó a szigor. Hol? Mikor? Lassan 10 éve vezetek napi rendszerességgel, de emlékeim szerint ezalatt a 10 év alatt jó, ha háromszor igazoltattak. Hol vannak a problémás csomópontokból a lámpába épített kamerák, traffipaxok, rendőri irányítás, amikor kell? Hol a buszsávok ellenőrzése? Miért van az, hogy a rendőr az autójában csak néz ki a fejéből, amikor tőle 2 méterre, teli piroson száguld át az állatja? Mindenhová jut rendőr, csak oda nem, ahova kellene...

Miért van az, hogy nekem kell szarul éreznem magam, amiért próbálok normálisan közlekedni? Nem parkolok össze-vissza, nem száguldozom, de nem szeretek gyök kettővel sem tötymörögni, ha megengedett a sebesség. Ha úgy ítélem meg, hogy a mögöttem jövő biztosan nem száll belém, akkor a zebrán is átengedem a gyalogosokat.

Ja, innen jut eszembe: volt szerencsém Bukarestben is vezetni, és gyalogosként is közlekedni. Puhatestűként járva az utcán igazán meglepett a dolog: még szinte le sem léptem a gyalogátkelő helyen, már megálltak, átengedtek. Szinte mindig. Ettől függetlenül mindenki ott közlekedik, ahol tud. Ugyanez a helyzet Brassóban, Konstancán, mindenhol. Az autós közlekedés egyébként katasztrófa, de a gyalogosra jobban vigyáznak.

Aztán miért van az, ha a lámpánál a padlólemezen túlra nyomott gázpedállal sem tudok elindulni 10 g-s gyorsulással, mert csak 1.4-es a motor és a klíma is be van kapcsolva (tudom, nem lehetek egy sikeres ember :), már a fejét ingatja mögöttem, mert neki sietős... nem folytatom a sort, akinek nincs BMW-je, Audija, Mercedes-e (tehát az "alja nép") százával sorolhat ilyeneket...

Szóval egyre inkább utálok vezetni. Egyvalami azonban biztos: a stressz nem jó dolog. Még most, 30 évesen próbálom tudatosan kerülni vezetés közben is, nehogy 15 év múlva agyérgörcs kísérte szívinfarktus vigyen el. Akinek valami nem tetszik, meg lehet előzni, aztán felőlem fel lehet csavarodni a következő fára. Nekem nyolc.

De én ma még szeretnék hazaérni...

ui.: bocsánat a bő nyálra eresztésért... sok rinya, kevés mondanivaló, sorry!
toccata Creative Commons License 2008.05.24 0 0 129
Az biztos, hogy amig nem lesz gyakoribb és rendszeresebb az ellenőrzés, nem nagyon fog változni semmi.
Talán a kamerák majd hoznak némi változást!
Előzmény: civilkurazsi (128)
civilkurazsi Creative Commons License 2008.05.23 0 0 128

Meghalt a szerdán elgázolt húszhónapos kisgyerek Pécsett május 23. 07:45 ingyenes

Meghalt az a húszhónapos kisgyerek, akit szerdán, nagymamájával együtt gázolt el egy autós Pécsett. A sofőrt péntekre idézték be a rendőrségre - mondta Zsobrák Péter, a baranyai rendőrség sajtóreferense az MTI-nek. A kisgyerek csütörtökön éjjel a kórházban vesztette életét - mondta a sajtóreferens pénteken. A gázoló 32 éves férfi szabadlábon védekezhet. A baleset Pécs kertvárosában történt. A nagymama éppen egy gyalogátkelőn tolta át babakocsiban ülő unokáját, amikor a személyautó elgázolta őket. A 67 éves asszony csütörtökön belehalt sérüléseibe. A személyautó vezetője ellen csütörtökön halálos közúti baleset okozása miatt indított eljárást a rendőrség.

