A klubtagoknak van egy zárt fb csoportjuk, ahol szervezik a találkozókat. Ha egy Maserati tulaj csatlakozni kíván a klubhoz, annak be kell fizetnie az elviselhetelenül nagy tagdíjat (1000.-Ft/hónap, az év hátralévő részére) és máris megnyílik előtte minden. :)
Igény találkozóra mindig van, vmikor ketten vagyunk, vmikor tizenegy autó jön össze. Ki mikor ér rá éppen...
Végül vásároltam,egy 2009-es Quattroportét,abból is a GTS verziót.Komolyan mondom ez már nem autó,hanem valami mitikus-organikus lény,mi DNS-alapú.:)Olyan hangokat produkál....
Eddig minden hibátlan,leszámítva,hogy pár napja nem húzza be a szervó a csomagtartót.Ez nem teljesen nyitó-csukó funkció,csak beszívja a zárás legvégén s úgy zárja tökéletesre a rést.Ezzel egyidőben az elektromos ajtó zár kioldás is elszállt mind a 4 ajtóban.
Nekem régi 85-86 biturbo-m van négy és kétajtós is, utóbbi időben nem érek rá vele foglalkozni áll a garázsban szanaszét szedve :-)
Volt már sok fajta az elmúlt 15 évben a családban unokaöcsinek pld 2006-os duoselect 2009-10-ben volt meg. Márkaszervizben vannak dolgok amit csak ott tudsz megcsináltatni, minden mást ha van egy jó szerelőd akkor normál áron, pld olajcsere, futómű, fék szervizek, stb.
Oda ahová kell a gyári elektronika az sajna csak márkaszerviz.
QP 2009-ben még garis volt, szóval sokszor volt a márkaszervizben. Kb merci/bmw árszínvonalon volt a szervizköltség. A mostani márkaszerviz bár helyileg ugyanott van, elvileg azóta jobb mint a 2004-5-ös induláskor
Nem gondolom hogy a linkelt autók gyanúsan olcsók lennének, mert az eu-s ár pld az elsőnél rögtön 20.000 euro + itthoni forgalomba helyezés, bőven 7 milla felett lesz a vége
A duoselectnél volt olyan probléma hogy ha emelkedőn ment az autó automatában téve lassan akkor megzabálta a kuplungot (parkolóházas, vagy emelkedőn dugóban araszolás) aki sokat használta így annak volt 20.000-ként kuplung tárcsa csere, programozás, kb 1,5-2 millás szervizköltség. Akinek volt annyi esze hogy ilyen üzemben manuálba rakja a váltót, nem hagyja csúsztatni , vagy összevissza kapcsolgatni, hanem egy fokozatban még ha magasabb fordulaton is (idegesítő) megoldja annak 60-100.000-et is elment.
Erre a maserati is rájött hogy bár az elképzelés nem volt rossz a mindennapi életben nem igazán működik így 2007-től elkezdte bevezetni a ZF automatát, jó eséllyel egy 2009-es kocsiban már azt találsz.
Tehát ha egy normál váltókart is találsz középen, akkor ZF, kevesebb költség (a jó állapotú autónál)
ha meg csak a kis pöcköt akkor azt hagyd meg másnak, bármilyen olcsó is:
Nem tudom most milyen a Wallis szerviz, de 2009-ben a WUP az nem volt éppen 10-ből 10 pont. (garis autó mikor esőben beázott az elektronika és megállt az M3-ason akkor a szervizbe betrélerezve ki akarták nyomni a dobozt sziloplaszttal hogy akkor biztos nem ázik be többet..stb) Rendeltem alkatrészt a régebbi biturbóhoz, és a kedves hölgy a 50.000 Ft-os tömítéskészletet félbe akarta hajtani hogy beférjen a 2 eurós ajándék maseratis szatyorba... jól van az úgy az olajdekni vagy a vízpumpa tömítésnek :-) és még vagy 10-15 ilyen hülyeséget tudnék említeni.
Nyilván azóta biztos jobb a helyzet.
