Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.11.01 0 0 19
Peldabeszedek 27:19 Aki munkalja a földét megelégedik étellel, aki pedig hiábavalóság után futkos, megelégedik szegénységgel. Mivel a Biblia koztudottan osszefuggo konyvrendszer, az evangelium is ezt tamasztja ala, hogy ne balvanyozzuk az anyagi javakat hanem ertelmesen eljunk mint aki tudja, hogy hely keszitetik szamara abban az uj vilagban ahol mar nem leszunk vandorok...
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.01 0 0 18

Kedves Molnar Ferec oskereszteny, Romabol Italiabol!!!

 

Most feladtad nekem a lecket, egyenlore blokad alatt vagyok...gyoztel:))) nem vagyok az evangeliumok nagy szakertoje az O szovetseget sokkal jobban ismerem, majd megprobalok a nap folyaman utana nezni valami igehelynek de az az igazsag hogy most ez sajna masodlogos dolog lesz. Mert a gyerekei m megkertek, hogy meseljek meset es jovo Keddre meg kell irnom egy egeszsegnevelo ,meset. Most ez az elsoszamu kihivas az eletemben!!!

 

udv

 

rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Előzmény: oskeresztyen (17)
oskeresztyen Creative Commons License 2006.10.31 0 0 17

Kedves Arturrimbaud,

 

lennél szives a cafolatot az Evangélium Idézeteibol korrigalni? Ugyanis Ama Néhany Igevers, Amit Idéztem az Evangéliumbol, messze a teljesség igénye nélkul tortént. Ennél sokkalta tobb Igehely Szol a szegénységért a gazdagsag kategorikus cafolasa mellett.

 

Mas kérdéseket illetoen is osztom a régiek véleményét, sot, magam is gyakoroltam ezt: amikor valamilyen Evangéliumi Tézist meg szerettek volna vitatni, felkészultek azzal, hogy az osszes odavonatkozo Idézetet és minden ellenkezni latszo Igehelyet is kiirtak. Aztan egyszeru Evangéliumi tobbségi elv alapjan dontottek arrol, mi a kovetendo és tanitando. Az egyhazak teologiaja, mint tekintély, szoba sem johetett, minthogy egyetlen egyhaz sem irhatja felul Isten Szavat.

 

Ezért ugy szeretnék hirdetni, hogy az Evangéliumbol Egyetlen Jotat vagy Pontocskat sem veszek el. Igy lesz nekem is a legnagyopbb Jutalmam a Mennybol, és igy jutnak a legtobben a Valodi Igazsag megismerésére és kovetésére Mennyei Atyank Kegyelme szerint.

 

Szeretettel Molnar Ferenc

Romabol, Italiabol.

 

Dicsértessék az ember, és az egyhazi teologia helyett Egyedul és Kizarolag a mi Atyank és a mi Urunk Jézus Krisztus. Az Evangélium orok. Ezt Hirdeti az angyal az ég kozepén repulve: az orok Evangéliumot.

 

Aldas és békesség.

Amen.

 

lasersd@freemail.hu

Előzmény: Törölt nick (16)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.31 0 0 16
basszus ez jo hosszu zavaros es csak meg a feleig csigaztam el vele, de vannak am csoda dolgok biblia forgatasbol az bizti elszallt az agyam...majd aha visszajon olvasom tovabb:)))
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.31 0 0 15
Jo hogy irtal, most nincs idom elolvasni de az mar latom, hogy belefogok kotni ha elolvasom, de majd akkor eloljaroban annyit hogy Krisztus nemtanitott soha szegennye vallast inkabb azt, hogy az adott javainkal meltokepp banjuk, de tovabb akkor ha elolvastam...
Előzmény: oskeresztyen (14)
oskeresztyen Creative Commons License 2006.10.30 0 0 14

A SZEGENYSEG IGENLESEROL

 

Most e topic-ban is ujabb, de most is csupan feluletes keresgélés eredményeképpen csak néhany Igehelyet idézek arrol, hogy a Krisztus Jézus kizarolag a szegénnyé valasért, vagyonunk teljes, de az utolso fillérig valo szétosztasaért Tanitott, semmiféle lakaskeresztyénséget vagy barmiféle e vilagi gazdagodast Nem Hirdetett. Csak ez ellenében Szolt.


