Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GHIBLI II Creative Commons License 2017.10.16 0 0 14971

Sziasztok!

 

 

Maserati Quattroporte IV 2.8 24V bontódik.

 

Hihetetlen, de csak 19177 km van benne.

Sokáig állt az autó, de már jár a mocija, nem is akárhogy Masertibi látta, hallotta.

 

 

 

 

 

maseratisti Creative Commons License 2017.10.02 0 0 14970

Szeva Andris! Nekem még mindig jó lenne a cumó, (buktaboy félének, és a másiknak is menthetetlen a motorháztető viszont kurvára nem érek rá ezzel foglalkozni, hónapok óta rájuk se nyitottam a garázst :-(  ) de ha viszi más akkor csak nyugodtan, mert nem tudok belátható időn belül elmenni érte. Szívesen fizetnék inkább GLS, DPD, TOF  futárt, meg téged is mint csomagoló fenomént ha össze tudjuk logisztikázni .... :-) (mondjuk ezek hétvégén pont nem melóznak)  

 

Megérdeklődök egy privát futárcéget... 

Előzmény: btb2000s-gtv (14965)
maseratisti Creative Commons License 2017.10.02 0 0 14969

szerintem az új Ghiblire gondolt :-) 

 

abból lehet hogy van, bár én csak angol nyelvűt találtam a neten ... 306 oldal PDF

Előzmény: giobarath (14968)
giobarath Creative Commons License 2017.10.02 0 0 14968

Szia! Meglepődnék ha létezne magyar nyelvű leírás - már ha Ghibli II-ről beszélünk.

Előzmény: PIPPANCSMATYI (14967)
PIPPANCSMATYI Creative Commons License 2017.09.28 0 0 14967

Sziasztok, tudna valaki segíteni? Maserati Ghibli magyar nyelvű kezelési könyvre lenne szükségem, akár úgy, hogy kölcsönbe és lemásolom - nem kívánom ingyen! Előre is köszi a reagálást. üdv

gabi

shami Creative Commons License 2017.09.27 0 0 14966

Szia!

Sajna most már csak egyénileg próbálhatod meg, mert rég lejárt a nevezési idő.  Azért egy próbát megér :-)

Előzmény: MAZI TB (14962)
btb2000s-gtv Creative Commons License 2017.09.26 0 0 14965

Szia Maseratisti,

 

Ha valakinek kell bontott gépháztető és első lökhárító, ingyenesen odaadom, elvihető Bp. 17. kerületből. Hétvégenként alkalmas, írj, vagy írjon akit érdekel.

maseratisti Creative Commons License 2017.09.26 0 0 14964

Szia!

 

Én 2005-ben a gyárból rendelve ugyanezt a DAYCO szíjat kaptam gyáriként maseratis zacskóban!

 

Kijelenthetjük hogy gyári alkatrész.

 

Utána én is unixtól rendeltem ugyanezen a dayco számon. Valóban semmi utalás nincs arra hogy maserati alkatrész. Pár éve vettem 2 db-ot még más karton dobozban, de ugyanezzel a dayco számmal. (94481)

Előzmény: btb2000s-gtv (14963)
btb2000s-gtv Creative Commons License 2017.09.26 0 0 14963

Sziasztok,

 

btb2000s voltam korábban, Maseratisti ismer. Most azért írok ide, mivel egy ismerősöm autójában vezérműszíjat cserélünk, találtam vezérműszíjat, és mivel ez fontos lehet, megosztom veletek. Az SOHC motorról van szól

 

Korábban, amikor még megvolt az autóm, felírtam ide az általam talált vezérműszíj-cikkszámokat. Most már csak Dayco elérhető, de ez legalább van - még.

 

Az UNIX-nál van vezérműszíj: UNIX kódja 654740 - ez a kódja a Dayco 94481-es szíjnak. A szíj dobozán egyébként semmiféle utalás nincs arra, hogy Maserati-hoz alkalmazható. Én arra gondolok, hogy lehet valamilyen ipari berendezés, amely teljesen véletlenül ugyanilyen szíjat használ, és ehhez gyártják még ezeket a szíjakat. Fel van tüntetve a dobozon a 194 S 220 számozás - ez ugye az eredeti beszerelésű Pirelli Isoran szíjon található meg.

 

A szíj ára 5850 Ft-volt, viszont én elég jelentős kedvezménnyel hoztam el. Nem tudom mennyi lehet kedvezmény nélküli ára, valószínűleg 10e alatt- körül lehet.