 

MI KELL MÉG AHHOZ HOGY AZ SOK BÜDÖS PARASZT BUNKÓ AUTÓS, AKI NEM HAJLANDÓ BETARTANI A ZEBRÁKNÁL(SEM) A KRESZT, VÉGRE BERTSA!!!??? HÁNY EEMBERNEK KELL MÉG MEGHALNIKA EHHEZ HOGY EZEK SZEMÉTLÁDA AUTÓSOK FAJTA ÁLLATOK RENDET TANULJANAK??

 

JAVASLATOM:

-MINDEN ILYEN MOCSOKTÓL AZONNAL ELKBOZNI AZ AUTÓT: ELÁRVEREZNI S AZ ÁRÁT A HALOTT CSALÁDJÁNAK UTALNI.

-A GYILKOS AUTÓST KÖZMUNKÁRA FOGNI, ÉS ANNYI ÉVEN ÁT DOLGOZTATNI, AMENNYI AZ ÁRVÁK VAGY MAGÁNYOSN MARADOTTAK BIZTOS MEGÉLHETÉSÉHEZ KELL, PERSZE FEGYHÁZBAN: S A BÉRÜKET IS AZ ÁLODZATOK ÖRÖKÖSEINEK UTALNÁM.

-PERSZE ÖRÖKRE ELVENNÉM A JOGSIJUKAT IS.

 

EZ SZERINTEM A MINIMUM ILYEN SZEMÉT MOCSOK ÁLLATNÉL, AKI NEM ADJA MEGA  ZEBÁRN AZ ELŐSBBSÉGET A GYALOGOSOKNAK!! MÁR MESSZIRŐL LASSÍTANI KELLENE AZ AUTÓSOKNAK HA EGYÁLTALÁNA  ZEBRA KÖZELÉBEN A JÁRDÁN GYALOGOST LÁÉTNAK. DE A TÖBBSÉG MÉG RÁ IOS NYOM A GÁZRA, NEHPOGYMÁ A GYALOGOS ÁTMENJEN ELŐTTE.

toccata Creative Commons License 2005.10.08 0 0 127
A közlekedési morál híven tükrözi a mindennapi élet egyéb területein is megmutatkozó sietséget, kapkodást, egymásra nem figyelést.
"Rohanó világban élünk" mondják. De miért kell rohanni? Miért nem lehet annyit bevállani, amit az ember meg is tud tenni és időben elindulni, hogy pontosan odaérjen, mégha netán kerülőt is kell tennie. Napról napra többen vagyunk az utakon, ezáltal nőnek a torlódások, dugók is. Csakhogy ezt sokan elfelejtik, vagy nem is akarják tudomásul venni.
Talán azért is mert az autók egyre gyorsabbak, egyre biztonságosabbak is. Ami nem lenne baj, ha ettől nég betartanák az 50-et, illetve az út és forgalmi viszonyoknak megfelelően közlekednének.

Soxor a pipától nem látok, amikor valaki küzdve megelőz, aztán a következő sarkon bekanyarodik. Mit sem törődve azzal, hogy engem is (vagy mást) lassításra kényszerít. Nem igaz, hogy azt a 100 métert már nem bírta volna ki előzés nélkül.

No meg az irányjelzés, amit nagyon sokan nem használnak. Aztán a többuek meg találják ki mit is akar valójában.

A parkolási anomáliákat már nem is említem. Úton, útfélen. Hegyen, völgyön. Bármely talp alattnyi helyen.
Előzmény: Vladiszláv (126)
Vladiszláv Creative Commons License 2005.10.07 0 0 126

Szia toccata!

 

A tanulóvezetőknek a csúcsforgalomban is kell tapasztalatot szerezniük, ha tetszik a többi közlekedőnek, ha nem!

 

Egyébként jellemzően azok szidják, akik egyébként nem olyan régen még tanulók voltak, csak már azt is elfelejtették, hogy amikor beültek a tanulókocsiba, ki sem láttak az ablakon, mert úgy figyeltek a pedálok vagy a kormány kezelésére.

