Keresés

Részletes keresés

SzD-Cobra1972 Creative Commons License 2019.08.31 0 0 21831

Figyelem kezdő teljesítményrepülők!

 

Találtam egy eladó standard gépet!

 

Komplett versenygép! Kedvező áron!

 

http://www.repulogep.hu/index.php?option=com_classifieds&searchadv=&parent=0&catid_classified=3

SzD-Cobra1972 Creative Commons License 2019.08.31 0 0 21830

Sziasztok!

 

Találtam egy eladó Cobrát!

 

Figyelem ez különlegesség!

 

 

http://www.repulogep.hu/index.php?option=com_classifieds&searchadv=&parent=0&catid_classified=3

Shleet-yoo Creative Commons License 2019.02.19 0 0 21829

Ötnapos vitorlázórepülő kurzusokra lehet helyet foglalni Luton mellett a London Gliding Clubnál március 1. és szeptember vége között. Árak 510-840 GBP között. Két fő osztozik az oktatón (aki idén is én leszek). Az első napon fejenként 2 db 1000 m-es vontatásból kell gazdálkodni, a többi napokon csőrlés, időjárástól/képzettségtől/fittségtől függő mennyiségben. Barátságos áron szállás, és meleg reggeli/ebéd lehetőség adott a reptéren. A K-21 típussal végzett repülések teljesen személyre szabottak, nincs fix program. Egyedül repüléshez orvosi nem kell, autó jogsi elég. Nem hétköznapi reptér, a légtér egyes részein 230 m-rel felettünk megy a teljes lutoni 08-as leszálló forgalom.  Árlista  / További infó: istvantoth.co.uk

ANTPAX Creative Commons License 2019.02.05 0 0 21828

Sziasztok!

Keresek társakat egy Falke vásárlásához, és üzemeltetéséhez. Ha valakinek vannak hasonló tervei, és egyedül nem tudja megengedni magának, vagy pusztán tudja, hogy nem tudná kihasználni... de élne a szabadsággal, amit egy saját gép adhat. 

Akkor itt a lehetőség:

 

O6203316O77

 

http://www.planecheck.com/index.asp?ent=da&id=44143&cor=y

 

http://www.planecheck.com/index.asp?ent=da&id=37653&cor=y

 

Szép estét, 

Thony 

kzltn Creative Commons License 2018.12.28 0 0 21827

Sziasztok! ASW20-at bérelnék, ha van elérhető LX Kupára és FAI Klub Nemzetire. 

Április 26- május 4 és Július 12-20.

30/2779826 kisszoltan@hotmail.com

J19 Creative Commons License 2018.12.26 0 0 21826

Szia,

 

Szakszóm is volt -van- (még a kék színű, kemény fedeles....úgy tudom, ma már egész máshogy néz ki....). Köszönöm szépen, írok nektek....

 

Kellemes Ünnepeket!

 

Üdv:

Józsi

 

 

Előzmény: ViktorMike (21825)
ViktorMike Creative Commons License 2018.12.26 0 0 21825

 

 

Szia,

 

Igen, november eleje óta. Most a következő foglalkozásunk majd január 9-én lesz.

 

Ha volt 100 órád, akkor legalább "C", de inkább "D" vizsgád volt és talán szakszód is.

A visszatérés más egy kicsit, mint a nulláról kezdés.

Ha van kedved, keress meg minket a FB - Opitz RK oldalon, és írj egy üzenetet ott.

 

Üdv

VM

Előzmény: J19 (21824)
J19 Creative Commons License 2018.12.25 0 0 21824

Szia Kedves Viktor, köszönöm szépen a válaszodat. Kiképzésre gondoltam. 1992-ben repültem először, kb.: 100 órám van vitorlával. 20 év után szeretnék visszatérni, a lehetőségeket keresem. Amint látom, nagyon megváltozott azóta minden. A vitorla örök szerelem azt feltétlenül szeretném, de a movit is érdekel. 

Gondolom, már javában tart az elméleti oktatás. 