MAZI TB Creative Commons License 2017.09.25 0 0 14962

Sziasztok.

 

Mennék ha van rá lehetőség.

 

Előzmény: shami (14938)
giobarath Creative Commons License 2017.09.13 0 0 14961
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.13 0 0 14960

Szerintem lesz még az is egyszer, mert már párszor csak egy hajszál választott el tőle ;) !

Előzmény: shami (14959)
shami Creative Commons License 2017.09.13 0 1 14959

Szép :-)  Gratulálok!  (De azért nem Maserati...)

Előzmény: Törölt nick (14958)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.09 0 0 14958

Na úgy néz ki, hogy délelőtt alá lett írva az adásvételi, így marad a Thema Ferrari a 3200-4200 projekt helyett egyelőre. 

Minden esetre köszönöm, hogy segítettetek a véleményetekkel és talán pár év múlva megint aktuális lesz a kérés :) !

Ja, amúgy ő lenne az áldozat - remélem, hogy összefutunk majd még autós rendezvényen veletek :) !

Törölt nick Creative Commons License 2017.09.08 0 0 14957

Jaj mit írtam a nagy sietségben :) ..

ahelyett, hogy örülnék =örülnél

Előzmény: Törölt nick (14956)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.08 0 0 14956

Szia Gt!

.. ahelyett, hogy örülnék, hogy esetleg Lancia fronton erősítünk :))) !

Ez egyértelmű, hogy nem egy ligában játszik a 3200-4200 a 8.32-vel, de igazándiból ha úgy vesszük akkor a  Biturboval, Ghiblivel sem teljesen. Ettől még bármelyiket el tudnám fogadni, mert ezek az autók sem egy ligában játszanak mondjuk egy Dacia Logannal, de még csak egy OT-s Fiat 850-el sem :) ..

Az már más kérdés ,hogy a mai világban hol lehet igazán kihasználni idehaza egy 3200/4200 képességeit? Zárt pályán például, de azon túl legfeljebb autópályán - amíg nem vezetik be idehaza is a szakaszos sebességmérést. Hegyi felfutókon sokkal kisebb teljesítményű autókkal is lehet élvezetesen vezetni - amelyek ilyenre vannak kiélezve. A Thema 8.32 egyértelműen nem erre való. Főúton, autópályán ki lehet egy kicsit kormolni és meg lehet néha lepni vele mondjuk egy agresszíven előzgető Octavia RS-t, hiszen a 6,8 sec (elméleti) gyorsulása azért annyira mégsem rossz - tulajdonképpen papírforma szerint az összes Kappát is veri. Kappa Coupém nem lesz - ezt már megbeszéltük régebben, hogy miért :) !

Egyébként pedig nálunk most közelebb állna a vásárolni tervezett autó a guruló bankbetéthez. Igazándiból pont ezért nem erőltetem a 3200 vonalat. Van egy nagy nézeteltérés köztem és öcsém között. Ő olyan autót szeretne, amiből legalább bukta nélkül ki tud szállni - esetleg némi nyereséggel. Viszont amíg én a 12-15e EUR-os példányokat venném és raknám rendbe, addig ő meg inkább a 20-25ezreset végig márkaszervizben vezetett szervizkönyvvel, amit aztán rendes Maserati márkaszervizbe hordana évente ezer vagy több ezer EUR-okért. Az a gond szerintem, hogy a 3200-4200 ára be van ragadva már jó ideje egy bizonyos szinten. Mivel van utódja, utódjának is utódja, ezért azok is folyamatosan öregednek, csökken az áruk, fentről bekorlátozza a növekedési lehetőségeket. Inkább a 3200 GT-n figyeltem meg, illetve nyilván a Ghiblin is, hogy a ritkaságuk miatt a szép példányok tudnak csillagászati áron is elmenni. 

Egyértelmű, hogy kevésbé rizikós egy drága, de patyolat múltú példány, de ilyen módú fenntartás mellett szerintem nem fog tudni jól kiugrani belőle az elkövetkező pár évben - az fog jól járni, aki tőle megveszi. Nekünk itt Magyarországon pont azt érdemes kihasználni, hogy vannak olcsó, de jó szakemberek a márkaszervizeken túl is és ha valami apróbb hibája van, akkor meg lehet olcsóbban is jól oldani, mint egy rongyrázós Maser márkaszervízben. 

