Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mucesz Creative Commons License 2006.01.31 0 0 32
Megnövekedett keréknyomás nem okoz rendellenes abroncskopást?
Előzmény: molnartiby (31)
molnartiby Creative Commons License 2003.06.05 0 0 31
Hali!
Nekem AX 1,4TRD-m van (szívódízel).
Ami nagyon fontos, az adagoló helyes beállítása, a +felelő alapjárat beállítása, a tiszta légszűrő és a tökéletes porlasztócsúcsok.
Ezután már csak arra kell ügyelni, hogy ne gázolajos vizet tankolj és minden rendben.
Keréknyomás +10-20% legyen és:
POWERED BY JOBBLÁB :-)

így jön ki nekem fele-fele város-vidék arányban 4,5 l /100 km

Tiby

hamvasat (Golf III 1.9TD) Creative Commons License 2003.06.04 0 0 30
Szerintem is csökkennie kell a légellenállásnak amellett, hogy leszorító ereje is van. Pl ha nincs akkora kaszni alá csapó szél, akkor csökken mindenképp a légellenállás is. Érdekes pl. hogy az ismerősömék Skoda Pickup kisteherautója földig pakolt állapotban nehezebben gyorsul természetesen, de az elért sebességet sokkal kisebb gázállással tudja tartani, mint terheletlenül, valamint a végsebessége is lényegesen nő, és a hosszútávú fogyasztása, ha nincs benne sok városi araszolgatás, akkor nem növekszikm néha még csökken is. Mindez a csökkent hasmagasság miatt. Persze egy erős autónál ez nem biztos, hogy ennyire észrevehető...
Előzmény: Törölt nick (29)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.04 0 0 29
Calibrához van olyan spoilergarnitúra , amivel a végsebesség 8-10km/h val nő. Ezt ADAC tesztek is bizonyítják.

Akkor meg mégiscsak csökken a légellenállás, ha gyorsabban megy?

Előzmény: stevie wonder (11)
hamvasat (Golf III 1.9TD) Creative Commons License 2003.06.04 0 0 28
Úgy bizony :-))))
Előzmény: Varshi (27)
Varshi Creative Commons License 2003.06.04 0 0 27
Akkor már inkább benzinkártyás cégautó rulez, nem?
Előzmény: hamvasat (Golf III 1.9TD) (26)
hamvasat (Golf III 1.9TD) Creative Commons License 2003.06.04 0 0 26
Éledjen ez a topic így két és fél év után :-)) Hiszen a téma jó! Nekem egytanácsom lenne! Vegyetek visszahűtővel szerelt elektronikus vezérlésű turbodízelmotort, vagy keressetek olyan munkahelyet, ahol fizetnek annyit, hogy ne kelljen ilyeneken gondolkodni. :-)))
Clarvoyant Creative Commons License 2000.10.28 0 0 25
Es vajon hogyan lehet peldaul az injektort tuningolni jobb fogyasztast elerendo?
(Nem chiptuningra gondolok.)
Mantra Creative Commons License 2000.10.25 0 0 24
Találtam valami csodagyertyát a Mongoosetuning oldalán, az valami félgömbelektródás gyertya, amit a rallyban is használnak, állítólag nem növeli a fogyasztást sem.
Asszem Creative Commons License 2000.10.24 0 0 23
A többpólusú gyertya nem valami csodaszer. Ha megnézel egy ilyen gyertyát működés közben, rögtön leleplezi magát. A szikra mindig egy helyen ugrik át, de álltalában mindig máshol. Tehát nem ad egyszerre több szikrát, arra a twin spark (két gyertyás) motorok adnak lehetőséget, ráadásul azzal a nagy előnnyel, hogy ott két helyről indul meg egyidőben az égés. A sok pólus, csak nagyobb gyújtási biztonságot ad, de akármilyen rendes gyertya sem szokott kihagyni. A négyelektródás gyertya hátránya, hogy sokkal nagyobb helyet vesz el az égéstérből, ezáltal gátolja a szabad gázáramlást. Bizonyos kétütemű motoroknál kifejezetten károsan befolyásolja az égést, hiszen ott még kiélezettebben játszik szerepet a gázáramlás.
Előzmény: Clarvoyant (18)
Clarvoyant Creative Commons License 2000.10.24 0 0 22
Esetleg bevalt gyertyatipusokat (tobb polus/egy polus, ilyen-olyan marka, ki mit tapasztalt), csodamotorolajak, levegoszurok , egyeb trukkok (azon kivul, hogy ne nyomd a pedalt) ilyesmi.
Clarvoyant Creative Commons License 2000.10.24 0 0 21
Ilyet is lehet ide irni, sot jo is, bar az elsodleges celja a topiknak az lenne, hogy megosszanak egymassal az ide irok olyan infokat amik szerintuk csokkenthetik a fogyasztas.
baas Creative Commons License 2000.10.24 0 0 20
Hi.
Itt most az a lényeg,hogy kinek fogyaszt
kevesebbet a gépe?

