Nemzetközi gyorsvonat volt, persze. Budapestről Zágrábba ment. Belföldi gyorsvonaton gyerekkoromban ültem utoljára, nem emlékszem rá. Az utóbbi években csak Miskolcra és Szegedre jártam vonattal, mindig Intercityvel mentem. Többnyire az éttermi kocsiban töltöm az időt, az levegősebb.
Igen de a 100 as vonalon közlekedő gyorsvonatok elég rossz állapotban vannak!! Nekem például a GOSA kocsik a kedvenceim! A Halbikkal pedig igecsak megvagyok elégedve.
Vonattól függ, én például sokkal jobban szeretem a fülkés megoldást, mint az intercity egylégterű, buszszerű felépítését. Néhány éve Budapestről Zágrábba gyorsvonattal mentem, patyolattiszta volt, a fülkékben puha bordó bársonyülések, ugyanúgy volt éttermi kocsi stb..
Az az elvi IP igazi volt, csak ezzel is spórolnak, ezért úgy van, hogy 2 kocsiból áll a "szerelvény": egy IP, ami felújított, és egy "sima" BZ, amire nem kell pótjegy. Az egy más kérdés, hogy nem garantált, hogy felférsz az IP-kocsira.
Látom már több mint fél éve nem volt itt hsz, hát itt az ideje hogy legyen. :)))
A topik kérdésére válaszolva, ha választani kell, hogy gyorsvonat vagy IC akkor én a gyorsvonatot részesítem előnyben. Mondjuk ez leginkább akkor igaz ha fülkés kocsikból áll a szerelvény.
Az IC-ken nem tudok kényelmesen ülni, akárcsak a buszokon (ugyanaz az üléstípus), és megfájdul a hátam. A lábamat kinyújtani nem tudom így a térdeim is belefájdulnak. Emiatt nekem megéri 30-40 perccel többet utazni gyorsvonaton mint IC-n. Ja igen Pécs-Bp. vonalon mindez.
Az lenne a legjobb ha lenne egy vonat oda és egy vissza ami kb. ugyanannyi helyen állna meg mint az IC de fülkés kocsikból állna. Szerintem sokkal többen vennék igénybe mint ezt a csicsás kényelmetlen vackot amelyen még normális légkondi sincs itt Pécsen.
A múltkor Kaposváron láttam egy elvi InterPici-t. Azért elvi mert a menetrendben IP de a valóságban egy átalakítás, újrafestés nélküli Bz szerelvény volt. Semmi nem utalt arra, hogy esetleg IP lenne.
Egyébként engem a légkondi hiánya nem szokott zavarni a gyorsvonaton, mivel ha meleg van csak kihajolok kicsit az ablakon és már nincs is annyira melegem. Mert ugye annak normális ablakai vannak. :)
Nemtom, miért lenne az IC-k "lealacsonyítása", mikor ma már nincsenek gyorsvonatok. Egyáltalán pl. Komlóra kb. napi két idôpontban lehet eljutni vonattal a hülye csatlakozások miatt...
A francba a spórolós mávval...
A Pécs-Déli Pu. IC dologhoz hadd tegyem hozzá, hogy Pécs-Szentlőrinc távolság kb. 19 km, ezt a távot 12 perc alatt teszi meg, aztán Sásd 51 km, 36 perc, és egy kb. 3000 fős város. Itt teljesen feleslegesnek tartom a megállást. Persze a szentlőrincinek örülök, hiszen én gyakran onnan megyek Pestre. Nade Sásdon nem nagyon szokott fel- és leszálló lenni... Mondjuk már látom, amikor Pécsen a hangosban ezt fogjuk hallani: XXXXX Intercity vonat indul Bp. Déli Pu-ba x óra x perckor az x. vágányról. A vonat minden állomáson és megállóhelyen megáll. Felhívjuk kedves utasaink figyelmét stb...
A Nagykanizsa-Budapest közti IC megáll: Balatonszentgyörgyön, Fonyódon, Balatonlellén, Balatonföldváron, Siófokon is!
Holnap talán már Fenyves alsón is...
Az IC-röl annyit, hogy egy kalap sz.r ahhoz képest, ami volt. Régen. Debrecen 2.15 perc, Szeged 2.07, Pécs 2.26, Miskolc 1.48. Na, most hasonlitsátok össze a mostanival. Minden uborkafánál megállnak, hányadék kalauzok. Gyorsvonat esetébe nagyján, de ezért 400 Ft-ot pengetni elég vad. Na, meg a másik: ujsiban irják: Nőtt az IC utasok száma!! Húúú, nagyon nagy ügy, mivel mással nem lehet utazni, mert vagy csatlakozás nincsen hozzá, vagy rossz időben megy (Pl. Első vonatok Kanizsáról és Szombathelyről Pestre későn érnek föl.). A legújabb dili, hogy csak külön rendletre mennek, ezek meg minden lepukkant állomáson jó tizperceket várnak keresztekre. Az Ic-vel nincs addig bajom, amig ki nem ütötte a gyorsokat. Legyen IC, menjen vele, aki akar, legyen gyors, HADD MENJEN VELE, aki akar. A gyorsvonatokat a MÁV tudatosan fejleszti vissza, ld. egy nyári Vasutas hirlap cikke. A gyorsokból sebesek, Az IC-k is minendhol megállnbak nemsokára: élő példa Pécs-Bp. (Szentlőrinc, Sásd, Dombóvár, Sárbogárd). Na jó, betettek egy nonstopot, azt viszont Rapiddá akarták tenni, de nem merték, mert nagy lett volna a ribillió.
