Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Jóskabátsi Creative Commons License 23 órája 0 0 1825

Ez nem szivárgás, ez több annál. Ha nagyjából 1 literes a tartály, és három hét alatt elcsöpög, az azt jelenti, hogy másfél percenként egy csepp fagyálló lecsöppen. Azt azért nem olyan nehéz észrevenni.

Előzmény: Whoami11 (1824)
Whoami11 Creative Commons License 2 napja 0 0 1824

1.4-es G Astra hűtője nagyon lassan, de szivárog valahol. Az érdekes az, hogy az autó csak áll hónapokon keresztül és úgy is szép lassan 2-3 hét alatt eltűnik a hűtőfolyadék a tartályból. Mivel ilyen lassan szivárog esélyem sincs látni, hogy hol lehet alatt víz. Van valakinek tippje, hogyan tudom megtalálni vagy megpróbáljak használni stop leak folyadékot? Attól félek, mást is eltömítene.

verebész1 Creative Commons License 2019.07.23 0 0 1823

Szevasztok!

 

Kérdésem lenne olyan személyhez, aki kiszerelte már az üzemanyg tartályból a szivattyú alsó házát, a vödröt.

 

Hogyan válik meg a tanktól?

A szivattyút már szereltem egy párszor, most nemrég is cserélni kellett a nyomócsövet rajta, de magát az alsó házrészt még soha nem vettem ki.

 

Előre is köszi!

 

Üdv.

Geasz Creative Commons License 2019.07.16 0 0 1822

Sziasztok!

 

Olyan fura problémám van, hogy az autó elkezdett furán viselkedni.  Opel Astra H 1.9CDTI 100Le.

Ami azt jelenti hogy egyszer (kb 2 hete először) elindultam volna parkolásból majd fel villant a műszerfalamon az ESP jele illetve a szervíz lámpa egyszerre és a motor fordulata fel ugrott kb 1300ra és hiába nyomtam a gázpedált nem változott semmi se fel se le. Ez újra inditás után megszünt. majd most a napokban újra megjelent a probléma, ám intenzívebben. 250km alatt meg tette ugyan ezt 5x febességtől fügetlenül, 130-nál, 110-nél 80-70-nél és egy körforgalomnál való elindulásnál is.
illetve ma egy 17km-es szakaszon is 4x kellett elvégezzem az ujrainditást mert ismét csak  ugyan ez volt.

 

Mi lehet az oka ennek?

az autót frissen szervizeltettem, nagyjából mindent cseréltettem rajta mikor meg vettem és azóta csak 2000km-t tettem meg vele.

 

Válaszokat előre is köszönöm!

verebész1 Creative Commons License 2019.07.04 0 0 1821

Szia!

 

 

Azt írja az internet, hogy üzemanyag korrekciós hiba a P0170. A benzinnyomás renben van? Az első indításkor könnyen beindul?

 

 

Én most jártam úgy hogy a négy éve nagy utánjárással beszerzett gyári üzemanyagcső ismét kirepedt. Cserélni kellett.

A jelenség az volt, hogy gyujtás ráadás után nem épült fel a benzinnyomás az üzemanyagrendszerben, indításkor csak egy-két hengerben volt robbanás. Rövid járatás után már egyenletes lett a motor járása.

 

Nálad van valami egyéb észlelhető jelenség?

 

Üdv

Előzmény: Wilbur2 (1820)
Wilbur2 Creative Commons License 2019.04.20 0 0 1820

Sziasztok,

 

Tud valaki ajánlani egy szerelőt Bp-n, aki meg tudná keresni a kocsim P170-s hibakódjának az okát?

 

(Z16XEP, benzines, 240e km.

Most történt egy szívósor felújításon Gödöllőn, a kiszerelt alkatrészeken látszott lötyögés + a tömítés hiánya (tömítés kijött a vágatból), elvileg itt mehetett be (?) fals levegő.

A lámpa ma reggel ismét kigyulladt, eléggé lelomboz, hogy csak tapogatózás megy össze vissza, és még mindig nincs meg a root cause.

Az autóval alapból nincs bajom ezt leszámítva.

 

Köszönöm előre is, w

verebész1 Creative Commons License 2019.03.25 0 0 1819

A motorkód Z14XEP amire írtam a fedéltömítést. A tied milyen motoros. Ez láncos motorra vonatkozik.

Előzmény: verebész1 (1818)
verebész1 Creative Commons License 2019.03.25 0 0 1818

Szia!