Nem is az a baj hogy magas a szerviz rezsióradíj, drágák az alkatrészek és tök irreális szerviz idők vannak megadva, hanem miután kicsengetted a pénzt az elvégzett munka vagy jó vagy nem. Pld mikor ötödszörre sem működik rendesen a parkszenzor, vagy 3x-ra is nyikorog a műszeregység mert nem sikerül megcsinálni, de mondjuk ha öngyújtóval kitámasztod akkor frankó :-)
2012-ben volt talán ráncfelvarrás a QP-nál ott már nem hallottam ilyesmi dolgokat, de azzal nekem nincs személyes tapasztalatom.
Melyik évjárat /típus az amire azt mondod ,hogy hétvégi/2. Autóként érdemes megvenni Anélkül hogy feleslegesen lapátolod ki az ablakon a pénzt?
(nyilvan egy ilyen típusú auto javítási költsege magasabb,de azért nem mind1,hogy évente 300.000ért szervizeled vagy 3milióért .)A megbízhatóság sem utolsó ,mert annyira nem jó félúton meghal alattad.
20.000renként elég szervizelni az már tejesen elfogadható ,20.000-es szerviz mennyit kóstál?
Azok általában a 2005/6-2009 közti duoselect váltós kivitelek. Transaxle elrendezés, elég jó váltó sportos vezetéshez, hagyományos automataként csapnivaló, + rohadt szervizigényes.
Ésszel használva (vannak gyerekbetegségei amit az átlag júzer pont hogy felerősít, és így rekord gyorsan kinyírja) lehet probléma mentes sokáig egy felújított vagy rendszeresen karbantartott darab, de sajna 90%-ban nem ez a helyzet. Akár 2 milla is lehet egy kuplung javítás és ez akár 20.000-ként bekövetkezhet szerencsétlen körülmények közt.
ha nem forint lenne a deviza nem fel se tettem volna ilyen kérdést :D
Közben leesett,hogy a Ghibli az nem "elég régi" ahoz ,hogy ennyiért legyen ...
A quattroporte-kat olyan tízen párezerért már árulják Scout24-en ,mennyi az ami gyanúsan olcsó ?
igazából arra lennék kiváncsi,hogy ha megveszek eggyet mennyi a fentartasa éves szinten casco nélkül,természetesen üzemanyag se számít bele,csak az ezen kívül eső dolgok ha mondjuk évi néhány ezer km-t megyek vele.
No de mi a pénznem? A legolcsóbb Ghibli 10 millió Ft a hahun. A Quattroporte se nagyon ebben a sávban mozog. Egyetlen egy van 3,5-ért, de ami nagyon olcsó az mindig gyanús.
Régi vágyam,hogy legyen egy Maserati-m,mennyire koltséges 2.autóként fenntartani egyet ?
Olyan 4millios vétel ár az ami még reális ,ebből quatroporte-kat találtam csak,de ha ha belefer ghibli is szoba jöhet.Éves szinten milyen költségei vannak,néhány ezer kilométert mennék szerintem évente.Mennyire megbízható auto?
Sajnálom hogy ma nem találtam senkit a Hungaroring Classicson az autók mellett, szívesen beszélgettem volna márkatársakkal. Viszont a piros Biturbon a jubileumi olasz autó találkozó matrica külön kedves emlék a számomra.
kisqKta
Miközben emésztgeted, szerintem menj el megnézni mindkét autót, mérd fel az állapotbeli különbségeket, beszélj az eladókkal, esetleg más maserati tulajokkal is, hogy minél több infód legyen a döntéshez.
A másik autó sincs túl messze, egy kalap alatt megnézhető mindkettő.
Nem tudom egyébként mi a motivációd, megtetszett a maserati, és egy olcsó rommal szeretnél hobbizni, babrálni, vagy elindulnál e egy drágább, de jobb állapotú darabbal, kevesebb szopás, több élvezet alapon?
Amennyiben utóbbi, akkor írj a mailemre (publikus) tudok egy szinte azonnal hadra fogható - nem minden áron, és nem akárkinek - eladó 85-ös négyajtóst. Megadom a tulaj elérhetőségét, és a többit letárgyalhatjátok.
