Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kelly77 Creative Commons License 3 napja 0 0 1815

Sziasztok 

1.4 16v-n kellene cserélnem szelepfedél tömítést. Aki cserélt már attól kérdezném hogy valami spéci szerszám igénye van-e a dolgonak vagy neki állhatok otthon? Pasztázni gondolom pluszba nem kell a tömítést.

lezsy Creative Commons License 4 napja 0 0 1814

Sziasztok! - Egy teljesen furcsa hiba -

Van egy 2004-es Opel Astra G 1,4 16V Z14XE motorral, menet közben megállt, indításra beindult de 5 másodpercen belül hirtelen leállt,  abban pillanatban megjelent a szerviz lámpa szaggatottan világítva és elhalványodik (emissziós hiba visszajelzővel együtt) - amig a motor teljesen meg nem állt, ekkor a szerviz visszajelző ki is aludt, emisszós világított mint indítás előtt szokott.

Az autóban hibakódot nem találtak, csupán a kormány szervónál C1525, C1550 de a C1550 ami törölve lett, és több indítás után sem jött vissza,  csak a C1525 (motor beindul D+ jel) maradt meg a motor leállása után. A kulcsokat műszerrel nézve is felismeri, üzemanyagot kap. Az 5 másodperc alatt az autó szabályosan jár és gázadásra megfelelően reagál. Motorvezérlő 2 éve javítva lett, hibakód mentes.

Egy pár információt néztem a neten, amit ezután próbálnék ki (C1550-re alapjárat léptetőmotor, 1525-re főtengelyjeladó), illetve bár ez nem világos, az immo egység és az ECU közötti vezeték ellenőrzése (mert ugye a kulcsot felismeri, hibát nem jelez így nem világos).

Közben leszedtem a kormány alatti borítást, hogy az immot majd átnézem és próbából ráindítottam - az autó elindult, rendesen jár -,  (lehet megjavult?) közben szokottól több vizet lökött ki a kipufogóból. Hiba olvasás eredménye: nincs hiba. Időként még leáll, de nincs a c1525 kód sem, és hibajelző villódzás sem. A főtengely jeladón volt olajsár vékony réteg, letisztítottam.

Az autó 1 hét mindennapi rendes üzem után megint megállt hirtelen, de most a üzemanyag-szivattyú relé gyorsan ki-be kapcsolgat, indításra nem indul, befecskendező közös cső végén lévő szelepnél jön a benzin indításkor (ha a sapka rajta van, egyébként nem), az autó, motorjának állóhelyzetében a relé vibráló kapcsolgatása közben, időnként felpörög a kormányszervó elektromotorja, ha közben tekerem is a kormányt a berregő relé kicsit elhagy, de azonnal vissza is jön.  Hibakódok: főrelé beragadás, ECU csere felhívás de törlésre ez el tűnt a c1525 szintén visszajött.

 

Mi okozhatja a szivattyú relé kapcsolgatását? Talán a főrelé beragadása? Miért ereszt a szelepnél, indításkor benzint?
Miért ragadhat be a főrelé talán Immo kommunikációs hiba ECU felé?
Miért tud elindulni a kormányszervomotor ha az autó nem jár?

Mi okozhatja az Immo kommunikáció hiányát, szálszakadás?

(Megfelelhet-e a Delphi jeladó cserébe, eredetileg GM 6604 van?)

Lehet az egész mögött akku probléma? - bár az autó rendesen pörgeti az önindítót. Lehet főtengely jeladó?

Szeretnék segítséget kérni, aki már tapasztalt ilyen problémát és esetleg "véglegesen" megoldódott, vagy aki tud valamit erről.

suhajda_ Creative Commons License 2019.02.06 0 0 1813

A probléma megoldódott, katalizátor csere volt a megoldás :)

Előzmény: suhajda_ (1812)
suhajda_ Creative Commons License 2019.02.05 0 0 1812

Sziasztok!

