régóta szemezek a Maserati Biturboval, mint második autó és viszonylag elérhető áron lehet Németországból vagy Svájcból (esetleg Olaszországból) behozni. Kérdésem, van-e olyan független szervíz, ahol értenek a Maseratihoz és jelenleg működik-e?
Adott egy 2015-ös Maserati Ghibli. Megdöglött az akksija, ezért ki lett cserélve (nem szakszervizben), de a csere óta elektromos problémák vannak az autóval:
- klíma nem működik
- befújt levegő útját nem lehet állítani (láb, szélvédő, utastér)
- műszerfalvilágítás nem jó
- biztonsági övek visszajelzése nem jó
Van ötletetek, hogy első körben mit lehetne tenni?
JC-II vagyok húsz évvel ezelőtt regisztráltam és 2009-ben voltam errefelé utoljára. Egyelőre csak szemlélődöm hányan vannak még meg a régi cimborák közül.
Van egy Maserati Quattroporte Executive 2005 évjárat kézi 6-os váltóval. Ki lett cserélve a kuplung csak nem lett felprogramozva. A Maserati szerviz szerint újra ki kell cserélni. Igaz ez? Vagy össze lehet programozni?
Lopásra a Pajzs a legkedvezőbb: a riasztójuk beszereltetése után havi kb. 8000.-Ft-ért vállalják, hogy kifizetik az autó árát, ha lábon viszik el (törés nincs benne!).
Hello forum, Maserati GranCabriohoz akarok Casco-t kötni. Valakinek van ezzel tapasztalata? Netrisk nem működik erre a típusra, és eddig a közvetlen a biztosítóktól kapott ajánlatok között nagyon nagy a szórás. 400k-1.2M között mozog az éves díj.
Az szép kis summa, biztos kevés benne a km. Én kb. 2 hónapja árulom a QP S-emet, már 8,5m-ért van kint de a kutyát sem érdekli. Le akartam az idén cserélni egy 2012-13 körüli GranTurismo S-re vagy GranCabrio-ra, de úgy látszik, hogy elmarad a projekt. Majd jövőre... Vagy legfeljebb megtartom és majd a QP mellé jön a kabrió! :) :) :)
Szívesen találkoznék veled és megnézném a paripát, főleg a hangjára lennék kiváncsi, hogy a GTS-nek a kapcsolható dobjával mennyire más a hangja az én 4,7-esemhez képest. És hátha tudnék mondani egy-két fontosabb dolgot a közel 5 éves üzemeltettési tapasztalatomból (alkatrészek, szervizek,stb.).
A klubtagoknak van egy zárt fb csoportjuk, ahol szervezik a találkozókat. Ha egy Maserati tulaj csatlakozni kíván a klubhoz, annak be kell fizetnie az elviselhetelenül nagy tagdíjat (1000.-Ft/hónap, az év hátralévő részére) és máris megnyílik előtte minden. :)
Igény találkozóra mindig van, vmikor ketten vagyunk, vmikor tizenegy autó jön össze. Ki mikor ér rá éppen...
Végül vásároltam,egy 2009-es Quattroportét,abból is a GTS verziót.Komolyan mondom ez már nem autó,hanem valami mitikus-organikus lény,mi DNS-alapú.:)Olyan hangokat produkál....
Eddig minden hibátlan,leszámítva,hogy pár napja nem húzza be a szervó a csomagtartót.Ez nem teljesen nyitó-csukó funkció,csak beszívja a zárás legvégén s úgy zárja tökéletesre a rést.Ezzel egyidőben az elektromos ajtó zár kioldás is elszállt mind a 4 ajtóban.
Nekem régi 85-86 biturbo-m van négy és kétajtós is, utóbbi időben nem érek rá vele foglalkozni áll a garázsban szanaszét szedve :-)
Volt már sok fajta az elmúlt 15 évben a családban unokaöcsinek pld 2006-os duoselect 2009-10-ben volt meg. Márkaszervizben vannak dolgok amit csak ott tudsz megcsináltatni, minden mást ha van egy jó szerelőd akkor normál áron, pld olajcsere, futómű, fék szervizek, stb.
Oda ahová kell a gyári elektronika az sajna csak márkaszerviz.
