Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

-mugen- Creative Commons License 2019.07.17 0 0 15074

Melyik évjárat /típus az amire azt mondod ,hogy hétvégi/2. Autóként érdemes megvenni  Anélkül hogy feleslegesen lapátolod ki az ablakon a pénzt?

(nyilvan egy ilyen típusú auto javítási költsege magasabb,de azért nem mind1,hogy évente 300.000ért szervizeled vagy 3milióért .)A megbízhatóság sem utolsó ,mert annyira nem jó félúton meghal alattad.

20.000renként elég szervizelni az már tejesen elfogadható ,20.000-es szerviz mennyit kóstál?

maseratisti Creative Commons License 2019.07.17 0 0 15073

Azok általában a 2005/6-2009 közti duoselect váltós kivitelek. Transaxle elrendezés, elég jó váltó sportos vezetéshez, hagyományos automataként csapnivaló, + rohadt szervizigényes.

 

Ésszel használva (vannak gyerekbetegségei amit az átlag júzer pont hogy felerősít, és így rekord gyorsan kinyírja) lehet probléma mentes sokáig egy felújított vagy rendszeresen karbantartott darab, de sajna 90%-ban nem ez a helyzet. Akár 2 milla is lehet egy kuplung javítás és ez akár 20.000-ként bekövetkezhet szerencsétlen körülmények közt.

Előzmény: -mugen- (15072)
-mugen- Creative Commons License 2019.07.17 0 0 15072

ha nem forint lenne a deviza nem fel se tettem volna ilyen kérdést :D

Közben leesett,hogy a Ghibli az nem "elég régi" ahoz ,hogy ennyiért legyen ...

A quattroporte-kat olyan tízen párezerért már árulják Scout24-en ,mennyi az ami gyanúsan olcsó ?

igazából arra lennék kiváncsi,hogy ha megveszek eggyet mennyi a fentartasa éves szinten casco nélkül,természetesen üzemanyag se számít bele,csak az ezen kívül eső dolgok ha mondjuk évi néhány ezer km-t megyek vele.

Törölt nick Creative Commons License 2019.07.16 0 0 15071

No de mi a pénznem? A legolcsóbb Ghibli 10 millió Ft a hahun. A Quattroporte se nagyon ebben a sávban mozog. Egyetlen egy van 3,5-ért, de ami nagyon olcsó az mindig gyanús.

Előzmény: -mugen- (15070)
-mugen- Creative Commons License 2019.07.16 0 0 15070

Üdv!

Régi vágyam,hogy legyen egy Maserati-m,mennyire koltséges 2.autóként fenntartani egyet ?

Olyan 4millios vétel ár az ami még reális ,ebből quatroporte-kat találtam csak,de ha ha belefer ghibli is szoba jöhet.Éves szinten milyen költségei vannak,néhány ezer kilométert mennék szerintem évente.Mennyire megbízható auto? 

 

kisqKta Creative Commons License 2019.07.14 0 0 15069
Sajnálom hogy ma nem találtam senkit a Hungaroring Classicson az autók mellett, szívesen beszélgettem volna márkatársakkal. Viszont a piros Biturbon a jubileumi olasz autó találkozó matrica külön kedves emlék a számomra.
kisqKta
maseratisti Creative Commons License 2019.07.08 0 0 15068

Miközben emésztgeted, szerintem menj el megnézni mindkét autót, mérd fel az állapotbeli különbségeket, beszélj az eladókkal, esetleg más maserati tulajokkal is, hogy minél több infód legyen a döntéshez. 

 

A másik autó sincs túl messze, egy kalap alatt megnézhető mindkettő.

Előzmény: zoliee81 (15067)
zoliee81 Creative Commons License 2019.07.08 0 0 15067

Megtetszett a márka, hobbi autónak nézegetek már egy ideje autókat.

Köszönöm szépen a választ, még emésztem az információkat.

Előzmény: maseratisti (15066)
maseratisti Creative Commons License 2019.07.07 0 0 15066

Nem tudom egyébként mi a motivációd, megtetszett a maserati, és egy olcsó rommal szeretnél hobbizni, babrálni, vagy elindulnál e egy drágább, de jobb állapotú darabbal, kevesebb szopás, több élvezet alapon?

 

Amennyiben utóbbi, akkor írj a mailemre (publikus) tudok egy szinte azonnal hadra fogható - nem minden áron, és nem akárkinek - eladó 85-ös négyajtóst. Megadom a tulaj elérhetőségét, és a többit letárgyalhatjátok. 

Előzmény: zoliee81 (15064)
maseratisti Creative Commons License 2019.07.05 0 0 15065

Egyébként pont a 425-ről írtam népítéletet, ott eléggé részletesen olvasható kb mit költöttem az autóra, milyen nyűgök voltak, hogyan nézett ki...stb.

