Nekem a turbós Alfám, 164 2.0 V6tb-nél a falra tudtam volna mászni ettől a műszer mászkálástól nagy melegben, többször félreálltam, mert azt hittem forr a víz, de nem, soha semmi, 105 fokot is mutatott gyakran a műszerem, ha városban, vagy emelkedőn mentem. A szerelőm is azt mondta, ez ilyen, nem kell félni tőle, azóta nekem is ez a véleményem és Lajesz nagyon jól leírta, manapság már nem engedik, hogy a műszer mutassa a valóságot...sőt, ugye már műszer sincs! Épp ezért gondolom.
Úgyhogy szerintem ha ennyi mindent átnéztél már, ne aggódj, ilyen melegben ez normális. Én max annyit szoktam csinálni, hogy a klímát kikapcsolom amikor látom, hogy várakozni kell lámpánál vagy ilyesmi. De igazából az is felesleges, talán csak a túlnyomás miatt arra figyelj, hogy a vízcsövek jók legyenek, a bilincsek bírják, meg legyenek szépen húzva, nehogy ledobjon egyet a nagy hőben. Aztán meg jó lesz ha elkanyarodsz a 430-assal egy találkozóra, mert ilyet még nem nagyon láttunk!
Nem nagyon illene 90 fölé mennie, mert akkor már forognia kell a két ventinek a hűtőnél az meg azért húzza lefelé rendesen a hőfokot. Ha nem indulnak a hűtőventik akkor az a ludas. Kontakt hiba, vagy relé, esetleg jeladó.
Ha szemben állsz a kocsival a jeladó balra lent a vízhűtő motor felőli oldalán a sarokban. Lehetőleg hideg, álló motornál lenyúlsz (nőgyógyász mutatvány, aknából vagy csápos emelőn alulról egyszerűbb) lehúzod az egyik sarut a jeladóról, a másikhoz érinted (állandó áramot kap) a ventinek indulnia kell. Ha elindul akkor a relé és kontakt hibát már ki is zártad. Ha nem indul el akkor ezt a kettőt kell először megjavítani, utána lehet máshol keresni a hibát.
Általános "Mazi" tapasztalatom sajnos nincs, a sajátomban 90 fölé még sohasem ment a mutató. A napokban-, és a városban sem. Igaz, azt a hőmérsékletet viszont nagyon hamar eléri... 4,7 V8... :)
Ellenben van autógyártói tapasztalatom: a "modernebb" autókban a hűtővíz hőfokjelzője manapság 75-100 fok között szinte minden esetben fix értéket - mondjuk 90 fokot - mutat. Holott tudjuk, hogy ha lejtőn megy a vas 130-al akkor nincs akkora terhelés, azaz "hűl" a motor, ha pedig 130-al ugyanott felfelé megyünk, akkor meg dől bele a benya, terhelés- és melegedés is van bőven, mégsem mozdul felfelé a műszer. Ezt az "elektronikus csillapítást" azért alkalmazzák a gyártók, mert ha 75-80-85-90-95-100-97-92-... stb. értékeket mutatva folyamatosan változna a műszer állása, akkor sok autógazdi egyből rohanna nyugtalankodva a szervizekbe, hogy melegszik, megy hűl, meg melegszik, meg hűl a motorja... Holott ez egy természetes folyamat. Az alkalmazott módon viszont a mutató stagnál egy helyen, e miatt a gazdi nyugodtan nyomja lejtőn-emelkedőn, a motor meg saját kénye-kedve szerint - terhelése alapján - melegszik-hűl-melegszik-hűl...
Persze ha a 110-et (túlnyomásosak a rendszerek, ezért hivatalosan 100-nál még nem forrhatnak fel) vagy a "piros mezőt" eléri, tanácsos kinyomozni a "miért?"-et... De egy biztos, ez a 40 fok nem csak nekünk embereknek sok... :)
Sajnos nem ismerem a konkrét típust, ezért általános (autószerelős) okok lehetnek:
- kevés folyadék,
- "lerakódásos" csövek,
- túl tömény (fagyállós) keverék, ugyanis az, a vízhez képest kevésbé vezeti a hőt,
- poros- bogaras hűtő, vagy minden más hűtő ami még előtte van(nak), pl. klímahűtő, intercooler, m.olajhűtő, váltóolaj hűtő, mittudomén hűtő...
- rossz termosztát (pl. nem nyit ki teljesen),
- ha szíj hajtja a ventit akkor az is csúszhat,
- ha elektromos, akkor a venti-motor jeladója későn kapcsolhat (bár ez utóbbi kettő esetében pályán normálisan haladva nem szabadna melegednie),
- és persze hengerfejes is lehet, pl. beledolgozik a vízbe valami, de azt a vízen ("olajos-csillogós" a felszíne) vagy az olajon ("fehér habos") is látni.
Vagy túl közel mentél az előtted lévő autó után, mert jóóól le akartad tolni az útról :)))
Szóval ennyi az ötletem. Nem szettem volna okoskodni, csak általános szerelői emlékek...