Aki a gazdagsag ellenében hirdet a szegénység elérését preferalva, nem a gazdagok ellen hirdet, hanem a Jézus Krisztus Igéjét szolja, mert Ez az Evangélium. Aki a gazdagsag ellenében hirdet, nem a gazdagok ellen, hanem [b]mind a gazdagokért, mind a szegényekért hirdet a Jézus Krisztus szerint, hogy ne vesszenek el e vilagban az orok sotétségbe, hanem elnyerhessék a Vilagossaggal az orok életet.

 

A négy evangélium és a Jézus Krisztus Kijelentései cafolhatatlan Bizonysagtételek korunk keresztyénjei kozul a szegénységet és a hajléktalansagot szandékosan, a Jézus Krisztus Nevében, olykor egy az egyben Isten vagy Jézus Kozvetlen Felszolitasara vallalt keresztyének Tanusagtétele mellett: a kovetkezo Jézusi Beszédek azok fontossaga és kiemelt volta, messzemenoen lélekbevago volta miatt HAROMSZOR ISMETELTETNEK AZ EVANGELIUMOKBAN!:


Maté Evangéliuma:
19,29 És aki elhagyta házait, vagy fitestvéreit, vagy notestvéreit, vagy atyját, vagy anyját, vagy feleségét, vagy gyermekeit, vagy szántóföldjeit az én nevemért, mindaz száz annyit vészen, és örökség szerint nyer örök életet.


Mark Evangéliuma:
10,29 Jézus pedig felelvén, monda: Bizony mondom néktek, senki sincs, aki elhagyta házát, vagy fitestvéreit, vagy notestvéreit, vagy atyját, vagy anyját, vagy feleségét, vagy gyermekeit, vagy szántóföldeit én érettem és az evangyéliomért,
10,30 Aki százannyit ne kapna most ebben az idoben, házakat, fitestvéreket, notestvéreket, anyákat, gyermekeket és szántóföldeket, üldözésekkel együtt; a jövendo világon pedig örök életet.


Lukacs Evangéliuma:
18,29 O pedig monda nékik: Bizony mondom néktek, hogy senki sincs, aki elhagyta házát, vagy szüleit, vagy testvéreit, vagy feleségét, vagy gyermekeit az Isten országáért,
18,30 Aki sokszorta többet ne kapna ebben az idoben, a jövendo világon pedig örök életet.


Ezutan a rovid, megfellebezhetetlen kezdés utan lassunk ujabb néhany példat az Evangéliumbol, Amely Evangélium mindenfelé a gazdagsag és barmi e vilagi gyujtogetés ellenében, kifejezetten és rendkivul halmozottan és nyomatékosan a szegénységért Szol, Tanit és Parancsol:


Maté Evangéliuma:
5,3 Boldogok a lelki szegények: mert övék a mennyeknek országa.


Azaz boldogok, orok életre jutnak azok, akiknek nincsen szukséguk televiziora, ruhatarra, osszkomfortos kornyezetre és lakasra.


Jézus konkrétan Arrol Beszél, hogy Oérte a vilagon, de a vilagon mindent adjunk el, mert akkor Fogja Igazan Betolteni a lelkunket:
13,44 Ismét hasonlatos a mennyeknek országa a szántóföldben elrejtett kincshez, amelyet megtalálván az ember, elrejté azt; és a felett való örömében elmegy és eladván mindenét amije van, megveszi azt a szántóföldet.


Mennyit ad el azért, hogy Jézust Megnyerje? Sokat? Még tobbet? Nem! Mindenét!


A kovetkezo, rogton ezutan jovo Példazatban Jézus ugyanezt Megismétli: addj el a vilagon mindent, hogy megvehesd a foldet az Isten Orszagaban az orok életre, mert csak Az szamit, nem e vilag luxusa és panelkényelme:
13,45 Ismét hasonlatos a mennyeknek országa a kereskedohöz, aki igazgyöngyöket keres;
13,46 Aki találván egy drágagyöngyre, elméne, és mindenét eladván a mije volt, megvevé azt.


Add el minden vagyonodat! - Hirdeti Jézus a jomodu allattartonak - akinek fényuzése éS kényelme semmiben sem volt mérheto korunk panelkeresztyénjeinek kényelméhez -, és ugy kovess Engem:
19,21 Monda néki Jézus: Ha tökéletes akarsz lenni, eredj, add el vagyonodat, és oszd ki a szegényeknek; és kincsed lesz mennyben; és jer és kövess engem.