 

Egyszerű nútba tehető gumicsik. Persze kacifántos mintázattal. 10-es Torx kulcs kell hozzá, de 8-as csillaggal is szerelhető.

A fedél szíj felőli oldalán végigfut egy vezeték alagút. (felsőholtpont jeladó, hűtővíz hőmérő jeladó, olajnyomás jeladó vezetékével) Ezt óvatosan függőllegesen felfele kell lehúzni. Elől és hátul is van rögzítése. Ha ezt levetted, még két csövet kell lehúznod. A kartergáz és mellette még egy levegőcső. Ez nagynyílású fogóval szerelhető. Ha jól emlékszem ennyi. 

 

Üdv.

Előzmény: kelly77 (1815)
verebész1 Creative Commons License 2019.03.25 0 0 1817

Szia! Ez csak két ötlet: 1: Mennyi a kompresszió? 2: A vezérlése rendben?

 

Üdv.

Előzmény: T0C1 (1816)
T0C1 Creative Commons License 2019.02.24 0 0 1816

Sziasztok!

Van egy Opel Astra 1.7 TD 68 LE (német motoros) autóm. Már tizenpár autószerelő látta az autót, senki nem tudja mi a baja. A lényeg: adagoló hibásan vettem nyáron. Az autó melegen indult, hidegebb időbe nehezebben, sok tekeréssel, még hidegebb időben még nehezebben, majd nagyon hidegbe (mínuszokba) már nem indult. Nyáron, ősszel, mikor még jó idő volt, gondoltam húzom amíg megy, majd utána megcsináltatom. Hiba volt. Az autóra kb. 6 használt adagolót vettem. Nem lett jó egyikkel sem, pénzben pedig nem kevés volt az áruk. Mechanikusra is át lett alakítva, azzal sem lett jó. Mélyebbre ástunk, hátha valami más lesz a gond. Addig jutottunk, hogy a hengerfej, a motor teljesen fel lett újítva, szinte minden új rajt. De tényleg. Költöttem rá rendesen. Még mindig semmi változás, az autó nem indul. Végső elkeseredésembe elvittem az adagolóját felújíttatni. (Csak azért nem vittem el eddig, mert 200 ezer ft nem kevés pénz, főleg nem egy 20 éves autóra...) Itt már tényleg anyagi csőd lettem. Azt mondták 1000% hogy jónak kell lennie. Felrakták. Indul. Motor gyönyörűen jár, végre nem kopog. Kő esett le a szívemről. Egészen rá 5 óráig nyugodt voltam, aztán megint elkezdődött. Nem indul. Egyszerűen nem indul. Pedig már plusz fokok vannak és már plusz fokokba sem indul el hiába hajtatom. Valakinek valami tapasztalata? Előre is köszönöm a segítséget. (Eladni ezek után,hogy egy vagyonba van, nem szeretném...)

kelly77 Creative Commons License 2019.02.17 0 0 1815

Sziasztok 

1.4 16v-n kellene cserélnem szelepfedél tömítést. Aki cserélt már attól kérdezném hogy valami spéci szerszám igénye van-e a dolgonak vagy neki állhatok otthon? Pasztázni gondolom pluszba nem kell a tömítést.

lezsy Creative Commons License 2019.02.15 0 0 1814

Sziasztok! - Egy teljesen furcsa hiba -

Van egy 2004-es Opel Astra G 1,4 16V Z14XE motorral, menet közben megállt, indításra beindult de 5 másodpercen belül hirtelen leállt,  abban pillanatban megjelent a szerviz lámpa szaggatottan világítva és elhalványodik (emissziós hiba visszajelzővel együtt) - amig a motor teljesen meg nem állt, ekkor a szerviz visszajelző ki is aludt, emisszós világított mint indítás előtt szokott.

Az autóban hibakódot nem találtak, csupán a kormány szervónál C1525, C1550 de a C1550 ami törölve lett, és több indítás után sem jött vissza,  csak a C1525 (motor beindul D+ jel) maradt meg a motor leállása után. A kulcsokat műszerrel nézve is felismeri, üzemanyagot kap. Az 5 másodperc alatt az autó szabályosan jár és gázadásra megfelelően reagál. Motorvezérlő 2 éve javítva lett, hibakód mentes.

