Ha 2009-est keresel, akkor vedd meg az enyém (QP S, 2009.09.hó). Én idén épp "fiatalítást" tervezek, vagy egy 2012-13-as QP GTS-re, vagy egy GranTurismo S-re.
> Illetve csak márkaszervíz jöhet szóba?Csak gyári gép tudja olvasni?
Itthon szerintem markaszervizen kivul nem talalsz senki mast aki tudja olvasni. Alap OBD-n keresztul elerheto funkciokon tul a lenyegi reszekehez (kuplung, stb.) vagy gyari SD2 / SD3 rendszer kell hozza ami tobb 10K USD, vagy alternativakent Leonardo / Galileo rendszer aminek szinten borsos ara van. Raadasul a kezdeti dij utan eves dijat is kotelezoen fizetni kell frissitesekre.
A német prémium szegmens megunva,úgy döntöttem,hogy ismét kiélem az itáliai termékek iránti vonzalmamat s vásárlok egy Quattroporte V-öt,már a Facelift verziót,2009-ből. Rá is akadtam a megfelelő jelöltre,de mint Lajesz1 típustárs is nagyon jól mondotta,a használt autó vétel fokozott körültekintést igényel s ez nagyon elgondolkodtatott. Itt jön a képbe az alvázszám szerinti leinformálás az autó előélete kapcsán,ami a felszereltségen túl,az autón elvégzett inspekciókat is feltárja kronológiai sorrendben. Na most,ami számomra megdöbbentő, a hivatalos márkaképviseletnél nincs erre mód(Wallis),mivel tájékoztatásuk szerint a Maserati rendszerében nincs lehetőség a szervíztörténet lekérésére,tekintve,hogy csak a garanciális beavatkozásokat rögzítik. A szervízhistória könyv szerint 2013 tavaszán szakad meg a Maseratinál,onnatól egy komoly bajororszågi luxusautó kereskedés és szervíz végezte a gondoskodát,de nem márkaszervíz. A Maseartinál elvégzett szervizek kapcsán egyeztettem a könyv szerint bejegyzett szakszervízzel,visszaigazoltak,minden rendben volt.
A bajor szabadszervíz viszont azóta csődbe ment,így nem tudtam őket megkérdezni. Hozzáteszem az autó műszaki,mind esztétikai állapota nem ad rossz érzésre okot,de alapos emberként szeretnék minden lehetőséget kizárni.
Lajesz régebbi hozzászolása alapján idézem:" a legmegnyugtatóbb az autó elektronikája,ami a szervizek alatt a diagnosztikai számítógépen keresztül szigorúan a gyári szerverrel kommunikál." Ezt hogy kell elképzelni? Mert ebből az a benyomásom,hogy egy márkaszervízben végzett diagnosztika minden további kétkedésnek elejét veszi.Illetve csak márkaszervíz jöhet szóba?Csak gyári gép tudja olvasni?Mert több BMW-mből kiindulva sajnos nincs jó tapasztalatom a márkaszervizekkel,nem örülök mikor pénzeszsáknak néznek. Köszönöm annak aki végigolvassa s előre is köszönöm a szíves észrevételeket.
Azt csak biztonsági tartaléknak raktam fel - hátha egyszer még összehoz a sors vele véletlenül ;). Nem szeretnék akkor sem felkészületlen lenni !
Amúgy csak azért raktam fel mellé, mert ezek vannak az elektronikai szerelési könyvben párosítva és akkor már mindkettőt kimásoltattam belőle a sarki fénymásolós műhellyel. Már amikor először megpillantottam pár hónapja kézbe véve a szerelési könyvet, akkor azonnal megfogadtam, hogy ezt a két rajzot kirakom a falra az új műhelyben, mert tetszik.
Azért nyugtass meg hogy a baloldali röntgenrajz nem célzás, és a Thema 8.32, a Beta Coupe, meg a QP IV V8 mellé nem veszel a nyakadba egy ghibli felújítást is :-)
Mi a XX. ker Vörösmarty u 47. szám alatt található vízpumpa felújító idős szakival újíttattuk fel a QP V8 vízpumpáját. Jó szívvel tudom ajánlani, mert jó munkát végzett és harmad annyiért, mint amit a vizpumpa.hu-s cég mondott rá előzetesen. Mondta, hogy semmi különleges alkatrészt nem talált benne, polcon volt neki a hozzá szükséges összes alkatrész cikkszámra egyezően - nem értette, hogy mi kerül ennyibe a neten ezeken a vizpumpákon :)..
Nincs fent a neten, sem mobilja - csak vezetékes és délelőtt elérhető: 283 2183
Majd lejátszák hangszóróból :-( Villanyautónak jövőre már úgyis kéne hangot kiadnia :-) s akkor már inkább egy 205f hangja szóljon a hangszórókból, mint fehérzaj :-)
A gyárban megtalálták a szekrény mögött az Alfieri koncepciót. Ez persze nem baj. A baj az, hogy most villanymotort akarnak bele szerelni és fő céljuk, hogy a Tesla gyorsulását (vmivel több mint 2 mp 100-ra) megverjék és 2 másodperc alá szorítsák...
Halló! Vártunk Nadapon :-) Most meg várom az emailedet ...
Látom, a legközelebbi találkozót Salgótarjánban kell tartanunk - ha a hegy nem megy Mohamedhez....
Balázzsal már leveletünk a honlap ügyben, remélem sikerül visszaállítani. Ha nem, akkor vagy csinálunk másikat vagy pedig egy záért csoportot hozunk létre Face-en.
