Elasó lenne gy kb. 30 éves (nem használt, hiánytalan) fedélzeti szerszámkészlet a japán Mito Tools (Mitoloy) cégtől a Mitsubishi Motors számára gyártva -- a tokján a 'három gyémánt' emblémával ellátva (aminek a pirossága mára lekopott).
Ebben még nemigen volt gyertyakulcs, ha valaki esetleg hiányolná. A maiakban, amit a Mito (már) a Suzukinak gyárt, abban van.
Itt tehát nerm a szerszámok darabszámán van a hangsúly, nem az adja meg az értékét, hanem az, hogy ez a szett egy Mitsubishi "ereklye"... De itt ezt talán mondanom sem kellene...
Gyűjtőknek. Mitsusoknak.
Bár ez egy korai Lancer tartozéka volt, de más típusoknál is megtalálható lehetett ez a kis "jelzett" csomag.
Alkalmi lehetőség, gyári műszaki állapotban lévő mindössze 82ezer kilométer futott Outlander 2.0Turbo a feladat megszűnése miatt eladóval vált. Márka ill. típus szerelmesei, gyűjtők figyelmébe!! Ennyi tényleges kilométert futott autó nem igazán van itthon,de szerintem Európai szinten is ritkaság. Mèg nem hirdetem, először a márkatársak között ajánlom ,J
L200, 2003-as, full fel lett újítva (kasztni, festés, vezérlés, első tengely, gömbcsuklók, mindenféle szilentek, kopó alkatrészek, fékek).
De ha terepfokozatba teszem, és kanyarodok akkor valamilyen "Ddddddddd" hang jön valahonnan. Én előlről hallom, de valahonnan "mélyebbről" jön.
Elvileg a váltóval nincsen probléma.
Ha nincsen terepfokozatban akkor nem jelentkezik a probléma. Ha terepfokozatba teszem és egyenesen megyek, akkor sem hallom. Köszönöm előre is ha valaki javasol valamit.
Köszönöm, ezek közt sajnos nincs számomra megfelelő. Valószínűleg megpróbálom majd felújítatni, nem tudom van-e valakinek erről tapasztalata? Ár, minőség, és hol érdemes?
A típust csak nagyjából állítottam be, term. ellenőrizd!
Meg lehet nézni az OEM-számokat; ha az stimmel, akkor már nem nagyon lehet gond.
Elég jók az árak, plusz ha nem sürgős, érdemes kicsit várni és figyelgetni az oldalt, mert rendszeresen vannak random termékekre 1-2 napos, akár 30-40 %-os (!!) akciók is!
Én már többször vettem náluk ezt-azt; igaz, pont egy féltengellyel besz@ptam, de egyrészt ott is 'csak' a zsír volt kevés a csuklóban, amúgy normális volt a cucc, másrészt szó nélkül visszaadták az árát, és a szerelést is fizették volna, ha nem 'kedvezményesen' csináltatom.
Ja, meg esetleg itt is érdemes lehet körülnézni, bár most nem nagyon van készleten, úgy látom, de hátha tudnak szerezni...
Féket pl. itt vettem utoljára, qrv@ jó áron (ajánlom is mindenki figyelmébe)! Úgy látom, a féltengelyek/csuklók között is van elfogadható.
1997-es Galant 2.0 GLS benzin, kézi seb, 136Le autóhoz keresek belső (váltó oldali) féltengely csuklót, 23,25-ös fogazattal. Amit találtam: Febest 0411-ea2a. A fogszám stimmel, de a fogak profilja nem, így nem lehet összerakni az ellen darabjával. Ha valaki találkozott már ilyen problémával, ne tartsa magában. Jelenleg még GSP 639028 létezik ennyi foggal, de ez nem kapható, illetve nem tudom, hogy a fogak kialakítása megfelelő-e. Köszönöm előre is, ha van valakinek ötlete!
A motortérbe benéztem, mivel a kézikönyv szerint a szervo olajtartály szintjét kellene ellenőriznem. A kézikönyv leírása, (képi útmutatója( szerint a motor blokk mellett kellene lennie egy tartálynak, melyben ellenőrizni kellene a szintet. Ott, (és máshol sem) találtam ilyen tartályt, (bár a kép a többi folyadék/olaj feltöltési helyét korrektül írja le).
Debrecenben megszűnt a Mitsubishi képviselet, ahova éves, rendszeres karbantartásra hordtam a kocsit, így az idén már a nyíregyházi szervizbe jegyeztettem elő vizsgára és éves karbantartásra.
Felhívtam őket, s azt mondták, hogy a szervo elektromos vezérlésű. Próbáljam az egyik akkusarut egy időre levenni, majd újra indítani. Ez azonban nem jött be.
Egyenlőre a garázsban áll a kormányozhatatlan kocsi, s töprengek a megoldáson.
2016-os, újonnan vásárolt Lancerem Invite eddig teljes megelégedésemre szolgált.