 

Sajnos ilyenek az emberek! Nem figyelnek a másikra, de ha őket nem veszi észre valaki más, akkor rögtön reagál: Mi van? Nem látod, hogy jövök!

 

Tanulni is kéne, illetve ennek a jogosítvány "vásár"-nak is véget kellene vetni. A járművezetés nem olyan tevékenység, amire mindenki képes. Az tény, hogy sok ember képes rá, de nem mindenki.

 

Erre azt szoktam mondani, hogy főzni is "tud" mindenki, csak nem mindenki eszi meg a főztjét!

 

Üdv. Vladi 

 

 

 

 

Előzmény: toccata (125)
toccata Creative Commons License 2005.10.03 0 0 125
Szia Vladiszláv!

Úgy tűnik, valahogy nem igazán érdekel senkit e téma. :(
Pedig igen csak fontos lenne szerintem is, ha a közlekedés minden részvevője (legyen autós, motors, gyalogos, stb.) valamivel jobban ügyelne magára és a többiekre is. Mint írod is, a közlekedésben megmutatkozó magatartás jellemző az ember mindennapi egyéb tevékenységeire is. A többség állandóan hajt, rohan, tüekedik. Nem értem miért. Mindeközben pedig legyőzni akarja a többieket ahelyett, hogy kicsivel korábban indulna el, kevesebbet vállana be és partnereknek tekintené a többieket, nem pedig ellenségnek.
Tegnap egy másik fórumonolvastam, hogy valaki éppen azt kifogásolta, a tanulóvezetők miért a reggeli csúcsforgalomban "szerencsétlenkednek" és tartják fel a sietőseket. Kérdem én, szerencsétlen kezdő hogy tanulja meg, mit is csináljon, csak kihalt utakon gyakorolhatna?
Azt hiszem, lenne mit tanulnunk. Mindannyiunknak.
Előzmény: Vladiszláv (124)
Vladiszláv Creative Commons License 2005.07.01 0 0 124

Sziasztok!

 

Remélem azért néha-néha benéz valaki a topicba, még ha nincs is hozzászólás több mint 2 éve!

 

A topicnyitóban attus azt kérte, hogy: Arról várnám ide a véleményeket és hozzászólásokat, hogy kinek mi a véleménye a közlekedési szabályokról, ill. arról, hogy milyen a magyarországi közlekedési morál, és ez mennyire függ össze a jó, vagy kevésbé jó KRESZ-szabályozással.

 

Nos, az én véleményem szerint a közlekedésben való részvétel egy különleges látás- és gondolkodásmódot igényel a résztvevőktől. Attól függően, hogy ki milyen módon (pl. gyalogosan vagy járművet vezetve) vesz részt benne.

 

A különleges látásmód alatt nem természet feletti dolgokra gondolok, hanem arra, hogy amit látnia kellene azt észlelje. Ehhez pedig a figyelmét irányítania kellene, méghozzá a közlekedéssel kapcsolatos dolgok, jelenségek felé*. És itt a látás mellett a többi érzékszervet is meg kellene említeni, mert a közlekedéshez szükséges információk gyűjtéséhez ezekre is szükség van.

 

A különleges gondolkodásmód alatt is hasonló dolgokra utalnék. Pl. tudjon gondolkodni a másik közlekedő fejével, így tudni fogja, hogy mire számíthat és ha óvatos, akkor ennek megfelelően cselekszik. Ezt szokták előrelátásnak nevezni. Ez csak egy példa volt.

