Keresés

Részletes keresés

ErkölcsTan Creative Commons License 2019.04.23 0 0 31

 

forrás: memetika google képkeresés

Előzmény: ErkölcsTan (29)
Fat old Sun Creative Commons License 2019.04.23 -1 1 30

A MARKETING receptje, sokszorosan kipróbálva az index fórumán is:

 

Minél több fórumon minél több topikba - a témájától függetlenül - írd be, hogy mennyire sikeres és tehetséges ember vagy, aki nem kap heveny hányingert tőled, az nyilván a rajongód lesz.

Ennyi.

ErkölcsTan Creative Commons License 2019.04.23 -1 0 29

A memetika, ami az egyik legújabb elismert tudományágak egyike, mert régebben a marketingpszichológia volt ami ilyesmit tett, de nem kicsit megváltoztatott sok mindent.

 

Néhány fontos memetikai felismerés:

 

1. Az emberek nem mindig és jelentős számban nem azt válaszolják egy kérdésre, amit valójában gondolnak.

2. Az emberek így nem is azt teszik és veszik, amit a felmérések és hagyományos piackutatási módszerek alapján elvárható lenne.

 

 

 

 

V3ntur4 Creative Commons License 2018.05.07 0 0 27

Szia Anna,

Nagyon jó a cikked! Köszönjük a megosztást :) Van egy kis vállalkozásom és fél éve eljutottam oda, hogy megpróbálkozom a marketinggel. Ekkor találkoztam Olivérrel aki online marketinggel és tartalom marketinggel foglalkozik. Ő csinálja a facebook és instagram oldalunkat is. Kis reklám, mert megérdemli: https://oweb.hu Elképzelni sem tudtam, hogy megfogom érezni az online marketing hatását. Nekünk havonta két cikket ír Olivér, fotókat készít és minden hónap végén részletes jelentést készít. A jelentésekből egyértelműen látszik a tartalom marketing hatása. A 6 hónap alatt háromszorosára nőtt a weboldalon a forgalom és legalább 2 szer annyian jönnek be az üzletbe mint előtte. Egy ötvös műhelyem van és az online marketing Olivérre bízása az eddigi egyik legjobb befektetésem. Csak ajánlani tudom ;) 

Anna Audrey Creative Commons License 2016.03.09 0 0 25

Szerintem a marketing minden formája hasznos - de nem mindenkinek egyformán.

Részemről nagyon érdekesnek tartom, ahogy egy-egy szakma súlypontja áthelyeződik az évek során, persze nem csak a triviális, technológiai fejlődés indukálta változásokra gondolok, hiszen az evidens, hogy az Internet olyan új csatornát nyitott meg a kommunikációra, amely elképesztő sebességgel tudja az üzenetet eljuttatni a fogyasztóknak. 
Az igazán csodálatos az elsősorban vevői igények támasztotta tartalommarketing eszközök elterjedése, és a terjedés sebessége.

Manapság már egyetlen vállalat sem lehet meg tartalommarketing nélkül, de azért ennek iparáganként más és más a szerepe. 

Itt írtam a tartalommarketingről egy összefoglalót, szerintem olyan területeken, ahol viszonylag nagy tudást igényel a vásárlás, illetve ahol nincs lehetőség a hagyományos marketing eszközökre, ott ez a technika jól alkalmazható.

Hezitáló Creative Commons License 2014.03.26 0 0 23

A marketing magyarra fordítva piachódítás.

Tudtommal minden formája hasznos, ősidők óta.