Részemről találkozhatunk előtte valami nyugisabb helyen, bár azt gondolom, lesz nagy tolongás a városban és környékén mindenhol. PetiQP az imént azt mondta, Attila anno intézett külön behajtást, hogy ne kelljen annyit várni. Hátha idén is össze tud hozni valamit. Jó lenne tudni, hányan megyünk, legrosszabb esetben, ha sikerült beérni a parkolóba, jelezzük a szervezők felé a létszámot, hogy tartsanak fent nekünk egymás mellett annyi helyet.
Már csak az a kérdés, hány órára érdemes odaérni? Szerintem 10 órakor valahol Csopakon fog állni a sor vége. Csak bírja a hűtővizünk... (Jut eszembe, én lehet, hogy éppen a másik irányból érkezem a Balaton túlpartjáról...)
Jó lenne ha összejönnénk egy páran... Csinálhatnánk egy kis "Maserati szigetet". Szerintem tetszene a látogatóknak is. Ha jól láttam, támogatja a rendezvényt a Maserati Wallis.
Eredeti olasz pizzát sajnos nem találtunk, de megbocsátottuk a szervezőknek, mert a versenyek betét-programjaként megcsodálhattuk az F12-est, az 599XX-et és egy LaFerrarit. Természetesen száguldás közben. A hallottak alapján ezek szerintem nem ismerik a leszabályzást... :)
Az F12-esben Vettel rémisztgette jutalom körrel a "szerencsés" kisorsoltakat, az utóbbi 2 meg "csak" kergette egymást. Nem mondom, a 458-asok is téptek rendesen a verseny alatt, de ez utóbbi kettő mintha más bolygóról érkezett volna. Kis túlzással, ahol a 458-asok véget értek és lassítottak, ott ezek még fölváltottak egyet és nyomták tovább. És csak utána fék. Sírtam a boldogságtól... Asszem 720 és 960 Le. A hancúr végén gondolom nem 15,2 lett az átlaguk. A Shell-esek csak úgy dörzsölték a markukat. :)
A rendezvény végén úgy éreztem magam, mint az az ember, aki a Rocky IV-et nézte meg éppen és ezért mindenkit ki akar ütni... Csak én a gyorsulás kapcsán. De hamar jött a gyógyszer: visszafelé az M3-ra felhajtáskor a pálya parkolójánál utolértem két német 458-ast. Gondoltam, együtt a csapat! Mit is mondjak... hát, elég hamar felvettük a belső sáv tempóját. 2 tonna ide vagy oda, a vasalómmal nem vallottunk szégyent, 130-ig egy Smart sem fért volna be közénk. :))) Vonatoztunk egy darabig, aztán ahogyan a forgalom engedte, ők tovább virgonckodtak. Gondoltam, messze még Stuttgart, had nyomják... hááát, csúnyán meg is tették. Szerintem 8-kor már otthon vacsoráztak.
Úgyhogy klassz volt a nap, kár, hogy a Maserati verseny sorozat nem jár felénk.
Remélem, hogy legközelebb csoportos lesz az élmény. Addig is jó iccakát mindenkinek!
Jol hangzik, megprobalok kinezni, amugy sem voltam meg a Hungaroringen, de nem tudom meg biztosra mondani (eleg suru a hetvege). Vasarnap reggel megirom pontosan.
Nahát, igazán jó volt elolvasni ezeket a sorokat! Irigykedem is...de nekem tényleg messze van...pedig szerintem a kocsim is azt várná már, hogy tankoljak bele egy nagyobb összegért és b@sszam le padlóig a gázt, hogy csikorgó kerekekkel az elejét felemelve elinduljon valamerre, amerre akar :)
Szóval ha nem történik vele valami baj, akkor mennék már vele, nekem azért most tényleg be van tervezve a július 11-ei Balatonfüred, Alfa találkozó.
Nem csodálkozom én :-) Csak konstatáltam hogy balfék voltam :-)
Lecseréltem az olajat, félfolyadékot, fagyállót, rendbe tettem a féket hogy viszem a kocsit műszakira, de amíg bakra volt téve, és vártam a féktárcsa felszabályzásra addig a küszöbön észrevettem néhány hólyagot. Gondoltam naívan (9 éve volt küszöbcsere) csak kicsit megdörgölöm a drótkoronggal, megy rá kis festék és szép lesz pár évig ... de nem :-( Sajna belülről rohadt ki. Itt kaptam vérszemet, és egy hegyes vésővel végig kopogtattam a küszöböt, kerékjárati íveket. Bal küszöbön lett 3db 50 ft-osnyi lyuk, és a jobb hátsó ajtó alatt kb 20 cm hosszú ementáli sajt szerű rész a küszöbön. Ez ugye törvényszerű, de kellett nekem ezt jó időben megpiszkálni :-( Hagyhattam volna őszre... Ja és a jobb első teló nekem is folyik. :-)
csak azt nem értem, hogy nem talált a büfés ember egy autóst a környéken, akit megkérhetett volna, hogy ugorjon már át a legközelebbi nagyobb áruházba bevásárolni vele? :-)
Nem értem, hogy miért csodálkozol ennyi év után!? Mert az, hogy én még újoncként néha hitetlenkedek azon, amit eddig mindenki mondott, miszerint valami mindig van ezekkel az autókkal - vagy inkább reménykedek, hogy áááá, velem ilyen nem fordulhat elő! - , talán még nem csoda. Sajnos azonban nálam is egyre inkább beigazolódni látszik mások tapasztalata: Én csütörtökön vittem egy egyszerű, 5000-es olajcserére az autót. Miután felemeltük, a bal hátsó lengéscsillapító megadta magát, amit erős olajfolyással adott a tudtunkra. Pedig hogy készültem a találkozóra! De minden jó, ha jó a vége, bekönyörögtem magam egy szakihoz, akihez péntek délelőtt elvittem a beteget és délutánra már fel is újította. Igaz, csak az egyiket, de a másikra azt mondta, azzal még egy ideig elboldogulok. Úgy hogy másnap estére - hála Sipinek is - ismét menetkész volt az autó...