Egy pár információt néztem a neten, amit ezután próbálnék ki (C1550-re alapjárat léptetőmotor, 1525-re főtengelyjeladó), illetve bár ez nem világos, az immo egység és az ECU közötti vezeték ellenőrzése (mert ugye a kulcsot felismeri, hibát nem jelez így nem világos).

Közben leszedtem a kormány alatti borítást, hogy az immot majd átnézem és próbából ráindítottam - az autó elindult, rendesen jár -,  (lehet megjavult?) közben szokottól több vizet lökött ki a kipufogóból. Hiba olvasás eredménye: nincs hiba. Időként még leáll, de nincs a c1525 kód sem, és hibajelző villódzás sem. A főtengely jeladón volt olajsár vékony réteg, letisztítottam.

Az autó 1 hét mindennapi rendes üzem után megint megállt hirtelen, de most a üzemanyag-szivattyú relé gyorsan ki-be kapcsolgat, indításra nem indul, befecskendező közös cső végén lévő szelepnél jön a benzin indításkor (ha a sapka rajta van, egyébként nem), az autó, motorjának állóhelyzetében a relé vibráló kapcsolgatása közben, időnként felpörög a kormányszervó elektromotorja, ha közben tekerem is a kormányt a berregő relé kicsit elhagy, de azonnal vissza is jön.  Hibakódok: főrelé beragadás, ECU csere felhívás de törlésre ez el tűnt a c1525 szintén visszajött.

 

Mi okozhatja a szivattyú relé kapcsolgatását? Talán a főrelé beragadása? Miért ereszt a szelepnél, indításkor benzint?
Miért ragadhat be a főrelé talán Immo kommunikációs hiba ECU felé?
Miért tud elindulni a kormányszervomotor ha az autó nem jár?

Mi okozhatja az Immo kommunikáció hiányát, szálszakadás?

(Megfelelhet-e a Delphi jeladó cserébe, eredetileg GM 6604 van?)

Lehet az egész mögött akku probléma? - bár az autó rendesen pörgeti az önindítót. Lehet főtengely jeladó?

Szeretnék segítséget kérni, aki már tapasztalt ilyen problémát és esetleg "véglegesen" megoldódott, vagy aki tud valamit erről.

suhajda_ Creative Commons License 2019.02.06 0 0 1813

A probléma megoldódott, katalizátor csere volt a megoldás :)

Előzmény: suhajda_ (1812)
suhajda_ Creative Commons License 2019.02.05 0 0 1812

Sziasztok!

Egy 2001-es G astrával rendelkezek (Z16XE) amivel ez már a sokadik gond. Nagyjából 2 hónapja történt egy motor felújítás, ha ez befolyásolja a tényezőket. Lényeg ami lényeg, 1900KM-t mentem vele azóta, és elkezdett rángatni az autó és feljött a check engine. Mivel hogy ez a probléma máskor is volt, fogtam magam, levakoltam az EGR-t, illetve megtisztítottam. A probléma el is tűnt, mindaddig amíg a check enginge világított. Miután kialudt az autó elkezdett lomha lenni. De nagyon, lomhább mint egy 1000-es motoros régi swift, a 120-at el se tudtam érni vele. Másnapra volt kipufogó cserére időpontom a Paraginál, felszerelték az új kipu-t és utána már elkezdte a rángatást újra viszont menet közbe, akár 2 ezres fordulaton. Előtte tankoltam egy Avia kúton, gondoltuk hogy biztos csak a rosszabb minőségű benzin miatt, a mai nap kiderült, hogy nem. Az EGR-t visszaraktuk, a problémák fent álltak. A szerelő kitörölte az EGR hibát, viszont más hibakódot nem ír az autó, a benzinszűrőt ma kicserélték és még mindig él a baj. A szerelőnek sincs sok ötlete, ezért gondoltam írok ide hátha valaki járt már hasonló cipőben. Üresbe is néztük, lassú gázlenyomásnál nincs baj, viszont ha már jobban rálépek és tartom 4000-en a fordulatot az csökken és a motortérből valami brutál hangos hang jön ki. Olyan mintha valami visszafogná a motort és nem engedné, hogy tegye a dolgát.

sponge76 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 1811

Sziasztok! Ugyanezek a tünetek, mint Adler73 hozzászólásában egy ugyanilyen 1.6-os H Astrán. Adler73, megoldódott végül a problémád? Hétvégén én is hőfok jeladóval kezdem a hibafeltárást.

Előzmény: Adler73 (1795)
Csabesz 976 Creative Commons License 2019.01.05 0 0 1810

Hello. Szerintem benzin szivattyú.