Jézus tanitvanyainal evidens, hogy annak ellenére, hogy nekik sincsen lakasuk, el kell adni minden adomanyt és szétosztani az árát a szegények szamara:
26,8 Látván pedig ezt az o tanítványai, bosszankodának, mondván: Mire való ez a tékozlás?
26,9 Mert eladhatták volna ezt a kenetet nagy áron, és adhatták volna a szegényeknek.


Mark Evangéliuma: add el mindenedet, ne élj kertes hazban vagy panellakasban:
10,21 Jézus pedig rátekintvén, megkedvelé ot, és monda néki: Egy fogyatkozásod van; eredj el, add el minden vagyonodat, és add a szegényeknek, és kincsed lesz mennyben; és jer, kövess engem, felvévén a keresztet.


Add egész teljes vagyonodat Isten szolgalatara, de egyetlen fillért se hagyj magadnak!:
12,43 Akkor eloszólítván tanítványait, monda nékik: Bizony mondom néktek, hogy ez a szegény özvegy asszony többet vetett, hogynem mind a többi, akik a perselybe vetettek vala.
12,44 Mert azok mindnyájan az o fölöslegükbol vetének; ez pedig az o szegénységébol, amije csak volt, mind beveté, az o egész vagyonát.


Jézus tanitvanyai még Mesteruktol, Jézustol is sajnálták a felmagasztalast, mert az pénzbe kerult. Természetes volt ugyanis szamukra, hogy mindent, amit kapnak, amit csak lehet, eladjanak, és szétosszanak a szegények szamara. Ez az Isten Igéje, nem a takarékbetét és a kamatok, a kolcson, meg az ujabbnal ujabb mobiltelefonok:
14,4 Némelyek pedig háborognak vala magok között és mondának: Mire való volt az olajnak ez a tékozlása?
14,5 Mert el lehetett volna azt adni háromszáz pénznél is többért, és odaadni a szegényeknek. És zúgolódnak vala ellene.


Lukacs Evangéliuma:
6,20 O pedig felemelvén szemeit az o tanítványaira, monda: Boldogok vagytok ti szegények: mert tiétek az Isten országa.


Itt, Romaban a szegény, hajléktalan keresztyének kozul valok nemhogy orulnének, amikor utolso fillérjeiket és ruhaikat adják egymasnak, de természetesnek veszik ezt. Bizony, senkinek, aki lakasban él, [b]ennél tobb bizonysagtétele adakozasbol nem lehet, akarmit cselekedjen is.
14,13 Hanem mikor lakomát készítesz, hívd a szegényeket, csonkabonkákat, sántákat, vakokat:
14,14 És boldog leszel; mivelhogy nem fizethetik vissza néked; mert majd visszafizettetik néked az igazak feltámadásakor.


Lukacs Evangéliumaban is Olvashatjuk a gazdag - mai mértékkel nézve rendkivul szegényes és nyomorult korulmények kozott élt - allattenyészto példazatat:
18,22 Jézus ezeket hallván, monda néki: Még egy fogyatkozás van benned: Add el mindenedet, a mid van, és oszd el a szegényeknek, és kincsed lesz mennyországban; és jer, kövess engem.


Zakeus - joszerivel vagy egészében - egyetlen példa arra, amikor Jézus Krisztus orok élettel Dijazta azt, aki gazdag volt. A mai luxuskeresztyénség, amely nem tartja magat gazdagnak, mikozben az osszes élt és élo ember un. "felso tizezrének" lakoja, olyan hallatlan jolétben és pompaban él, akozben háza tajan télen megfagynak a hajléktalanok, Afrikaban minden 7. masodpercben éhenhal egy gyermek, a jelenleg élo Emberiségnek pedig 5/6-a rosszabb és gyatrább korulmények kozott él, mint o. Eme luxuskeresztyénség, az osszkomfort fiai a tengernyi Jézusi szegénységpárti és a szegénységet Akaro és Hirdeto Evangélium Egyetlen Példajaval, a gazdag Zakeussal szoktak érvelni, mondvan: Jézus Nem Várja El a szegénységet, vagyis az O és tanitvanyai kovetését. Mindekozben elfeledik eme Egyetlen Példanal, hogy Zakeus a vagyonanak tobb, mint a felét szétosztotta a szegények kozott, valamennyi peres ugyét - lett volt barmennyire is igaza egy-egy ugyben - négyannyi modon rendezte, és ugy tért meg Jézushoz, hogy Atadja Neki az életét. Milyen életkorulmények kozott? Olyan életkorulmények kozott, amelyek a vilagon semmiben nem hasonlithatók sem kényelemben, sem luxusban, sem technikai felszereltségben, sem az ételek és a ruhak irdatlan valasztéka tekintetében a mai osszkomfort- és luxuskeresztyénség életéhez és életminoségéhez, amelyen a keresztyének példatlan sokasaga jar, nemcsak elvetve a szegénységet, de visszatéroen azokat kérve szamon gazdag szegénységukért, akik nem a gazdagsagban, hanem a Jézus Krisztus kovetésével valo szegénységben kerestek és talaltak feloldozast.