 

Ezekre azt hiszem mindenki rámondja, hogy igen, erre szüksége van a közlekedésben résztvevőknek. Mert ezek is az általános elvárások között szerepelnek, amit a társadalom az egyéntől elvár. Valahol itt kezdődik az erkölcsi, morális kérdésre a válasz. Csak nem mindenki tanúsít ennek megfelelő magatartást, magyarul szabálytalankodik. És nem biztos, hogy írott szabályt (pl. KRESZ előírása) szegett meg. Mert vannak úgynevezett íratlan szabályok, amelyek a társadalomnak az egyénnel szembeni elvárásai. Ilyen pl. az, hogy a rászorulóknak adjuk át az ülőhelyet, vagy segítsük a kezdőket, pl. tanulóvezető.

 

A KRESZ a közlekedés írott szabályait tartalmazza a maga sajátos módján. De nem csak ezek a szabályok léteznek, hanem vannak az íratlanok, a társadalom elvárásai, aminek szintén meg kellene felelni.  Ehhez kellene a különleges látás- és gondolkodásmód, és persze megfelelő magatartás. Mert a járművezetéshez nem csak arra van szükség, hogy kezelni tudjam az autót és ismerjem a KRESZ-t, hanem mindezek még szükségesek.

 

*Mit gondoltok, miért került a KRESZ-be, a mobiltelefon használatával kapcsolatos szabályozás?

 

Azért, mert nem mindenki volt képes felismerni, hogy ha az egyik keze foglalt, és a figyelmét más is leköti, akkor nincs kellően cselekvőképes helyzetben egy esetleges veszélyhelyzet kivédéséhez.

 

A közlekedési morál romlásához vezet az írott szabályok megszegése is, mondván az nem időszerű, vagy nem aktuális. Ezt a kifogást legtöbbször a sebességkorlátozásokra mondják, és ezzel a "felmentéssel" túllépve a megengedett sebességet, közlekednek tovább. Lehet, hogy látszólag az út kialakítása és a jármű állapota lehetővé tenné a nagyobb sebesség alkalmazását, de az egyéb körülmények nem. Például lakott területen belül sokszor látni 80-100 km/h sebességgel haladó járműveket. És amikor bekövetkezik valamilyen baleset, azt mondja a vezető, hogy Ő nem vette észre vagy csak későn. Hát nem is csoda, hiszen az ember az információkat azok mennyiségétől, intenzitásától stb. függően bizonyos idő alatt képes feldolgozni. Minél gyorsabban haladunk, időegység alatt annál nagyobb utat teszünk meg, annál több információt kellene feldolgozni, ami már nem sikerül, vagyis lesznek információk amelyek elvesznek, pedig fontosak lettek volna! Ez ahhoz hasonlít, mint amikor tv-t néz valaki, de a szomszédból áthallatszik a rádió és esetleg a mellettünk ülő is hangosan hozzánk beszél. Na mi is hangzott el a tv-ben, mit mondott a mellettünk ülő?

 

Remélem, hogy a topic újraindításához sikerült vitaanyagot adni!

 

Várom építő jellegű hozzászólásaitokat!

 

Üdv. Vladi

 

 

 

 

 

 

phoenix Creative Commons License 2003.05.19 0 0 122
Van egy ket regi magyar szamitogepes teszt is. Nezz korul!

phoenix

Előzmény: Törölt nick (120)
logoutx Creative Commons License 2003.05.19 0 0 121
Van tesztkönyv, szerintem érdemes megvenni (jó vastag)

Sok sikert a lányodnak. Tanítgattad már (mármint a dolog gyakorlati részét)?

