Melyik évjárat /típus az amire azt mondod ,hogy hétvégi/2. Autóként érdemes megvenni Anélkül hogy feleslegesen lapátolod ki az ablakon a pénzt?
(nyilvan egy ilyen típusú auto javítási költsege magasabb,de azért nem mind1,hogy évente 300.000ért szervizeled vagy 3milióért .)A megbízhatóság sem utolsó ,mert annyira nem jó félúton meghal alattad.
20.000renként elég szervizelni az már tejesen elfogadható ,20.000-es szerviz mennyit kóstál?
Azok általában a 2005/6-2009 közti duoselect váltós kivitelek. Transaxle elrendezés, elég jó váltó sportos vezetéshez, hagyományos automataként csapnivaló, + rohadt szervizigényes.
Ésszel használva (vannak gyerekbetegségei amit az átlag júzer pont hogy felerősít, és így rekord gyorsan kinyírja) lehet probléma mentes sokáig egy felújított vagy rendszeresen karbantartott darab, de sajna 90%-ban nem ez a helyzet. Akár 2 milla is lehet egy kuplung javítás és ez akár 20.000-ként bekövetkezhet szerencsétlen körülmények közt.
ha nem forint lenne a deviza nem fel se tettem volna ilyen kérdést :D
Közben leesett,hogy a Ghibli az nem "elég régi" ahoz ,hogy ennyiért legyen ...
A quattroporte-kat olyan tízen párezerért már árulják Scout24-en ,mennyi az ami gyanúsan olcsó ?
igazából arra lennék kiváncsi,hogy ha megveszek eggyet mennyi a fentartasa éves szinten casco nélkül,természetesen üzemanyag se számít bele,csak az ezen kívül eső dolgok ha mondjuk évi néhány ezer km-t megyek vele.
No de mi a pénznem? A legolcsóbb Ghibli 10 millió Ft a hahun. A Quattroporte se nagyon ebben a sávban mozog. Egyetlen egy van 3,5-ért, de ami nagyon olcsó az mindig gyanús.
Régi vágyam,hogy legyen egy Maserati-m,mennyire koltséges 2.autóként fenntartani egyet ?
Olyan 4millios vétel ár az ami még reális ,ebből quatroporte-kat találtam csak,de ha ha belefer ghibli is szoba jöhet.Éves szinten milyen költségei vannak,néhány ezer kilométert mennék szerintem évente.Mennyire megbízható auto?
Sajnálom hogy ma nem találtam senkit a Hungaroring Classicson az autók mellett, szívesen beszélgettem volna márkatársakkal. Viszont a piros Biturbon a jubileumi olasz autó találkozó matrica külön kedves emlék a számomra.
kisqKta
Miközben emésztgeted, szerintem menj el megnézni mindkét autót, mérd fel az állapotbeli különbségeket, beszélj az eladókkal, esetleg más maserati tulajokkal is, hogy minél több infód legyen a döntéshez.
A másik autó sincs túl messze, egy kalap alatt megnézhető mindkettő.
Nem tudom egyébként mi a motivációd, megtetszett a maserati, és egy olcsó rommal szeretnél hobbizni, babrálni, vagy elindulnál e egy drágább, de jobb állapotú darabbal, kevesebb szopás, több élvezet alapon?
Amennyiben utóbbi, akkor írj a mailemre (publikus) tudok egy szinte azonnal hadra fogható - nem minden áron, és nem akárkinek - eladó 85-ös négyajtóst. Megadom a tulaj elérhetőségét, és a többit letárgyalhatjátok.
Amikor megvettem az autót annyiban volt szerencsésebb helyzetem hogy tudtam hogy a motor rendben van, az autó amellett hogy a kasztni lakatolás, törött üveg, stb cserések lesznek, várhatóan nagy gondba nem futhatok bele. Aztán menet közben megtanultam hogy vezérműszíjat nem a gyárból rendelünk 30-ért hanem maseratis zacsi nélkül megvesszük ugyanazt a Bárdiban, Unixban 5-ért... meg a gyári 1m vákuumcső áráért 100m-t adnak ugyanabból a semperitből bármelyik helyi autósboltban.
Amennyiben van rá energiád, helyed, időd (fontosabb mint a pénz) nagyon fasza kis autó ez, de tökéletes, vagy kész soha nem lesz :-)
Miután megvetted javaslom hogy lépj be a Magyar Maserati Klubba. Az éves tagdíj jelképes ahhoz képest hogy mennyi információt, segítséget kaphatsz. Nem utolsó sorban lehet menni túrázni a márkatársakkal, jó a társaság. Csak egy tipp, jövő héten a Hungaroring Classicon is tuti kint lesz pár klubos autó. (425 pont nem, bár ilyen is volt jó párszor)
előtte egy nappal meg:
jól látható mik azok a részek amik általában kezelésre szorulnak. Azóta eltelt pár év... kb ugyanitt tartok megint (csak most nincs rá időm, 5 éve azt mondogatom hogy majd nyáron, ősszel, oké nem értünk rá akkor majd télen)
Köszönöm szépen az őszinte leírást, jó pár éve felújítottam egy japán terepjárót, amit gyakorlatilag tejesdobozban vettem meg. (Értsd az alvázig le volt bontva róla minden, fotókkal dokumentálva raktam össze)
Ha jól emlékszem az olyan 4 év alatt lett kész. :)
Igaz az egy szög egyszerű gép volt, a biturbo ahhoz képest NASA űrhajó.