Előzmény: spál 58 (1792)
Tigris5 Creative Commons License 2018.12.30 0 0 1809

Sziasztok!  Segítséget szeretnék kérni,  elnézést ha volt hasonló kérdés, nem találtam.  Igaz nem Astra, de Opel.  Van egy Tigra A típusú Opelem.  A probléma az, hogy indítás után nem működik az index.  A nyíl folyamatosan világít a műszerfalon, nem kattog, kívül sem villog.  Nagy ellenkormányzások után, ha visszaugrik magától a kar, kb a 20. kattanas után működik, majd menet közben egyet gondol és ismételten csak világít a műszerfalon.  Relé, indexkar,  elakadásjelző kapcsoló cserélve,  de a probléma maradt.  Valakinek valami ötlet, hogy mit cseréljek még?   Köszönöm előre is! 

etz-s Creative Commons License 2018.12.09 0 0 1808

Pl az én problémámra még egy  vessző sem jött, szóval ... Nincs is mit megköszönni. 

 

Előzmény: verebész1 (1807)
verebész1 Creative Commons License 2018.12.05 0 0 1807

Annyira király dolog, amikor valakit kisegítenek egy ötlettel vagy információval! Még királyabb volna, ha az akit kisegítettek megpróbálna egy köszönömmel reagálni. Ha jó volt a segítség főleg akkor. Ha nem volt jó, akkor pedig azt írhatná meg, hogy megpróbálta, de nem jó megoldás.

 

Hát csak ennyit szerettem volna írni.

dkl325 Creative Commons License 2018.11.28 0 0 1806

12est nem villogott az elején.

Előzmény: dkl325 (1804)
dkl325 Creative Commons License 2018.11.28 0 0 1805

12 est nem villogott az elején.

Előzmény: dkl325 (1804)
dkl325 Creative Commons License 2018.11.28 0 0 1804

Sziasztok! Közben hibakódom is van. Csak nem tudom értelmezni. 10et villan, aztán 4et, aztán tízet, és újra tízet. Aztán ismétel. Nem találok magyarázatot rá.

Előzmény: dkl325 (1803)
dkl325 Creative Commons License 2018.11.27 0 0 1803

Sziasztok. Kölcsön kaptam egy x14xe motoros astra caravánt. Az autó nagyon sokat, 15-16 litert eszik, és mindig 1000-1200 körül van az alapjárat. Olyan mintha mindig "szívatóval" menne. Tudom hogy nincs benne. Mi lehet a baj, mit nézzek meg?

verebész1 Creative Commons License 2018.10.11 0 0 1802

Szia! 

Szerintem ki kellene mérni a hűtővíz hőfok jeladót, az is tud hasonló galibát okozni. Valakitől akinek ugyan ez a tipusa van, kérdezd meg, hogy mekkora az ellenállása egy bizonyos hőfokon. Ehhez már tudsz viszonyítani.

 

Üdv

Előzmény: Adler73 (1795)
aurora65 Creative Commons License 2018.10.10 0 0 1801

Megválaszolom a saját kérdésemet. A csomagtartóban található biztosíték táblán a fűtés-szellőzés /4-es számú/ biztosítékot kihúztam. Semmi baja sem volt. Visszatoltam és lőn csoda, hirtelen elkezdett beáramlani az utastérbe a meleg levegő. Kicsit aggasztó, hogy ettől most miért lett jó?  Kontakthiba?

Előzmény: aurora65 (1800)
aurora65 Creative Commons License 2018.10.10 0 0 1800

Sziasztok!  2008-as H Astránk van. Akkumulátor csere után elment a fűtés az autóban. Mi lehet a baj?  Kösti! 