 

https://nepitelet.hu/autok/maserati/biturbo_1984/vadallat_negyajtos_szigonyos/

 

Amikor megvettem az autót annyiban volt szerencsésebb helyzetem hogy tudtam hogy a motor rendben van, az autó amellett hogy a kasztni lakatolás, törött üveg, stb cserések lesznek, várhatóan nagy gondba nem futhatok bele. Aztán menet közben megtanultam hogy vezérműszíjat nem a gyárból rendelünk 30-ért hanem maseratis zacsi nélkül megvesszük ugyanazt a Bárdiban, Unixban 5-ért... meg a gyári 1m vákuumcső áráért 100m-t adnak ugyanabból a semperitből bármelyik helyi autósboltban.

 

Amennyiben van rá energiád, helyed, időd (fontosabb mint a pénz) nagyon fasza kis autó ez, de tökéletes, vagy kész soha nem lesz :-)

 

Miután megvetted javaslom hogy lépj be a Magyar Maserati Klubba. Az éves tagdíj jelképes ahhoz képest hogy mennyi információt, segítséget kaphatsz. Nem utolsó sorban lehet menni túrázni a márkatársakkal, jó a társaság. Csak egy tipp, jövő héten a Hungaroring Classicon is tuti kint lesz pár klubos autó. (425 pont nem, bár ilyen is volt jó párszor)

 

    

 

előtte egy nappal meg: 

 

    

jól látható mik azok a részek amik általában kezelésre szorulnak. Azóta eltelt pár év... kb ugyanitt tartok megint (csak most nincs rá időm, 5 éve azt mondogatom hogy majd nyáron, ősszel, oké nem értünk rá akkor majd télen)

Előzmény: zoliee81 (15064)
zoliee81 Creative Commons License 2019.07.05 0 0 15064

Szia!

 

Köszönöm szépen az őszinte leírást, jó pár éve felújítottam egy japán terepjárót, amit gyakorlatilag tejesdobozban vettem meg. (Értsd az alvázig le volt bontva róla minden, fotókkal dokumentálva raktam össze)

Ha jól emlékszem az olyan 4 év alatt lett kész. :)

Igaz az egy szög egyszerű gép volt, a biturbo ahhoz képest NASA űrhajó.

 

Egyébként pont a linkelt autót néztem ki. 

 

Gondolkodom még rajta, nagyon szépen köszönöm!

 

Üdvözlettel

 

Zoltán

 

Előzmény: maseratisti (15063)
maseratisti Creative Commons License 2019.07.04 0 0 15063

Amennyiben ilyesmit vennél meg:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/maserati/biturbo/maserati_biturbo-14520301

(nem ismerem a kocsit csak szemre kb onnan indul mint az enyém 2004-ben) akkor átiratás, gatyába rázás beindítás, alap lakatolás a műszakihoz, és kb másfél-két millánál fog állni a költség mutató, és egy fél/egy év mire mész pár kanyart. Nyilván akkor kijön még pár nyűg, ha szépre is akarod akkor körbe lakatolás, teli fény, beltér gatyába rázás, 3-4 millából, és sok saját munkából szép veteránod van. Élvezetes használgatós, kevésbé szép hobbi autó mint fentebb írtam a feléből :-)

 

Futómű alkatrészek, gömbfejek, fékbetét, alap karbantartós cuccok simán vannak olcsón. Szélvédő pld tuti nincs, az utolsó újat én vettem meg 2005-ben. Kasztni elemek sincsenek már. 2006-ban még  volt sárvédő (1000 euro) ajtó borító lemez (300 euro) és küszöb is a gyárban (120 euro) Egy motor tömítés készlet az 300 euro, szilikon csövek stb elég drágák a gyári cuccok, de nem kell hozzá feltétlenül ragaszkodni. Elég sok gyári alkatrész már nincs, de sok ebből gond nélkül helyettesíthető, bár némi nyomozás, sok várakozás és postázgatás bejátszhat.

 

Ha van időd vele foglalkozni akkor elég jó buli. (ha nincs akkor meg hatalmas, és nagyon elhúzódó szopás) én már csak tudom :-)

Előzmény: zoliee81 (15062)
zoliee81 Creative Commons License 2019.07.04 0 0 15062

Üdv az Uraknak!

 

Olyan kérdésem lenne, hogy egy 1985 Maserati 425 biturbo-hoz mennyire lehet manapság alkatrészt kapni? Vannak ennek a típusnak olyan típus hibái, ami miatt nem szabad megvenni?

Abszolut hobbi autónak venném, magamban ujítanám fel.