Egy 2001-es G astrával rendelkezek (Z16XE) amivel ez már a sokadik gond. Nagyjából 2 hónapja történt egy motor felújítás, ha ez befolyásolja a tényezőket. Lényeg ami lényeg, 1900KM-t mentem vele azóta, és elkezdett rángatni az autó és feljött a check engine. Mivel hogy ez a probléma máskor is volt, fogtam magam, levakoltam az EGR-t, illetve megtisztítottam. A probléma el is tűnt, mindaddig amíg a check enginge világított. Miután kialudt az autó elkezdett lomha lenni. De nagyon, lomhább mint egy 1000-es motoros régi swift, a 120-at el se tudtam érni vele. Másnapra volt kipufogó cserére időpontom a Paraginál, felszerelték az új kipu-t és utána már elkezdte a rángatást újra viszont menet közbe, akár 2 ezres fordulaton. Előtte tankoltam egy Avia kúton, gondoltuk hogy biztos csak a rosszabb minőségű benzin miatt, a mai nap kiderült, hogy nem. Az EGR-t visszaraktuk, a problémák fent álltak. A szerelő kitörölte az EGR hibát, viszont más hibakódot nem ír az autó, a benzinszűrőt ma kicserélték és még mindig él a baj. A szerelőnek sincs sok ötlete, ezért gondoltam írok ide hátha valaki járt már hasonló cipőben. Üresbe is néztük, lassú gázlenyomásnál nincs baj, viszont ha már jobban rálépek és tartom 4000-en a fordulatot az csökken és a motortérből valami brutál hangos hang jön ki. Olyan mintha valami visszafogná a motort és nem engedné, hogy tegye a dolgát.

sponge76 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 1811

Sziasztok! Ugyanezek a tünetek, mint Adler73 hozzászólásában egy ugyanilyen 1.6-os H Astrán. Adler73, megoldódott végül a problémád? Hétvégén én is hőfok jeladóval kezdem a hibafeltárást.

Előzmény: Adler73 (1795)
Csabesz 976 Creative Commons License 2019.01.05 0 0 1810

Hello. Szerintem benzin szivattyú.

Előzmény: spál 58 (1792)
Tigris5 Creative Commons License 2018.12.30 0 0 1809

Sziasztok!  Segítséget szeretnék kérni,  elnézést ha volt hasonló kérdés, nem találtam.  Igaz nem Astra, de Opel.  Van egy Tigra A típusú Opelem.  A probléma az, hogy indítás után nem működik az index.  A nyíl folyamatosan világít a műszerfalon, nem kattog, kívül sem villog.  Nagy ellenkormányzások után, ha visszaugrik magától a kar, kb a 20. kattanas után működik, majd menet közben egyet gondol és ismételten csak világít a műszerfalon.  Relé, indexkar,  elakadásjelző kapcsoló cserélve,  de a probléma maradt.  Valakinek valami ötlet, hogy mit cseréljek még?   Köszönöm előre is! 

etz-s Creative Commons License 2018.12.09 0 0 1808

Pl az én problémámra még egy  vessző sem jött, szóval ... Nincs is mit megköszönni. 

 

Előzmény: verebész1 (1807)
verebész1 Creative Commons License 2018.12.05 0 0 1807

Annyira király dolog, amikor valakit kisegítenek egy ötlettel vagy információval! Még királyabb volna, ha az akit kisegítettek megpróbálna egy köszönömmel reagálni. Ha jó volt a segítség főleg akkor. Ha nem volt jó, akkor pedig azt írhatná meg, hogy megpróbálta, de nem jó megoldás.

 

Hát csak ennyit szerettem volna írni.

dkl325 Creative Commons License 2018.11.28 0 0 1806

12est nem villogott az elején.

Előzmény: dkl325 (1804)
dkl325 Creative Commons License 2018.11.28 0 0 1805

12 est nem villogott az elején.