Előzmény: Törölt nick (120)
Mityu Creative Commons License 2003.04.26 0 0 119
Kedves autóstársak! :)

Lehet, hogy agyoncsépelt témát feszegetek eme hozzászólásommal, de felfoghatatlan számomra, hogy balról érkező autóstársam egy-egy jobbkezes kereszteződésben miért gondolja azt, hogy az autó összetörve sokkal dizájnosabb, mint ahogy most van? Hihetetlen számomra az akire esetleg rászól az ember forgalomban, hogy nemlehetne-e egy kicsit ésszerűbben vezetni, netán informálódna arról mi van körülötte azt sem tudja miről beszélek, mert észresem vette, hogy ottvagyok (1500 kg vassal) Lehet, hogy unalmas lenne autózni, ha nem kéne arra figyelnem, hogy éppen a mellettem mögöttem előttemlévő "szőkenő" effektust kivédjem. Szinte már sportot űzök abból, hogy keresem azon autósokat akik igencsak egyedül érzik magukat Budapest utcáin :)
Az egyirányú utcában való szemben közlekedést már lassan kezdem megszokni, de olyankor mindig felötlik bennem, hogy venni fogok egy rendőrsapkát és néha kiállok egy egy ilyen utcába a környékünkön :)
Valamelyik nap úgy rántottam félre a kormányt, mert baloldalamon egy "okos" leányzó a "Mi autónkkal" befurakodott szembe :)Nem az a gondom, hogy behajt az aki behajt szembe, hanem az, hogyha nem vagyok hajlandó visszatolatni még neki áll feljebb, vagy sebességrekordot készül dönteni... Nem értem azt sem, hogy hogy kaphat olyan jogosítványt aki nemtud arról, hogy a zebra előtt megálló jármű mellett NEM LEHET elhaladni, de Öcsémet azért buktatta meg a vizsgáztató, mert rutinvizsgán 40 centire állt meg a járda szélétől :))

phoenix Creative Commons License 2003.04.14 0 0 118
Elmenyek.

Egyik kollegamnak egy nagy fekete BMWje van. Penteken megyek utana es eszreveszem, hogy rossz az egyik feklampaja. Szolok neki, de meg meg se koszoni. Kesobb szolok neki meg1x es csak morog...
Sz@rik ra.

A finn kocsik 5-10%a rossz, kiegett tompitottal kozlekedik.... szegeny orszag. Ugy tunik itt a tartalekizzokeszlet nem kotelezo....

phoenix

logoutx Creative Commons License 2003.04.13 0 0 117
Volna egy felvetésem!

Szóval a minap este vezettem "nem megfelelően beállított" fényszórókkal. Bevásárlás+4fő, és tökéletesen láttam a fák koronáit az amúgy is gyenge lámákkal:(

Voltak akik villogtak, gondolom reflektornak hitték. Tőlük ezúton is elnézést kérek.
Szóval ilyenkor általában visszavillant az ember, hogy ez sajna nem reflektor. Mivel tudom, hogy milyen szar amikor amúgy is vakítják az embert, és még kap egy "ilyet is tudok ám"-ot,
Nem villogtam, hanem rövid időre kitettem a vészvillogót. (aki az utolsó pillanatban, sunyi dög módjára a képembe nyomta a refit, annak persze visszalőttem)

Ezt (mármint a vészvillogoót)javasolnám mndenkinek, mert baromi zavaró az amúgy is vakító fényben a még erősebb fény. (EGYÜTT EGY SZEBB, BOLDOGABB JÖVŐÉRT-project:) )

Cgo 146 Creative Commons License 2003.04.10 0 0 116
logoutx,
hat ez a kerdes. eskuszom fel ejjel nem aludtam, mit akarhatott. Talan integetett az elejen, hgoy engedjem be es nem lattam? nem tudom. betolakodott es kifekezett. Utana en eltertem jobbra, o tovabb egyenesen.
Előzmény: logoutx (115)
logoutx Creative Commons License 2003.04.09 0 0 115
És miért satuzott, ha nem vagyok indiszkrét?
Meg aztán hogy léptél (meg)?
Előzmény: Cgo 146 (114)
Cgo 146 Creative Commons License 2003.04.09 0 0 114
autopalyarol kivezeto dupla sav. a bal elter balra a sztrada ala, a jobb megy egyenesen, a sztradaval parhuzamosan. Tele csik. Mellettem egy ezust Merci, a leterobol a tele csikon at bevag elem index nelkul. Rangatom a kormanyt, de megoldom a helyzetet. Fellelegzek. Koran. Mutogat, majd satuzik. Es is fekezek. Mar en is orditok. Ujra satuzik es kiugrik az autobol. Ordit, mint az allat, de nem hallom mit akar. Mit akart?
logoutx Creative Commons License 2003.04.06 0 0 113
Ma vezettem ittasan!:)
Mióta megvan a jogsim, ez volt a második eset.
Először 50 métert, most kb. 40-et.