19,8 Zákeus pedig eloállván, monda az Úrnak: Uram, ímé minden vagyonomnak felét a szegényeknek adom, és ha valakitol valamit patvarkodással elvettem, négy annyit adok helyébe.
19,9 Monda pedig néki Jézus: Ma lett idvessége ennek a háznak! mivelhogy o is Ábrahám fia.


21,2 Láta pedig egy szegény özvegy asszonyt is, hogy abba két fillért vete.
21,3 És monda: Igazán mondom néktek, hogy e szegény özvegy mindenkinél többet vete:
21,4 Mert mind ezek az o fölöslegükbol vetettek Istennek az ajándékokhoz: ez pedig az o szegénységébol minden vagyonát, a mije volt, oda veté.


Janos Evangéliumaban még az Istenarulo Judas is tudta, hogy hajléktalanokként is egy a dolguk a korabeli szegény, gyakran teljesen ruha és élelem nélkuli, uldzésekkel teli, allando életveszélyben élt életuk mellett. Még Judas is tudta, hogy a dolguk az, hogyha valamihez hozzajutnak, eladjak azt, és az arat nem sajat anyagi boldogulasukra és testuk kényelembe helyezésére, hanem a szegényekre, a szegényekre és a szegényekre kell kolteniuk:
12,4 Monda azért egy az o tanítványai közül, Iskáriótes Júdás, Simonnak fia, a ki ot elárulandó vala:
12,5 Miért nem adták el ezt a kenetet háromszáz dénáron, és miért nem adták a szegényeknek?
12,6 Ezt pedig nem azért mondá, mintha néki a szegényekre volna gondja, hanem mivelhogy tolvaj vala, és nála vala az erszény, és amit abba tesznek vala, elcsené.


Odébb:
13,29 Némelyek ugyanis állíták, mivelhogy az erszény Júdásnál vala, hogy azt mondá néki Jézus: Vedd meg, amikre szükségünk van az ünnepre; vagy, hogy adjon valamit a szegényeknek.


Pal romai levele a keresztyén Testvéreknek valo adakozasrol szol:
15,25 Most pedig megyek Jeruzsálembe, szolgálván a szenteknek.
15,26 Mert tetszett Macedóniának és Akhájának, hogy a Jeruzsálembeli szentek szegényei részére némileg adakozzanak.


II.korinthusi levél: a szegénység, nem pedig a jolét és a kényelem az, ami a joszivuség gazdagsagahoz vezetett:
8,2 Hogy a nyomorúság sok próbái közt is boséges az o örömük és igen nagy szegénységük jószívuségük gazdagságává növekedett.


Igen. Akik Romaban hajléktalanok, naponként tesznek Tanubizonysagot arrol, hogy akik a legszegényebbek, egyben Atyank Szeretetébol a legbokezubbek is. Akik bérhazakban és panellakasban élnek, ezt el sem tudják képzelni. Amen.


9,8 Az Isten pedig hatalmas arra, hogy rátok áraszsza minden kegyelmét; hogy mindenben, mindenkor teljes elégségtek lévén, minden jótéteményre boségben legyetek,
9,9 A mint meg van írva: Szórt, adott a szegényeknek; az o igazsága örökké megmarad.