A Thema viszont nekem ilyen téren hazai pálya. Több Themában otthonosan mozgó márkatárssal állok szinte napi kapcsolatban - egyedül a motorjához nem tudnak sokat hozzászólni, mert egyik sem 8.32. Itt nincs értelme márkaszervízről beszélni, mert nincs is ilyen. A motoron túl minden egyéb dolgát meg tudom magam oldani. A motornál meg ragaszkodik öcsém a tovább vezetett szervizkönyvhöz, így azt valószínűleg egy ismerős veterán szervizzel csináltatjuk - ha Thema lesz a választás végén. Ráadásul a Thema Ferrari jóval ritkább és  itt inkább a testvérmotoros Ferrari 308/Mondialhoz képest van bekorlátozódva az ára. 


Előzmény: granturismo (14955)
granturismo Creative Commons License 2017.09.07 0 0 14955

Szia MyKappa!

Azért vedd figyelembe, hogy a két járgány egyszerűen nem egy ligában játszik ezért szerintem nem is lehet egymás alternatívájaként említeni őket. Ha a öszvér motortól eltekintesz az bizony csak egy Thema, tele annak a kompromisszumaival, az elsőkerék hajtással, a keresztbeváltóval, a kőbalta futóművével, a nyikló/nyakló karosszériával. Azzal az autóval vonulni lehet, de egy jót autózni.. azt sajnos nem.

Nézz meg egy robbantott ábrát akár "csak" a 3200-ról, hogy az egy mennyivel derekasabban megépített autó minden tekintetben.

Ha valódi élményt akarsz meg néha egy jót autózni akkor Maser, ha egy furcsa dísztárgyba oltott kis bankbetétet akkor mehet a 8.32.

 

Ha meg egy jó kompromisszumot akkor meg vegyél egy Kappa Coupe-t:-))))

Üdv.

 

Előzmény: Törölt nick (14954)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.07 0 0 14954

Egyelőre úgy néz ki, hogy a hétvégén megy az öcskös 8.32 ügyben tárgyalni a kereskedővel. Ha meg tudnak egyezni, akkor az leköt majd minket pár évre. '88-as a kiszemelt példány, ezért nincs sok értelme kifizetni csak a jövő évi használat miatt 400e reg adót, ha 2019 januártól már OT minősítéssel  reg.adó nélkül is megúszhatjuk ( mert amúgy is OT-ra szánnánk). 

Ha ez most összejön, akkor szerintem pár évig jegelve lesz a 3200-4200-gt kérdés. Ha nem jön össze, akkor még lehet, hogy újra képbe jön az  elkövetkező hónapokban. 

Mondjuk azt be kell, hogy valljam, hogy a 8.32 egy picit az én nyomásgyakorlásom miatt is jött képbe :) .. Imádom a Maserati Biturbo-t, szóba jött a Ghibli is, de öcsém fél a szervizigényesebb és rohadásra hajlamosabb régi típusoktól, nekem pedig a magyar lancia fórum alapítójaként sokkal inkább hazai pálya a Thema, mert itt figyel például kifejezetten csak a 8.32-höz az íróasztalomon az eredeti gyári szerelési útmutató és több barátom is tapasztalt Thema szerelés tekintetében - könnyebben össze tudjuk dugni a fejünk, ha valami probléma adódna. 


Előzmény: maseratisti (14951)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.07 0 0 14953

Ez a biztonság kérdés elég relativ  - nekem itt mindig azok az újgazdag+szuperautós karambolos videók jutnak eszembe :) ..

Mi mindketten elég sokat és elég régóta vezetünk - csak hát nem szupersportkocsikat. Márpedig a 3200 és 4200 a paraméterei alapján már inkább az a kategória. Én azt mondanám rá, hogy szupersportkocsi diszkont áron. 

Előzmény: shami (14950)
Lajesz1 Creative Commons License 2017.09.07 0 0 14952

Szia Attila! Küldtem, ahogyan aug.23-án is, csak akkor - mint ma kiderült - rossz címre... :(

Sorry

Üdv.:

Ricsi

Előzmény: shami (14946)
maseratisti Creative Commons License 2017.09.06 0 0 14951

Nagy szopás ez a melyik legyen ? :-) 

 

A granturismo nehezebb, nagyobb ... inkább a nevének megfelelő nagy túrakocsi, mint kis V8-as sportos játékautó.

 

4200 kurva jó motor, nagy ötlet volt a transaxle, a jó súlyelosztás miatt, fasza az f1-es váltó, de zsebbe nyúlós a szervizigény.

 

3200 a turbós motor miatt közelebb az élményautó faktorhoz, szopás az egyre kevesebb alkatrész, bár szerintem egy jól karban tartott, rendszeresen mozgatott biturbo nem egy állandó szerelgetős verda... illetve nincsenek komoly gondok.

