Hali!
Nekem AX 1,4TRD-m van (szívódízel).
Ami nagyon fontos, az adagoló helyes beállítása, a +felelő alapjárat beállítása, a tiszta légszűrő és a tökéletes porlasztócsúcsok.
Ezután már csak arra kell ügyelni, hogy ne gázolajos vizet tankolj és minden rendben.
Keréknyomás +10-20% legyen és:
POWERED BY JOBBLÁB :-)
így jön ki nekem fele-fele város-vidék arányban 4,5 l /100 km
Szerintem is csökkennie kell a légellenállásnak amellett, hogy leszorító ereje is van. Pl ha nincs akkora kaszni alá csapó szél, akkor csökken mindenképp a légellenállás is. Érdekes pl. hogy az ismerősömék Skoda Pickup kisteherautója földig pakolt állapotban nehezebben gyorsul természetesen, de az elért sebességet sokkal kisebb gázállással tudja tartani, mint terheletlenül, valamint a végsebessége is lényegesen nő, és a hosszútávú fogyasztása, ha nincs benne sok városi araszolgatás, akkor nem növekszikm néha még csökken is. Mindez a csökkent hasmagasság miatt. Persze egy erős autónál ez nem biztos, hogy ennyire észrevehető...
Éledjen ez a topic így két és fél év után :-)) Hiszen a téma jó! Nekem egytanácsom lenne! Vegyetek visszahűtővel szerelt elektronikus vezérlésű turbodízelmotort, vagy keressetek olyan munkahelyet, ahol fizetnek annyit, hogy ne kelljen ilyeneken gondolkodni. :-)))
Találtam valami csodagyertyát a Mongoosetuning oldalán, az valami félgömbelektródás gyertya, amit a rallyban is használnak, állítólag nem növeli a fogyasztást sem.
A többpólusú gyertya nem valami csodaszer. Ha megnézel egy ilyen gyertyát működés közben, rögtön leleplezi magát. A szikra mindig egy helyen ugrik át, de álltalában mindig máshol. Tehát nem ad egyszerre több szikrát, arra a twin spark (két gyertyás) motorok adnak lehetőséget, ráadásul azzal a nagy előnnyel, hogy ott két helyről indul meg egyidőben az égés. A sok pólus, csak nagyobb gyújtási biztonságot ad, de akármilyen rendes gyertya sem szokott kihagyni. A négyelektródás gyertya hátránya, hogy sokkal nagyobb helyet vesz el az égéstérből, ezáltal gátolja a szabad gázáramlást. Bizonyos kétütemű motoroknál kifejezetten károsan befolyásolja az égést, hiszen ott még kiélezettebben játszik szerepet a gázáramlás.
Esetleg bevalt gyertyatipusokat (tobb polus/egy polus, ilyen-olyan marka, ki mit tapasztalt), csodamotorolajak, levegoszurok , egyeb trukkok (azon kivul, hogy ne nyomd a pedalt) ilyesmi.
Ilyet is lehet ide irni, sot jo is, bar az elsodleges celja a topiknak az lenne, hogy megosszanak egymassal az ide irok olyan infokat amik szerintuk csokkenthetik a fogyasztas.
Hi.
Itt most az a lényeg,hogy kinek fogyaszt
kevesebbet a gépe?
Neveznék:
Saab900i 2.0 8v aut.: 15-16l városban.
Hát nem éppen kevés,de már az autódoktor is
irta,hogy lehet a bemelegedésszabályzó hibája okozza.Remélem,mert igy nem 1 leányálom 1 vagyont
eltankolni bele.
Azt hiszem most ezzel nem én fogok nyerni ugye?
De kevesebbet fogyaszt mint 1 HUM-VEE. :)
Javitás után várható kb. 12l
Tudom,tudom még ez sem kevés de hát valamit valamiért.
Szerintem egy picit tevedsz. Mivel a tobbpolusu gyertya ahogy irtad tokeletesebb egest eredmenyez. Benzin attol meg nem fog kevesebb vagy tobb a hengerbe kerulni, mivel az kivulrol jon es azt a levego benzin kevereket a porlaszto vagy injektor allitja elo. Erdemesebb tehat tobbpolusu gyertyat beszereltetni mivel igy jobban megy a kocsi meg a kornyezetszennyezes is csokken mivel tokeletesebb lesz az eleges. Esetekben lehet hogy meg a fogyasztas is csokken. Lambda szonda vezerli a benzin levego kevereket vagy mi (asszem valahogy igy van)
Tonx
"A többpólusú gyertya szerintem annyiban jó, hogy tökéletesebb az égés magas fordulaton, mert a lángfront nem egy, hanem 3-4 helyről indul, így több benzin tud elégni ugyanannyi idő alatt, mint sima gyertya esetén."