Most azonban - számomra - érthetetlen hiba lépett fel.
Este napi használat után beálltam a garázsba. Nem tapasztaltam semmi problémát a használat során, s a beálláskor sem.
Két nap múlva ismét használtam volna az autót, azonban a garázsból kigurulva, az első kormánymozdulatnál kigyulladt a "Szerviz szükséges" hibajelzés és a kormány piktogram, s a kormánnyal birkózni kellett, hogy ismét egyenesbe állítva az autót visszaállhassak a garázsba.
Ps. ~110°-ig* alig van különbség az egyes olajok viszkozitása között, fölötte kezd nyílni az olló, azaz gyorsabban hígul a 'kisebb számú' olaj.
Pont a ...20-asoknál viszont van valami "varázslat", hogy ne tűnjön el a kenőképesség, tehát kvázi 'visszazárják az ollót'. A jobb áramlás viszont (pláne egy jól illesztett, 'passzentos' motornál, ahol kisebb a rés, ergo az olajmennyiség) baromi fontos és előnyös a hűtés miatt! (Eleve tuti fullszint, ill. spec. alapolajból csinálják.)
Itt pl. azt irják, hogy "A1/B1: Ez az olajspecifikáció az alacsony belső súrlódású motorolajokra vonatkozik, amelyek HTHS viszkozitása a 2,6.....3,5 mPas". és láss csodát (ill. a kis táblázatot :D ), az pont stimmel a 20-ashoz.
(*Mármint 100˚-tól fölfelé, ahol gyak. pont ugyanolyan folyós mindegyik, mer'hogy az a 'cél'-munkapont.)
Ha meg a szabványba nem férne bele, akkor nem írnák rá.
Hidegen eleve nincs 'túl híg' olaj: mindegyik túl sűrű! Plusz: a (0w-)20-as olajok extra minőségűek sok szempontból, és "normál" használatnál (é.: nem 180 fölött mész Hamburgig meg vissza, csak 150-nel) teljesen biztos, hogy megfelelnek.
Az asx motorja azert minden, csak nem mai tervezes.
Maga az 1.6-os 4A92 is 2010 ota van, de a vele rokon 4A90 es 4A91 bizony mar 20 eve velunk van. A magam reszerol nem tennek bele 0w20-at, boven jo neki az 5w30.
Ez aztán részletes és kimerítő válasz a kérdésemre. Több fórum is "vérre menő" vita van-volt az olaj témában, nem csak ezt a márkát érinti, szinte minden más autómárkánál is ez van. Még egyszer köszönöm a választ és a linkeket is.
Én kipróbálnám a 0w-20-ast (vagy elsőként a 0w-30-ast). Kifejezetten nagyteljesítményű motorokban is előírás már, term. csak utcai használatra.
Hidegindításnál (főleg 'igazi' hideg esetén, azaz mínuszokban) nagyon észrevenni, mennyivel hamarabb 'elsimul' a motor hangja a 0-s olajjal.
Ha nem fogyaszt belőle lényegesen többet, mint az 5w-30-ból, akkor nyugodtan mehet bele. (Egy picit mindenképpen fog belőle csipegetni a motor, épp azért, mert már akkor odaér [nagyobb mennyiségben] a kényes helyekre, mikor még nem melegedtek össze az alkatrészek, és nagyobbak a hézagok!)
A másik része: ha tudod figyelni menet közben az olajhőmérsékletet, és nem megy nagyon 100° fölé, akkor teljesen OK a 20-as olaj. (Ha nem látod ugyan a hőfokot, de van olajhűtő a motoron, akkor is biztos így van.)
Amúgy én is kb. ekkora távokat megyek, és reggelente bizony még így tavasszal is alig éri el az olajhőfok a 8x fokot, míg beérek... Magyarul akár hetekig/többszáz km-en használom/-juk úgy a kocsit, hogy nem éri el a motor az optimális üzemállapotot!
Volt régebben egy cikk a neten, talán a mazdamester oldalán, ahol nagyon f@szán kitárgyalta a szerző (olaj-fejlesztő mérnök, magyarul tribológus :D ), mér' hülyeség a 'túl vékony az bele'-hiedelem, adatokkal, képekkel, stb. A másik érdekes ez volt ni, sok fontos dolgot megmagyarázott (és rengeteg tévhitet megcáfolt) az olajnyomásról, viszkozitásról, stb. Márpedig ő nem a levegőbe dumál, ugyi...
Szóval összefoglalva: szerintem egy nem túl régi (tervezésű), jó állapotú motorba a lehető 'legvékonyabb' olajat kell tenni, amit a rá vonatkozó szabvány megenged, és punktum ! :D
Köszönöm a linket, Eneos olaj lesz, vagy 0w-20 vagy 5w-30. Évente kb 20 e-km amit megyek hetei kétheti egy hosszabb autópálya, amúgy napi 15-20 km. A kocsiban 230e km van eddig ahogy már írtam is Shell 5-30 olajjal volt működtetve.