És ennél többet nem is akarok, és bízok benne, hogy a szembejövő se.

A tiltott zónában (ahol mi is vagyunk) valószínűleg nehezebben álnának meg két sör után.

Ha nyáron valaki iszik egy hideg sört, azt hamar kiizzadja, ha meg többet akar és nem bírja megálni, az már nem egézséges.

Előzmény: phoenix (112)
phoenix Creative Commons License 2003.04.02 0 0 112
logoutx!

Tegyunk egy abszolut jozan szamitas a kerdeses veralkoholszintre! 0.33l sor vagy 0.1l. A sor itt 4.7%os, a bor max 12%. Sor: 0.015l, bor 0.01l.Na most akadtam el, mert ez terfogat es nem tomegszazaleg es nincs fuggvenytablazatom. Es azt se tudom, hogy egy atlag 75kg emberben mennyi ver van.

Mas megkozelites:
2000es europa atlasz, limitek

Teljes alkoholtilalomCsehorszag, Esztorszag, Magyarorszag, Litvania, Romania, Szlovakia
0.2 ezrelek Lengyelorszag, Svedorszag
0.5 ezrelek 17 orszag
0.8 ezrelek UK., Irorszag, Olaszorszag

Erdekes, nem? Foleg az elso csoport.

phoenix

Előzmény: logoutx (111)
logoutx Creative Commons License 2003.04.02 0 0 111
Viszont apszolút józanul reálisabban lehet megítélni egy adott szituációt, egy manőver veszélyességét.
Előzmény: phoenix (110)
phoenix Creative Commons License 2003.04.01 0 0 110
E=1/2*mv^2

Nagyobb sebesseg, negyzetesen nagyobb mozgasi energia! Pusztias! Egy pohar sortol, bortol senki sem veszti el a fejet....

phoenix

Előzmény: logoutx (109)
logoutx Creative Commons License 2003.04.01 0 0 109
Ha nem méricskélnének mindenféle hülye helyen, akkor mindenki részegen száguldozna.

Inkább legyen legális a száguldozás, de szigorúan józanon. A vezetés veszedelmes tevékenység.

Előzmény: phoenix (108)
phoenix Creative Commons License 2003.04.01 0 0 108
Inkabb a sor v bor, a sebesseghatarokat a tobbseg ugycse veszi komolyan!

phoenix

Előzmény: logoutx (107)
logoutx Creative Commons License 2003.04.01 0 0 107
Lehet, hogy jó lenne, ha 1 pohár sör legális lenne, de inkább legyen tilos, és emeljék a sebességhatárokat:
Ha az 50/90/130 betartható 1 sör után, akkor a 50/100/140 is "józanon".
phoenix Creative Commons License 2003.04.01 0 0 106
Viszon ezzel a jovo:

"Jo reggelt Mr. Corben, 5 pontja maradt a jogositvanyan...."

phoenix

Előzmény: phoenix (105)
phoenix Creative Commons License 2003.04.01 0 0 105
Riff-Raff!