Jakab levele azokat is feddi, akik nem a gazdagokban, hanem a szegényekben botrankoznak meg, mondvan: emberi/isteni méltosagra teremtettunk, nem arra, hogy szegényekké legyunk e vilagon. Akik megbotrankoznak Jézus Tanitasaban, azoknak Szoljon most ez az Ige:
2,2 Mert ha a ti gyülekezetetekbe bemegy egy aranygyurus férfiú fényes ruhában, bemegy pedig egy szegény is szennyes ruhában;
2,3 És rátekinttek arra, akin a fényes ruha van, és azt mondjátok néki: Te ülj ide szépen; és a szegénynek ezt mondjátok: Te állj ott, vagy ülj ide az én zsámolyom mellé:
2,4 Nem mondtatok-é ellent magatoknak, és nem lettetek-é gonosz gondolkozású birákká?


Ki szereti felebaratjat, mint onmagat jobban, ha nem az, aki Jézust, nem pedig e vilag kényelmét koveti? Ki, ha nem azok, akik nem maguknak gyujtogetnek ruhakat, fali diszeket és porcelan targyakat, elektronikus cikkeket és takarékbetétet, hanem mintha csak maguknak adnák oda, ugy adják át havi fizetésuket is az aluljarokban és az utcakon fagyoskodo hajléktalanoknak és szegényeknek, aztan azoknak, akik életmento mutétekre szorulnak, aztan szegény roman testvéreink szamara kuldenek pénzt, aztan akik afrikai szamlakra és tavoli, szegény orszagok evangelizalasara, tehat lélekmentésére nyujtják át megtakaritott pénzeiket? Jakab a gazdagsagrol szolt, kozvetlenul azt kovetoen irta le ezt is:
2,8 Ha ellenben megtartjátok a királyi törvényt az Írás szerint: Szeressed felebarátodat, mint tenmagadat, jól cselekesztek.
2,9 De ha személyválogatók vagytok, vétkeztek, elmarasztaltatva a törvény által, mint annak megrontói.


Nem lehetunk személyvalogatok, Krisztus szegénységet vallalt gyermekeit sajat gazdagsagunkért megvetve azért, miért szegények, miért nem olyan gazdagok, mint a tomegkeresztyénség, minden idok ledkényelmesebb osszkomfortkeresztyénsége. Krisztus az egész teljes Evangéliumban a gazdagsag ellenében és a szegénység beteljesitéséért Hirdet és Tanit.


A Jelenések Konyvében Jézus a szegénységet, mint Szamara Nagyon Szeretett, Kedves dolgot Szolja, mikozben a "Satan zsinagogaja" alatt a mai gazdag zsinagogak és zsidok is eszunkbe jutnak:
2,9 Tudom a te dolgaidat és nyomorúságodat és szegénységedet (de gazdag vagy), és azoknak káromkodását, akik azt mondják, hogy ok zsidók, és nem azok, hanem a Sátán zsinagógája.


A mai gazdag luxuskeresztyénség - szemben az Igehely valodi értelmével azért, hogy tudattalanul is helyet adjon lelkében sajat gazdagasaganak - szembehelyezkedik az Isten Igéjének tanitasaival. Gyakori a farizeus és a vamszedo templomi imajanak citalt példazata, amikor a farizeus tetteivel kérkedik, hirdetvén, hogy hálát ad Atyanknak, amiért o nem olyan, mint a tobbiek, a vamszedo viszont azt mondja fejét lehajtva - na nem a foldig, ahogyan itt sok hajléktalansagot onként vallalt keresztyén teszi -, hogy bocsass meg nekem, bunosnek. Az osszkomfortkeresztyénség azt mondja errol - sajat életéhez szabva az Igét, nem a Jézus Krisztus Evangéliumahoz -, hogy Jézus itt Azt Tanitja, nem kell jot tenni, csak legyél bunbano és udvozulsz. Azonban valamit az osszkomfortkeresztyénség nagyon kifelejt: ugyanis Jézus egyetlen árva Szoval nem mondta, hogy akar a farizeus, akar a vamszedo udvosségre jutott volna, csupan azt, hogy az alazatos bunos jobban megtisztult, mint a masokat megveto és semmibe vevo szeretetlen farizeus. Nem szegényekrol, hanem két modos emberrol van szo: az egyik farizeus, a masik vamszedo. Azonban - és az Igaz Evangéliumot hirdessuk - egyikrol sem Mondatott Ki, hogy ilyen gyalazatos allapotban udvozult volna, és ez nem is lehetséges. Csupan az Mondatott Ki, hogy tobb bune vétetett el a két gazdag kozul a vamszedonek, aki alazatosabb volt a farizeusnal, aki gazdagként adakozott.