 

Előre is köszönöm, 

 

Üdv

 

Zoltán

lowdesertpunk Creative Commons License 2019.06.17 0 0 15061

Esetleg Maranello Modena, ha még létezik.

Előzmény: kisqKta (15060)
kisqKta Creative Commons License 2019.06.15 0 0 15060
Üdv mindenkinek!

A CC váltóban található olaj cseréhez szükséges az SD2/3 diagnosztika eszköz a légtelenítéshez. Csak félve kérdezem meg hogy a wallison kívül van ilyen kütyüje valakinek?

A többi folyadékot hagyományos úton már kicseréltük, de ezen is szeretnék túl lenni.

Üdv
qkta
R. Scherbotsky Creative Commons License 2019.05.28 0 0 15059

Pic or didn't happen.

Előzmény: kisqKta (15058)
kisqKta Creative Commons License 2019.05.28 0 0 15058

Köszönöm a tippeket.

Újabb érdekes kérdésem volna.

A CC váltó tipikus problémája a hátramenet kapcsoló villa elgörbülésének vagy eltörésének.

Erre már találtam is egy angol céget aki gyárt erősített változatot.

https://www.hillengineering.co.uk/reverse-levers/rl-01-reverse-lever-355-360-575m-cambiocorsa

Viszont nekem a befogadó műanyag klipsz is törött, amelyre nem találok alternatív megoldást.

Nincs valakinek egy amelyet lemásolhatok egy 3D nyomtató segítségével? vagy egyéb ötlet.

 

Ajtó gumitömítés is érdekelne, ha erre is van más olasz márka/típus megfelelője vagy esetleg a gyártója azt is megköszönném.

 

Üdv

qKta

 

 

lowdesertpunk Creative Commons License 2019.05.26 0 1 15057

Alternativa lehet a Merci SL R230 potkereke, osztokor modositoval. Angol forumon reszletesebben: https://www.sportsmaserati.com/index.php?threads/4200-gs-alternative-space-saver-from-a-mercedes-sl-r230.10671/

Előzmény: maseratisti (15056)
maseratisti Creative Commons License 2019.05.22 0 0 15056

Az új ár kb 1000 euro, a komplett cuccra, de ahogy látom készleten pld eurosparesnél sincs, rendelniük kell a gyártól. Bele kell még kalkulálni az átfutási időt, meg a szállítási díjat ami szintén lesz vagy 200 euro.

 

https://www.eurospares.co.uk/parts/maserati/4200-spyder-2004/brakes-wheels/spare-wheel-and-equipment-optional-21253

 

Két megoldás van. Bemész (felhívod, e-mailezel) a Maserati Wallis szervizbe, és rákérdezel mennyiért, és mikorra hozzák.

 

A másik hogy a eurospares bont is maseratikat, és 2004-est ugyan nem, de bontódik náluk 2003-as spyder.

https://www.eurospares.co.uk/cars-breaking-for-spares/car/172

ebben az esetben viszont jól gondold át mi kellhet még mert az egy pótkerék vagy egy jó nagy doboznyi alkarész is kb ugyanannyiért jön házhoz.

 

Esetleg külföldi bontott alkatrészes oldalak...

Előzmény: kisqKta (15055)
kisqKta Creative Commons License 2019.05.19 0 0 15055

Remek nagyon szépen köszönöm. 

Alkatrészek - eredeti/bontott terén hol-kinél tudok érdeklődni?

 

Sürgősen szükségpótkerékre volna szükségem az emelővel együtt, mivel hiányzik a viszgához, illetve kisebb-nagyobb hiányosságok is vannak. 

Skyhook rendszerre van doktor magyarországon? néha belejez az óracsoporton. 

 

Üdv

qKta

Előzmény: maseratisti (15054)
maseratisti Creative Commons License 2019.05.16 0 0 15054
Előzmény: kisqKta (15053)
kisqKta Creative Commons License 2019.05.16 0 0 15053
Köszönöm szépen. Esetleg használati útmutató is van valahol?
Előzmény: maseratisti (15052)
maseratisti Creative Commons License 2019.05.16 0 0 15052

Általános karbantartós Coupe, spyder ugyan az:

http://workshopmanual.com/doc/d293-m138-coupe-workshop-manual/read?page=1

(bal oldalon odagörgetsz ami érdekel mert mindig csak két oldalt nagyít ki)

 

Robbantott ábrák és alkatrész cikkszámok, árak:

https://www.eurospares.co.uk/parts/maserati/4200-spyder-2004/

 

Komolyabb melóra meg szerviz...

