valami igazsagod lehet,de azt azert nehezen tudom elkepzelni,hogy a gyerek megtanulta es a suliban mar csakezertsem irta meg a dolgozatot jol,vagy direkt letagadta,hogy tudja:)
Az osztalyfonok magyar-tortenelmet tanitott nekik,ezekbol volt a leggazabb a kolok..Akkro is,ha megtanultam vele,kikerdeztem es eskuszom,hogy este meg tudta:)
az a vicces,hogy most sincs azert olyan kozegben,ahol sikk lenne tudni vagy tanulni,olyanokat mesel,hogy a hajam kihullik tole...Talan erettebb mar es nem megy esz nelkul masok utan,nem tudom....Egeszen jol elhatarolodik azoktol,akik szivnak /basszus,mar 15 evesen is/,isznak,lognak
Nem szent,azt azert nem allitom,lusta,mint a dog,de egesz "normalis",legalabbis az atlag korosztalyahoz kepest.
Felsőben hol van olyan, hogy mindent egy tanár tanít? Nem is hallottam ilyen suliról. Csak mert az lehetetlen, hogy az ofő hatott volna minden egyes szaktanárra, aki a srácnak jegyet adott.
Nem inkább az volt az ábra, hogy a srác tudta jól, úgyis a felvételin kell produkálni, úgyhogy az általánosban inkább nem akart "ciki" lenni a többiek előtt a stréberséggel? Vagy önmaga előtt nem akart engedni a '48-ból, vagyis egy számára ellenszenves, vele undok ofő kedvéért csak azért se írt jó dogákat? A tanulnivalót attól még megtanulhatta rendesen, legfeljebb csak akkor, mikor már megvolt belőle a témazáró. Lényeg, hogy a felvételin tudta, amit tudni kellett.
Mostanra már nyilván egy másik közegben van, ahol nem "égő" jól tanulni.
Csak azért kérdem, mert láttam már ilyet, és ez ugrott be. Kiskamaszok számára a kortárs csoport elvárásai sokszor törvényerejűek. (Nekem nem voltak azok, de mint byilván sejted, én már akkor is tettem a csoportképző idiotizmusokra, és a magam útját jártam.)
nekem ezzel az "oszinteseggel" kapcsolatban nincsenek jo tapasztalataim....Legalabbis a fiam reven..Egesz felso tagozatban bukdacsolt,az osztalyfonoke szerint semmit nem tudott,a 4 ev azzal telt el,hogy panikoltattak a tovabbtanulassal..Aztan csont nelkul felvettek a gyereket oda,ahova szerettuk volna,harmadik lett az iskolai tortenelem versenyen tizedikeskent,keruleti matekversenyre kuldtek,a jegyei meg fenyevekkel jobbak,mint voltak a felso tagozatban..Lehet azt mondani,hogy gyenge iskola,de ez nem igaz,foleg,hogy a keruleti versenyen nem csak ebbol az iskolaban voltak es tok jo eredmenyt ert el.
Inkabb ne lett volna velunk ennyira "oszinte" a tanarno
en nem voltam ennyire tudatos..Nekem egyeni bazi nagy mazlim,hogy most azt csinalok,amit szeretek,erdekel es meg azert eddig ehen sem haltunk belole....
de en meg 16 evesen is ugy voltam,mint mas 6 evesen.Hol ez akartam lenni,hol az.Havonta valtakozva:)
Akkor én biztosan abnormális gyerek lehettem, mert 12 évesen tudtam, milyen szakmát akarok. Azt meg is szereztem, lassan 15 éve művelem.
Anno abban a sokat szidott Kádár-rendszerben a tanárok még mertek őszinték lenni velünk. A baj szvsz az, hogy mára ezt a jellemzőt kiirtották belőlük. Akiből nem lehetett kiirtani, azt elüldözték a pályáról. Van ismerősöm, aki azóta, hogy elüldözték, 3-4-szer annyit keres, mint anno közalkalmazottként. Valami bt.-je van, és felvételi előkészítést végez. A gyerekei már nagyok, nem fontos, hogy akkor dolgozzon, mikor azok iskolában vannak.
Mire gondolok, mikor őszinteségről írok? Arra, hogy nekünk anno minden további nélkül megmondta a tanárunk általánosban, hogy mire vagyunk képesek. Nem megszégyenítés jelleggel, hanem pályaválasztási tanácsadás keretében, négyszemközt. Én is megkaptam a magamét, az összes rossz tulajdonságomat szépen felsorolta az ofőm, hogy azokról szokjak le. Nem mondom, nem mindről sikerült.
