Milyen a Kralovetz? Bejött a számításod olyan amilyet vártál? Apropó annál a cégnél milyen nyelven beszélsz pl. a vezérlőddel??? Merre fele jársz és persze mivel? És miket szállítasz?
Remélem nem zavaró a kiváncsiságom... de szeretnék minél többet megtudni a nagyobb cégekről... mert hátha...
Gyakorlatból mondom, hogy nem érdemes vele foglalkozni. Én oda szoktam adni, ha belefutok egy ellenőrzésbe, de szerintem nem tudják, hogy mi ez a kártya. Egy olasz Carabinieri megkérdezte, hogy mi ez. Elmondtam. Megköszönte. Ennyi. Ő volt az egyetlen aki rákérdezett, mert szerintem az osztrák határőr sem tudta, csak nem akarta, hogy hülyének nézzem. Az osztrákoknál például nem kártyát kapsz hanem egy papírt. Kralowetzéknek fogalmuk nem volt, hogy mi ez. Nem kell vele foglalkozni. De ez az én véleményem. A wabihoz meg sok szerencsét, meg kitartást. Ne aggódj oda nem bejutni nehéz, hanem elviselni.
Én úgy tudom, hogy GKI kártyát kell cserélned, mert nem egyezik meg a jogsi számoddal (nkh-nál azért rékérdezhetsz). Én most jártam meg ezt, csak én kategóriabővítés miatt. 3 hét alatt jött meg a 2 hét helyett. Sofőrkártyát pedig nem kell mivel azt csak akkor cseréled ha a személyi adataidban lesz változás, illetve ha lejár.
Én merem ajánlani amúgy. Szédelegsz össze-vissza EU-ban, emiatt legalább nem olyan egyhangú. Ha normális kocsid van és a cég által elvárt szabályok szerint dolgozol (például tankolás), akkor megtalálja az ember a számítását. Annyi, hogy kevés az itthonlét, ez az egy hátulütője (szerintem). Bár az előző újságban nyilatkozta az egyik vezér, hogy a kocsik vmi 5-10%-a tölt 30 napnál többet kint EU-ban. Ezt aláírom én is. Májusban 4-szer voltam Magyarországon. 2-szer hétközben Pesten, 2-szer hétvégén (igaz egyik hétvége Békéscsabán ért, onnan nem buszoztam haza Siófokra).
Meg nem csak mi vagyunk kint hétvégén. Szombatonként mikor jöttem haza osztrákon keresztül, akkor egy csomó cég ment kifele (pl.: Rudi, Dancsi, Geizer, Gál, stb-stb-stb). Mindenhol dolgozni kell, max. más játékszabályok szerint.
Hát ez egy faramuci szitu tud lenni. GKI kártyáról nem tudok nyilatkozni, nekem nincs olyan, még érvényesek a régiek.
Sofőrkártya tartalmazza a jogsid sorszámát, elvileg cserélni kéne, mert egyeznie kell (ha jól sejtem). De mondjuk ha az érvényesség időn belül van, akkor minek cserélni? Mndjuk egy kategória bővítés az már más dolog...
Rendőrők (inkább a Kelet-EU-sok) tudnak esetleg ebbe belekötni, ha nem talál más fogózót. De nem hiszem, hogy nagy ügy lenne belőle. Nekem a 1,5 év alatt egyszer töltötte le egy BAG-s a kártyám adatait, azon nem volt gond, adta is vissza. Számokkal nem foglalkozott. :-))
Elmondásuk szerint nem sokkal előtte egy busz beborult náluk az árokba, mert a futó defektet kapott, azóta buszt nem engednek be futóval. Ennek 3 éve... Kicsit máshogy működnek ott a dolgok.
Nekem egyszer az ukrán határról kellett visszafordulnom, mert a futót nem engedték be. A magyar már kiléptetett, az ukrán folyamat is elindult (a 6 lépcsőből a 4-iknél tartottam, amikor mondta a sapkás, hogy "van egy kis problem"), de annyira komoly volt, hogy még rásegítésre se engedte volna, úgyhogy megfordultam, beléptem a magyar oldalon, letámasztottam a futót, és kezdtem újra. A magyar kiléptetők kicsit csodálkoztak, hogy újra ott vagyok.
Lengyelországban 2011. június 30-ig a 3,5-12 tonna közötti buszokra nem kellett matrica, autópályán a kapuknál kellett fizetni.
2011. július 1-től a 3,5 tonna feletti buszokra is viatoll kell.
Lényegében ugyanaz, mint az osztrák vagy német, a gobox alapján látják, hogy az országban voltál, tehát adót kell fizetned, ehhez viszont kell egy regisztráció.
2011. január 1-től a 3,5 tonna feletti buszoknál a lengyel szakaszon megtett távolság alapján ÁFÁ-t kell fizetni (8%).
Előzetesen egy formanyomtatványt kell elküldeni a lengyel hatóságnak és befizetni 170 zlotyit. Erre ők visszaküldik a regisztrációt, és csak ezzel az igazolással lehet belépni az országba (mint a németeknél), ha kérik és nincs, nem engednek be.
Havi vagy negyedéves bevallást kell küldeni (persze lengyelül). Online bevallást is lehet készíteni, de az oldal számomra körülbelül olyan volt, mint egy lengyelnek a nav.hu-n magyarul megtalálni a munkaerő foglalkoztatás irányelveiről szóló tervezetet.
Ezeket a lehetetlen állapotokat szeretnék a magyar érdekképviseletek enyhíteni, jelezték az illetékeseknek, de eredmény egyelőre nincs. Például a viatoll tudjon magyarul, vagy a regisztrációt ne csak lengyel nyelven lehessen megtenni, mint most.
Az kiraly, bar tudom a Balkanon sok indok nem kell dolgokhoz, de miert nem engedik be?Gondolom masik hatarra meg mar nem tud atmenni, mert a magyar kileptette... :(
S.O.S. Ben szükségem lenne 1 C+E kategoriával rendelkező sofőrre mert fateromat Szerb útlevéllel nem akarják beengedni a horvátok horvát országba! Le kéne menni 1 Peugeot boxerral és nehéz utánnfutóval Boszniába és vissza pest!
Aki tud jelentkezzen legyen szíves akár egész éjjel a 0630-727-5110 es számon!
Én egyszer jártam csak arra, emlékeim szerint két vezetési idő alat 4kézzel Liverpoolt megütöttük Kuty szabadidő központtal, pedig EUROTEC-el voltunk nem mostani csoda gépekkel...:-)