Inkabb reflex ellenorzo, mert azzal az ital, drog, gyogyszer es merheto lenne.

phoenix

Előzmény: Riff-Raff (104)
Riff-Raff Creative Commons License 2003.04.01 0 0 104
Valamelyik témában én egyszer már felvetettem, hogy miért csak a hivatásos sofőröket ellenőrzik a tachográffal, és miért ülhet egy amatőr akármennyit a volán mögött. Nehéz ügy.
Kétségtelen, hogy a fáradtság is jelenthet komoly veszélyt, de az, hogy egy veszélyes dolog legális, még nem ok arra, hogy egy másikat is engedélyezzünk.
Különben a maximált vezetési munkaidő se tökéletes megoldás, mert nem húzható rá mindenkire ugyanaz. Az persze feltételezhető, hogy egy hivatásos sofőr tud napi 9 órát biztonságosan vezetni, de korántsem kizárt, hogy vannak, akik ennél többet is tudnak teljesíteni. Korrektebb megoldás lenne az éberség-ellenőrző, mert az mindig csak akkor írná elő a pihenőt, amikor ténylegesen szükséges.
Előzmény: phoenix (103)
phoenix Creative Commons License 2003.04.01 0 0 103
Riff-Raff!

Jok az erveid.

"Az alkohol mindig gyengíti a reális ítélőképességet, és bár erős tudatossággal ez bizonyos mértékig ellensúlyozható, az ember nem tudja minden reflexből működő döntését tudatosan felülbírálni."

Azon gondolkom, mi "lassit: jobban. 0.33l sor, 0.1l bor vagy csak 4 ora alvas vagy 12 ora feletti vezetes. Az egyuttes hatast nem vitatom. Viszont szemlygepkocsival nincs kotelezo pihenoido es tachograf.....

apam mindig szamolgatja: 4 ora mulva indulunk, akkor ezt a sort meg megihatom.....

phoenix

Előzmény: Riff-Raff (102)
Riff-Raff Creative Commons License 2003.04.01 0 0 102
Ezert ez nem ugyanaz, mint egy pohar sor vezetes elott.

Szerintem igen. A benzinkútnál is simán rá lehet gyújtani, tulajdonképpen nem is túl valószínű, hogy probléma lenne belőle, mégse szokás ott rágyújtani. És hogy miért? Mert az utcán akárhova hamuzol, akárhová dobod a csikket, semmi se gyullad meg tőle, de a benzinkútnál egy kis olajfolt is meggyulladhat, vagy egy szivárgó PB-palack közvetlen közelében is elérheti a gázkoncentráció a robbanási határt, pedig lehet, hogy egy méterrel odébb már nem lenne robbanóképes. És ha ott kigyullad valami, akkor igen könnyen kigyullad egy csomó más minden is.
Ugyanez a helyzet az alkoholfogyasztással is. Az alkohol mindig gyengíti a reális ítélőképességet, és bár erős tudatossággal ez bizonyos mértékig ellensúlyozható, az ember nem tudja minden reflexből működő döntését tudatosan felülbírálni. És hiába nem árt meg neked egy sör, ha legális lesz, akkor bárki ihat egy sört vezetés előtt, de ez mindenkire más hatással van. Itt elég csak a japánokat felhozni példának, akik a gyűszűnyi csészécskékből iszogatják a szakét, amiről én korábban azt hittem, hogy rizspálinka, de valójában az alkoholtartalma nem haladja meg a 20%-ot. Ők mégis ilyen óvatosan fogyasztják, mert a japánokból hiányzik az alkohol-dehidrogenáz enzim, ezért kb. két üveg sörtől jön a filmszakadás.
Egyszóval egy ilyen szabály csak akkor lehetne korrekt, ha személyre szabott adagokat állapítana meg, aminek mérsékelt realitása van. De jobb is a teljes tilalom, fölösleges a tűzzel játszani, ha nincs rá semmi okunk.

Előzmény: phoenix (92)
phoenix Creative Commons License 2003.04.01 0 0 101
En azon akadtam fenn, hogy homobilra rendszam kell, viszont barki vezetheti, aki elmult 15 eves.

phoenix

Cgo 146 Creative Commons License 2003.04.01 0 0 100
100

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!