Előzmény: Kabai Alexis (22)
Kabai Alexis Creative Commons License 2014.03.25 0 0 22

Szerintetek mennyire menő ma már a hagyományos marketing? Van még értelme "csinálni"? vagy már mindenki áttért az online marketingre?

lilalóharapás182 Creative Commons License 2013.09.12 0 0 21

sziasztok! online marketing, keresőoptimalizálás és Facebook SEO témában van itt pár érdekes cikk ha valakit érdekel!

rokamesz Creative Commons License 2006.08.21 0 0 19
sziasztok

érdekelne, hozzáértők véleménye
ide, vagy mailban is

http://www.hiddenbox.hu/

Péter
Előzmény: petfol (18)
petfol Creative Commons License 2004.11.20 0 0 18

De hülye vagyok. Szóval nem volt tévedés a dolog:

 

A state(3)=state(2)*P igaz, ami miatt meg összekevertem az a következő:

 

State(3)=state(1)*P*P

Előzmény: petfol (17)
petfol Creative Commons License 2004.11.20 0 0 17

Bocs, tévedés javítása:

 

State(3) = state(2)*P*P

Előzmény: petfol (16)
petfol Creative Commons License 2004.11.20 0 0 16

Nagyon régi volt a kérdés, majd 3 éves, de azért leírom ide, hogy mit keres a Markov-lánc a marketingben, hátha valakit még érdekel.

 

 Van egy cég egy bizonyos piaci részesedéssel (s). A versenytársak ezek szerint a piac 1-s részét birtokolják. Van ezenkívűl egy márkahűség is, vagyis a fogyasztók x hányada megmarad a saját cégnél, 1-x része pedig átmegy a konkurenciához. Ez persze ott is megvan, és y marad náluk, 1-y viszont átjön hozzánk.

 

Matematikailag azt mondjuk, hogy van egy állapotvektorunk minden időpontban:

 

 state (t) = (s(t), 1-s(t))

 

meg egy átmeneti valószínűségi mátrixunk (P)

 

       honnan/hová:  saját          konkurencia

 

    saját                     x                      1-x

 

   konkurencia         1-y                       y

 

Az állapotokat ez az átmeneti mátrix köti össze (Markov-lánc)

 

Felztéve, hogy P változatlan, igen egyszerűen beláthatjuk, hogy

 

State(2) = state(1)*P

 

State(3) = state(2)*P

 

Általánosítva:

 

State (t) = state(1)*Pt-1

 

Tanulság: azzal, hogy marketingre specializálódsz nem biztos, hogy megúsztad a matekot és a val.számot, bár ez éppen egy elég egyszerű módszer.

Előzmény: Xolo (10)
petfol Creative Commons License 2004.11.18 0 0 15

Markov-elemzés - Markov analysis

kínálat előrejelzés statisztikai becslésen alapuló technikája, átmeneti valószínűségi mátrix

Ez egy internetes fogalomtárból van: http://www.humanmanagement.hu/hrszotar.htm

 

Ilyesmivel nem foglalkoztam eddig, lehet, hogy belenézek.

 

Valószínűleg a tanárod sem tud erről többet...

Az én marketing oktatóm egy buta liba volt. Szívesen leírnám a nevét is, de mivel én is nicket használok, ez eléggé kifogásolható lenne. Mindenesetre elég volt a zavaros szemeibe nézni, hogy lássuk az ideggyengeséget. Ez most nem vicc.  

 

 

Előzmény: Xolo (10)
Unsui Creative Commons License 2004.11.18 0 0 14

Jól pörög a topic, köszi a választ.

 

Üdv, U.

Előzmény: honliner (13)
honliner Creative Commons License 2002.08.19 0 0 13

"Hány f?s
emailes levelez? rendszer számít már piacképesnek? (Tehát ahol már reális, eladható
értéke van a reklám felületnek)

10, 100 1000? "


Azt is mondhatnám,
hogy minél több, de inkább az a lényeg, hogy akik felírtakoznak ilyen rendszerbe
milyen érdekl?dés?ek. Mert így a targettálás és az eladhatóság szempontjából
sem mindegy, ezért érdemes felmérést készíteni a levelez? rendszer tagjai között.
Ezt célszer? ?rlapok segítségével megoldani, így mindenkinek kényelmes, a feldolgozást
is megkönyíti.


Ha lenne még más
kérdés az online marketinggel kapcsolatban akkor szívesen ajánlom a http://www.honliner.hu
oldalt.