Nagyon fontos volt az is, hogy megértették velünk, milyen pályával mi jár együtt. Hogy pontosan tudtuk: aki szakmát tanul, az 18-19 évesen elkezd dolgozni, és ha jó szakmája van, 5-6 év múlva lakása lesz, gyereket vállalhat. Aki azonban gimibe megy, annak csak akkor éri meg, ha utána egyetemre is bekerül. Onnét bizony egy vas nélkül fog kikerülni 23-24 évesen, és csak utána fog keresni. Családalapításra csak diploma után, gyerekvállalásra meg leginkább csak 30 után gondolhat. Tudtuk, mivel mit vállalunk.
Nálunk az osztály egyik legértelmesebb sráca ki is mondta, hogy ő azért akar szakács lenni, mert csak főzni imád, és ő saját éttermet akar. És családot is, minél előbb. A szülei kórusban szidták, és a bátyjai voltak otthon a bezzegek, mert azok egyetemre mentek. A nagyapja tudta, melyik unokája a tökös, úgyhogy csak erre a fiúra hagyta a házát, és ahogy ők ketten előre megbeszélték, abból lett a kezdőtőke. Most ő eteti a bátyjai gyerekeit is, és a sógornői be is vallják, hogy nagyon kell ez a fajta segítség.
De egyikünkben nem merült fel, hogy ha a tanára szerint nem érdemes gimibe mennie, mert nem elég tehetséges az egyetemhez, vagy kétséges, hogy az-e, és ezért inkább szakmát + érettségit adó középiskolába vagy technikumba érdemes mennie, akkor ezért odahívja a család apraját-nagyját, és nekiessenek a tanárnak! Az igazgatók sem gyakoroltak nyomást a tanárokra, hogy jajj, csak mindenkinek jó jegyet adjanak, mert ha elviszik a gyerekeket a szülők, akkor ugrik a fejkvóta és idővel be is csukhatják az iskolát.
Mertek a tanárok őszinték lenni velünk, és ez volt a kommunikáció alapja. Most meg azt kell lesniük, hogy jaj, csak az igazgatónak megfeleljenek, meg jaj, csak a szülők be ne jöjjenek tanárt verni. Tojástánc.
Megértem amit mondasz. Én személyesen voltam fültanúja, és csak néztem, mint a moziban. De nem akarok én semmit hallani, mint emlitettem, nem sok közöm van az esethez, de nagyon irritált.
mar hogy a fenebe fogna fel? De most komolyan..te 14-15-16 evesen foglalkoztal azzal,mi lesz veled 30-40 evesen?? Mert en pl marhara nem:)
de ttol nem kuldtem ra tanarra a haverjaimat,hogy verjek ossze,sot magam sem tettem,nem vertem szet a fejen a szeket es meg az anyjaba sem kuldtem el...Nem azert,mert en olyan takozottul jo es jonevelt gyerek voltam,hanem mert ugy neveltek...Ami a mai gyereke egy reszerol nem mondhato el /marmint a neveles egeszeben/
az iskolakban is megvaltozott a vilag a kulso hatasokra,es nem feltetlenul elonyere.Egyaltalan nem vagyok hive a poroszos nevelesnek,de most eppen a lo tulso oldalan landoltunk es nem latom,hogy pozitiv kimenetele lenne ennek a fene nagy "demokracianak",ami az iskolakban mukodik....
Otthon sincs mindig az,amit a gyerek akar,es kenytelen elfogadni,ha igazsagtalanul letolom valamiert,mert hulye volt a fonokom,mert bajom van,mert nyugos vagyok,mert csak.../persze ezt kesobb jobb helyeken meg lehet beszelni/
A tanar is emberbol van,nem lehet tudni,hogy nem hagyott-e otthon egy lazas gyereket,nem veszett-e ossze a ferjevel/felesegevel,nincsenek-e napi anyagi gondjai,mittudomen..Ez persze fel nem menti,ha ilyet mond,de legelabb erthetove teszi
Sok fogadóórás beszélgetés után , ahol néha hajmeresztö dolgok derülnek ki, azt mondanám: pontositsunk: a gyerek igy mesélte el otthon. - Kivételek mindig vannak! -
Szóval szerintem nem normális, ha a tanár lehülyegyerekezi a tanitványát, de néhány esetben legalábbis érthetö. Ha csak azt mondta a diák, hogy a tanár döntése nem volt fair, az igy tényleg nem indokolja ezt az indulatkitörést. Gondolom, ezt akartad hallani. :-)
Tény, hogy rengeteg szakmát tévesztett emberpéldány van ezen a pályán IS, akik kényszerüségböl landoltak egy iskolában és a kudarcaikat a tanitványokon bosszulják meg. De a másik oldal, a gyerekek, szülök(!) viselkedése is lehet elképesztö, sokszor a gyerek egyáltalán nem tehet róla, hogy olyan, amilyen. (Hányszor elöfordult, hogy behivok egy szülök fogadóórára és csak egy pillantást kell rá vetnem, hogy lássam, a gyereknek semmilyen szemrehányást nem tehetek ilyen apa-anya mellett.)
