Ez a biztonság kérdés elég relativ - nekem itt mindig azok az újgazdag+szuperautós karambolos videók jutnak eszembe :) ..
Mi mindketten elég sokat és elég régóta vezetünk - csak hát nem szupersportkocsikat. Márpedig a 3200 és 4200 a paraméterei alapján már inkább az a kategória. Én azt mondanám rá, hogy szupersportkocsi diszkont áron.
A granturismo nehezebb, nagyobb ... inkább a nevének megfelelő nagy túrakocsi, mint kis V8-as sportos játékautó.
4200 kurva jó motor, nagy ötlet volt a transaxle, a jó súlyelosztás miatt, fasza az f1-es váltó, de zsebbe nyúlós a szervizigény.
3200 a turbós motor miatt közelebb az élményautó faktorhoz, szopás az egyre kevesebb alkatrész, bár szerintem egy jól karban tartott, rendszeresen mozgatott biturbo nem egy állandó szerelgetős verda... illetve nincsenek komoly gondok.
Ahogy Shami mondta... nem egy egyszerű döntés, de mindhármat ki kell próbálni és azt venni ami tetszik.. a szervizelésen meg később aggódni :-) 8.32 is jó kis projekt :-)
Ja, de ha valaki megtanul vezetni, az sokat segít. Az összes automatikát, szerencsére, ki lehet kapcsolni az ABS kivételével. Ezekkel nehéz elesni vele - akkor viszont ajánlanám a Suzuki Sport verziót,az sokkal olcsóbb és biztonságos is... Szóval azt kell eldönteni, hogy biztonságos autót akartok-e.
A tapasztalat az, hogy a 3200 GT-k például egy darabig vesztettek az árukból, most viszont megindult felfelé. Ugyanez várható a Granturismoval, szerintem.
Őszintén szólva azért magam is összevesznék magammal a döntés során :-)
Közben a neten többen írták szerelők is, hogy a 4200 Ferrari motorja megbízhatóbb és szerelhetőbb, ott az F1 váltó inkább a gond - bár létezik nem F1 váltós is. A 3200-nak egyértelműen egyedibb és szebb a hátulja, viszont nincs benne pl ,menetstabilizátor - állítólag elég nehéz kordában tartani a lovakat már a legkisebb eső esetén is. A 4200-as már jobb ilyen téren, de sokan írják, hogy a Granturismo az igazi minőségbeli lépés ilyen téren.
Hogy ebből mi igaz, azt nem tudom, de személyes tapasztalat híján elfogadom :) ..
Igen közben éjszakákon át olvastuk a külföldi fórumokat és addig-addig veszekedtünk, hogy melyik legyen, hogy a végén bedobta öcsém, hogy akkor inkább vár egy kicsit és Granturismo, mert azt sokkal kiforrottabbnak írják. De az még drágább árkategóriában mozog és esélyes, hogy fog még esni az ára pár év alatt, így most lehet, hogy beleugrunk előbb egy Lancia Thema 8.32-be, mert annál esélyesebbnek látjuk, hogy emelkedni fog az ára - már meg is indult az utóbbi években felfelé a Denta Integralekkal együtt.
Helló! Hát így általánosságban elég nehéz lenne bármit is mondani... A legnagyobb különbség, hogy az egyik turbós, a másik nem - azaz a menettulajdonságaik egy kicsit mások. Ha van konkrét kérdésed, akkor valszeg több segítséget tud adni a kollektív bölcsesség...
A külföldön élő testvéremmel közösen és nálam magyar rendszámmal fent tartva valamilyen ritkán elővett V8-as hobbiautót tervezünk venni az ősz első felében valószínűleg külföldön és egyre jobban képbe jön a 3200 és 4200 is. Tisztában vagyok a különbségekkel, de meglehetősen hasonló árban mozognak.
Ha esetleg van bárkinek pro és kontra véleménye az említett típusokról, akkor megköszönném, ha megosztaná velem :) !