A nadapi, szűk körű találkozón a megjelentekkel megállapodtunk, hogy visszaállítjuk a Magyar Maserati Club formális tagságát, valamint, hogy a további tagsok toborzása és a márkával való szorosabb együttműködés érdekében felveszem a kapcsolatot a Wallis Maseratival.
Az utóbbi megtörtént, Nagy F. Béla üzletágvezetővel sikerült találkoznom és örömmel vettem, hogy nyitott volt az együttműködésre. Abban maradtunk, hogy kis lépésekben haladunk, elsőnek egy rövid ismertetőt küldök a klubról, valamint egy belépési nyilatkozatot. Kölcsönösen megjelentetjük honlapjainkon a másik linkjét (ehhez persze újra kell éleszteni a weblapunkat). Közösen összeállítunk egy éves programot néhány előre tervezett találkozóval, amelyben lehet a Maserati Wallis által szervezett esemény.
A Clubot illetően a legsürgősebb feladat a tagsági viszony megújítása. Ehhez kérem szépen egy rövid e-mailben, telefonon, sms-ben jelezzétek nekem a szándékot és küldök nyilatkozatot. Ha tudtok valaki, aki érdeklődne, szívesen küldök annak is. Javaslom a tagdíjfizetés visszaállítását, mértéke havi 1000 Ft, évi 12 000 Ft lenne. A tagdíjből közös rendezvényeinket lehetne szponzorálni, cluibos pólót stb. csináltatni - ez Tőletek függ.
Elérhetőségeim: Horváth Attila, horvatha@hdkft.hu, 30 9494 364
A végén biztos :) ! Nem tűnt menthetetlennek a motor és ránézésre megvan nagyjából mindene.
Most inkább az anyagiakat kell összehangolni a projekttel valahogy, mert azért lesznek költségek - főleg ha rendes felújitást akarunk (hozzáteszem, hogy még úgy is a legolcsóbban kapható ilyen motoros rendes állapotú QP alatt lennénk árban).
Most oszt-szoroz öcsém, mert az a gondja, hogy közben a nyáron ki kell fizetnie egy milliós nagyságrendű költséggel futó webes fejlesztést egy szoftvercégnek, a 8.32-nek is bőrösnél vannak a cuccai, részbeni fényezésre vár röpködnek a százezrek milliók ott is. Szerintem lehet, hogy a 8.32 összerakás még meg nem rendelt része lesz néhány hónapra leállitva, mert az úgy is csak jövő júliusban mehet OT-re és addig nem lesz honositva. Szerintem nem annyira valószinű, de azért opciós az is, hogy leparkoltatja a QP-t egy fél évre és a 8.32 halad tovább , mert addigra mindezek mellett fel tud már töltődni annyira, hogy minden projektje belefér majd anyagilag. De még az is lehet, hogy a familia megelőlegezi neki ezt is és akkor hamar kész lehet.
Gondolom éjszaka átgondolta már talán az érveket - ellenérveket..
Igen a munkatársam próbálta leirni azt a régi Maseratit és a Mistralra tippeltem, de látom, hogy jó volt a tipp :) ..
Tibivel nem volt szerencsém még találkozni, de a FB alapján akad bőven közös ismerősünk. Valaki kérdezte is már más fórumon, hogy nem ismerem-e.
Szerencsére lakik az utcánkban egy szintén Klasszikus Olasz Autók Egyesülete tag fényező srác - reggel fél nyolctól este 6-ig küzdött a QP felpolirozásával, de volt értelme, mert az első lökös kivételével egész menthető volt a fényezés - sőt.. Utóbbit meg újra fújja majd pár héten belül.
Közben sikerült beszélnem telefonon Ghibli II/Sanyival a QP motor ügyben - nagyon kedves és segítőkész volt és lehet, hogy a hétvégén útba tud ejteni felmérni előzetesen a feladatot.
Mivel nem tudtam biztosan, hogy a talin ott lesz-e, ezért nem mertem elindulni, mert amúgy nagyon el vagyok havazva otthon egy kerti konyha építési munkálatainak a közepén és jelenleg kóros időhiányban szenvedek. Egyszerűbb volt mégis telefonon megbeszélni.
Közben le lett mosva az autóról a majdnem egy évnyi állás retke és pénteken jön egy fényező ismerős felpolírozni is:
Szerintem ez az esős kritika is relativ, mert mihez képest? Lehet, hogy egy Dodge Viperhez képest ez is álom, de ült esetleg már a kritizáló autós jobban viselkedő autóban is.
sziasztok, jó régen nem jártam itt a fórumon, a 3200 témához annyi hozzáfűzni valóm van, h. minden gond nélkül használható esőben, nyilván nem ez a cél de nekem volt olyan h szervizbe menet elkapott az eső, és úgy rendesen szakadt, meg is ijedtem kicsit h. mi lesz. Nagyon rendben van az elektronika, a tapasztalatlanságot simán kijavítja:) Szóval ha nem kapcsolsz ki minden akkor nem hagyja h olyan könnyen eldobd. Másrészt a kihasználhatóság, nem nem tudod közúton kihasználni ami benne van, de nem feltétlenül akarod. azért van ott az a gt a nevében mert ez tényleg egy gran turismo / grand tourer egyszerűen csak jó autózni, és ha szembe jön egy jó minőségű kanyargós út akkor fülig szalad a mosolyod:) Nekem 2,5 éve van meg ,semmi komoly hiba, és sose bántam meg h.megvettem.