Magyarul lehet, hogy jobban megy kicsit az auto, de tobbet is eszik meg.Tevedek?
Riff-Raff, most mar ertem miert olyan kenyelmetlen nekem az osszes auto! Mert bal labbal nyomtam eddig a gazt ;-)))) Tenyleg mekkora balf*szsagot irtam :-) Na, mindegy, Freud biztos ki tudna elemezni az elszolasomat...
Clarvoyant, előtte 2,3-as benzines volt.
De félreértés ne essék ez nem TDI motor!!!
Ez egy 1984-es audi 80-asból átültettett örvénykamrás dízelmotor,amit magam újítottam fel.
Eddig 40.000km van benne felújítás óta,de a fogyíasztás most is 5 l körül mozog,ahogy írtam.
Tonx, stevie wonder,
akkor nekem országúton semmit se kéne fogyasztanom, mert ott nem használom a bal lábamat! :-)))
Mégis elfogyasztok 5.99 litert 100 km-en. :-(
Az Astra F 5 ajtóson nincs semmi lemezél, ezért segít egy keveset.
Az új lökhárítók pedig teljesen sima felületű, alul némi perem, hogy a kocsi alá kevesebb levegő menjen, tehát nem a max. leszorítóerő volt a lényeg.
Az osszes spoiler _noveli_ a legellenallast! Szerepuk, hogy a leszoritoerot noveljek, tehat az auto jobb autozhatosaga a cel. Esetleg, hogy a hatso ablaktol elvezessek a legorvenyeket es az ne koszolodjon esoben olyan konnyen :-) De semmikepp sem a legellenallas csokkentese.
A maximum ami hasznalhat, az a picike farok az auto hatuljan, ami egy csomo tipusnal a lemzbol van kialakitva. Az levalasztja a legaramlast a karosszszeriatol, es valamelyest csokkenti a legellenallast. De az utolag felszerelheto spoilerekre all az, amit irtam.
Az Astrára azért rakták a spoiler, mert ugye ez Németországban volt, ahol autópályám már elég sokat számít az a kis légellenálláscsökkentés is.
A többpólusú gyertya szerintem annyiban jó, hogy tökéletesebb az égés magas fordulaton, mert a lángfront nem egy, hanem 3-4 helyről indul, így több benzin tud elégni ugyanannyi idő alatt, mint sima gyertya esetén.
A TDI-k tenyleg ennyit fogyasztanak errol en is hallottam mar sokat.Arra lennek inkabb kivancsi milyen motor volt benne azelott , 2000-es TD (DE-s) motor?
Az autóm:
1989 Audi 100 quattro 1.6TDi motorral
tényleg öszkerekes és tényleg 1.6-os motor van benne (én tettem bele egy 80-asból)
4 db 195/65 R15-ös kereket hajt
a fogyasztás minimuma idáig 4,2l volt százon
(540km 80% országút 100-120as tempóval)
a maximum 5,6l (csak város)
télen még annyit "tuningolok" rajta,hogy 185ös téligumikat kap - hiszen drága a gázolaj
Egy régebbi Auto Bildben pontokba szedve benne volt, hogy mivel lehet csökkenteni a fogyasztást.
Párra emlékszem így fejből:
- a guminyomást a gyári érték felé kell "belőni", igaz kicsit pattogósabb lesz az autó
- a csomagtartóból minden felesleges kacatot ki kell rakni, mivel a pluszsúly se jó
- nem szabad a motort 2500 felé pörgetni
- a motort minddig azon a fordulaton kell tartani, ahol a nyomaték a legnagyobb. Ez mondjuk ellentmondás szerintem az előző tanáccsal, mivel a legtöbb motornak bőven 2500 felett van a nyomatékleadási maximuma. (persze lehet, hogy a némettudásom hibázott itt.)
- 30 másodpercnél hosszabb várakozásnál motort le. Szerintük ezzel is sokat lehet nyerni
- felesleges elektronikus fogyasztók használatát is mellőzni célszerű
- légkondit se kell használni
- nagy sebességnél nem szabad leereszteni az ablakokat
Hi! Fogyasztasnovekedest az is okozhatja hogyha teli gumi van a kocsin. Apamnak fel liter plusszot szamitott a teli gumi. 5,5 Literre jott ki. Amugy nyaron 5 liter koruli a fogyasztasa.
1.9 SDi Seat Cordoba. Mondjuk eleg megfontoltan vezet. Nekem amikor volt Ladam 1,3-as azert neha osszehoztam a 12-14 literes fogyasztast. Akkoriban jo nehez volt a bal labam.:)))))) Most Mazdaval 1,6-os tudok 7,5-os fogyasztas produkalni a varosban.
Tonx