Köszönjük a jó szavakat, nagyon örülünk, hogy ennyire tetszett lehet lesz folytatása is. :-)
A büfés is megdícsért és egyben magát is kimagyarázta: nem szoktak ilyen találkozón ennyien lenni és nem mer bevásárolni, ha legközelebb lesz Olasz Autó Találkozó tudja mire számítson. :-))
Én meg csak fetrengek a felbakolt autó alatt és szidom magam hogy miért nem volt elég a folyadék csere, és minek kellett megpiszkálni a megpörsent fényezést :-) 2 küszöb, meg 4 ajtó alja cserés lesz. Az összes futómű alkatrészre, meg az aljára ráfér egy festés, de úgyis találok még valamit :-)
Örülök, hogy aki ott volt, jól érezte magát, ez a legfontosabb. Matyi, Áron és barátai tényleg jó munkát végeztek, büszke vagyok rájuk :-)
A pálya ügy meg mindig nehezen megy eleinte - az ember tart tőle, hogy jajj mi lesz az autóval, csak valami baj ne legyen stb. Aztán meg alig akar lejönni... Ezeket az autókat PÁLYÁRA TERVEZTÉK ÉS GYÁRTOTTÁK. Utcán csak addig mennek, amíg odaérnek! Nem gyilkolás ez, hanem mint a versenylónak, kell a sport :-) Meg nekünk is. Mit ér az erő, ha nem uralod - mondja a Pirelli reklám és igaza van.
A büfés tényleg tragédia volt. Úgyhogy a vízparti zabálós-dumálós nekem bejön.
Kösz, hogy eljöttetek és azt is, hogy egy pár jó szót is szóltatok.
Hosszas hezitalas utan eredetileg en is ugy dontottem, hogy tapasztalat hianyaban kihagyom a palyazast, de mikor a bejaratnal majdnemhogy ram parancsoltak ereztem, hogy nem lesz kibuvo. Vegul en sem bantam meg, sot! Az elejen egy kicsit azert sajnaltam az autot, de megsem lehet allandoan rovid szaron fogni nem? :)
Koszonet a szervezogardanak, jol ereztuk magunkat (meg ehesen is, a bufes nem tudom mire keszult :))
Laci koszi a fotokat!
Kozos programban en is benne lennek. Alfa City-t viszont meg nem tudom biztosra.
Csatlakozom az előttem szólohoz: köszönet Attiláéknak és a szervezőknek! Eredetileg nem terveztem, hogy a pályára lépjek, de nem bántam meg. Nagyon nagy élmény volt!
A képeket feltöltöttem és a linkeket elküldtem mindenkinek, akinek meg volt az e-mail címe. Aki nem kapta volna meg, és érdekelné, jelezze!
Lajesz javaslatával egyet értek: jó lenne néha egy-két közös programot szervezni. Tudom, az ilyet nem egyszerű összehozni (ha csak magamat nézem, egész nyáron nem tudok olyan hétvégét mondani, amikor ne lenne valamilyen programom), de valahogy csak összejönne!
Mai levelemben írtam, hogy készülök az Alfa Cityre. Attila, lesz valami közös szervezés vagy mindenki egyénileg oldja meg a belépést? Én már írtam a szervezőknek...
Attilának ezúton is meg szeretném köszönni, hogy jóvoltából, biztonságos körülmények között hasíthattam a pályán - és egy kicsit azon kívül is. :) Megszámoltam, kb. 1200 fűszál bánatára. :)))
Nagyon klassz volt megismerni az autó és magam tudását, illetve jelenlegi együttes képességeinket. A legfontosabb, hogy az élmény birtokában holnaptól sokkal biztonságosabban tudom majd róni hétköznapi kilométereimet a 2 tonnás vasalómmal.
Remélem, hogy hamarosan újra összefutunk majd valamelyik autós rendezvényen. Vagy ha nem, akkor legfeljebb szervezünk magunknak egyet. Egy vízparti-sütős-zabálós-dumálóst. :)