 

Ahogy Shami mondta... nem egy egyszerű döntés, de mindhármat ki kell próbálni és azt venni ami tetszik.. a szervizelésen meg később aggódni :-) 8.32 is jó kis projekt :-)

Előzmény: Törölt nick (14948)
shami Creative Commons License 2017.09.06 0 0 14950

Ja, de ha valaki megtanul vezetni, az sokat segít.  Az összes automatikát, szerencsére, ki lehet kapcsolni az ABS kivételével.  Ezekkel nehéz elesni vele  - akkor viszont ajánlanám a Suzuki Sport verziót,az sokkal olcsóbb és biztonságos is...  Szóval azt kell eldönteni, hogy biztonságos autót akartok-e.

 

A tapasztalat az, hogy a 3200 GT-k például egy darabig vesztettek az árukból, most viszont megindult felfelé.  Ugyanez várható a Granturismoval, szerintem.

 

Őszintén szólva azért magam is összevesznék magammal a döntés során :-)

Előzmény: Törölt nick (14949)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.06 0 0 14949

Közben a neten többen írták szerelők is, hogy a 4200 Ferrari motorja megbízhatóbb és szerelhetőbb, ott az F1 váltó inkább a gond - bár létezik nem F1 váltós is. A 3200-nak egyértelműen egyedibb és szebb a hátulja, viszont nincs benne pl ,menetstabilizátor - állítólag elég nehéz kordában tartani a lovakat már a legkisebb eső esetén is. A 4200-as már jobb ilyen téren, de sokan írják, hogy a Granturismo az igazi minőségbeli lépés ilyen téren. 

Hogy ebből mi igaz, azt nem tudom, de személyes tapasztalat híján elfogadom :) ..

Előzmény: shami (14945)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.06 0 0 14948

Igen közben éjszakákon át olvastuk a külföldi fórumokat és addig-addig veszekedtünk, hogy melyik legyen, hogy a végén bedobta öcsém, hogy akkor inkább vár egy kicsit és Granturismo, mert azt sokkal kiforrottabbnak írják. De az még drágább árkategóriában mozog és esélyes, hogy fog még esni az ára pár év alatt, így most lehet, hogy beleugrunk előbb egy Lancia Thema 8.32-be, mert annál esélyesebbnek látjuk, hogy emelkedni fog az ára - már meg is indult az utóbbi években felfelé a Denta Integralekkal együtt. 

Előzmény: maseratisti (14947)
maseratisti Creative Commons License 2017.09.06 0 0 14947

Ja :-) Mindkettő szép feladat :-)

 

4200-nél gáz lehet a váltó programozás, kuplungcsere...stb 3200 szerintem "egyszerűbb" falat lehet szervizelésileg

Előzmény: shami (14945)
shami Creative Commons License 2017.09.06 0 0 14946

Ricsi!  Kéne a tulaj neve, kép a kocsiról!

Előzmény: Lajesz1 (14941)
shami Creative Commons License 2017.09.06 0 0 14945

Helló!  Hát így általánosságban elég nehéz lenne bármit is mondani...  A legnagyobb különbség, hogy az egyik turbós, a másik nem -  azaz a menettulajdonságaik egy kicsit mások.  Ha van konkrét kérdésed, akkor valszeg több segítséget tud adni a kollektív bölcsesség...

Előzmény: Törölt nick (14944)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.27 0 0 14944

Sziasztok!

A külföldön élő testvéremmel közösen és nálam magyar rendszámmal fent tartva valamilyen ritkán elővett V8-as hobbiautót tervezünk venni az ősz első felében valószínűleg külföldön és egyre jobban képbe jön a  3200 és 4200 is. Tisztában vagyok a különbségekkel, de meglehetősen hasonló árban mozognak. 

Ha esetleg van bárkinek pro és kontra véleménye az említett típusokról, akkor megköszönném, ha megosztaná velem :) !

shami Creative Commons License 2017.08.20 0 0 14943

Szia!  Regisztráltam,  Kérlek, küldd el az autó gyártási évét és egy fényképet a horvatha@hdkft.hu mailre.

Köszi!

Előzmény: Lajesz1 (14941)
shami Creative Commons License 2017.08.18 0 0 14942

Oks, holnap regisztrálok, mint klub és szólok, ha kell valami.  Valóban mi vagyunk a "happy Few"  :-)

Előzmény: Lajesz1 (14941)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!