QP 2009-ben még garis volt, szóval sokszor volt a márkaszervizben. Kb merci/bmw árszínvonalon volt a szervizköltség. A mostani márkaszerviz bár helyileg ugyanott van, elvileg azóta jobb mint a 2004-5-ös induláskor
Nem gondolom hogy a linkelt autók gyanúsan olcsók lennének, mert az eu-s ár pld az elsőnél rögtön 20.000 euro + itthoni forgalomba helyezés, bőven 7 milla felett lesz a vége
A duoselectnél volt olyan probléma hogy ha emelkedőn ment az autó automatában téve lassan akkor megzabálta a kuplungot (parkolóházas, vagy emelkedőn dugóban araszolás) aki sokat használta így annak volt 20.000-ként kuplung tárcsa csere, programozás, kb 1,5-2 millás szervizköltség. Akinek volt annyi esze hogy ilyen üzemben manuálba rakja a váltót, nem hagyja csúsztatni , vagy összevissza kapcsolgatni, hanem egy fokozatban még ha magasabb fordulaton is (idegesítő) megoldja annak 60-100.000-et is elment.
Erre a maserati is rájött hogy bár az elképzelés nem volt rossz a mindennapi életben nem igazán működik így 2007-től elkezdte bevezetni a ZF automatát, jó eséllyel egy 2009-es kocsiban már azt találsz.
Tehát ha egy normál váltókart is találsz középen, akkor ZF, kevesebb költség (a jó állapotú autónál)
ha meg csak a kis pöcköt akkor azt hagyd meg másnak, bármilyen olcsó is:
Nem tudom most milyen a Wallis szerviz, de 2009-ben a WUP az nem volt éppen 10-ből 10 pont. (garis autó mikor esőben beázott az elektronika és megállt az M3-ason akkor a szervizbe betrélerezve ki akarták nyomni a dobozt sziloplaszttal hogy akkor biztos nem ázik be többet..stb) Rendeltem alkatrészt a régebbi biturbóhoz, és a kedves hölgy a 50.000 Ft-os tömítéskészletet félbe akarta hajtani hogy beférjen a 2 eurós ajándék maseratis szatyorba... jól van az úgy az olajdekni vagy a vízpumpa tömítésnek :-) és még vagy 10-15 ilyen hülyeséget tudnék említeni.
Nyilván azóta biztos jobb a helyzet.
Nem is az a baj hogy magas a szerviz rezsióradíj, drágák az alkatrészek és tök irreális szerviz idők vannak megadva, hanem miután kicsengetted a pénzt az elvégzett munka vagy jó vagy nem. Pld mikor ötödszörre sem működik rendesen a parkszenzor, vagy 3x-ra is nyikorog a műszeregység mert nem sikerül megcsinálni, de mondjuk ha öngyújtóval kitámasztod akkor frankó :-)
2012-ben volt talán ráncfelvarrás a QP-nál ott már nem hallottam ilyesmi dolgokat, de azzal nekem nincs személyes tapasztalatom.
Melyik évjárat /típus az amire azt mondod ,hogy hétvégi/2. Autóként érdemes megvenni Anélkül hogy feleslegesen lapátolod ki az ablakon a pénzt?
(nyilvan egy ilyen típusú auto javítási költsege magasabb,de azért nem mind1,hogy évente 300.000ért szervizeled vagy 3milióért .)A megbízhatóság sem utolsó ,mert annyira nem jó félúton meghal alattad.
20.000renként elég szervizelni az már tejesen elfogadható ,20.000-es szerviz mennyit kóstál?
Azok általában a 2005/6-2009 közti duoselect váltós kivitelek. Transaxle elrendezés, elég jó váltó sportos vezetéshez, hagyományos automataként csapnivaló, + rohadt szervizigényes.
Ésszel használva (vannak gyerekbetegségei amit az átlag júzer pont hogy felerősít, és így rekord gyorsan kinyírja) lehet probléma mentes sokáig egy felújított vagy rendszeresen karbantartott darab, de sajna 90%-ban nem ez a helyzet. Akár 2 milla is lehet egy kuplung javítás és ez akár 20.000-ként bekövetkezhet szerencsétlen körülmények közt.
ha nem forint lenne a deviza nem fel se tettem volna ilyen kérdést :D
Közben leesett,hogy a Ghibli az nem "elég régi" ahoz ,hogy ennyiért legyen ...
A quattroporte-kat olyan tízen párezerért már árulják Scout24-en ,mennyi az ami gyanúsan olcsó ?
igazából arra lennék kiváncsi,hogy ha megveszek eggyet mennyi a fentartasa éves szinten casco nélkül,természetesen üzemanyag se számít bele,csak az ezen kívül eső dolgok ha mondjuk évi néhány ezer km-t megyek vele.