Maagus 001 Creative Commons License 2018.09.22 0 0 1799

Sziasztok! Furcsa hiba! C14 NZ  '96 astra 

Jelenség a következő: Szokásom, (jó vagy rossz lényegtelen) kereszteződés előtt, az utcában házunktól kb 400m re- kocsi üresbe, és had guruljon! Eközben az alapjárat mindig ingadozik, periodikusan, egyenletesen, 2 sec felpörög, majd 2 sec visszaáll normális alapjárat, majd 2 sec felpörög, ... és ez így megy amíg meg nem állok! (nincs fordulatszám mérő  tehát nem tudom meddig pörög fel.) 
A jelenség független attól hogy közben hányszor nyomok féket, sebességben van -e?  (sebességben nyilván nyomott kuplunggal) Ahogy állóra fékezem a kocsit, megszűnik, és azonnal beáll az egyenletes normális alapjárat! (ha 1 kilométert gurulok akkor 1 km-en keresztül, ha csak 200 métert, akkor kétszáz méteren!
Nem hagyott nyugodni, így keresgéltem! Hogy jó felé-e? Majd megmondjátok.
Vákuum cső, ami a befecskendezőről meg a közös vákuum szelepre,(nem tudom hogy hívják, mert sehol nem találtam róla írást) ott a műanyag lap mögött, kerek,  három cső megy rá, balról a szénszűrő felől,  jobbról a devander felől, és a harmadik a befecskendezőről! Ami a befecskendező felé megy, tele volt szénporral! ( nem korom, nem lerakódás, vagy a cső anyagának leválása, hanem szén granulátum! Teljes dugulás a cső teljes szakaszán, és a vákuum szelep is teljesen tele volt! Csövet kicseréltem, közös szelepet kitakarítottam, és egy körte pumpa segítségével a központi befecskendező ből is kiszívtam a koszt! ( már amit tudtam!)
Ezek után, ha  huzamosabb ideig egyenletes gázon (legyen 100 Km/h) megyek, néhány kilométer után az autó üzemanyagszegény tüneteket produkál. Tartom a gázpedált, 100 on,  majd a kocsi el kezd lassulni egyenletesen lassan gázpedál még mindig ugyan ott, kb 60 ig lemegy, majd elkezdi magát összeszedni. De csak 90 ig kb, aztán újra lassul. Fojtószelepet ahogy megmozdítom, összeszedi magát, De ha nem nyomkodom a gázpedált, akkor csak zuhanunk! Ja, a lényeg! Velem nem ba..s..ik ki! Kötegelő elő, a vákuumcsövet félbetöröm, kötegelőt meghúzom, a kocsi olyan stabilan meg, mintha semmi baja sem lenne! De!! Megmarad az alapjárat ingadozás gurulás közben! De csak gurulás közben.
Bocsi ha hosszú volt, de szerettem volna leírni, hogy mindenkinek világos legyen!

Kérésem az lenne,aki tényleg tudja, hogy hogyan is épül fel a c14 nz vákuumrendszere, segítsen legyen szíves! Erről nem találtam sehol leírást!  Mi az a kis tányérszelep? (Vacum controll van ráírva.) Kell e cserélni, mire kellene odafigyelnem.  És mi okozza a tüneteket? Mi a megoldás? 
Képeket nem készítettem, ha kell csinálok! De szerintem aki keni vágja a témát, annak nem kell!  
Köszönöm!

VargaRoland Creative Commons License 2018.09.11 0 0 1798

Nekem csinált hasonlót, valóban a vákuumcső, illetve annak a gumi pipája adta meg magát. Miután kicseréltem megszűnt a jelenség.

Előzmény: dsmith (1797)
dsmith Creative Commons License 2018.09.09 0 0 1797

Sziasztok! Igaz nem Astra, hanem egy B corsa az alany, de szeretném segítségeteket kérni. 1.4 8v (c14nz), olyan probléma van vele, hogy pl gyorsításkor, vagy ha előzni szeretnék akkor torpan a gép, de ha picit visszább veszem a gázt akkor mintha normálisan menne. Nekem vákuum hibát mondtak erre. Meg alapjáraton mintha ki-ki hagyna a motor és a kipufogó "puffog". illetve olyan gondom van, hogy néhanapján 3 hengerrel indul be csak, majd ha megyek vele egy kicsit akkor indul be a 4. henger is. (gyertyakábelek újak, elosztó fedél új.) Hátha találkozott már valaki hasonló jelenségekkel.

 

Köszi előre is a segítséget! :)

Ghosen Creative Commons License 2018.08.26 0 0 1796

Üdvözletem!

 

Tudom, ez a topic nem erről szól, de lenne egy eladó '92-es, benzines, 1.6-os Astrám eladó.

Stabil, 8 szelepes motor, garantált 220 ezer km. Szervó, központi zár, itt-ott kisebb rozsdafoltok, de ezektől eltekintve megbízható, üzembiztos autó! Munkábajárásra, erdőről fát hordani, gyereknek, első autónak ideális!

Kérésre küldök képeket.

 

mail:ghosen82@gmail.com

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!