Előzmény: dkl325 (1804)
dkl325 Creative Commons License 2018.11.28 0 0 1804

Sziasztok! Közben hibakódom is van. Csak nem tudom értelmezni. 10et villan, aztán 4et, aztán tízet, és újra tízet. Aztán ismétel. Nem találok magyarázatot rá.

Előzmény: dkl325 (1803)
dkl325 Creative Commons License 2018.11.27 0 0 1803

Sziasztok. Kölcsön kaptam egy x14xe motoros astra caravánt. Az autó nagyon sokat, 15-16 litert eszik, és mindig 1000-1200 körül van az alapjárat. Olyan mintha mindig "szívatóval" menne. Tudom hogy nincs benne. Mi lehet a baj, mit nézzek meg?

verebész1 Creative Commons License 2018.10.11 0 0 1802

Szia! 

Szerintem ki kellene mérni a hűtővíz hőfok jeladót, az is tud hasonló galibát okozni. Valakitől akinek ugyan ez a tipusa van, kérdezd meg, hogy mekkora az ellenállása egy bizonyos hőfokon. Ehhez már tudsz viszonyítani.

 

Üdv

Előzmény: Adler73 (1795)
aurora65 Creative Commons License 2018.10.10 0 0 1801

Megválaszolom a saját kérdésemet. A csomagtartóban található biztosíték táblán a fűtés-szellőzés /4-es számú/ biztosítékot kihúztam. Semmi baja sem volt. Visszatoltam és lőn csoda, hirtelen elkezdett beáramlani az utastérbe a meleg levegő. Kicsit aggasztó, hogy ettől most miért lett jó?  Kontakthiba?

Előzmény: aurora65 (1800)
aurora65 Creative Commons License 2018.10.10 0 0 1800

Sziasztok!  2008-as H Astránk van. Akkumulátor csere után elment a fűtés az autóban. Mi lehet a baj?  Kösti! 

Maagus 001 Creative Commons License 2018.09.22 0 0 1799

Sziasztok! Furcsa hiba! C14 NZ  '96 astra 

Jelenség a következő: Szokásom, (jó vagy rossz lényegtelen) kereszteződés előtt, az utcában házunktól kb 400m re- kocsi üresbe, és had guruljon! Eközben az alapjárat mindig ingadozik, periodikusan, egyenletesen, 2 sec felpörög, majd 2 sec visszaáll normális alapjárat, majd 2 sec felpörög, ... és ez így megy amíg meg nem állok! (nincs fordulatszám mérő  tehát nem tudom meddig pörög fel.) 
A jelenség független attól hogy közben hányszor nyomok féket, sebességben van -e?  (sebességben nyilván nyomott kuplunggal) Ahogy állóra fékezem a kocsit, megszűnik, és azonnal beáll az egyenletes normális alapjárat! (ha 1 kilométert gurulok akkor 1 km-en keresztül, ha csak 200 métert, akkor kétszáz méteren!
Nem hagyott nyugodni, így keresgéltem! Hogy jó felé-e? Majd megmondjátok.
Vákuum cső, ami a befecskendezőről meg a közös vákuum szelepre,(nem tudom hogy hívják, mert sehol nem találtam róla írást) ott a műanyag lap mögött, kerek,  három cső megy rá, balról a szénszűrő felől,  jobbról a devander felől, és a harmadik a befecskendezőről! Ami a befecskendező felé megy, tele volt szénporral! ( nem korom, nem lerakódás, vagy a cső anyagának leválása, hanem szén granulátum! Teljes dugulás a cső teljes szakaszán, és a vákuum szelep is teljesen tele volt! Csövet kicseréltem, közös szelepet kitakarítottam, és egy körte pumpa segítségével a központi befecskendező ből is kiszívtam a koszt! ( már amit tudtam!)
Ezek után, ha  huzamosabb ideig egyenletes gázon (legyen 100 Km/h) megyek, néhány kilométer után az autó üzemanyagszegény tüneteket produkál. Tartom a gázpedált, 100 on,  majd a kocsi el kezd lassulni egyenletesen lassan gázpedál még mindig ugyan ott, kb 60 ig lemegy, majd elkezdi magát összeszedni. De csak 90 ig kb, aztán újra lassul. Fojtószelepet ahogy megmozdítom, összeszedi magát, De ha nem nyomkodom a gázpedált, akkor csak zuhanunk! Ja, a lényeg! Velem nem ba..s..ik ki! Kötegelő elő, a vákuumcsövet félbetöröm, kötegelőt meghúzom, a kocsi olyan stabilan meg, mintha semmi baja sem lenne! De!! Megmarad az alapjárat ingadozás gurulás közben! De csak gurulás közben.
Bocsi ha hosszú volt, de szerettem volna leírni, hogy mindenkinek világos legyen!

