A MARKETING receptje, sokszorosan kipróbálva az index fórumán is:
Minél több fórumon minél több topikba - a témájától függetlenül - írd be, hogy mennyire sikeres és tehetséges ember vagy, aki nem kap heveny hányingert tőled, az nyilván a rajongód lesz.
A memetika, ami az egyik legújabb elismert tudományágak egyike, mert régebben a marketingpszichológia volt ami ilyesmit tett, de nem kicsit megváltoztatott sok mindent.
Néhány fontos memetikai felismerés:
1. Az emberek nem mindig és jelentős számban nem azt válaszolják egy kérdésre, amit valójában gondolnak.
2. Az emberek így nem is azt teszik és veszik, amit a felmérések és hagyományos piackutatási módszerek alapján elvárható lenne.
Nagyon jó a cikked! Köszönjük a megosztást :) Van egy kis vállalkozásom és fél éve eljutottam oda, hogy megpróbálkozom a marketinggel. Ekkor találkoztam Olivérrel aki online marketinggel és tartalom marketinggel foglalkozik. Ő csinálja a facebook és instagram oldalunkat is. Kis reklám, mert megérdemli: https://oweb.hu Elképzelni sem tudtam, hogy megfogom érezni az online marketing hatását. Nekünk havonta két cikket ír Olivér, fotókat készít és minden hónap végén részletes jelentést készít. A jelentésekből egyértelműen látszik a tartalom marketing hatása. A 6 hónap alatt háromszorosára nőtt a weboldalon a forgalom és legalább 2 szer annyian jönnek be az üzletbe mint előtte. Egy ötvös műhelyem van és az online marketing Olivérre bízása az eddigi egyik legjobb befektetésem. Csak ajánlani tudom ;)
Szerintem a marketing minden formája hasznos - de nem mindenkinek egyformán.
Részemről nagyon érdekesnek tartom, ahogy egy-egy szakma súlypontja áthelyeződik az évek során, persze nem csak a triviális, technológiai fejlődés indukálta változásokra gondolok, hiszen az evidens, hogy az Internet olyan új csatornát nyitott meg a kommunikációra, amely elképesztő sebességgel tudja az üzenetet eljuttatni a fogyasztóknak. Az igazán csodálatos az elsősorban vevői igények támasztotta tartalommarketing eszközök elterjedése, és a terjedés sebessége.
Manapság már egyetlen vállalat sem lehet meg tartalommarketing nélkül, de azért ennek iparáganként más és más a szerepe.
Itt írtam a tartalommarketingről egy összefoglalót, szerintem olyan területeken, ahol viszonylag nagy tudást igényel a vásárlás, illetve ahol nincs lehetőség a hagyományos marketing eszközökre, ott ez a technika jól alkalmazható.
Nagyon régi volt a kérdés, majd 3 éves, de azért leírom ide, hogy mit keres a Markov-lánc a marketingben, hátha valakit még érdekel.
Van egy cég egy bizonyos piaci részesedéssel (s). A versenytársak ezek szerint a piac 1-s részét birtokolják. Van ezenkívűl egy márkahűség is, vagyis a fogyasztók x hányada megmarad a saját cégnél, 1-x része pedig átmegy a konkurenciához. Ez persze ott is megvan, és y marad náluk, 1-y viszont átjön hozzánk.
Matematikailag azt mondjuk, hogy van egy állapotvektorunk minden időpontban:
state (t) = (s(t), 1-s(t))
meg egy átmeneti valószínűségi mátrixunk (P)
honnan/hová: saját konkurencia
saját x 1-x
konkurencia 1-y y
Az állapotokat ez az átmeneti mátrix köti össze (Markov-lánc)
Felztéve, hogy P változatlan, igen egyszerűen beláthatjuk, hogy
State(2) = state(1)*P
State(3) = state(2)*P
Általánosítva:
State (t) = state(1)*Pt-1
Tanulság: azzal, hogy marketingre specializálódsz nem biztos, hogy megúsztad a matekot és a val.számot, bár ez éppen egy elég egyszerű módszer.
Ilyesmivel nem foglalkoztam eddig, lehet, hogy belenézek.
Valószínűleg a tanárod sem tud erről többet...
Az én marketing oktatóm egy buta liba volt. Szívesen leírnám a nevét is, de mivel én is nicket használok, ez eléggé kifogásolható lenne. Mindenesetre elég volt a zavaros szemeibe nézni, hogy lássuk az ideggyengeséget. Ez most nem vicc.
"Hány f?s
emailes levelez? rendszer számít már piacképesnek? (Tehát ahol már reális, eladható
értéke van a reklám felületnek)
10, 100 1000? "
Azt is mondhatnám,
hogy minél több, de inkább az a lényeg, hogy akik felírtakoznak ilyen rendszerbe
milyen érdekl?dés?ek. Mert így a targettálás és az eladhatóság szempontjából
sem mindegy, ezért érdemes felmérést készíteni a levelez? rendszer tagjai között.
Ezt célszer? ?rlapok segítségével megoldani, így mindenkinek kényelmes, a feldolgozást
is megkönyíti.
Ha lenne még más
kérdés az online marketinggel kapcsolatban akkor szívesen ajánlom a http://www.honliner.hu oldalt.
Segítsetek plíííz. Lusta vagyok a jegyzet hegyekben kutakodni, mi az a MArkov-mátrix? Legalább irányvonalat mondjatok, hogy melyik témában találom, mert félórája lapozgatom jobbra balra a könyvet, de nem vágom, mi az. Ha már ott van, tuti tudom mi az, de nem ugrik be ( ja, és az évfolyamtársaim egyikének se... :))) ) Kicsit megutáltuk mi is a marketinget, olyan jófej a tanárunk :(((
a marketinget én is szeretem, főleg az online-marketinget, sőt, én még a Külker
marketing-oktatásával is meg vagyok elégedve :)
Eszes pl. egész jó...akárhogyis, Veressel együtt elég jó szakemberek
Szerintem attól függ milyen szegmensből sikerül mondjuk 100 főst összehoznod, ha nehezen körülhatárolhatóból akkor talán piacképes, bár lényeges hogy milyen eszközt akarsz alkalmazni (banner, dm, stb.)
Hali,
Én is imádom a marketinget, csak éppen a Külker Főiskola Nemzetközi Marketing Tanszékének összes tanára azon van, hogy megutáljam.
Brekk
Ui: Engem leginkább a piacszegmentáció érdekel, meg a marketingkommunikáció
Tapasztalat és véleménycsere helyének szánom ezt a topicot. Itt mindenki elmondhatja tapasztalatait, vagy felteheti kérdéseit a „klasszikus” (Kotler stb,) marketinggel kapcsolatban. Az én első kérdésem:
Hány fős emailes levelező rendszer számít már piacképesnek? (Tehát ahol már reális, eladható értéke van a reklám felületnek)
10, 100 1000?