Amikor megvettem az autót annyiban volt szerencsésebb helyzetem hogy tudtam hogy a motor rendben van, az autó amellett hogy a kasztni lakatolás, törött üveg, stb cserések lesznek, várhatóan nagy gondba nem futhatok bele. Aztán menet közben megtanultam hogy vezérműszíjat nem a gyárból rendelünk 30-ért hanem maseratis zacsi nélkül megvesszük ugyanazt a Bárdiban, Unixban 5-ért... meg a gyári 1m vákuumcső áráért 100m-t adnak ugyanabból a semperitből bármelyik helyi autósboltban.
Amennyiben van rá energiád, helyed, időd (fontosabb mint a pénz) nagyon fasza kis autó ez, de tökéletes, vagy kész soha nem lesz :-)
Miután megvetted javaslom hogy lépj be a Magyar Maserati Klubba. Az éves tagdíj jelképes ahhoz képest hogy mennyi információt, segítséget kaphatsz. Nem utolsó sorban lehet menni túrázni a márkatársakkal, jó a társaság. Csak egy tipp, jövő héten a Hungaroring Classicon is tuti kint lesz pár klubos autó. (425 pont nem, bár ilyen is volt jó párszor)
előtte egy nappal meg:
jól látható mik azok a részek amik általában kezelésre szorulnak. Azóta eltelt pár év... kb ugyanitt tartok megint (csak most nincs rá időm, 5 éve azt mondogatom hogy majd nyáron, ősszel, oké nem értünk rá akkor majd télen)
Köszönöm szépen az őszinte leírást, jó pár éve felújítottam egy japán terepjárót, amit gyakorlatilag tejesdobozban vettem meg. (Értsd az alvázig le volt bontva róla minden, fotókkal dokumentálva raktam össze)
Ha jól emlékszem az olyan 4 év alatt lett kész. :)
Igaz az egy szög egyszerű gép volt, a biturbo ahhoz képest NASA űrhajó.
(nem ismerem a kocsit csak szemre kb onnan indul mint az enyém 2004-ben) akkor átiratás, gatyába rázás beindítás, alap lakatolás a műszakihoz, és kb másfél-két millánál fog állni a költség mutató, és egy fél/egy év mire mész pár kanyart. Nyilván akkor kijön még pár nyűg, ha szépre is akarod akkor körbe lakatolás, teli fény, beltér gatyába rázás, 3-4 millából, és sok saját munkából szép veteránod van. Élvezetes használgatós, kevésbé szép hobbi autó mint fentebb írtam a feléből :-)
Futómű alkatrészek, gömbfejek, fékbetét, alap karbantartós cuccok simán vannak olcsón. Szélvédő pld tuti nincs, az utolsó újat én vettem meg 2005-ben. Kasztni elemek sincsenek már. 2006-ban még volt sárvédő (1000 euro) ajtó borító lemez (300 euro) és küszöb is a gyárban (120 euro) Egy motor tömítés készlet az 300 euro, szilikon csövek stb elég drágák a gyári cuccok, de nem kell hozzá feltétlenül ragaszkodni. Elég sok gyári alkatrész már nincs, de sok ebből gond nélkül helyettesíthető, bár némi nyomozás, sok várakozás és postázgatás bejátszhat.
Ha van időd vele foglalkozni akkor elég jó buli. (ha nincs akkor meg hatalmas, és nagyon elhúzódó szopás) én már csak tudom :-)
Olyan kérdésem lenne, hogy egy 1985 Maserati 425 biturbo-hoz mennyire lehet manapság alkatrészt kapni? Vannak ennek a típusnak olyan típus hibái, ami miatt nem szabad megvenni?
Abszolut hobbi autónak venném, magamban ujítanám fel.
A CC váltóban található olaj cseréhez szükséges az SD2/3 diagnosztika eszköz a légtelenítéshez. Csak félve kérdezem meg hogy a wallison kívül van ilyen kütyüje valakinek?
A többi folyadékot hagyományos úton már kicseréltük, de ezen is szeretnék túl lenni.
Az új ár kb 1000 euro, a komplett cuccra, de ahogy látom készleten pld eurosparesnél sincs, rendelniük kell a gyártól. Bele kell még kalkulálni az átfutási időt, meg a szállítási díjat ami szintén lesz vagy 200 euro.