 

Akinek barmi felvetése van, varom a hozzaszolasat. Tetteink nem a gazdagsag uldozése és totalitarius kényszeritése, hanem a Jézus Krisztus és Tanitasainak igenlése: a Vilagossag hirdetése. Aki Ot, Jézust Hirdeti, ugy kell tennie, hogy a Torvénybol Egyetlen Jotat és Pontocskat el nem vesz. Aki keresztyén, az az Evangéliumot hirdesse, ne barmi mast. Jézus Krisztus Evangéliuma nem alku és a sajat felmentésunk érdekében kurtithato-atirhato piaci arucikk. A teljes és egész Evangéliumot kell hirdetnie annak, aki keresztyén, mert ez az Ur Jézus Krisztus Parancsa.


Nekunk nem a sajat jomodunk védelme, és a Jézus Krisztust az O Parancsai és Tanitasai szerint kovetok uldozése a feladatunk mondvan, miért nem gazdagok, hurdetvén Jézus és Bizonysagtételei Ellenében, hogy nem illik hatalmukhoz és méltosagukhoz az ilyen szegény életmod. Nem a sajat jomodunkhoz kell sullyesztenunk az Isten Igéjét, hanem sajat zullottségunknek és tespedtségunknek véget vetve kell a Jézus Krisztus Akaratahoz és Tanitasaihoz emelkednunk.


Egy néhai katolikus pap szavai jutnak eszembe, aki azt mondta:
"A tisztességes ember gyakorlatát mindig felfelé húzza, közelítendo az elveihez. A becstelen ember az elveit szállítja mind lejjebb, hogy gyakorlatának megfeleljen."

 

Varom az Evangéliumhoz valo hozzaszolasokat.


Szeretettel Molnar Ferenc Arpad.
Roma, Olaszorszag.
lasersd@freemail.hu


Dicsértessék az Ut, az Igazsag és az Elet: a Jézus Krisztus és az O Atyja, a mi Mindenhatonk mindorokkon orokké.
Amen.

Törölt nick Creative Commons License 2006.10.23 0 0 11
Na szóval olyan nagy szakértő nem vagyok, sem a vagyonban sem a vallásokban, de egyet tudok, magamról hogy amióta elhatároztam hogy szembefordulok önmagammal és legyőzöm az élősködő életmódomat,sok áldás ér amit azelőtt nem ismertem és sokkal kevesebbem van ugyan de azok sokkal hasznosabbak a számomra.

 

Meg azt is megfigyeltem, h azokon a tárgyakon van áldás amit nem élősködésből és rablásból szereztek....

Törölt nick Creative Commons License 2006.10.23 0 0 10
Auuuuuuuuuuu, ez nagyon jó topik ugy hogy En becsatlakozom, habar jocskan kiestem az idobol, 6 evre ra... ...de elotte meg elvegzek ezt azt, meg kozbe atgondolom amit mondani szeretnek:))) hamarosan jovok de meg ma nem hat ev mulva r:)))
dr.Jones Creative Commons License 2000.11.08 0 0 9
Vagyona a felekezetek híveinek is lehet. És ebben a topicban erről van szó.
Most már lehet hőzöngeni??
dr.Jones
Előzmény: Csuhajder (8)
Csuhajder Creative Commons License 2000.11.08 0 0 8
Vagyona FELEKEZETEKnek van..... talán előbb a fogalmakat, azután hőzöngeni
outdownS Creative Commons License 2000.11.07 0 0 7
Kedves Daikini!

Igaz, hogy a buddhisták szerint az ember annál boldogabb, minél több dologról látja be, hogy nincs is rá igazán szüksége?

Én is erre felé haladok, csak sajnos nem filozófiai meggondolásból. (Közalkalmazotti lét határozza meg a tudatomat.)

lépcsömászó Creative Commons License 2000.11.07 0 0 6
Sziasztok!

Szerintem a valódi probléma nem elvi, elvben a nagyobb vallási irányzatok tényleg egyetértenek.

A valós kérdés egészen személyes: most akkor az én vagyonom az arany középutat jelenti, netán több annál, ezért le kellene mondanom egy részéről (kinek a javára?), vagy kevesebb, mint az arany középút, és ezért még megalapozottan törexem a többre?

