btb2000s voltam korábban, Maseratisti ismer. Most azért írok ide, mivel egy ismerősöm autójában vezérműszíjat cserélünk, találtam vezérműszíjat, és mivel ez fontos lehet, megosztom veletek. Az SOHC motorról van szól
Korábban, amikor még megvolt az autóm, felírtam ide az általam talált vezérműszíj-cikkszámokat. Most már csak Dayco elérhető, de ez legalább van - még.
Az UNIX-nál van vezérműszíj: UNIX kódja 654740 - ez a kódja a Dayco 94481-es szíjnak. A szíj dobozán egyébként semmiféle utalás nincs arra, hogy Maserati-hoz alkalmazható. Én arra gondolok, hogy lehet valamilyen ipari berendezés, amely teljesen véletlenül ugyanilyen szíjat használ, és ehhez gyártják még ezeket a szíjakat. Fel van tüntetve a dobozon a 194 S 220 számozás - ez ugye az eredeti beszerelésű Pirelli Isoran szíjon található meg.
A szíj ára 5850 Ft-volt, viszont én elég jelentős kedvezménnyel hoztam el. Nem tudom mennyi lehet kedvezmény nélküli ára, valószínűleg 10e alatt- körül lehet.
.. ahelyett, hogy örülnék, hogy esetleg Lancia fronton erősítünk :))) !
Ez egyértelmű, hogy nem egy ligában játszik a 3200-4200 a 8.32-vel, de igazándiból ha úgy vesszük akkor a Biturboval, Ghiblivel sem teljesen. Ettől még bármelyiket el tudnám fogadni, mert ezek az autók sem egy ligában játszanak mondjuk egy Dacia Logannal, de még csak egy OT-s Fiat 850-el sem :) ..
Az már más kérdés ,hogy a mai világban hol lehet igazán kihasználni idehaza egy 3200/4200 képességeit? Zárt pályán például, de azon túl legfeljebb autópályán - amíg nem vezetik be idehaza is a szakaszos sebességmérést. Hegyi felfutókon sokkal kisebb teljesítményű autókkal is lehet élvezetesen vezetni - amelyek ilyenre vannak kiélezve. A Thema 8.32 egyértelműen nem erre való. Főúton, autópályán ki lehet egy kicsit kormolni és meg lehet néha lepni vele mondjuk egy agresszíven előzgető Octavia RS-t, hiszen a 6,8 sec (elméleti) gyorsulása azért annyira mégsem rossz - tulajdonképpen papírforma szerint az összes Kappát is veri. Kappa Coupém nem lesz - ezt már megbeszéltük régebben, hogy miért :) !
Egyébként pedig nálunk most közelebb állna a vásárolni tervezett autó a guruló bankbetéthez. Igazándiból pont ezért nem erőltetem a 3200 vonalat. Van egy nagy nézeteltérés köztem és öcsém között. Ő olyan autót szeretne, amiből legalább bukta nélkül ki tud szállni - esetleg némi nyereséggel. Viszont amíg én a 12-15e EUR-os példányokat venném és raknám rendbe, addig ő meg inkább a 20-25ezreset végig márkaszervizben vezetett szervizkönyvvel, amit aztán rendes Maserati márkaszervizbe hordana évente ezer vagy több ezer EUR-okért. Az a gond szerintem, hogy a 3200-4200 ára be van ragadva már jó ideje egy bizonyos szinten. Mivel van utódja, utódjának is utódja, ezért azok is folyamatosan öregednek, csökken az áruk, fentről bekorlátozza a növekedési lehetőségeket. Inkább a 3200 GT-n figyeltem meg, illetve nyilván a Ghiblin is, hogy a ritkaságuk miatt a szép példányok tudnak csillagászati áron is elmenni.
Egyértelmű, hogy kevésbé rizikós egy drága, de patyolat múltú példány, de ilyen módú fenntartás mellett szerintem nem fog tudni jól kiugrani belőle az elkövetkező pár évben - az fog jól járni, aki tőle megveszi. Nekünk itt Magyarországon pont azt érdemes kihasználni, hogy vannak olcsó, de jó szakemberek a márkaszervizeken túl is és ha valami apróbb hibája van, akkor meg lehet olcsóbban is jól oldani, mint egy rongyrázós Maser márkaszervízben.
