Az Emberibb Parkolásért Mozgalom (bejegyzett civil szervezet) március hóban
aláírásgyűjtést kezdeményez a fizető parkolás kiterjesztése, és az anomáliái ellen, budapesti helyi ügydöntő népszavazás kiírására.
Mivel közel 150.000 aláírást kell összegyűjtenünk, a dolog csak akkor lehet sikeres, ha önkéntesek segítik közérdekű munkánkat! Kérjük, nézzétek meg honlapunkat:
és vegyétek fel velünk a kapcsolatot! Mondjátok el barátaitoknak, ismerőseiteknek is, hogy lesz egy ilyen akció! Küldjük el végre melegebb éghajlatra az autósokat és önkormányzatokat fosztogató parkolási hiénákat!
Lehet, hogy tévesen használtam a meghatározásokat. Ami nekem van, az egy belső mozgásérzékelő szenzor, ami a környezetében lévő legkissebb mozgásra is reagál. Ha mozdulatlanul ülök, nem aktiválja magát, viszont ha felemelem a kisujjam... Az albakon mozgolódó kövér esőcseppek gyakran felizgatják. Egyébként Avital Champion Mark II.
Mindegyik keréken, a kerékcsavarok közül az egyiket kicseréled egy speciálisan kialakított fejű csavarra, amit elvileg csak a hozzá készített adapterrel tudsz kicsavarni...
A felitolvajoknak nyílván van ez ellen is gyógyszere, de talán a kisstílű, "lopjuk le bazzeg, mer fasza" majmok ellen jó lehet.
Na, az is egy megoldás... De akkor abrocsokat se teszel rá normálisat, ugye? :) Mert 4 jó gumi is veri a 40-80 ezret. Lemezfelnivel együtt is viszik újabban.
Úgyhogy lehet beújítani, akinek még nincs kerékőrt, hátha az segít valamit.
Apropó, javíts ki, ha tévedek, de a radar a hatósugárban látható tömeget észleli. Milyen tömege van az esőnek? :)
Nekem az 1 m-re elszáguldó buszoktól szokott csipogni, meg ha 20-25 cm-nél közelebb megy el az oldalától a gyalogos, vagy, ha az etnikum ráhasal az ablakra, hogy belessen, mit kéne kigányolni belőle.
Nem lehet, hogy inkább a riasztó belső, piezos rezgésérzékelője vadul be az eső dobolásától?
Mellesleg, épp ma raktunk be valami kétsugaras elmozdulás érzékelőt, ami riaszt, ha a kocsi dölése meghaladja a 2 fokot / 1 percen belül, tehát, elvileg akkor, ha elkezdik megemelni a kocsit. Sajnos igazából, inkább 5-10 fok körül riaszt, ahogy a teszt során kiderült, de ebbe épp belefér az, hogy még bőven a földön vannak a kerekek.
Mellesleg annyit a mindenféle riasztócsodákról, hogy a riasztószerelő srác, ma (írd és mondd!) 2 másodperc alatt kinyitott egy a szomszéd parkolóban bezárt kulcsú Skodát, majd mikor látta a csodálkozásom, akkor poénból az enyémet is. 8 másodperc alatt... Egyetlen, vékony fémfűrészlappal. :(((
Azt mondta, nem sok kocsi van amit így nem tud kinyitni. Fasza, mi?
Én úgy lőttem be, hogy a hatósugara pont a hátsó (oldalsó) ablakokig ér. Tehát, ha simán esik az eső akkor semmi. Ha viszont elkezd ömleni, akkor figyelmeztet (2 alkalommal), ha 30mp-n belül megint érzékel valamit akkor beriaszt. Ha lentebb veszem a hatósugarat, akkor bebámulásra már nem fog reagálni. :-P Talán majd valamikor megint szakítok időt a "játszadozásra".
Ja és ha már riaszt, annyit megér, hogy megnézem az ablakból, hogy vigyem-e a vascsövet, megtámasztandó a delikvenst... Ha csak a felniket leszedik, gumostól, az már maga közel 150 ezer forint, ami ellen a defend-lock nem sokat ér...
Szerintem beállítás kérdése. Nekem úgy sikerült belőni, hogy esőre abszolút nem gerjed. Maximum akkor csipog ok nélkül, ha a csuklós Ikarus elszáguld mellette 50-el, vagy ha az etnikum megáll mellette és nézelődik be oldalról, vagy ha egy kósza ötlettől vezérelve, ráteszi a kezét a napfénytetőre. Akkor is csak csipog és nem riaszt.
Ha azonban ezt 3 másodpercnél hosszabban érzékeli, akkor riaszt. Jó hangosan... köszönhetően az utastérben elrejtett 2 db, egyenként 120dB-es, és a motortérben lévő 130 dB-es szirénának...
(Háttérinfo: Renault Clio, utcán tárolva, nincs riaszto, csak...)
Szóval amikor megvettem a kocsit nem volt benne semmi védelem. Ezért körbenéztem és rájöttem, hgoy tökéletesen felesleges riasztot tetetni bele. (Ha fényes nappal egy forgalmas utcában törik fel és szirénázik akkor sem mennek oda az emberek, hogy megkérdezzék a pajszeros fiatalembert, hogy mit csinál. - szvsz) Ezért döntöttem a MULTI-LOCK mellett. Kedvezményesen 43ezerért tették be. Váltó keresztbe van fúrva és egy helyes kis rudat nyomsz keresztbe a váltón écakára. Elvinni elég nehéz maximum ha felemelik. Persze semmi nem lehetetlen, de nem is ez a cél.
A cél: legalább 10-20 másodperccel tovább tartson kinyitni és elvinni az én kocsimat, mint a mellette állót. Innentől kezdve nem az enéymet viszik (remélem).