Honliner

Görcs Creative Commons License 2001.12.18 0 0 12
-ban
Előzmény: Görcs (11)
Görcs Creative Commons License 2001.12.18 0 0 11
Marketing a tudomány topicba? :)
Xolo Creative Commons License 2001.12.17 0 0 10
Segítsetek plíííz. Lusta vagyok a jegyzet hegyekben kutakodni, mi az a MArkov-mátrix? Legalább irányvonalat mondjatok, hogy melyik témában találom, mert félórája lapozgatom jobbra balra a könyvet, de nem vágom, mi az. Ha már ott van, tuti tudom mi az, de nem ugrik be ( ja, és az évfolyamtársaim egyikének se... :))) ) Kicsit megutáltuk mi is a marketinget, olyan jófej a tanárunk :(((
Unsui Creative Commons License 2000.10.30 0 0 9
Végre, már annyira lent voltam:-))
Előzmény: otouto (8)
otouto Creative Commons License 2000.10.30 0 0 8
Hello Unsui!
Meg sem próbálom hozzászólásom mentőöv-jellegét palástolni...
Otouto (Gyakorolj, gyakorolj, gyakorolj!)
Gossard Creative Commons License 2000.10.19 0 0 7
a marketinget én is szeretem, főleg az online-marketinget, sőt, én még a Külker
marketing-oktatásával is meg vagyok elégedve :)
Eszes pl. egész jó...akárhogyis, Veressel együtt elég jó szakemberek
Előzmény: zöld levelibéka (2)
bz_ Creative Commons License 2000.10.18 0 0 6
Bocs, de itt nem arrol a galleros ruhanemurol (esetleg fehernemu) van szo, amit a piacra menes elott vesz fel az ember fia?

Galla Miklos

Unsui Creative Commons License 2000.10.16 0 0 5
Cinny

Milyen eszközt?

konmbinálva bannert, plusz dm-et. Jól gondolom, hogy egy 500 fős csoport már piacképes?

A célcsoport szinte szórás nélküli.

Sportmarketing témában ill. non-profit témában mennyier vagy otthon?

Üdv, Unsui

Előzmény: Cinny (4)
Cinny Creative Commons License 2000.10.15 0 0 4
Szerintem attól függ milyen szegmensből sikerül mondjuk 100 főst összehoznod, ha nehezen körülhatárolhatóból akkor talán piacképes, bár lényeges hogy milyen eszközt akarsz alkalmazni (banner, dm, stb.)
Előzmény: Unsui (-)
Unsui Creative Commons License 2000.10.15 0 0 3
Csak, hogy egy kicsit előrébb legyünk. Ez a hozzászólás reklám volt. Vagy nem?
zöld levelibéka Creative Commons License 2000.10.13 0 0 2
Hali,
Én is imádom a marketinget, csak éppen a Külker Főiskola Nemzetközi Marketing Tanszékének összes tanára azon van, hogy megutáljam.
Brekk
Ui: Engem leginkább a piacszegmentáció érdekel, meg a marketingkommunikáció
Unsui Creative Commons License 2000.10.13 0 0 1
Hogyan?
Előzmény: Tomthumb (0)
Tomthumb Creative Commons License 2000.10.13 0 1 0
Imádom a marketingot! Tanultam 4 évig, a legjobb áltudomány, amit el lehet képzelni, tök jól megélek belőle:)

0 fő tutira nem elég

Unsui Creative Commons License 2000.10.13 0 0 topiknyitó
Sziasztok,

Tapasztalat és véleménycsere helyének szánom ezt a topicot. Itt mindenki elmondhatja tapasztalatait, vagy felteheti kérdéseit a „klasszikus” (Kotler stb,) marketinggel kapcsolatban. Az én első kérdésem:
Hány fős emailes levelező rendszer számít már piacképesnek? (Tehát ahol már reális, eladható értéke van a reklám felületnek)
10, 100 1000?

Üdv, Unsui

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!