Neveznék:
Saab900i 2.0 8v aut.: 15-16l városban.

Hát nem éppen kevés,de már az autódoktor is
irta,hogy lehet a bemelegedésszabályzó hibája okozza.Remélem,mert igy nem 1 leányálom 1 vagyont
eltankolni bele.
Azt hiszem most ezzel nem én fogok nyerni ugye?
De kevesebbet fogyaszt mint 1 HUM-VEE. :)
Javitás után várható kb. 12l

Tudom,tudom még ez sem kevés de hát valamit valamiért.

Tonx Creative Commons License 2000.10.24 0 0 19
Szerintem egy picit tevedsz. Mivel a tobbpolusu gyertya ahogy irtad tokeletesebb egest eredmenyez. Benzin attol meg nem fog kevesebb vagy tobb a hengerbe kerulni, mivel az kivulrol jon es azt a levego benzin kevereket a porlaszto vagy injektor allitja elo. Erdemesebb tehat tobbpolusu gyertyat beszereltetni mivel igy jobban megy a kocsi meg a kornyezetszennyezes is csokken mivel tokeletesebb lesz az eleges. Esetekben lehet hogy meg a fogyasztas is csokken. Lambda szonda vezerli a benzin levego kevereket vagy mi (asszem valahogy igy van)
Tonx
Clarvoyant Creative Commons License 2000.10.24 0 0 18
"A többpólusú gyertya szerintem annyiban jó, hogy tökéletesebb az égés magas fordulaton, mert a lángfront nem egy, hanem 3-4 helyről indul, így több benzin tud elégni ugyanannyi idő alatt, mint sima gyertya esetén."

Magyarul lehet, hogy jobban megy kicsit az auto, de tobbet is eszik meg.Tevedek?

Clarvoyant Creative Commons License 2000.10.19 0 0 17
Quattro,

akkor nincs benne visszahutes?

stevie wonder Creative Commons License 2000.10.18 0 0 16
Riff-Raff, most mar ertem miert olyan kenyelmetlen nekem az osszes auto! Mert bal labbal nyomtam eddig a gazt ;-)))) Tenyleg mekkora balf*szsagot irtam :-) Na, mindegy, Freud biztos ki tudna elemezni az elszolasomat...
quattro_ Creative Commons License 2000.10.18 0 0 15
Üdv!

Clarvoyant, előtte 2,3-as benzines volt.
De félreértés ne essék ez nem TDI motor!!!
Ez egy 1984-es audi 80-asból átültettett örvénykamrás dízelmotor,amit magam újítottam fel.
Eddig 40.000km van benne felújítás óta,de a fogyíasztás most is 5 l körül mozog,ahogy írtam.

Ciao

Tonx Creative Commons License 2000.10.18 0 0 14
Igazad van:))))))))))))) Az ember keveri a dolgokat ha nem gondolja at, meg mivel lent is balt irtak azert mar folytattam a balozast.
Előzmény: Riff-Raff (13)
Riff-Raff Creative Commons License 2000.10.18 0 0 13
Tonx, stevie wonder,
akkor nekem országúton semmit se kéne fogyasztanom, mert ott nem használom a bal lábamat! :-)))
Mégis elfogyasztok 5.99 litert 100 km-en. :-(
GreG Creative Commons License 2000.10.18 0 0 12
Az Astra F 5 ajtóson nincs semmi lemezél, ezért segít egy keveset.
Az új lökhárítók pedig teljesen sima felületű, alul némi perem, hogy a kocsi alá kevesebb levegő menjen, tehát nem a max. leszorítóerő volt a lényeg.
stevie wonder Creative Commons License 2000.10.18 0 0 11
Az osszes spoiler _noveli_ a legellenallast! Szerepuk, hogy a leszoritoerot noveljek, tehat az auto jobb autozhatosaga a cel. Esetleg, hogy a hatso ablaktol elvezessek a legorvenyeket es az ne koszolodjon esoben olyan konnyen :-) De semmikepp sem a legellenallas csokkentese.