Egy jobbfajta, olcsó riasztó 21 rugó... egy radar 4 rugó. A szerelés nem nagy pénz... Ennyit nem megér? A radar már akkor is csipog, ha valaki leskelődik befelé az ablakon. Ha meg sokáig teszi ezt, akkor szirénázik. A profik ellen nyílván nincs komoly védelem ennyi pénzért, azonban a profik nem is Ciroen-re mennek.
De azért, jobb félni, mint meglepődni, szerintem...
Itt parkol lent az ablak alatt, a masodikra sajnos nem hozhatom fel. Riaszto sincs, minek, de szerencsere Citroent annyira nem lopnak. Van benne egy kormanyra teheto rud ize, de az csak arra jo, hogy azzal verjem fejbe a tolvajt, ha jon. :) Tulajdonkeppen teljesen mindgey mivel ovod a kocsid, az orzott parkolon kivul szerintem semmi sem hatekony elegge (neha meg az sem). Addig bizom a szoros lelki kapcsolatban a kocsival (megerzem ha lopjak), meg igyekszem az ablak ala allni. ;)
Párommal Óbudán keresgéltünk mostanában őrzött parkolót. Meg kell mondjam, nem volt egyszerű. Pedig az ember azt hinné, hogy ekkora lakótelepen igény is volna rá. Nagynehezen (info a benzinkutastól) találtunk egy néhány kocsi beállására alkalmas parkolócskát 600,-/éjszaka áron, ami eléggé ki is esett, volt vagy 15 perc túra onnan haza.
Mígnem véletlenül rátaláltunk egy másikra, ami lényegesen közelebb van, és csupán 350,-ot kóstál egy éjszaka náluk.
Meglepődve tapasztaltunk, hogy nincsenek tele a parkolóhelyek, pedig az ember azt hinné, hogy kell ez az embereknek. Úgy látszi, sokan bíznak a riasztóikban.
na ugy látszik ez a topik rólam kezd szólni, hát kérem szépen:
1. a céges autóért megdolgoztunk: tudod ha nem érné meg akor nem nem adnák oda, tudniillik kitermeljük az árát. egyik tőkés sem hüje hogy többet kölcsön a proletárra minta amennyit kitermel + hozza a profitot.most belemehetnénk , hogy ha mi lenne ha a cég autók helyet inkább FIZETÉST adnának az embernek (tb, szja stb vonzatok)
2. az hogy én nem vágon pofán azt aki az utcán szemetel nem jelenti azt hogy én magam is szemetelek. vö: ha ellopják hát ellopják lopok én is, amire te célzol nagyon csúnyán csúsztac. aki hazudik az csal aki hazudik az lop ?
3. az hogy az ország miért hol áll talán a politika fórumban vitasd meg, előljáróan annyit hogy tuti nincs igazad. nemtörődömségről meg hol olvastál tőlem ??????
szóval mégegyszer egész más ha a céges autódat lopják el ami neked semmibe nem kerül meg egész más ha te magadnak veszel egyet a saját pénzedből. egyik az mongyuk a munkaeszközöd, a másik meg kitudja mire kell. az egyikhez semi közöd, sak te vezeted a másikat meg pl kiválasztod , gondolkodsz h mijen legyen ijesmi.
aki meg már a céges autóját is igy kapja, az meg legyen rá büszke h ijen jó pozicióban van.
m.
Erre azért inkább ne legyél ilyen büszke!
Ezzel a mentalitással már a saját cégednek, saját barátodnak, saját ismerösödnek való szándékos károkozás sem túl nagy lépés. Ilyen nemtörödömség miatt tart nagyrészt ott az ország, ahol!
És emiatt tudnak például az autótolvajok még a mai napig is ilyen hatásfokkal autót lopni, mert a hozzád hasonlók vannak túlsúlyban, és ha felharsan egy riasztó, csak bosszúsan morgolódnak, hogy a fülüket sérti, de meg sem nézik, hogy mi történik ott valójában.
Az Ó utcában van egy őrzött parkoló, én oda szoktam beállni, ha az Oktogon környékén van dolgom. Főleg este, ha hosszabb tartózkodásra számítok. Színház, opera, zene vagy hasonló. Napközben általában nincs hely.
Ott behajtáskor adnak egy számozott tömbből származó parkolójegyet, amin rajta van a rendszám, és a behajtás ideje percre pontosan. Kihajtáskor visszaadom a cetlit, és ez alapján fizetek. SZVSZ korrekt. Bár nem tudom, hogy mi lenne lopás vagy egyéb kár esetén....
ok én nem vagyok egy autó buzi, de most mármár muszáj venni. aszittem csak a golf-passat és felette gáz, ez nekem egy jó kompromisszumnak tűnik (2légzsák jó massziv karosszéria). hanem jön össze akkor clio 16v.
yaris, fiat, meg ez a ugribugri pözsó kizárt. (ok. ne offolok tovább)
fú nekem most ez aktuális ,mert párom céges autói után(amit leszarok ha ellopják, bár a gyerekülést sajnálom :) szóval valszeg veszek egy autót. mongyuk egy vw polo classicot-> nekem megér 4-5 rugót h 3 percet gyaloglok az örzött parkolóból hazáig.
vw polot csak nem lopnak már örzött parkolóból.
Ha havidíjat fizetsz, akkor persze kapsz szerzôdést, de ha csak beállsz egy délutánra, akkor nem.
Meglehet, némely ôrzött parkolók tulajdonosai végsô soron megegyeznek az alvilág domináns nagykutyáival. Bár nem vontam párhuzamot a belügyér meg a parkolók maffiózói között, ez ferdítés. De szerintem a mai politikai élet jelentôs része meglehetôsen benne van a bűnözés sűrűjében.