A Thema viszont nekem ilyen téren hazai pálya. Több Themában otthonosan mozgó márkatárssal állok szinte napi kapcsolatban - egyedül a motorjához nem tudnak sokat hozzászólni, mert egyik sem 8.32. Itt nincs értelme márkaszervízről beszélni, mert nincs is ilyen. A motoron túl minden egyéb dolgát meg tudom magam oldani. A motornál meg ragaszkodik öcsém a tovább vezetett szervizkönyvhöz, így azt valószínűleg egy ismerős veterán szervizzel csináltatjuk - ha Thema lesz a választás végén. Ráadásul a Thema Ferrari jóval ritkább és itt inkább a testvérmotoros Ferrari 308/Mondialhoz képest van bekorlátozódva az ára.
Azért vedd figyelembe, hogy a két járgány egyszerűen nem egy ligában játszik ezért szerintem nem is lehet egymás alternatívájaként említeni őket. Ha a öszvér motortól eltekintesz az bizony csak egy Thema, tele annak a kompromisszumaival, az elsőkerék hajtással, a keresztbeváltóval, a kőbalta futóművével, a nyikló/nyakló karosszériával. Azzal az autóval vonulni lehet, de egy jót autózni.. azt sajnos nem.
Nézz meg egy robbantott ábrát akár "csak" a 3200-ról, hogy az egy mennyivel derekasabban megépített autó minden tekintetben.
Ha valódi élményt akarsz meg néha egy jót autózni akkor Maser, ha egy furcsa dísztárgyba oltott kis bankbetétet akkor mehet a 8.32.
Ha meg egy jó kompromisszumot akkor meg vegyél egy Kappa Coupe-t:-))))
Egyelőre úgy néz ki, hogy a hétvégén megy az öcskös 8.32 ügyben tárgyalni a kereskedővel. Ha meg tudnak egyezni, akkor az leköt majd minket pár évre. '88-as a kiszemelt példány, ezért nincs sok értelme kifizetni csak a jövő évi használat miatt 400e reg adót, ha 2019 januártól már OT minősítéssel reg.adó nélkül is megúszhatjuk ( mert amúgy is OT-ra szánnánk).
Ha ez most összejön, akkor szerintem pár évig jegelve lesz a 3200-4200-gt kérdés. Ha nem jön össze, akkor még lehet, hogy újra képbe jön az elkövetkező hónapokban.
Mondjuk azt be kell, hogy valljam, hogy a 8.32 egy picit az én nyomásgyakorlásom miatt is jött képbe :) .. Imádom a Maserati Biturbo-t, szóba jött a Ghibli is, de öcsém fél a szervizigényesebb és rohadásra hajlamosabb régi típusoktól, nekem pedig a magyar lancia fórum alapítójaként sokkal inkább hazai pálya a Thema, mert itt figyel például kifejezetten csak a 8.32-höz az íróasztalomon az eredeti gyári szerelési útmutató és több barátom is tapasztalt Thema szerelés tekintetében - könnyebben össze tudjuk dugni a fejünk, ha valami probléma adódna.
Ez a biztonság kérdés elég relativ - nekem itt mindig azok az újgazdag+szuperautós karambolos videók jutnak eszembe :) ..
Mi mindketten elég sokat és elég régóta vezetünk - csak hát nem szupersportkocsikat. Márpedig a 3200 és 4200 a paraméterei alapján már inkább az a kategória. Én azt mondanám rá, hogy szupersportkocsi diszkont áron.
A granturismo nehezebb, nagyobb ... inkább a nevének megfelelő nagy túrakocsi, mint kis V8-as sportos játékautó.
4200 kurva jó motor, nagy ötlet volt a transaxle, a jó súlyelosztás miatt, fasza az f1-es váltó, de zsebbe nyúlós a szervizigény.
3200 a turbós motor miatt közelebb az élményautó faktorhoz, szopás az egyre kevesebb alkatrész, bár szerintem egy jól karban tartott, rendszeresen mozgatott biturbo nem egy állandó szerelgetős verda... illetve nincsenek komoly gondok.