 

 

 

Előzmény: ViktorMike (21823)
ViktorMike Creative Commons License 2018.12.25 0 0 21823

Szia Józsi,

 

Most leginkább téli álmukat alusszák a vitorlázógépek.

Milyen repülésre gondoltál?

Kiképzés? Toborzási célú bemutató repülésre?

 

Amúgy van minden - Góbé, K7, Blanik, IS 28 (Nagyvas), Janus.

Hogy csak a kétkormányosokat említsem.

 

 

Előzmény: _Józsi_ (21822)
_Józsi_ Creative Commons License 2018.12.25 0 0 21822

Sziasztok, vitorlázik valaki Dunakeszin? Milyen vitorlázó repülőgépekkel van lehetőség repülni? A klubok honlapján nem találtam olyan opciót, hogy „géppark”. Köszönöm a segítséget!

 

mpx Creative Commons License 2018.12.14 0 0 21821

Rövidlátásra gondolom van szemüveged. A magas vérnyomásodra meg szedsz valamit... Ez így szerintem rendben lesz.

Előzmény: akosbitto (21820)
akosbitto Creative Commons License 2018.12.14 0 0 21820

Sziasztok! Egy orvosi vizsgálatnál vajon mennyire rizikós, ha az ember rövidlátó, illetve kezelt magas vérnyomása van? Tudomásom szerint ez a két nyűgöm van, és bár idén már nem tudok belevágni egy elméleti tanfolyamba, azért érdekelne, egyáltalán mekkora eséllyel indulnék egy reporvosi vizsgálaton. Illetve vitorlázó elméleti tanfolyamokat csak ősszel indítanak, vagy esetleg tavasszal is? Köszi!

Shleet-yoo Creative Commons License 2018.12.13 0 0 21819

Időgyűjtő vontatópilóták figyelem! Főállású vit. oktatóként öt évig volt otthon-klubom, a skóciai Deeside Gliding Club ismét vontatópilótát keres farokfutós gépre. Április közepétől kezdődő 6.5 hónap szolgálat, kihívásokkal teli reptér és időjárás mellett van elég szabadidő kirándulni is a különleges szépségű tájon. https://youtu.be/_duSF4IPhE4

Shleet-yoo Creative Commons License 2018.09.22 0 0 21818

Szomatogravikus Illúzió

Aki emberi teljesítőképességből vizsgázott már, annak valószínűleg ez nem lesz új, de számomra nem volt eddig ismert a magyarázata annak, hogy miért nyomjuk vissza ("pofával" neki a csőrlőnek) a csőrlés elején a repcsit annak dacára, hogy gyorsulunk mint állat. Hát mert még nem tanultad meg, vagy rég repültél apafej, és elfelejtetted, hogyan kell rendesen csőrölni!
A valóság ettől sokkal árnyaltabb.
Az elmélet szerint a probléma okozói a belső fülben levő szőrszálak, amik felelősek a térbeliség, az egyensúly, és mindenfajta mozgás érzékeléséért. Amikor ugyanis gyorsulás alatt vagyunk, a szőrszálak hátra hajlanak, és azt az érzetet keltik, mintha a fejünk hátra billenne, tehát a gépünk ágaskodik. Mi pedig engedelmeskedünk a parancsnak, és visszanyomjuk a gép orrát, ami viszont a csőrlő kötéldobnál magas fordulatszámot, a csőrlőkezelőnél pedig keresetlen szavakban is megnyilvánuló erős érzelmi hullámverést okoz.
Az anyahajó katapultnál ezt "kezeket fel!" módszerrel orvosolják.
A képek, és a videó angoltudás nélkül is átjönnek. https://goo.gl/b2augy
1970

fotó: fortepan.hu

mpx Creative Commons License 2018.07.02 0 0 21817

Igen.

Előzmény: feketefelhoo (21816)
feketefelhoo Creative Commons License 2018.07.02 0 0 21816

És a .900 meg a .905 között van "áthallás" ? 

Előzmény: mpx (21815)
mpx Creative Commons License 2018.07.01 0 1 21815

Ez így van, ennek ellenére 25 khz-es rádióval a 126.900 is működik, csont nélkül.