Magyarul gyorsvonat.
már bocs, de ha a diáklány ott tanul, akkor egyből fel kellett neki tűnjön, hogy feleannyit fizetett a jegyért. vagyis a diáklány sunyizott. az öreg meg egyszerűen nem ellenőrizte a jegyet. én is simán elküldtem minden ilyen barmot répát szedni, ha a helyemen ült, és elkezdte mondani a verset, hogy dehát ő ezt meg ezt kérte a pénztárban és hát a pénztáros ... ki a francot érdekeeeel, b+!? egy nap, nyolc óra alatt kiadnak 800-1000 jegyet is talán, nehogy már ne lehessen hibázni. kiíváncsi vagyok, hogy az öreg faszi átvenne-e netán egy új lakást úgy, hogy nincsenek meg az ablakok, ajtók, válaszfalak. ("dehát és azzal kértem, ez felháborító! ...")
Ha a sebesvonatok állapotát nézzük, akkor még Kecskemétig is megéri.
Ha lehet, inkább IC, ott legalább nincsenek három rétegben felslihtolva az utasok a folyosón.
Az IC-n a nyár katasztrófa, indulás előtt 10 perccel áll be a vonat, belül 60 fok celziusz árnyékban, levegő semmi.
A gyorsokon legalább jóóóó huzatot lehet csinálni.
Most akkor melyikkel menjek? %o)
A történettel nincs baj, de a „megint messzebb mentünk Európától” című közhelytől megkímélhettél volna. Hadd ne kezdjem el magyarázni, hogy mekkora hülyeség is ez a publicisztikai fordulat.
Dec 12-én Intrcity Bp.Ny-ból Debrecenbe.
Teltház.
Ceglédnél Kalauz úr(?) a szemben ülő idős úrral közli, hogy minden rendben, a menetjegye meg ilyenek, csak a helyjegy nem a 17 órásra szól, hanem a 11 órásra, ami ugyebár régen elment... Tehát fizessen 1340 Ft-t.
Úr udvariasan: A Ny-ben a 2-es pénztárban vettem, én erre kértem a vörös hajú hölgytől.
Az egyoldalú vita vége: az úr (kedves utas) Szolnokon takarodjon a vonatról!
Idős úr Szolnokon le, várhat vagy 2 órát, és vehet még egy jegyet!
Szolnok után: ellenőrök. Ellenőrzik az utast, a kalauzt és mindenkit, aki él és mozog. Mint a deportáltaknál.
És lőn csoda: diáklány akad a horogra: a jegye csak Szolnokig szól pedig Debrecenig menne, mivel ott egyetemista.
Mondja az ártatlan: a Ny-ban a 2-es pénztárban az a vörös hajú hölgy adta.
Megbüntették, de nem volt hajlandó Hajdúszoboszlónál leszálni, úgyhogy célba ért. (gyakorlatiasabb mint egy "régi" polgár)
A MÁV keresett plusz 2000 Ft-t.
A vöröshajúból még Máv Vezér lehet.
Csak kettő darab számot ütött el (ki tudja miért?)!
Nekem meg keserű a szám: megint messzebb mentünk Európától.
Igazából én Szegedre és Miskolcra járok gyakran, vasárnap este hazafelé Miskolcról pl. határozottan megéri az IC, mert annyian akarnak Pestre menni a gyorsvonattal este, hogy teljesen tömve van az egész, levegőt alig kapni, a kupékban pedig 8-an nagyon szar utazni.
Odafelé pedig reggel szintén megéri az IC, mert akkor is tolongás van. Mondjuk a menetidőkülönbség 25 perc, ami szintén nem rossz, hiszen a Nyugatiból kocsival se érnék 1 óra 51 perc alatt a Miskolci Pu-ra, így ezért is nagyon megéri IC-vel menni.
Szegedre is megéri az IC, hiszen itt is 25 perc jelenleg a differencia az IC javára a gyorsvonattal szemben. Igaz, május óta sok korábbi gyorsvonat át lett minősítve sebessé, a menetidejük pedig 20 percet nőtt a korábbi gyorséhoz képest, így nagyon durva a 3 órás menetidő a nem IC vonatnál.
Igaz a menetideje sajnos az IC-nek is nagyon megnőtt: 3 éve az IC 2 óra 7 percet jött Szegedről, most pedig 2 óra 30 valahányat.
Ráadásul az IC úgy néz ki belül, amit már elfogadhat egy finnyásabb utazó is, főleg a kommersz vonatokhoz hasonlítva.
Igaz, rövidebb távra, pl. Kecskemétre nem éri meg, csak ha az ország valamelyik szegletébe utazik az ember.
Ha pl. valaki Komárom/Győr felé megy, akkor ajánlom figyelmébe a 10.50-es Bécsbe induló vonatot. Győrbe/Komáromba 15 perccel hamarbb ér be, mint a rendes gyors. A másodosztályú kocsik is olyanok, mint a normál gyorson elsőosztály. És nem kerül többe!