figyu...en sem allitom,hogy a tanarok szentek,koztuk is vannak alkalmatlanok,mint mindenhol mashol is.....
nekem valahogy az piszkalja a csoromet,hogy mai diakok pontrol pontra tisztaban vannak a jogaikkal,hangoztatjak is ha kell,ha nem,de valahogy ennyire nincsenek tisztaban a kotelessegeikkel....
ha a sajat gyerekem kenne ossze a klotyo falat szarral,akkorat kapna,hogy a fal adna neki a masikat.....egy tanar max lehulyegyerekezheti...a nemnormalis kolok meg megy panaszkodni apukahoz-anyukahoz,aki habzo szajjal uvolti le a tanar fejet
szerintem meg egy tanar,mikor kikerul a foiskolarol,tele van lelkesedessel,hogy majd o megmutatja,hogy kell ezeket a gyerekeket kezelni,nevelni,tanitani,aztan jonnek a szurke hetkoznapok,a hulyegyerekekkel meg a meghulyebb szulokkel es elmegy az elettol is a kedve,nemhogy a tanitastol..
az en fiamrol nem is tudjak az iskolaban,hogy tanar a neveloapja...
Egyáltalán nem mindegy, hogy mit csinált a gyerek elötte, hogy mi vezetett ehhez a megjegyzéshez.
A te idödben meg - gondolom, te vagy a szülö - a Pink Floyd énekelte, hogy Teacher, leave us kids alone, csak az idö már megszépitette az emlékeket azóta. Magyarul: sose volt még a diáknak ennyi joga és ekkora pofája, mint manapság.
Azért azt még elmondhatnád, ki vagy? A sértett, akit lehülyéztek, vagy a szülő? Miért történt a hülyézés? Milyen konkrét módszerekkel van baj? Segíts, hogy tudjunk választ adni arra a kérdésedre, lehet-e lehülyézni a gyereket!!!!
A gyermekek pedig mind édes, könnyen kezelhető, arany bogarak, nagyon, nagyon érdeklődőek, kötelességtudók és udvariasak, figyelnek, együttműködnek, kezelhetők. :-)))
Az én időmben a tanárok nemhogy lekicsinylően meg trágáran beszéltek a gyerekekkel, hanem bántalmazták is őket, vagy rendszeresen fenyegetőztek ezzel (70-es évek). Én magam üdvözlök minden olyan kezdeményezést, amely a gyerekek jogainak biztosítására irányul, pl, tök jó, hogy ma már, ha egy tanár megüt egy gyereket, ezért (remélhetőleg) lecsukják, de minimum többet nem engedik gyerek közelébe. De azért azt is érdemes megnézni, hogy mi vezet odáig, hogy ilyen emberek eleve erre a pályára kerülnek. A pszicho alkalmassági jó ötlet, de leginkább a pedagógusszakma erkölcsi és anyagi megbecsülésére lenne szükség, és akkor igen hamar elhullana a férgese. Feltéve, ha ez a cél :)
És hogy félreértés ne essék: a magam és a nap mint a nap munkájukat becsülettel és csekély ellentételezésért végzett kollegáim nevében kikérem az ilyen tanárokra vonatkozó általánosító és sértő megjegyzéseket. Remélem, egyértelmű voltam.
Sokuk pszichésen nem alkalmas tanárnak. Én az emberekkel foglalkozó szakmákat pszichológiai vizsgálathoz kötném. pl. tanár, orvos nővér stb. Lehet valaki jó koponya, ha emberileg nem alkalmas arra, hogy másokkal odaadóan türelmesen tudjon foglalkozni. Van ilyen. Az is szomorú. hogy megkülönböztetetten bánnak azon diákokkal akiknél a szülő az tanár...
Az én időmben a tanárok még normálisan beszéltek. Nem igy. Tök mindegy mit csinált!
A tanárnak jó útra kell terelgetni az eltévedt bárányokat. De nem trágár alpári módon. Azért tanár, hogy inteligensen tudjon dolgokat kezelni
Tudnék még mesélni... A rengeteg igazságtalanságról... No meg a tanitási módszerekről is. Semmit nem ér az egész... Idióták kerülnek ki a főiskolákról. Diploma van, de gondolkodni nem tud...
a fiam kozepiskolas..Hidd el,lehet fokozni az altalanost:)
en is kivancsi lennek,mi elozte meg a lehulyezest.....Tudod,vannak iskolas gyerekeim,meg egy tanar parom,aki jopar eve otthagyta a tanitast.Meselt cifrakat es csak az intelligenciajanak meg az onuralmanak koszonhetoen nem vert agyba-fobe egy par "artatlan" gyermeket
Egy össznépi lecsürhézés azért más, mint egy személyre szabott "hülyegyerek". Bár az biztos, hogy én is ezért nem tanitanék általánosban, mert már lecsuktak volna :)