Előzmény: Trog_Air (21814)
Trog_Air Creative Commons License 2018.07.01 0 0 21814

Marhara nem, mert pl. LHPP frekije mar 8,33-as (126,905).

Előzmény: feketefelhoo (21808)
mpx Creative Commons License 2018.06.27 0 0 21813

Igen. Habár azokat siklóernyősnek kicsit macera használni. A kéziket meg szerintem kevesen fogják lecserélni.

Előzmény: krizsi_l (21811)
mpx Creative Commons License 2018.06.27 0 0 21812

Igen.

Előzmény: krizsi_l (21811)
krizsi_l Creative Commons License 2018.06.27 0 0 21811

Sok 0,25-ös szabadul fel mostanában.

Előzmény: mpx (21809)
krizsi_l Creative Commons License 2018.06.27 0 0 21810

LHBD

Előzmény: feketefelhoo (21807)
mpx Creative Commons License 2018.06.27 0 0 21809

Hivatalosan : Nem felel meg, nem használható !

Nem hivatalosan : sokkal jobb mint a semmi...

Előzmény: feketefelhoo (21808)
feketefelhoo Creative Commons License 2018.06.27 0 0 21808

ui 2. : normális áron vevő lennék reprádióra. 

 

Jól tudom, hogy a 25kHz osztású megfelel itthoni viszonyokra, mert a 8,33 csak a magas légtérben lesz bevezetve ?

feketefelhoo Creative Commons License 2018.06.27 0 0 21807

ui: ha nem titok melyik reptér volt ?

Előzmény: krizsi_l (21805)
feketefelhoo Creative Commons License 2018.06.27 0 0 21806

 Persze igyekszünk inkább kerülni, ráadásul már a neten is napi szinten megtalálhatók a légtér infók, ezek alapján lehet tervezni, légtér mellé tenni fordulópontot, stb.

 

Ahogy már írtam, most 2-méteres sávon forgalmazunk, de átmentünk tengeri hajózási tartományba, mert hogy az nem nagyon van a közelben. Mármint tenger.

 

 A kérdés inkább arra vonatkozott, hogy a szabad légi frekiket illik-e használni "itt egy hatméter" típusú csevegésekre. Mert ha ez nem is szabályos, de nincs belőle balhé, akkor van értelem reprádiónak. Kettő viszont nem fér el a kabinban :-)

 

 

Előzmény: krizsi_l (21805)
krizsi_l Creative Commons License 2018.06.26 0 0 21805

A hétvégén eufórikus öröm tört ki a repülőtéren mikor egy siklóernyős a repülőtér frekvenciáján bejelentkezett a közeli város fölül, és érdeklődött a drop zone üzeméről, merre induljon, hogy kerüljön. És még be is tartotta a megbeszélteket! Elég régóta van előbb esetink, majd drop zone-unk, ez volt az első ilyen eset. Bízom benne, hogy ez egy járvány kezdete :).

A rádió használata nagyságrendekkel javítja a repülés biztonságát. TIZ-ben, drop zone-ban a siklóernyő még rádióval sem egy könnyen kezelhető eset, hát még nélküle. Ráadásul szabálytalan.

Egyszerűbb és biztonságosabb is ha már a tervezés során kerülitek ezeket a képződményeket. Mindkét félszámára ez a megnyugtatóbb.

Előzmény: feketefelhoo (21801)
Ertet Lenke Creative Commons License 2018.06.25 0 0 21804

"  "itt egy hatos emelés" meg hasonlók "

 

https://www.youtube.com/watch?v=7qHZkkgowdY

 

:-)

Előzmény: feketefelhoo (21796)
feketefelhoo Creative Commons License 2018.06.16 0 0 21803

Roger.

Előzmény: ViktorMike (21802)
ViktorMike Creative Commons License 2018.06.15 0 0 21802

Engedd meg, hogy ne kommentáljam.

A véleményemet lentebb már olvashattad. Ha meghallak a frekvencián, örömmel foglak üdvözölni, és ha tudok, segíteni.

Előzmény: feketefelhoo (21801)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!