A maximum ami hasznalhat, az a picike farok az auto hatuljan, ami egy csomo tipusnal a lemzbol van kialakitva. Az levalasztja a legaramlast a karosszszeriatol, es valamelyest csokkenti a legellenallast. De az utolag felszerelheto spoilerekre all az, amit irtam.

Előzmény: GreG (10)
GreG Creative Commons License 2000.10.18 0 0 10
Az Astrára azért rakták a spoiler, mert ugye ez Németországban volt, ahol autópályám már elég sokat számít az a kis légellenálláscsökkentés is.

A többpólusú gyertya szerintem annyiban jó, hogy tökéletesebb az égés magas fordulaton, mert a lángfront nem egy, hanem 3-4 helyről indul, így több benzin tud elégni ugyanannyi idő alatt, mint sima gyertya esetén.

Clarvoyant Creative Commons License 2000.10.17 0 0 9
Quattro!

A TDI-k tenyleg ennyit fogyasztanak errol en is hallottam mar sokat.Arra lennek inkabb kivancsi milyen motor volt benne azelott , 2000-es TD (DE-s) motor?

avantage Creative Commons License 2000.10.17 0 0 8
>a maximum 5,6l
Ehhez csak gratulalni tudok.
Előzmény: quattro_ (7)
quattro_ Creative Commons License 2000.10.17 0 0 7
Az autóm:
1989 Audi 100 quattro 1.6TDi motorral
tényleg öszkerekes és tényleg 1.6-os motor van benne (én tettem bele egy 80-asból)
4 db 195/65 R15-ös kereket hajt
a fogyasztás minimuma idáig 4,2l volt százon
(540km 80% országút 100-120as tempóval)
a maximum 5,6l (csak város)

télen még annyit "tuningolok" rajta,hogy 185ös téligumikat kap - hiszen drága a gázolaj

I. Blasius Creative Commons License 2000.10.17 0 0 6

Egy régebbi Auto Bildben pontokba szedve benne volt, hogy mivel lehet csökkenteni a fogyasztást.
Párra emlékszem így fejből:
- a guminyomást a gyári érték felé kell "belőni", igaz kicsit pattogósabb lesz az autó
- a csomagtartóból minden felesleges kacatot ki kell rakni, mivel a pluszsúly se jó
- nem szabad a motort 2500 felé pörgetni
- a motort minddig azon a fordulaton kell tartani, ahol a nyomaték a legnagyobb. Ez mondjuk ellentmondás szerintem az előző tanáccsal, mivel a legtöbb motornak bőven 2500 felett van a nyomatékleadási maximuma. (persze lehet, hogy a némettudásom hibázott itt.)
- 30 másodpercnél hosszabb várakozásnál motort le. Szerintük ezzel is sokat lehet nyerni
- felesleges elektronikus fogyasztók használatát is mellőzni célszerű
- légkondit se kell használni
- nagy sebességnél nem szabad leereszteni az ablakokat
Tonx Creative Commons License 2000.10.17 0 0 5
Hi! Fogyasztasnovekedest az is okozhatja hogyha teli gumi van a kocsin. Apamnak fel liter plusszot szamitott a teli gumi. 5,5 Literre jott ki. Amugy nyaron 5 liter koruli a fogyasztasa.
1.9 SDi Seat Cordoba. Mondjuk eleg megfontoltan vezet. Nekem amikor volt Ladam 1,3-as azert neha osszehoztam a 12-14 literes fogyasztast. Akkoriban jo nehez volt a bal labam.:)))))) Most Mazdaval 1,6-os tudok 7,5-os fogyasztas produkalni a varosban.
Tonx
stevie wonder Creative Commons License 2000.10.17 0 0 4
Fogyasztasnovekedest valoszinuleg nem okoz, hacsak nem mas hoerteku, mas specifikacioju, mint ami az autoba valo lenne.

Meg egy dolog: a guminyomas. Azt gyakran kell ellenorizni, es vagy pontosan a gyari ertekre allitani, vagy esetleg 10-15%-kal fole.

Előzmény: Clarvoyant (3)
Clarvoyant Creative Commons License 2000.10.17 0 0 3
Lehet az , hogy a tobbpolusu gyertyakkal tobbet fogyaszt az auto?

Clarvo

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!