Ahogy Shami mondta... nem egy egyszerű döntés, de mindhármat ki kell próbálni és azt venni ami tetszik.. a szervizelésen meg később aggódni :-) 8.32 is jó kis projekt :-)
Ja, de ha valaki megtanul vezetni, az sokat segít. Az összes automatikát, szerencsére, ki lehet kapcsolni az ABS kivételével. Ezekkel nehéz elesni vele - akkor viszont ajánlanám a Suzuki Sport verziót,az sokkal olcsóbb és biztonságos is... Szóval azt kell eldönteni, hogy biztonságos autót akartok-e.
A tapasztalat az, hogy a 3200 GT-k például egy darabig vesztettek az árukból, most viszont megindult felfelé. Ugyanez várható a Granturismoval, szerintem.
Őszintén szólva azért magam is összevesznék magammal a döntés során :-)
Közben a neten többen írták szerelők is, hogy a 4200 Ferrari motorja megbízhatóbb és szerelhetőbb, ott az F1 váltó inkább a gond - bár létezik nem F1 váltós is. A 3200-nak egyértelműen egyedibb és szebb a hátulja, viszont nincs benne pl ,menetstabilizátor - állítólag elég nehéz kordában tartani a lovakat már a legkisebb eső esetén is. A 4200-as már jobb ilyen téren, de sokan írják, hogy a Granturismo az igazi minőségbeli lépés ilyen téren.
Hogy ebből mi igaz, azt nem tudom, de személyes tapasztalat híján elfogadom :) ..
Igen közben éjszakákon át olvastuk a külföldi fórumokat és addig-addig veszekedtünk, hogy melyik legyen, hogy a végén bedobta öcsém, hogy akkor inkább vár egy kicsit és Granturismo, mert azt sokkal kiforrottabbnak írják. De az még drágább árkategóriában mozog és esélyes, hogy fog még esni az ára pár év alatt, így most lehet, hogy beleugrunk előbb egy Lancia Thema 8.32-be, mert annál esélyesebbnek látjuk, hogy emelkedni fog az ára - már meg is indult az utóbbi években felfelé a Denta Integralekkal együtt.
Helló! Hát így általánosságban elég nehéz lenne bármit is mondani... A legnagyobb különbség, hogy az egyik turbós, a másik nem - azaz a menettulajdonságaik egy kicsit mások. Ha van konkrét kérdésed, akkor valszeg több segítséget tud adni a kollektív bölcsesség...
A külföldön élő testvéremmel közösen és nálam magyar rendszámmal fent tartva valamilyen ritkán elővett V8-as hobbiautót tervezünk venni az ősz első felében valószínűleg külföldön és egyre jobban képbe jön a 3200 és 4200 is. Tisztában vagyok a különbségekkel, de meglehetősen hasonló árban mozognak.
Ha esetleg van bárkinek pro és kontra véleménye az említett típusokról, akkor megköszönném, ha megosztaná velem :) !
Egyébként nagyon jó fejek a szervezők, mert ha jól olvastam az általad csatolt linken, minden Maserati tulaj nagyon szerencsés, mert ha tökéletes állapotú az autója, akkor bármelyik modellel ingyenes a belépése (2 főnek) és a kocsikázása egy pár kör erejéig a pályán! Ez nagyon gáláns. Mondjuk az is igaz, hogy biztosra csak így tudják a műszakilag és esztétikailag legjobb vasakat kicsalogatni a rendezvényükre.
Szóval rajtam ne múljon, én már egyébként is elkezdtem a totális "sikamikát". Még az első üléseket is kiszedtem, hogy mindenhol tökéletesen ki tudjam tisztítani a gyári padlószőnyeget... ... igaz csak azért, mert becsúszott egy távirányító a j.e. ülés és a középkonzol közé! :) :) :)
Szóval, ha a regisztrációhoz vmilyen adat kellene az autómról vagy rólam, kérlek jelezd, megírom privátban.
Ehhez szükség lenne tudni, hogy kinek lenne kedve, ideje megjelenni. A hét végéig kérek szépen visszajelzést. Utána is lehet jönni, de egyéni jelentkezéssel.
2 db Quattroporte már lesz, de klassz lenne, ha sokan eljönnétek beszélgetni, megmutatni a márkánk modelljeinek szépségét/egyediségét és akár más autókat is megcsodálni.
Lesz vagy esetleg tervez valaki közös megmozdulást az idei Alfacity-re? A múltkori klassz volt, de nekem sajnos nincs drótom a rendezvény szervezőihez. :)