Itt vannak a vagyon csapdái, ezen kérdések körül.

Dr.Jones Creative Commons License 2000.11.05 0 0 5
A nagyobb vallások ebben a témában megtalálták a középutat. De a kisebbeknél vannak bibik. Például egy adventista néni az utcában, amikor a férje meghalt, hogy 'megszabaduljon' a vagyon terhétől, azonnal ráíratta az unokahugára - gyerekei nincsenek. Az unokhúg vállalt ezt a terhet, hiszen már van három háza és minden második hónapban külföldre utazik. A néni megtűrtté vált a saját házában.
Mi ebben a jó?
Mondtam neki, hogy a vagyon terhe csak akkor rossz, ha teher. Ha valaki nem érzi annak, attól még lehet hívő. Például van esélye rá, hogy egyszer nagyobb vagyont-pénzt adjon jótékony célra. Nem általánosan jellemző, de a lehetőség megvan.
Dr.Jones
Daikini Creative Commons License 2000.11.05 0 0 4
Koszi, a hasnyalmirigyem meg megvan :-)

Daikini

Előzmény: Törölt nick (3)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.05 0 0 3
Nagyon, nagyon csúnya dolog volt lenullázni ezt a topicot! És ha megsérült volna Daikini hasnyálmirigye??
Előzmény: Translator (0)
aranyviktor Creative Commons License 2000.11.05 0 0 2

Arany középút....
Előzmény: Daikini (-)
gyorgyi_ Creative Commons License 2000.11.05 0 0 1
Kedves Daikini!

A vagyonrol kb. az a velemenyem, ami neked. Nem kell a gazdagsag, de azert ne is legyek koldusszegeny (mert akkor talan tulsagosan a mindennapos gondokhoz lennek kotve).

Es az egyhazamtol is azt varom el, hogy ne arrol tanitson, hogy gazdag leszek, ha Istent kovetem, hanem a lelki dolgokrol. Ha a gazdagsagrol tanitana, nem is mennek oda tobbe.

Szeretem Hamvas Belat. Ezert irom ide tole a kov. idezetet:

"Jezus nem iger boldogsagot es megnyugvast, gondtalansagot, elegedettseget, es nem igeri az elet gatlastalan elvezetet sem itt, sem a tulvilagon. Eppen ellenkezoleg. Lehet, hogy erre celzott, amikor azt mondta: nem beket hozok. Ami pedig a foldi letre vonatkozik, eppen csak annyi, hogy az ember fenntartsa magat, es ezzel sem kell torodni. Egy az, ami kell. Dolgozzatok Isten orszagan, es a tobbi odahajittatik nektek. "

Ja, es katolikus vagyok.

Translator Creative Commons License 2000.11.03 0 0 0
Jobb a sok pénz, mint a 0.

Translator

Előzmény: Daikini (-)
Daikini Creative Commons License 2000.11.03 0 0 topiknyitó
Sziasztok

Kerdesem/keresem az lenne, hogy mennyire fontos a penz, a haz, kaja stb... ugy altalaban a kulonbozo vallasokban. Foleg maganvelemenyek erdekelnenek, mindegy hova tartozol.

Jomagam buddhistakent azt tudom mondani, hogy a vilagi javakhoz nem erdemes ragaszkodni, mivel a halal utan es az ujabb eletben nem fognak azok rendelkezesre allni.
A gazdagsagot feleslegesnek tartom. Igazabol egy bizonyos vagyon felett mar gondot okoz, nem pedig elegedettseget. Viszont kell az embernek valami minimum, hogy kepes legyen a boldogsag eleresere. Igazabol az optimalis vagyon feluton van a gazdagsag es a szegenyseg kozt. Ahol nem kell arra gondolnia az embernek, hogy holnap mit fogok enni, hanem erez valami fele biztonsagot maga korul. A nagy anyagi ertekek masfajta gondokat okoznak. Sok teendot, az emberi erzesek leepuleseit is okozhatja. Tovabba gorcsos felelmet a megszerzett javak elvesztese irant. Tehat ugy erzem fontos, hogy az embernek legyen mibol elnie, de nem kell szuksegkeppen tulzasba vinni.

Kulonosen erdekelne mondjuk mohamedan velemeny. De irjon nyugodtan barki.

Daikini

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!