Kérésem az lenne,aki tényleg tudja, hogy hogyan is épül fel a c14 nz vákuumrendszere, segítsen legyen szíves! Erről nem találtam sehol leírást!  Mi az a kis tányérszelep? (Vacum controll van ráírva.) Kell e cserélni, mire kellene odafigyelnem.  És mi okozza a tüneteket? Mi a megoldás? 
Képeket nem készítettem, ha kell csinálok! De szerintem aki keni vágja a témát, annak nem kell!  
Köszönöm!

VargaRoland Creative Commons License 2018.09.11 0 0 1798

Nekem csinált hasonlót, valóban a vákuumcső, illetve annak a gumi pipája adta meg magát. Miután kicseréltem megszűnt a jelenség.

Előzmény: dsmith (1797)
dsmith Creative Commons License 2018.09.09 0 0 1797

Sziasztok! Igaz nem Astra, hanem egy B corsa az alany, de szeretném segítségeteket kérni. 1.4 8v (c14nz), olyan probléma van vele, hogy pl gyorsításkor, vagy ha előzni szeretnék akkor torpan a gép, de ha picit visszább veszem a gázt akkor mintha normálisan menne. Nekem vákuum hibát mondtak erre. Meg alapjáraton mintha ki-ki hagyna a motor és a kipufogó "puffog". illetve olyan gondom van, hogy néhanapján 3 hengerrel indul be csak, majd ha megyek vele egy kicsit akkor indul be a 4. henger is. (gyertyakábelek újak, elosztó fedél új.) Hátha találkozott már valaki hasonló jelenségekkel.

 

Köszi előre is a segítséget! :)

Ghosen Creative Commons License 2018.08.26 0 0 1796

Üdvözletem!

 

Tudom, ez a topic nem erről szól, de lenne egy eladó '92-es, benzines, 1.6-os Astrám eladó.

Stabil, 8 szelepes motor, garantált 220 ezer km. Szervó, központi zár, itt-ott kisebb rozsdafoltok, de ezektől eltekintve megbízható, üzembiztos autó! Munkábajárásra, erdőről fát hordani, gyereknek, első autónak ideális!

Kérésre küldök képeket.

 

mail:ghosen82@gmail.com

 

 

Adler73 Creative Commons License 2018.08.25 0 0 1795

Jo reggelt mindenkinek!  Segítséget  szeretnék kérni tőletek.  Van egy 2007-es H astram 1.6benzin,116 le. A problémám a következő, amikor megvettem az autot mindig kiírta a kuhlmittelstand hibat. Elkezdtem azutan szepen megkeresni a problemat. Kicseréltem először egy vékony kis csövet  ami a termosztathazba megy bele es annak a csatlakozója volt repedt. Vele együtt a termosztathazat is cseréltem . A probléma  ettől csak látszólag javult. Ezután kicseréltem a hűtő aljában lévő szenzort, ami egyébként lazán volt meghúzva es szivárgott.  Ekkor már kevesebbszer irta ki a hibát. Ezutan a termosztát volt a következő  a vele lévő szenzorral együtt . Nem javult meg a dolog. A probléma  valójában az, h teljesen hideg motor esetében is bekapcsolja a hutoventillatort mas esetben pedig nehezen indul az auto. Nem forr a viz, de a problemat időközönként kiírja es felváltva hol a szerviz, hol a chek lampa vilagit menetközben.  Tud erre valaki valami megoldast?

spál 58 Creative Commons License 2018.08.14 0 0 1794

Köszönöm!