(nem ismerem a kocsit csak szemre kb onnan indul mint az enyém 2004-ben) akkor átiratás, gatyába rázás beindítás, alap lakatolás a műszakihoz, és kb másfél-két millánál fog állni a költség mutató, és egy fél/egy év mire mész pár kanyart. Nyilván akkor kijön még pár nyűg, ha szépre is akarod akkor körbe lakatolás, teli fény, beltér gatyába rázás, 3-4 millából, és sok saját munkából szép veteránod van. Élvezetes használgatós, kevésbé szép hobbi autó mint fentebb írtam a feléből :-)
Futómű alkatrészek, gömbfejek, fékbetét, alap karbantartós cuccok simán vannak olcsón. Szélvédő pld tuti nincs, az utolsó újat én vettem meg 2005-ben. Kasztni elemek sincsenek már. 2006-ban még volt sárvédő (1000 euro) ajtó borító lemez (300 euro) és küszöb is a gyárban (120 euro) Egy motor tömítés készlet az 300 euro, szilikon csövek stb elég drágák a gyári cuccok, de nem kell hozzá feltétlenül ragaszkodni. Elég sok gyári alkatrész már nincs, de sok ebből gond nélkül helyettesíthető, bár némi nyomozás, sok várakozás és postázgatás bejátszhat.
Ha van időd vele foglalkozni akkor elég jó buli. (ha nincs akkor meg hatalmas, és nagyon elhúzódó szopás) én már csak tudom :-)
Olyan kérdésem lenne, hogy egy 1985 Maserati 425 biturbo-hoz mennyire lehet manapság alkatrészt kapni? Vannak ennek a típusnak olyan típus hibái, ami miatt nem szabad megvenni?
Abszolut hobbi autónak venném, magamban ujítanám fel.
A CC váltóban található olaj cseréhez szükséges az SD2/3 diagnosztika eszköz a légtelenítéshez. Csak félve kérdezem meg hogy a wallison kívül van ilyen kütyüje valakinek?
A többi folyadékot hagyományos úton már kicseréltük, de ezen is szeretnék túl lenni.
Az új ár kb 1000 euro, a komplett cuccra, de ahogy látom készleten pld eurosparesnél sincs, rendelniük kell a gyártól. Bele kell még kalkulálni az átfutási időt, meg a szállítási díjat ami szintén lesz vagy 200 euro.
Ha 2009-est keresel, akkor vedd meg az enyém (QP S, 2009.09.hó). Én idén épp "fiatalítást" tervezek, vagy egy 2012-13-as QP GTS-re, vagy egy GranTurismo S-re.
> Illetve csak márkaszervíz jöhet szóba?Csak gyári gép tudja olvasni?
Itthon szerintem markaszervizen kivul nem talalsz senki mast aki tudja olvasni. Alap OBD-n keresztul elerheto funkciokon tul a lenyegi reszekehez (kuplung, stb.) vagy gyari SD2 / SD3 rendszer kell hozza ami tobb 10K USD, vagy alternativakent Leonardo / Galileo rendszer aminek szinten borsos ara van. Raadasul a kezdeti dij utan eves dijat is kotelezoen fizetni kell frissitesekre.
A német prémium szegmens megunva,úgy döntöttem,hogy ismét kiélem az itáliai termékek iránti vonzalmamat s vásárlok egy Quattroporte V-öt,már a Facelift verziót,2009-ből. Rá is akadtam a megfelelő jelöltre,de mint Lajesz1 típustárs is nagyon jól mondotta,a használt autó vétel fokozott körültekintést igényel s ez nagyon elgondolkodtatott. Itt jön a képbe az alvázszám szerinti leinformálás az autó előélete kapcsán,ami a felszereltségen túl,az autón elvégzett inspekciókat is feltárja kronológiai sorrendben. Na most,ami számomra megdöbbentő, a hivatalos márkaképviseletnél nincs erre mód(Wallis),mivel tájékoztatásuk szerint a Maserati rendszerében nincs lehetőség a szervíztörténet lekérésére,tekintve,hogy csak a garanciális beavatkozásokat rögzítik. A szervízhistória könyv szerint 2013 tavaszán szakad meg a Maseratinál,onnatól egy komoly bajororszågi luxusautó kereskedés és szervíz végezte a gondoskodát,de nem márkaszervíz. A Maseartinál elvégzett szervizek kapcsán egyeztettem a könyv szerint bejegyzett szakszervízzel,visszaigazoltak,minden rendben volt.
A bajor szabadszervíz viszont azóta csődbe ment,így nem tudtam őket megkérdezni. Hozzáteszem az autó műszaki,mind esztétikai állapota nem ad rossz érzésre okot,de alapos emberként szeretnék minden lehetőséget kizárni.
Lajesz régebbi hozzászolása alapján idézem:" a legmegnyugtatóbb az autó elektronikája,ami a szervizek alatt a diagnosztikai számítógépen keresztül szigorúan a gyári szerverrel kommunikál." Ezt hogy kell elképzelni? Mert ebből az a benyomásom,hogy egy márkaszervízben végzett diagnosztika minden további kétkedésnek elejét veszi.Illetve csak márkaszervíz jöhet szóba?Csak gyári gép tudja olvasni?Mert több BMW-mből kiindulva sajnos nincs jó tapasztalatom a márkaszervizekkel,nem örülök mikor pénzeszsáknak néznek. Köszönöm annak aki végigolvassa s előre is köszönöm a szíves észrevételeket.
Azt csak biztonsági tartaléknak raktam fel - hátha egyszer még összehoz a sors vele véletlenül ;). Nem szeretnék akkor sem felkészületlen lenni !
Amúgy csak azért raktam fel mellé, mert ezek vannak az elektronikai szerelési könyvben párosítva és akkor már mindkettőt kimásoltattam belőle a sarki fénymásolós műhellyel. Már amikor először megpillantottam pár hónapja kézbe véve a szerelési könyvet, akkor azonnal megfogadtam, hogy ezt a két rajzot kirakom a falra az új műhelyben, mert tetszik.