Előzmény: kisqKta (15051)
kisqKta Creative Commons License 2019.05.16 0 0 15051
Sziasztok,

2004-es Spyderhez van esetleg valakinek irodalma bármilyen nyelven elektronikusan?
Köszönöm előre is.

KisqKta
Lajesz1 Creative Commons License 2019.04.04 0 0 15050

Szevasz Napoleon Solo!

 

Ha 2009-est keresel, akkor vedd meg az enyém (QP S, 2009.09.hó). Én idén épp "fiatalítást" tervezek, vagy egy 2012-13-as QP GTS-re, vagy egy GranTurismo S-re.

Üdv,

 

Lajesz1 :)

 

Előzmény: Napoleon Solo (15048)
lowdesertpunk Creative Commons License 2019.03.29 0 0 15049

> Illetve csak márkaszervíz jöhet szóba?Csak gyári gép tudja olvasni?

 

Itthon szerintem markaszervizen kivul nem talalsz senki mast aki tudja olvasni. Alap OBD-n keresztul elerheto funkciokon tul a lenyegi reszekehez (kuplung, stb.) vagy gyari SD2 / SD3 rendszer kell hozza ami tobb 10K USD, vagy alternativakent Leonardo / Galileo rendszer aminek szinten borsos ara van. Raadasul a kezdeti dij utan eves dijat is kotelezoen fizetni kell frissitesekre.

Előzmény: Napoleon Solo (15048)
Napoleon Solo Creative Commons License 2019.03.26 0 0 15048

Szervusztok,

 

  A német prémium szegmens megunva,úgy döntöttem,hogy ismét kiélem az itáliai termékek iránti vonzalmamat s vásárlok egy Quattroporte V-öt,már a Facelift verziót,2009-ből. Rá is akadtam a megfelelő jelöltre,de mint Lajesz1 típustárs is nagyon jól mondotta,a használt autó vétel fokozott körültekintést igényel s ez nagyon elgondolkodtatott. Itt jön a képbe az alvázszám szerinti leinformálás az autó előélete kapcsán,ami a felszereltségen túl,az autón elvégzett inspekciókat is feltárja kronológiai sorrendben. Na most,ami számomra megdöbbentő, a hivatalos márkaképviseletnél nincs erre mód(Wallis),mivel tájékoztatásuk szerint a Maserati rendszerében nincs lehetőség a szervíztörténet lekérésére,tekintve,hogy csak a garanciális beavatkozásokat rögzítik. A szervízhistória könyv szerint 2013 tavaszán szakad meg a Maseratinál,onnatól egy komoly bajororszågi luxusautó kereskedés és szervíz végezte a gondoskodát,de nem márkaszervíz. A Maseartinál elvégzett szervizek kapcsán egyeztettem a könyv szerint bejegyzett szakszervízzel,visszaigazoltak,minden rendben volt.

A bajor szabadszervíz viszont azóta csődbe ment,így nem tudtam őket megkérdezni. Hozzáteszem az autó műszaki,mind esztétikai állapota nem ad rossz érzésre okot,de alapos emberként szeretnék minden lehetőséget kizárni.

  Lajesz régebbi hozzászolása alapján idézem:" a legmegnyugtatóbb az autó  elektronikája,ami a szervizek alatt a diagnosztikai számítógépen keresztül szigorúan a gyári szerverrel kommunikál." Ezt hogy kell elképzelni? Mert ebből az a benyomásom,hogy egy márkaszervízben végzett diagnosztika minden további kétkedésnek elejét veszi.Illetve csak márkaszervíz jöhet szóba?Csak gyári gép tudja olvasni?Mert több BMW-mből kiindulva sajnos nincs jó tapasztalatom a márkaszervizekkel,nem örülök mikor pénzeszsáknak néznek. Köszönöm annak aki végigolvassa s előre is köszönöm a szíves észrevételeket.

maseratisti Creative Commons License 2019.02.23 0 0 15047
aeromukodj! Creative Commons License 2018.12.11 0 0 15046

Sziasztok, a magyar maseratis élet hol zajlik mostanában, hova költözött erről a fórumról?

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.27 0 1 15045

Azt csak biztonsági tartaléknak raktam fel - hátha egyszer még összehoz a sors vele véletlenül ;). Nem szeretnék akkor sem felkészületlen lenni !

Amúgy csak azért raktam fel mellé, mert ezek vannak az elektronikai szerelési könyvben párosítva és akkor már mindkettőt kimásoltattam belőle a sarki fénymásolós műhellyel. Már amikor először megpillantottam pár hónapja kézbe véve a szerelési könyvet, akkor azonnal megfogadtam, hogy ezt a két rajzot kirakom a falra az új műhelyben, mert tetszik. 




Előzmény: maseratisti (15044)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!