Előzmény: Ghosen (1793)
Ghosen Creative Commons License 2018.08.12 0 0 1793

Az elektromos AC pumpa, ami teljesen normális!

Előzmény: spál 58 (1792)
spál 58 Creative Commons License 2018.08.12 0 0 1792

Üdvözlök mindenkit….

Segítséget szeretnék kérni ..Van egy Opel  astra g 1.2  2001-es évjáratú autó.

Kérdésem,: az autóban az indító kulcsot elfordítottam, akkor hallottam mindig egy elektromos motort vagy valami mást halkan zúgni,2-mp-ig........ a motor térből ..

Azt a zúgás,mi adja?

Választ előre is köszönöm….

 

lampas75 Creative Commons License 2018.08.04 0 0 1791

Sziasztok!

Van egy régi f Astrám 1,6 X16sz 8 szelepes. Kicsit fellett újítva a motor . Volt egy pc problémája is, de az is kilett cserélve. Azt játsza hogy hidegen  úgy indul minta 3 henger menne  majd mind a 4 szabálytalan a járása van amikor egyenletes. Indulásnál általában megtorpan majd megindul, bemelegszik és tartom a 80-90km-et és elkezd rángatni.

Diablo89 Creative Commons License 2018.07.26 0 0 1790

Sziasztok. Olyan kérdésem lenne hogy 2000-es opel g astram 2000 es dti motoros nem indul. Berakom a kulcsot, elforditom és semmi, se gyújtás se semmi. Aksi kicserélve, az hajtana. Teljes takarítás után jelentkezett. Mit tegyek? 

Qkorica Creative Commons License 2018.07.21 0 0 1789

A láma szeme sötétkék....

 

Facebook?

Előzmény: Gumihal (1788)
Gumihal Creative Commons License 2018.07.21 0 0 1788

Szia köszi a választ de sajnos nem tudok privátba írni nem kézbesíti a rendszer      valamiért nem küldi el a mailt biztos én vagyok láma...   :-(  Dobj rám egy üzit : blacksnowball69@gmail. com... köszönöm... 

Előzmény: Qkorica (1787)
Qkorica Creative Commons License 2018.07.21 0 0 1787

Írj levelet!

Előzmény: Gumihal (1786)
Gumihal Creative Commons License 2018.07.21 0 0 1786

Sziasztok ! Van egy 2005 Astra H kombi rec modulos  1,6 benzines autóm amiben a központi zár megadta magát... Utána olvasva Opel fórumon találtam hozzá segítséget  mint kiderült tipushiba kábelszakadás az ajtó átkötéseknél... eddig minden a sablon... mindkét hátsó ajtónál volt szakadás........ de a vezetékek össze kötése után is csak a hátsó ajtót lehet nyitni zárni a táv irányítóval?? azt is hang és minden jelzés nélkül ... a többit nem    Az aksi lekötés után    egyszer zár mindent és egyszer nyit utána ugyan az...  és a közép konzoli kapcsoló sem működik...  Rá lett nézve géppel vezérlő szál testzárlat hiba kódot ír ki...  Valaki találkozott már ilyen jelenséggel mi lehetőségek vannak?? esetleg hozzá értő szerelő/ mühely/ ? ahol tudnak segíteni  vagy már csak márkaszerviz?? :-(  köszönöm... 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!