Egyébként nagyon jó fejek a szervezők, mert ha jól olvastam az általad csatolt linken, minden Maserati tulaj nagyon szerencsés, mert ha tökéletes állapotú az autója, akkor bármelyik modellel ingyenes a belépése (2 főnek) és a kocsikázása egy pár kör erejéig a pályán! Ez nagyon gáláns. Mondjuk az is igaz, hogy biztosra csak így tudják a műszakilag és esztétikailag legjobb vasakat kicsalogatni a rendezvényükre.
Szóval rajtam ne múljon, én már egyébként is elkezdtem a totális "sikamikát". Még az első üléseket is kiszedtem, hogy mindenhol tökéletesen ki tudjam tisztítani a gyári padlószőnyeget... ... igaz csak azért, mert becsúszott egy távirányító a j.e. ülés és a középkonzol közé! :) :) :)
Szóval, ha a regisztrációhoz vmilyen adat kellene az autómról vagy rólam, kérlek jelezd, megírom privátban.
Ehhez szükség lenne tudni, hogy kinek lenne kedve, ideje megjelenni. A hét végéig kérek szépen visszajelzést. Utána is lehet jönni, de egyéni jelentkezéssel.
2 db Quattroporte már lesz, de klassz lenne, ha sokan eljönnétek beszélgetni, megmutatni a márkánk modelljeinek szépségét/egyediségét és akár más autókat is megcsodálni.
Lesz vagy esetleg tervez valaki közös megmozdulást az idei Alfacity-re? A múltkori klassz volt, de nekem sajnos nincs drótom a rendezvény szervezőihez. :)
Nagyon köszönöm az alapos választ! Mindhárom helyet meg fogom látogatni állapotfelmérés címszóval, aztán a benyomásaim és a kapott hasznos infók alapján talán el tudom dönteni... Mindenesetre az biztató, hogy három hely közül lehet választani.
Nekem eddig "rossz" tapasztalatom nem volt a Wallis-szal. Inkább az lehet a baj, hogy nagyon sok munkájuk van az új autókkal és talán e miatt nem szeretnek pepecselni a "régi" vasakkal (talán öszesen 2 szerelőjük van?!?). Nekem eddig sokat segítettek, mind a vásárlás előtti "tanácsadással", és az azóta megejtett 140e km-es "nagyszervizt" is megfeleő módon elvégezték. És igaz, hogy nem egyből, de korrekt módon válaszolnak is a kérdéseimre.
Azonban ha nem ragadszkodsz a hivatalos szervizkönyves bebélyegzéshez, vagy egyéb más javítanivalód van, akkor szívből ajánlom Neked az "il Topolino"-t
A szentendrei csapat munkáját nem ismerem, csak a tulajdonost/vezetőt. Csaba is segítőkész (szerintem biztos nem vele beszéltél...), de nekem a fenti 2 szerviz eddig mindenben megfelelt. Egyrészt mert 2,5 év alatt a kötelező szervizen kívül (Wallis) csak 2 távtartót kellett cserélni a hátsó futóműben (alkatrész: Wallis, munka: il Topolino), másrész pedig Szentendre ki is esik...Remélem tudtam segíteni.
A rossz hírű Wallis és a szentendrei Maranello-Modena mellett van még másik Maserati szerviz Magyarországon / BP-en? Quattroporte V-ösömet hova tudnám hordani? Vagy a bécsi márkaszerviz a legjobb? A Wallisról csak rosszat hallottam, állítólag mind a hozzáállás, mind a szakértelem botrányos. A Maranello-Modenával még csak telefonon beszéltem, de úgy tűnt, én jobban ismerem a típust, mint ők, alap információkat nem tudott a szervizes emberke (pl. "ez már a turbós motor?").
Ha esetleg igen légyszíves telefonon jelezzetek mert max 20-30 autós, szállást és ellátást adnak, sátor alatt lenne a parkolás és őrzés van a három nap alatt amíg ott kell hagyni az autót.